Výměna termostatu

Odpovědět
Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 29.7.2013, pon 21:02

Lukin87 : U Tebe je to na 99% chlaďák, takže zbytečně nestresuj. Taky dolívám tak 3 decky na 4000 km, ale to už je asi jinej příběh.

Šlem na víčku pro dolívání oleje. Už se tady ty klasické příznaky někde řešily. Datluju to na mobilu a už mi asi upadnou prsty. :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Lukin87

Příspěvky: 42
Registrován: 27.5.2010, čtv 22:29

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Lukin87 » 29.7.2013, pon 21:12

TO LADIS: nestresuju ale je to nepříjemný,když vidíš jak ti jde ručička tepla nahoru a potřebuješ dojet někam dále, chápej můj stes :roll:

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 29.7.2013, pon 21:18

Šlem na víčku pro dolívání oleje. Už se tady ty klasické příznaky někde řešily. Datluju to na mobilu a už mi asi upadnou prsty. :-D[/quote]
Teď jsem se šel podívat,ale nějaký šlem jsem neviděl!Závit víčka je od oleje,ale to je snad normální.Jo a šlemem je myšleno nějaký povlak na víčku?Olej v motoru neubývá,kontroluji pravidelně.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 29.7.2013, pon 22:53

Tak mi to nedalo a jet jsem Alfonse trošku provětrat.Ujel jsem si 20ti km okruh v zásadě pod plným plynem.Mé laické postřehy:Asi po 10ti km vylezla ručička teploty na 90 st.,poté šla teplota až na nějakých 110 st.!Vrtule na chladiči se zapínala normálně,po dojetí jsem nechal turbo vyfoukat a teplota postupně šla na nějakých 92 st.!Díval jsem se do motoru a nikde v prostoru žádná voda,v nádobce voda dost nad ryskou,i když jsem jí odpoledne doléval těsne pod horní rysku,takže nechápu.Hned po dojetí jsem otevřel nádobku a žádná pára nebo že by vyprskla vřelá voda.Nemůže to být teda špatným termostatem nebo zašlý chladičem?Jak poznám prasklé tesnění pod hlavou nebo prasklou hlavu.Jiné problémy nemám,vše je ok.To,co popisuji s teplotou,mám už od doby koupě auta a najel jsem s ním cca.5 tisíc km.Díky za postřehy :diky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od enzo156 » 30.7.2013, úte 05:31

Kdyz pustis klimu a po chvilce sepne ventilator, jede na plny pecky, nebo v pohode se toci? Proverir tim jestli spina prvni stupen na vrtuli. Pokud nespina, bude to vysypanej rezistor na regulaci vrtule.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 06:46

Můžu to takhle vyzkoušet.Když jsem na volnoběh chladil turbo,měl jsem zapnutou klimu a čuměl do motoru :) ,vrtule sama ubírala nebo přidávala na točkách,takže by snad měl být rezistor v pořádku :smt102 .Začínám se dost přiklánět k názoru,že je to ne zcela průchozím chladičem,proto ta teplota na budíku leze tak nahoru,jinak v systému se nezdá,že by voda vařila :smt102 .Chtělo by to vyzkoušet s jiným chladiče(a dobrým :-D ).Neválí se někomu doma chladič :) ?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 10:06

A co takhle nejdřív kouknout na ty odpory na chladiči? Je to nejednodušší a nic to nestojí.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 10:54

