Výměna termostatu
Re: Výměna termostatu
čauves,
můžete mi někdo poradit jak vyměnit termostat a postupovat při výměně u
ALFY 156 1.9 jtd 16v m-jet 2004?!
Neohřívá se (krom kolony) na víc jak 60stupňů tak bych to rád dal dokupy
a nikde jsem tady postup nenašel.
Moc díky
můžete mi někdo poradit jak vyměnit termostat a postupovat při výměně u
ALFY 156 1.9 jtd 16v m-jet 2004?!
Neohřívá se (krom kolony) na víc jak 60stupňů tak bych to rád dal dokupy
a nikde jsem tady postup nenašel.
Moc díky
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Výměna termostatu
Sice nemám JTDm, ale myslím si, že to bude u většiny motorizací obdobné. Nejrřív odpojit a vyndat baterku, potom odněkud sundat hadici s chladicí kapalinou. Buď nejlépe dole na chladiči a nebo pod nádržkou. Po vytečení cca 2 l kapaliny odpojit ze sterého termostatu čidlo teploty a poodpojovat hadice. V jakém pořadí je asi jedno, prostě tak aby se sundavalo co nejlépe. K tomu je potřeba si někde opatřit nástroj k sundavání spon, jinak to jde blbě. Po vytažení všech hadic z termostatu ještě vyteče nějaká kapalina. Následně povolit všechny šrouby a matky, dát pozor na mezichladič výfukových plynů a hurá se starým dolu. S novým přesně naopak, nové těsnění, pořádně dotáhnout, hadice opatřit novými sponami, nalít kapalinu a funguješ... Když to umíš, je to práce tak na 2 hoďky, když ne, tak na jedno odpoledne.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: Výměna termostatu
Takovou jsem měl radost když jsem vyměnil termostat, že ručička ukazuje 90 a né 60 C, ale dnes jsem stál v menší koloně a teplota vylezla skoro k hranici....130C. Ventilátor běžel jako o závod ale teplota neklesala.Jednou to ventilátor vypnul a teplota spadla k 90 ale vydrželo to jen chvilku. Pak se zase spustil a zůstal tak jak na fotce....Je to normální ?? Když jsem vypnul motor tak se vypnul i ventilátor....neměl by mít nějaký doběh???
AR 156 SW 1,9 JTD 16V 103kW
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
Re: Výměna termostatu
Nevím, odvzdušněno? Dáno topení naplno?
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Výměna termostatu
No topení se mi zrovna dávat nechtělo...v autě jsem nebyl sám tak to bych zase slyšel samou chválu na Alfy....Odvzdušněno myslím není. To se musí?
AR 156 SW 1,9 JTD 16V 103kW
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
Re: Výměna termostatu
Tak nevím jak u 156, ale pokud se dolívá větší množství chladící kapaliny mělo by se to odvzdušnit. Jakmile je termostat otevřený (provozní teplota) na chvilku pustit naplno topení. Ale jak říkám dělal jsem to tak na starých škodných ( Fá,Fel ). Určitě jsi to měl zavzdušněné a tak kapalina nemohla pořádně cirkulovat, časem by se to mělo odvzdušnit samo přes víčko. Jo ještě po tom co jsi to dolil, zkontroloval jsi potom hladinu chladící kapaliny, po nějaké jízdě, jestli po odvzdušnění neklesla moc pod min. Ty ventilátory se vypnou, běžely po vypnutí na škodných, proto jsem je měl na spínač v kabině
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
máš v háji předřadný odpor na prvním stupni ventilátoru. vrtule spustí až při přehřátí na druhý bezpečnostní stupeň.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Výměna termostatu
Tak okruh je úplně bez vody , takže doufám, že jsem neodvařil těsnění nebo něco. Dneska tam doleju vodu a uvidím jestli to někde teče nebo co...Zvláštní je že tam není ani kapka a nikde pod autem žádná louže. Stávám na zámkové dlažbě...
AR 156 SW 1,9 JTD 16V 103kW
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
Re: Výměna termostatu
olej čistý, v autě sucho , sahara jede na obě rychlosti . Tak jsem dolil vodu, nechal to vyhřát na 90 C a zatím to drží, tak je mi to záhadou....
AR 156 SW 1,9 JTD 16V 103kW
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
EX - Grande Punto - nejspolehlivější auto!!.Opel Vectra B 1,6 16V . VW golf III 1,8 i . Fiat UNO . Ford Escort XR3 1,6i . Ford Escort 1,4 . Ford Orion 1,8D . Škoda Favorit . Škoda 120LS . Škoda 105 S . Opel Kadet 1,3i
Re: Výměna termostatu
Tohle se mi taky stalo, byla tam bublina jinak při výměně jsem použil origo termostat a běží jak má, drží se mi po ohřátí na 90C° a to i teď, kdy je venku něco kolem 3-5C°
Alfa Romeo 156|2.0TS|114kW OF|02'R
Re: Výměna termostatu
Já jsem z toho jelen, četl jsem to od začátku do konce a došel jsem k závěru, že mám asi zavzdušněnou soustavu. Tady je případ.
Mám 2.4jtd 103kw a stala se mi nemilá věc, ač nový shit EGR ventil se vevnitř rozletěl a pružinka, matka a podložka vletěla do motoru. To je jiná story.
Před tím, než se toto odehrálo, auto drželo teplotu chlup před 90ti, při stání k kolonách přesahoval 90 stupnu (nespíná sahara, budu ještě spravovat) a frčelo to výborně.
Po opravě jsem zjišťoval, že motor se zahříval poměrně rychleji na můj vkus, ale plus mínus v normě. Ovšem nad 90 stupňů lezl při větším namáhání motoru celkem bez problému (jo, sahara pořád nespíná, ale předtím se to stávalo pouze v kolonách a vedrech, nikdy jindy.) Vody je tam dostatek, i jsem trošku přelil, takže to z toho ještě vycucnu. Při otevření expanzky jsem čekal, že zabuble a pustí bublinky nějaký ven, ale nestalo se tak. Jen si to pšouklo protože to bylo pěkně rozehřátý ta voda.
Zároveň s tím jsem pozoroval, že auto topí jako blázen a pořád to ještě nefunguje, jak fungovalo. Na stupeň AUTO a teplotu 21 stupnu jde do kabiny teplej vzduch jak prase, že mě až pálila ruka. Při nastavení teploty 18 stupnu teplota celkem odpovídala, ale až po nějaké době ... Auto teď zajíždím, takže jsem jsem zvyšující se teplotu pozoroval při větším zatížení turbíny, kdy teplota lezla přez 90 při dnešních 13 stupních venku. Při langsam jízdě se to jakš takš drží 90ti.
Pište a mrdejte mě, co jsem zanedbal ..
Tak a teď babo raď
Mám 2.4jtd 103kw a stala se mi nemilá věc, ač nový shit EGR ventil se vevnitř rozletěl a pružinka, matka a podložka vletěla do motoru. To je jiná story.
Před tím, než se toto odehrálo, auto drželo teplotu chlup před 90ti, při stání k kolonách přesahoval 90 stupnu (nespíná sahara, budu ještě spravovat) a frčelo to výborně.
Po opravě jsem zjišťoval, že motor se zahříval poměrně rychleji na můj vkus, ale plus mínus v normě. Ovšem nad 90 stupňů lezl při větším namáhání motoru celkem bez problému (jo, sahara pořád nespíná, ale předtím se to stávalo pouze v kolonách a vedrech, nikdy jindy.) Vody je tam dostatek, i jsem trošku přelil, takže to z toho ještě vycucnu. Při otevření expanzky jsem čekal, že zabuble a pustí bublinky nějaký ven, ale nestalo se tak. Jen si to pšouklo protože to bylo pěkně rozehřátý ta voda.
Zároveň s tím jsem pozoroval, že auto topí jako blázen a pořád to ještě nefunguje, jak fungovalo. Na stupeň AUTO a teplotu 21 stupnu jde do kabiny teplej vzduch jak prase, že mě až pálila ruka. Při nastavení teploty 18 stupnu teplota celkem odpovídala, ale až po nějaké době ... Auto teď zajíždím, takže jsem jsem zvyšující se teplotu pozoroval při větším zatížení turbíny, kdy teplota lezla přez 90 při dnešních 13 stupních venku. Při langsam jízdě se to jakš takš drží 90ti.
Pište a mrdejte mě, co jsem zanedbal ..
Tak a teď babo raď
Re: Výměna termostatu
odvzdusnil si chladic? strana spolujazdca hore je plastova sruba
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Výměna termostatu
Já osobně jsem na tom ještě neudělal ještě nic. Dělali to známí, ale asi se na to vybodli ... Tak tím asi začnu.
Provést při zahřátým motoru, studeným? Asi spíš zahřátým ?
Provést při zahřátým motoru, studeným? Asi spíš zahřátým ?
Re: Výměna termostatu
to je fuk.... hlavne maj auto v rovine
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Výměna termostatu
Chtěl bych se zeptat jestli je normální že mám pořád teplotu + - 70°C u 90°C jsem viděl ručičku jen jednou a už nevím jak se mi to povedlo... Provozní teplota by měla být těch 90°C že ? A ještě bych se chtěl zeptat jestli to stym může být spojená klimatizace mám to na co nejmín stupňu a vůbec to nechladí na tátovo Jeepu tam dáme to samý a za chvili tam zmrzame a tady nic ? Děkuju za rady.. Počítam stym že to bude asi v haji termostat že ?
Alfa Romeo 159 SW TI 2.4 JTDm 20V 147 kW
Ex-Alfa Romeo 156 SW Ti-1.9 JTD 16V 103Kw
Ex-Alfa Romeo 156 SW Ti-1.9 JTD 16V 103Kw
Re: Výměna termostatu
Máš 3 možnosti. 1 počkat až se auto ohřeje a strčit teploměr na zavařování do expanzky a porovnat to s budíkem. 2. napíchnout na diagnostiku a kouknout co ukazuje za teplotu a 3. vyndat termostat, zkontrolovat jestli nejde profouknout a potom o uvařit s teploměrem jestli otvírá kdy má.
AR 156 2.4Jtdm, 2004
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
Re: Výměna termostatu
chlapi při jaké teplotě na motoru vám sepne ventilátor? 2,4jtd 100kw? mám tam kolem 100°C a furt nic. A to mám nové čidlo a nový termostat.
ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW
- AlfaBitrin166
- Příspěvky: 54
- Registrován: 14.8.2014, čtv 00:18
Re: Výměna termostatu
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli se vám taky stává u ar166 2.4 jtd 100kw že po studeném startu začne během chvíle sepínat sahara, motor je studený a přitom ho vrtule už chladí, je možné že je špatné čidlo teploty? Nebo by to mohlo mít něco jiného za problém. Předem díky za odpovědi.
vše na motorky za oplátku něco na moji alfu 166 2.4JTD 100kw:-)
Re: Výměna termostatu
zkontrolovat odpor na sahaře a napojit na diagnostiku a vyzkoušet ventilátor
AR 156 2.4Jtdm, 2004
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
pokud jede klima je to normální, potřebuje schladit chladič klimy, ne vodu v chladiči motoru.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Výměna termostatu
Ahoj alfisti už jsem z toho trochu vedle jak to tady všechno pišete ma nekdo tady alfu 156 2.0 TS 16v od začatku nebo jinej benzin. Ja mam 2.0 TS 16v a v zimnich měsicich jsem měl 70°C a nekdy mi vybehla na 90°C.ted v lete mi vybehne na 90-100°C ale pri 90°C zapne ventilator a nekdy se ta voda vaři .Ja si myslim že je to ok ale chci vyměnit chladici kapalinu ale přemejšlim ak budu měnit tak už koupim Paraflu UP a novy chladič.A pak si myslim že teplota bude kolisat od 70 do 90°C.Co myslite dekuji alfisti
Re: Výměna termostatu
vymontuj termostat dej ho vařit do vody a sleduj kdy začne otvírat . Nebo diagnostika, nebo teploměr do nádobky s vodou, nebo ošahat hadici co jde z termostatu do chladiče, jestli je po pár minutách po studenym startu studená, jak je na tom vodní pumpa?. jestli fungujou na sahaře oba stupně ventilátoru, je toho hodně ;-)
AR 156 2.4Jtdm, 2004
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů