Alfisti.cz
zpět
Alfisti.cz

Multiair 2.0T (Giulia 2016)

Označení modelu

Giulia Super

Giulia Veloce

Místo výroby vozu

                  Cassino, IT

Typové označení motoru

                 55273835

Místo výroby motoru

                 Termoli, IT

Výroba od

                 2016

Počet válců

                 4

vrtání (mm)

                 84

zdvih (mm)

                 90

poměr vrtání/zdvih

                 0,933

objem válců (ccm)

                 1995

kompresní poměr

                 10:1

Vstřikování paliva

přímý vstřik (max. tlak 2900psi)

Materiály hlavních komponent motoru

                 hliníkové slitiny

max. výkon (CV)

200

280

otáčky při max. výkonu

4500

5250

výkon (CV) na litr objemu

100,3

140,4

Maximální točivý moment (nM při ot./min.)

330/1750

400/2250

ventilový rozvod

                 Multiair

pohon rozvodu

                 Řetěz

počet ventilů na válec

                 4

počet rychlostních stupňů

                 8(1R)

kapacita palivové nádrže (L)

     58 (palivo N95 norma EN 228)

objem olejové náplně motoru (L)

                 5,2

Specifikace motorového oleje

SAE0W-30 ACEAC2, 9.55535-GS1, SELENIADIGITEKP.E. Contractual Technical  Reference N°F020.B12

Servisní interval výměny motorového oleje

variabilní dle užívání, max 1 rok

Servisní interval ventilového rozvodu

Řetěz žádný interval nemá (příslušenství motoru je poháněno ozubeným řemenem, který se mění co 4 roky nebo 60tkm)

Servisní interval výměny zapalovacích svíček

                 60tkm

množství chladící směsi (L)

                 8,6

Zrychlení z 0-100kmh (s)

6,6

5,2

Maximální rychlost (kmh)

230

240

 

Zásadní informace k výše uvedeným dvěma variantám motoru je ta, že jsou zcela identické. Jediný rozdíl je v nastavení řídící jednotky.

Další zajímavé technické informace jsou tyto:

  • motor se pojí s automatickou 8st. převodovkou od ZF
  • turbodmychadlo je typu twin-scroll
  • mezichladič stlačeného vzduchu je chlazen kapalinou s vlastním uzavřeným okruhem
  • točivý moment se k zadním kolům dostává přes karbonový kardan

A to nejzajímavější na závěr. Tradiční úpravce vozů Alfa Romeo z Holandska, firma Squadratuning (www.squadra-tuning.nl) provedl měření výkonu sériových provedení motorů 200CV a 280CV a došel k tomu, že reálný výkon těchto motorů je 230 a 320CV. Samozřejmě se jedná o neoficiální informaci, nicméně firma jako taková má dobrou reputaci a těžko si představit, že by si toto tvrzení nebyla schopna obhájit.

23.03.2017
porovnání továrních a reálně naměřených parametrů (www.squadra-tuning.nl)
23.03.2017