To bych taky mohl zkouknout,ale podle všeho vrtule funguje normálně nebo si myslíš že ne?Šlem není nikde vidět,ani pod víčkem,ani na rysce,ani když se podívám nalévací otvor dovnitř.Ani žádná pára,bíly kouř z výfuku či bublinky v nádobce!Možná by nebylo od věci to za jízdy napíchnout na diagnostiku,jestli nevyletí nějaká hláška o chybě nějaké podezřelé hodnoty.Ale jak jsem byl u Sarkana,tak chyba v ŘJ nebyla zaznamenána.To jsem fakt zvědav,co z toho vyleze.Ale je to dost nepříjemné,když se na ten budík a ručička je nad 90ti stupni :???:
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 12:51

právě že pokud je ten odpor (pokud jsou vrtule dvě tak odpory) v háji tak vrtule nabíhají až na vysokou teplotu což je někde okolo 110 na těch 90 nesepnou a sepnou až výše. Jinak nafta pokud bude na volnoběh se stíhá uchladit sama, má hodně nízké odpadní teplo. Zkouknul bych to se zapojenou diagnostikou jak otvírá termostat a zda sepne sahara na první stupeň s vypnutou klimou jinak nepoznáš zda vrtule sepnula voda nebo klima. Pokud bude termostat otvírat při 90 a zavírat někde okolo 82 a vrtule bude spínat normálně tak je jediná možnost a to zarostlej chladič. Začínej od nejlevnějších a nejsnadnějc diagnostikovanejch věcech. Taky je možnost že ti kecá budík a diag ti ukáže teplotu ve standartu, i když spíše kecá na teplotu nižší než vyšší.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 13:06

Jo jo,díky :smt023 ,zkusím to tak a taky asi zkusím vyčistit chladič nějakým čističem.Stejně nevím, :wink: kdo co tam lil!!!Ještě mám otázku,abych tomu rozuměl.Vrtule by se měla sepnout bez zapnuté klimy po překročení 90ti stupňů na budíku?Raději se zeptám polopaticky než abych dělal chytrého :oops: :D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 13:18

nehledej teplotu podle budíku, u 156 v 99% případů kecá, vycházej z diagnostiky a z toho co za udaje dostává jednotka v motoru. Napoj diag. a koukni na teplotu motoru u něj, sleduj teplotu za jízdy uvidíš jak otevírá termostat. Zaroveň můžeš vyzkoušet spustit test akčních členů a sepnout vrtule přes diagnostiku.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 13:28

Budu muset někoho sehnat s diagnostikou v noťasu či mobilu :roll: .nejlépe stejně bude,když si seženu kabel nebo aspoň bluetooth na mobil :wink:
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 13:29

kabel je povinná výbavy každýho alfisty. :D
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 13:40

Franik píše:kabel je povinná výbavy každýho alfisty. :D
Alfy mám od r.06 a ještě jsem ho naštěstí nepotřeboval :wink: !Bojím se,že jak si diag.pořídím,že něco zvrtám v ŘJ a budu v pr..li :D !Můžeš mi,prosím Tě,napsat,co a kde si pořídit-nevyznám se v tom a ani nikdy jsem po tom nepátral(hlavně ať je to v češtině),dík!Do sz,ju :wink: ?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 19:46

Tak jsem kontakty prostříknul a přitom jsem si všimnul(předtím jsem neměl možnost to okouknout,s autem jezdí převážně manželka),že je chladič celý děravý.Hlavně nad chladičem klimy,v dolních rozích a dokonce i za vrtulí,chybí třeba i půl řady toho žebrování a když jsem na to šáhl prstem,tak se to celé drolilo :twisted: !Co je pro mě záhadou,je to,že chladič klimy je jak nový.Měněný ale není,je původní,protože na něm ještě původní nálepka s r.v. 03/06/2002 :shock: .Dokonce je i vrtule taková šedá od toho hliníku z chladiče.Takže můj problém by měl s největší pravděpodobností vyřešít nový chladič vody,což zas není takový problém :-D ,snad tedy :smt021 :D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Lukin87

Příspěvky: 42
Registrován: 27.5.2010, čtv 22:29

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Lukin87 » 30.7.2013, úte 20:47

Mari a tobě to dělalo asi to stejný co mě že? Že prostě si na to trošku víc dupl v létě např a najednou teplota okolo 110 klidně ,a třeba v zimě sem neměl problém.
Jen pro příklad dneska mě to nedalo a zkoušel sem to zvýšit na teplotu vyšší jak 90 stupňů a otevřel sem kapotu, ventilátor se rozběhl v pohodě, ale až po té 90, ale jestli to má 2 rychlosti nebo tak sem nezjistil. šahal sem na trubky z expanzky a byli dost horké

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 21:18

Ano,dělá mi to podobně.Jen jsem to zjistil až teď,když je extrémní teplo!Se zimou jsem neměl zkušenost,jelikož jsem Alfonse kupoval v dubnu.U sebe to vidím na ten chladič,jak jsem už psal výše.Taky si myslím,že mi ventilátor tím pádem zapíná později.Zajímalo by mě,kde je čidlo teploty :smt102.Trubky z expanzky mám taky dost teplé,ale to je snad normální,když to má 90 st.!Právě i proto se tam po zahřátí nesmí lít studená voda či destilka,jinak je hlava v háji!
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 21:29

čidla jsou na termostatu.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 21:45

Franik píše:čidla jsou na termostatu.
Ok :wink: !Myslíš si,že má domněnka s chladičem je správná?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 22:47

zřejmě to tak dopadne, u mě to nakonec taky skončilo chladičem. Ale ty odpory byly urezatělý oba dva, chladič se už měnil jako prevence byl vysypanej. Ale to je to nejsložitější a nejdražžší. může kecat jen budík, pak by jsi věděl že třeba na 100 je ve zkutečnosti 85, anebo nejdou odpory tak je vytáhneš přeletuješ a vrtule budou chodit tak jak mají. V obouch případech je to bez nějakých velkych zásahů, a cenově to budou halíře. Pokud nebudeš kupovat novej budík nebo shánět nový odpory. Chladič bude tak cca 2500 + nová náplň + práce s demontáží chladiče.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 23:04

Ty dva odpory jsem prostříknul,tedy jestli to jsou ty dva káblíky vlevo od vrtule čelem k motoru,když se díváš seshora na chladič :smt102 .Ten chladič je fakt v hrozném stavu,orčitě nemůže voda protíkat celým okruhem.Chladič se dá pořešit v Polsku za nějakých 170 Zl. a nebo v Autokelly s Alfistickou slevou cca.2000kč.Třeba se mi poštěstí sehnat i z druhé ruky :???: !Zítra ještě zkusím diagnostiku,jen nevím,jestli to půjde zjistit přes Torque pro :smt102
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 30.7.2013, úte 23:18

prostříknutí nic neřeší. chce to vzít ohmmetr a změřit odpor. Jinak odpor ven je tam takový jakoby porcelánový váleček s namotaným odporovým drátem a většinou urezatí od svorkovnice tudíž se musí překlemovat cínem nebo koupit nový. Nevím kde je u tvoji motorizace. Pokud máš dvě vrtule jsou dva zasazený od motoru do krycího plechu chladiče a jdou tam dva dráty. je přidělanej dvouma šroubky. Teď zde nebudu. Jedu Vranov n. D. takže ti kdyžtak poradí někdo jinej řešilo to víc lidí. jsou zde v diskuzích i fotky.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 30.7.2013, úte 23:23

Díky za rady a zkusím tady ještě něco pohledat.Jestli jedeš na Vranov na dovču,tak ať se Ti vydaří :smt023 .Ahoj
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Lukin87

Příspěvky: 42
Registrován: 27.5.2010, čtv 22:29

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Lukin87 » 31.7.2013, stř 19:59

Mari jak si dopadl na té diagnostice?

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mari156 » 31.7.2013, stř 21:46

Ahoj.Na diagnostiku dnes vůbec nedošlo.Řešil jsem od rána ségřinu 146ku a otec kupoval 166ku v Bussu :-D ,jsme tak trochu střelená rodina :-D . Řešit to ale budu muset :oops: .Aspoň jsem si dnes zjistil cenu chladiče a byl jsem příjemně překvapen.Zítra si zkusím domluvit tu diagnózu a dám Ti určitě vědět výsledek :wink:
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti