Výměna termostatu

Odpovědět
stenly465
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 14.9.2015, pon 23:14
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od stenly465 » 25.9.2015, pát 22:31

oki zitra měnim chladič a expanzku potřebujou vyměnit a hlavne paraflu UP origo a uvidime potom a hlavne dvakrat proplachnu :D

stenly465
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 14.9.2015, pon 23:14
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od stenly465 » 8.10.2015, čtv 19:26

Tak vyměna se zdařila jenom den před tim jsem ješte čistil sani bez klapky a po zapojeni baterie a nasledne projižďke začali kolisat otačky nekdy při stani a nekdy při brždeni ke križovatce nevite co muže byt problem čet jsem že ak vypnu na delši dobu baterii tak se řidici jednotka obnovy nebo resetuje a čte si pak znova data o autu tak nevim či se to uklidni nebo hledat dal chybu.

stenly465
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 14.9.2015, pon 23:14
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od stenly465 » 22.10.2015, čtv 15:17

tak že konečne se ustalili otačky a teplota tesne pod 90°c tak že super :smt026

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Maikl.kom » 29.12.2015, úte 16:20

Tak i já jsem po výměně termostatu, byla to brnkačka :smt041 .Jen doplním, že ventil na odvzdušnění chladící kapaliny je u 147 na spodní hadici od termostatu směrem k řidiči.
Flatland forewer

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 29.9.2016, čtv 23:17

Kdyby si nahodou nekdo u JTD 2.4 kladl otazku, jakou znacku pri vymene termostatu zvolit, tak prihodim par uzitecnych informaci - proverenych fyzicky i u dovozce (duveryhodneho).

Z tech nejlepsich, Behr / Mahle TI 157 88 lehce pres dva tisice, ALE! Gates TH27988G1 je ze stejny fabriky, totez prebalene a cena o cca sedm stovek nizsi.

A cena Gatesu je plus minus stejna, jako u levneho MAGNETI MARELLI 352049388000 - coz je vsak bohuzel pouze prebaleny FACET 7.8565 ... takze je asi jasny, co z techto nejbeznejsich moznosti zvolit pro nejlepsi pomer cena - obdrzena hodnota :).
termostaty_alfa_24jtd.jpg
Samozrejme Gates si zadny termostaty nevyrabi, takze je otazka, kdo to pro ne bude prebalovat v budoucnu, ale akualne je to takto.
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Darikan » 10.10.2016, pon 17:26

U jtdm 1.9 výměna termostatu určitě pomůže, pokud se vám motor nedaří zahřát nad 70°. Já to tak měl a po výměně, i když po delší jízdě, jsem konečně vyděl tu ručičku i kousek výš. Jak byly vedra v září, tak na 90° a teďkon při 8° venku se to pohybuje mezi 75° - 85°. Hubatka mi zaúčtoval 3k za termo a 1,1k za práci tak snad se mi to vyplatilo.
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 10.10.2016, pon 17:35

Darikan píše:U jtdm 1.9 výměna termostatu určitě pomůže, pokud se vám motor nedaří zahřát nad 70°. Já to tak měl a po výměně, i když po delší jízdě, jsem konečně vyděl tu ručičku i kousek výš. Jak byly vedra v září, tak na 90° a teďkon při 8° venku se to pohybuje mezi 75° - 85°. Hubatka mi zaúčtoval 3k za termo a 1,1k za práci tak snad se mi to vyplatilo.
Tak to Te natahli, kolego, termostat do tohoto motoru od Behru / Mahle ( TI 145 88) stoji bezne kolem 1800 vc. DPH (od jinych o neco min) a 550 za hodinu prace v neautorizaku (byt zamerenym na italsky auta), to je taky dost masakr :), za to delaji starsi auta ve znackovych (i kdyz jestli zrovna v Imofe nevim).

Jinak budu k tomu mit mozna jeste jeden "ekonomicky update", az mi prijde muj termostat do 2.4 JTD 10v, ale to az to prijde a proverim - za par dnu.
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Darikan » 10.10.2016, pon 18:25

No dával mi na výběr origo 3k a nebo neorigo 2k. Tak to abych se to už naučil dělat sám :D
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 10.10.2016, pon 20:57

Mno, zajimalo by me, co Ti dam jako "original", ale moc bych za to nedal, ze to bude stejne Mahle a nic jinyho. Urcite ne Magneti Marelli, jak si mnoho lidi mylne mysli, ti delaji termostaty az od roku 2013 a stejne je pulka z toho jen prebaleny Facet ... Kazdopadne Te zkusil vzit na hul kvalitne, do toho Tvyho je termostat jeste levnejsi nez do 2.4, druhovyroba veskera neco pod tisic a dokonce i ten kvalitni Mahle jen par korun pres ...

https://pegasdily.cz/vyhledavani?search=410049.88D

Pridavat si 100% k cene dilu je opravdu takovy ... cesky :/ A ty narky dilen fakt zboznuju, jak se porad nemuzou probrat z toho, ze uz tu davno neni monopol Kellyho, APM a Elitu atd. s jejich mega marzema za nic a porad se snazi mastit si kapsu jak za starych casu, prestoze dily celkove neskutecne zlevnily v poslednich 5-10ti letech (stejne jako cely auta) a jsou snadno dostupny pro kazdyho, nejen pro dilny. Ale ona i ta hodinova cena je mazec, to by me asi varovalo samo o sobe :D
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od romanc » 10.10.2016, pon 21:12

Ono mas origo a neorigo ze servisu, ale 90% servisaku kvuli slevam nakupúji na elitu nebo autokelly kde je cena 2-3x vetsi prave kvuli tem slevam ktery vytezi servisak.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 10.10.2016, pon 21:43

To sice ano, ale porad jde o to, z jakych cen jsou ty slevy, nebo jeste lepe z jakych dovozovek jsou pocitane ty MOC ceny. Marze samozrejme ano, o tom obchodovani je, ale takhle mrzacky to fungovalo pred lety - ze dily byly pro bezny kupujici vicemene nedostupny, nakracel jsi do serivsu, kde ti "sef" dal milostive 30% dolu z ceny nasazeny o 200-300%, abys mel pocit, jakej ti udela favour. V ramci moji (neautomobilovy) profese se staram/staral jsem se o i par subjektu typu znackovych servisu, prodejcu dilu, importeru a vim, ze to jsou tytez dily za tytez dovozovky a je to opravdu jen o ty zlodejine a snaze ulovit co nejvic lidi, ktery to jsou ochotny zaplatit, aby jim ten holport fungoval s co nejmensi namahou a co nejvetsim ziskem. Nastesti existuje dost servisu, ktery bez problemu delaji (na zakaznikovo riziko) z donesenych dilu, protoze pochopili, ze jejich vydelek = prace a sehnani dilu je neco navic pro zakaznika, ktery toto nechce resit a mit to pohodlne (ale ani takovyho neni duvod okradat trojcifernou marzi za to, ze trikrat kliknu).

Pochopitelne v dnesni dobe je potreba brat zretel na to, ze se falsuje vsechno, dily nejvyjimaje a sidi se kde muze, takze se najdou i eshopy, kde do nemeckych krabic prebaluji polsky dily nebo primo nakupuji padelany vc. loga / provedeni, ale to se tyka mensiny, obvykle tech bez kamennych prodejen/vydejnich mist, vetsu prodejci typu tech pegasdilu, dufycz, atd., to nedelaji a z toho co vim o cenach prodavaji s opravdu mikro marzema (kolem 10%). Zrovna nedavno jsem objedaval od jednech takovych alternator - novej - nerepasovanej, znackovej, komplet vc. volnobezky-kladky, bez povinnosti vracet stary dil, a prisel mi ten samej Made in Italy, za kterej u dealera chteli i po slevach skoro 2x tolik ...
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Darikan » 12.10.2016, stř 18:48

Tak teď už fakt nevím - na jednu stranu by bylo asi lepší si díl objednat sám a servisáka platit jen za práci ale chce to nejspíš nějaký ověřený zdroje nebo si kontrolovat co mi příjde. Když mi říkal cenu toho termostatu tak mě to překvapilo, jelikož na netu jsem viděl za 1500, tak jsem si myslel že to byl nějaký použitý. Stejně tak u sady spojky - prej 10k a na netu LuK za 4,4k :smt102 :smt102
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 12.10.2016, stř 23:06

Jo, to je presne ono, ... jeste budiz v autorizaku, kdyz davaji original dily, ty nekdy fakt stoji nasobky, ale v neautorizovanych, kde stejne pouzivaji tu samou druhovyrobu od svych dodavatelu, je to lumparna a prezitek z davneho minula, kdy bylo aut i servisu mniohem min a dily nebyly verejne snadno dostupny (mototechnu fakt nepocitam ;). Krome toho, stejne docela casto dostanes i v origu - zrovna treba u spojek - jen prebaleny Valeo v krabici Renault, Mitsubishi, ... - to samy Valeo, ktery Ti prijde z eshopu ve valeacky krabici a za dvojku. Kontrolovat to samozrejme chce, ale ono v zasade staci nekupovat z tech uplne nejlevnesich eshopu, v pripade pochybnosti je Ti navic spousta z nich ochotna dil pred odeslanim vyfotit, takze vis presne, co Ti prijde. Doba uz je dneska jina, ale mnoho z tech "servisaku" to jeste odmita pochopit a porad se snazi urvavat penize za nic a kolikrat jeste na majitelich starsich aut, ktery uz tak stoji udrzba toho, co maji radi, vic (coz se pochopitelne nelibi jeste vic). A jestli jsi myslel, ze za 1500 byl pouzitej, tak to maximalne od ultra-zlodeju z automediku, nikdo jinej me nenapada :D ... jestlize na Tvuj motor stoji +/- litr a min novej.

Co se tyka pristupu autoservisu, nastesti je jich tolik, ze neni az takovej problem najit nekoho, kdo nema problem delat s dovezenyma dilama. Nektery se sice vymlouvaji, ze nechteji kvuli zaruce, ale to jsou kecy, zaruku na dil mas ty na sebe, akorat musis mit fakturu, ze ktery bude zrejmy, ze to montoval autoservis a ne Ty - pokud se dil pokazi a uznaji zaruku, tak praci na demontaz a vymenu plati vyrobce dilu (pres prodejce). Ale mezi nama, vyrobce zaruku malokdy uzna bez ohledu na to, kdo to monutuje ... a ani chlapek, kterej Ti proda predrazenej aftermarketovej dily pod zaminkou hladky nebo rychlejsi reklamace/zaruky Ti tam zadnej nahradni z supliku nevytahne, stejne si i tam na reklamaci musis pockat a ani Ti nezaruci, ze bude reklamace uznana. A abys pri opravach nedovezl neco nepasujiciho, tak sice stravis nejakej cas lezenim v dokumentaci, ale v nejhorsim muzes ve spornych pripadech objednat v eshopu obe varianty a druhou pak za tech par korun postovnyho navic vratit ve 14-denni lhute, nebot zrovna u nasich aut ani ePer neni uplne spolehlivej ... :), stejne jako AutoDoc, kterej cast nahrad ani nenajde a naopak najde i nektery az moc univerzalni, ktery se nakonec pouzit nedaj.
Naposledy upravil(a) JARV dne 13.10.2016, čtv 07:38, celkem upraveno 1 x.
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 12.10.2016, stř 23:57

A kdyz uz jsme u toho, tak ten slibovany "ekonomicky update" ... do moji 110 kW 2.4 JTD 10v, kam normalne i levnejsi druhovyroby stoji 1300-1500, jsem nakonec v katalogach vyhrabal zajimavy experiment, a to polskej Maxgear 18-0248 za smesnych 550.- Kc a rozhodl jsem se tomu zkusit dat sanci (jakkoliv se temhle znackam typu Maxgar, Kamoka, Kraft a podobnym sr***am obloukem vyhybam a je to poprvy, co jsem od nich neco koupil ... tak uvidme, zda to bude i naposled :)

Primo pro tenhle motor to nenajde zadnej katalog ani ePer, nicmene je to psany pro Lancii Thesis ve verzi 841AX s naprosto timtez motorem. Dneska to prislo, po prozkoumani to vypada, ze by to melo pasovat. Otviraci teplota je samozrejme stejna, to se da snadno overit predem, ale byl jsem zvedavej na zpracovani a prumery hrdel. To vsechno na milimetr sedi, jediny dve odlisnosti jsou v tom, ze aretacni zobacek na nejsirsim hrdle neni z boku, ale nahore - nemel by byt problem hadici o ctvrt otacky pootocit; druhej rozdil je v tom, ze ty dve spodni uzsi hubice na puvodnim smerujou nepatrne k sobe, zatimco na tomto nepatrne od sebe, rozdil je ale v radu jednotek mm a opet nevidim nic, proc by to nemelo jit pouzit. Samozrejme finalni resume dam az po montazi.

Jinak dodavaji to i s cidlem teploty (prekvapive mosaznym/medenym) a vcetne tesneni. Zpracovani takovy polsky - sem tam nejakej otrep nebo chlupata hrana, trochu jsem to zacistil (az po foceni), ale jinak to vypada OK. Baleni obycejna bila krabice pouze s eanem a oe / part numberem, zadny made-in ani popisek, takze o puvodu nelze zjsitit zhola nic (predpokladam Cinu). Ostatne co cekat v cene 550.- korun ... Prikladam par fotek, tu posledni dovnitr v trochu vetsim rozliseni.
01termostat_18-0248.JPG
02termostat_18-0248.JPG
03termostat_18-0248.JPG
04termostat_18-0248.JPG
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od honzikd » 13.10.2016, čtv 10:12

Nejideálnější bohužel je objednat si díl sám, a sám to i na autě udělat. Co zvládnu, dělám sám. Servisy mě čím dál víc rozčilují, hlavně jejich marže na dílech. Teď jsem třeba dělal komplet brzdy, včetně repase brzdičů - za což bych se v servisu nedoplatil. Úplná klasika: "Jó šéfe, přední kotouč stojí 2500, dám Vám 15% slevu a za práci si vezmeme jen 350 na hodinu."
Jo, bezva - ten kotouč vážně stojí 2500 v AutoKelly - ale jen mě, jako maloobchodního odběratele, on má 40% slevu. Přitom v jiném shopu koupím stejný kotouč klidně za polovic, taky jako maloodběratel.
Nemám nic proti tomu, že chce servis vydělat - z něčeho zaměstnance, zdravotní, sociální a pokladnu na EET zaplatit musí. :) Ale nemusí ze mě dělat pitomce se "super slevou 15% na díly jen pro vás, šéfíku, ze známosti."
Nakonec jsem si udělal komplet brzdy doma, v klidu jsem zrepasoval všechny bzdiče, povyměňoval manžety, vodítka, těsnění, hadice... Za odhadem tak čtvrtinové náklady, než když bych to svěřil servisu. A ještě jsem si u toho pěkně zarelaxoval příjemnou prací. :)

Na druhou stranu, pokud chce servis přiměřeně vyšší sazbu za práci, když si přivezu vlastní díly - nemám s tím velký problém, pokud svojí práci udělají pořádně. (Někdy napíšu, jak jsem třikrát reklamoval rozvody na JTD a zaplatil za ně 14000.)
Příští týden jedu nechat udělat rozvody na TwinSpratka do servisu, kde budu poprvé - rozvody mám svoje, po telefonu mi pán tvrdil, že to je v pohodě - tak uvidím. Pokud to klapne, podělím se o kontakt a zkušenosti v sekci Servisy>Olomoucký kraj.

Ad ekonomické řešení termostatu: Trápil jsem se termostatem na 2,4JTD, na spodním šteftu co termostat drží na bloku mám dvě matky, k jedné z nich jsem se zaboha nemohl dostat. (Někde v tomhle vlákně jsem o tom psal.) Jediná cesta - vykroutit celý šteft, to se mi ale nepodařilo, musel bych asi udělat rozborku svodů a mezichladiče oleje abych se tam rozumně dostal. Vyřešil jsem to termostatem z Renaulta 19 do hadice k chladiči - cenovka a pracnost řádově nižší, funkcionalita stejná. :)
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 13.10.2016, čtv 23:50

To nepochybne a ostatne i Tvuj priklad s brzdama je vymluvny. Ja jim praci rad zaplatim, ale v odpovidajici mire a ano, jsem smireny s tim, ze kdyz bude delat z meho a nebudu jim stat za zadkem, tak hodiny trochu prifouknou a neco si pridaji "na oplaktu". Rozhodnuti o tom, zda jsou nebo nejsou ochotni delat z dovezenych dilu, je volba kazdeho servisu, majici primy vliv na to, kolik zakazek a jakych budou mit ... znam i takove, kteri to sice nemaji radi, ale zakazku vezmou a kdyz dil nepasuje, tak proste zakaznikovi napocitaji hodiny cekani na to, nez doveze pasujici a po cas, kdy auto blokuje hever - zcela OK, pokud je to po domluve predem a easy money pro servisaka. Stejne tak znam mraky lidi, kteri nemaji chut si dily hledat a vylozene trvaji na tom, ze to sveri nekomu, kdo to za ne vyresi - ale ani to neni duvod k tomu, aby tito lide byli takovymto zpusobem okradani, i kdyz je zcasti i jejich chyba, ze se nechaji a tim tento stav do jiste miry podporuji. A alibisticka ceska uslovi typu hloupy kdo dava, hloupejsi kdo nebere, to snad ani nebudeme rozebirat. Nehlede na to, ze treba ja mam rad kontrolu nad tim, jaky druhovyrobni dil tam pujde.

Ty rozvody me zajimaji, ale to by patrilo asi do jineho vlakna (taky jsem si ted s tim uzil jistou anabazi, byt - zatim, tuk tuk, - bez nasledku, nedostatky jsem si doresil jinde). Co se tyka Tveho reseni termostatu s R19tckovym, ano, o tehle moznosti jsem slysel, ale ja mam rad, kdyz jsou veci tak, jak byly kdyz auto vyjelo z fabriky a takovymto resenim, jakkoliv jsou funkcni, se pokuid mozno vyhybam. Ten polskej dneska kluci nesthli namontovat, takze finalni info bude pristi tyden asi ...
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od romanc » 14.10.2016, pát 00:03

JARV píše: tak proste zakaznikovi napocitaji hodiny cekani na to, nez doveze pasujici a po cas, kdy auto blokuje hever - zcela OK, pokud je to po domluve predem a easy money pro servisaka.
Takhle to dela muj znamy co je mechanik soukromnik. Zakazek ma hromadu a velmi malou parkovaci plochu jelikoz to dela doma v garazi. Takze cca 5 aut venku a 2-3 v garazi podle velikosti. Kdyz prijde nekdo kdo nechce dily z kelly nebo elitu (nekdy i ja, zalezi o co jde) tak pro nej neni problem namontovat jine. Ale s tim ze pokud si nepriveze rovnou nahradni dili predem, tak si uctuje poplatky za parkovani a zabirani mista. Jelikoz takhle musi auto rozlozit, zjistit priciny, objednat z eshopu, auto slozit a dat ven na parkoviste aby mohl delat jine nez prijdou dily.

Za to kdyz veme dily z kelly tak mu to privezou rano v 9 nebo ve 2 odpoledne (timhle kelly vynika ze ma rozvoz 2x denne, samosebou se to musi projevit v cene u kelly) a jeste ten den muze mit auto hotovo a pripravene na odvoz. Toho jsem vyuzil uz nekolikrat i ja kdyz jsem vedel primo o co jde a nemel jsem cas cekat a nechtel jsem s tim jezdit. V 7 rano jsem mu to privezl z nocni, ve 4 odpoledne hotovo a jel jsem na dalsi nocni.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 11.12.2016, ned 16:44

JARV píše:A kdyz uz jsme u toho, tak ten slibovany "ekonomicky update" ... do moji 110 kW 2.4 JTD 10v, kam normalne i levnejsi druhovyroby stoji 1300-1500, jsem nakonec v katalogach vyhrabal zajimavy experiment, a to polskej Maxgear 18-0248 za smesnych 550.- Kc a rozhodl jsem se tomu zkusit dat sanci (jakkoliv se temhle znackam typu Maxgar, Kamoka, Kraft a podobnym sr***am obloukem vyhybam a je to poprvy, co jsem od nich neco koupil ... tak uvidme, zda to bude i naposled :)

Primo pro tenhle motor to nenajde zadnej katalog ani ePer, nicmene je to psany pro Lancii Thesis ve verzi 841AX s naprosto timtez motorem. Dneska to prislo, po prozkoumani to vypada, ze by to melo pasovat. Otviraci teplota je samozrejme stejna, to se da snadno overit predem, ale byl jsem zvedavej na zpracovani a prumery hrdel. To vsechno na milimetr sedi, jediny dve odlisnosti jsou v tom, ze aretacni zobacek na nejsirsim hrdle neni z boku, ale nahore - nemel by byt problem hadici o ctvrt otacky pootocit; druhej rozdil je v tom, ze ty dve spodni uzsi hubice na puvodnim smerujou nepatrne k sobe, zatimco na tomto nepatrne od sebe, rozdil je ale v radu jednotek mm a opet nevidim nic, proc by to nemelo jit pouzit. Samozrejme finalni resume dam az po montazi.

Jinak dodavaji to i s cidlem teploty (prekvapive mosaznym/medenym) a vcetne tesneni. Zpracovani takovy polsky - sem tam nejakej otrep nebo chlupata hrana, trochu jsem to zacistil (az po foceni), ale jinak to vypada OK. Baleni obycejna bila krabice pouze s eanem a oe / part numberem, zadny made-in ani popisek, takze o puvodu nelze zjsitit zhola nic (predpokladam Cinu). Ostatne co cekat v cene 550.- korun ...
Konecne se povedlo ukecat nekoho pouzitelneho, aby to udelal, takze muzu referovat. Funguje bezproblemove a otvira tak jak ma, rucika se drzi u 90. Z tech vysee jmenovanych drobnosti ve smyslu trochu jinak umisteneho aretacniho zobacku atd. nebylo nic problem, vsechny privody slo udajne bez problemu a bez boje pootocit tak, aby to pasovalo. Jedine, co nesedi, je teplotni cidlo, je tam 2-pinove, zatimco original ma 4-pinove. Takze cidlo bud prehodit ze staryho (zavit i tesneni sedi), anebo za par korun koupit novy, da se to i samotny (napr. Facet 7.3286 nebo Hella 6PT 009 309-581, ceny kolem tri stovek).
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

Lasto

Příspěvky: 7
Registrován: 7.5.2012, pon 22:01

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Lasto » 5.1.2017, čtv 16:44

na mdilech teraz Mahle za 1100kč? JARV pisal, ze MAHLE/BEHR je z tych lepsich a pritom je najlacnejsi? Nebude to nejaky ojeb? :D

http://www.eshop.mdily.cz/cs/tdc/alfa-r ... 094|100095

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od romanc » 5.1.2017, čtv 19:31

Mahle/Behr drahy neni, je to normalni cena. JA jsem v listopadu kupoval tez mahle za 1100kc na 159ku, a rok predtim wahler (ktery nevydrzel ani rok) za 1050kc.

Jinak ten Mahle/behr je stejne vtipny, nechapu proc to takto prodavaji. Cislo dilu je uplne stejne na obe znacky, jednotna krabice pojmenovana opet na obe znacky a primo na termostatu je vyrazeno made in italy a znacka behr.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

JARV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 11.9.2016, ned 00:08

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JARV » 5.1.2017, čtv 21:53

Termostat na 159 je levnejsi nez na 156 (zalezi taky, na jaky motor, ale napr. na 2.4 JTD nemaji ani na tech mdilech.cz Behra vubec a ty ostatni za normlanu (+/- 1400) ceny. Takze ano, na ten motor a na 159 je tech 1100 normalni cena, jak pise kolega vyse.

Tak nebo tak, nic kvalitnejsiho nez Behr/Mahle stejne nekoupis :). Jinak to tak dela spousta znacek po fuzi nebo spojeni vyroby a na tema prebalovani se ani nema smysl rozepisovat :).

Ja jsem zvedavy, jak dlouhod vydrzi ta polsko-cinska nahrada 2.4koveho za petikilo :). Rocne najedu dost, takze to bude provereno dukladne.
AR 156 Sportwagon '03 / 1.9 JTD 103 kW
AR 156 Sportwagon '03 / 2.4 JTD 110 kW
Kdysi davno: AR 75 1990 / 2.0 TD 70 kW

Mihaaal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Registrován: 18.12.2013, stř 19:23
Bydliště: Uničov

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Mihaaal » 9.1.2017, pon 20:17

Nazdar kluci
Rád bych váš názor
Mám kolem půl roku, original mahle na 1,9jtdm 110KW. Vše cajk, teplota držela ja židovská víra i při teplotách hluboko pod nulou, ale když sem si nechal před tydnem vymenit komplet chladici kapalinu (Tutela Paraflu up, ředěná dle výrobce) je v podstatě nemožny dostat se na 90(88 pro hnidopichy). Chová se to uplně stejně jako před výměnou termostatu.
Takže by mě zajímalo jestli to nemuže být třeba tím že ten kentus co tam byl kluci v servise nevypláchly a když tam dali tu novou meducínu tak zvířený (případně rozpuštěný,nevim) bordel prostě zamrdal termostat kterej kvuli tomu teď netěsní...ptám se abych se snáz rozhodl jestli čistit protože se mi fakt nechce skoro novej mahle vyhazovat nebo jít do novyho. Co řikáte? :diky

Jo a ještě jeden dotaz, když mi klepe jen levy spodní rameno (ověřeno pajzrem na zvedáku), musí se vyměnovat obě (levy i pravy spodní) nebo mě chce někdo jen dojit?
:diky
Alfa 147 Q2, 1.9 16V 2008
PS4 + (VR) :D

Lasto

Příspěvky: 7
Registrován: 7.5.2012, pon 22:01

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Lasto » 13.1.2017, pát 10:38

Tak som objednal ten MAHLE z mdilu spolu s cidlem teploty. Avsak termostat samotny uz dosiel s novym cidlom, takze mam jedno nove cidlo naviac, konkretne FEBI z MDILU.

http://www.eshop.mdily.cz/code/FEBI|FEB ... -117368899

Ak by niekto potreboval tak osobne v Prahe za 150 czk.

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Darikan » 8.2.2017, stř 09:24

To Mihaaal:
Teplota tu taky už párkrát byla řešena :D . Jestli máš 88°, tak není důvod panikařit. Já mám v mrazech třeba jen 80° (stejný motor), a to mám tak 2 měsíce starý termostat. Takhle to má celkem dost Alf.

Ohledně ramena, tak samozřejmě není problém vyměnit jen jedno. Ale počítá se s tím, že časem odejde i to druhý, takže by se to i prodražilo na práci ( 2x dělat geometrii).
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

Jonki
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 16.12.2013, pon 18:44
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Jonki » 16.2.2017, čtv 19:53

taky mám problém s termostatem :-D Nechal jsem vyměnit termostat, protože teplota nešla přes 55°C. Po výměně teplota šplhá k cca 88-90°C a hned teplota klesne před očima z 90 na 72°C a tam pak drží. A když to trošku proženu tak to zase vyleze výše a pak zas klesne k těm 72°C.. Tak nevím jestli to je termostatem nebo budíkem. :shock: Když sahám na hadici tak je pořád studená ale jak teplota vyšplhá k těm 72°C tak už je teplá. Nemůže to dělat i vodní pumpa? Díky
ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů