testy & recenze

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: testy & recenze

Příspěvek od Kubas » 1.2.2014, sob 22:45

.... v něčem tam problém být musí, protože auto co má 240 koní a 900kg MUSÍ být rychlejší než auto co má 270 koní a 1300kg.... (samozřejmě pokud podvozek atd funguje jak má....)

A je jedno jestli je to lehké auto Alfa, Lotus nebo Porsche....

těžko říct... jak jsem psal, na převodovku si nestěžuje, navíc Alfa má kratší kvalty což by mělo mít pozitivní vliv....

Mimochodem, podle toho co je vidět na budíkách to ostré kolo jede v režimu "D", přičemž 4C má ještě agresivnější režim "R".... Tam je zas otázka jestli by celou trať už nejel v driftu....

Jinak že ten borec řídit umí samozřejmě nezpochybňuju....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: testy & recenze

Příspěvek od Ladis » 1.2.2014, sob 23:18

Aneb Japonský pohled na váhu a výkon :-D 27:52 http://www.youtube.com/watch?v=gYKJcjwgac8
Naposledy upravil(a) Ladis dne 1.2.2014, sob 23:19, celkem upraveno 1 x.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 1.2.2014, sob 23:19

Podle budíků jel s tou Alfou po hodině a něco dýl než s tím Caymanem. Zataženo jako prase, na některých místech trať oslizlá. Klidně bych věřil tomu, že jim mezi těmi testy sprchlo. Těžko říct, problém v tom nevidím a počítání desetinek tu přenechám jiným. :D
Nakonec jim taky mohlo lejt jak z konve a mohlo to dopadnout stejně jako když Stig jezdil s replikou Stratosu v dešti... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 12:14

Já bych tomu i věřil za stejných podmínek pro obě auta. Neuvádí náhodou Porsche pohotovostní hmotnost s řidičem? Alfa suchou. To by pak reálný rozdíl v hmotnosti nebyl 400, ale jen necelých 300 kg. Ale i tak to je stále poměrně dost ve prospěch Alfy.

Cayman vyšší hmotnost částečně kompenzuje vyšším výkonem, vyšší maximálkou, bezprostření reakcí na plyn a je výrazně točivější. TBi prostě přes 6000 netáhne, Cayman táhne ještě o 1500 otáček výš. TBi musí víc řadit, ikdyž prodleva TCT je jen cca 0,03 sec, v součtu za celý okruh to pár desetinek dát může. Ve pospěch Caymana hraje i součinitel odporu vzduchu 0,29. 4C má Cx 0,34, což Alfu "brzdí" ve vyšších rychlostech.
Alfa Brera 1750 TBi

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: testy & recenze

Příspěvek od Dallen » 2.2.2014, ned 13:33

1500 otáček udělá hodně např. u zatáčky kdy není před zatáčkou třeba řadit nahoru a za zase zbytečně podřazovat...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 14:14

Teď jsem si všiml v komentářích na Youtube pod videem, Cayman jede na rezervu, kdežto 4C má plnou nádrž! To je 40 kg znevýhodnění pro Alfu a nefér soutěž! :smt068
Alfa Brera 1750 TBi

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 2.2.2014, ned 14:17

Takže výhoda 400 kg pro 4C je fér, ale "jen" 360 kg je nefér soutěž? [-o<
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: testy & recenze

Příspěvek od Dallen » 2.2.2014, ned 14:20

Hoši vy to teda hrotíte :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 14:29

40 kilo navíc je rozhodně znát, zvlášť u lehkého auta, a ještě k tomu když se honí desetinky na okruhu. Když to má být srovnávácí test, tak za stejných podmínek pro oba vozy!
Alfa Brera 1750 TBi

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 2.2.2014, ned 14:31

Buďme rádi, že má vůbec Alfa Romeo model který se může porovnávat s Porsche. Hledat si výmluvy proč měla 4C stejnej čas je podle mě nedůstojný brečení...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: testy & recenze

Příspěvek od Dallen » 2.2.2014, ned 14:32

A proč, aby sme jsme se mohli chlácholit tady, že jsme to zase adolgovi natřeli?

Ten kdo si bude chtít koupit alfu tak ho porsche zajímat nebude a opačně.

Mě by cayman nezajímal ani kdyby byl o 5s. rychlejší, auto je pro radost a né proto, abych onanoval v tabulce nad časy :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: testy & recenze

Příspěvek od vonkreuz » 2.2.2014, ned 14:43

Honza R. píše:Teď jsem si všiml v komentářích na Youtube pod videem, Cayman jede na rezervu, kdežto 4C má plnou nádrž! To je 40 kg znevýhodnění pro Alfu a nefér soutěž! :smt068
Čas 3:08 je vidět žluté "logo" PHM. To je ono? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 14:51

Jde o princip, o mediální obraz Alfy a následně o prodeje... Srovnávají se ta dvě auta právě proto, že mají shodnou cenu a jsou určena pro podobnou cílovou skupinu. Jedinou konkurenční výhodou Alfy je právě ta nižší hmotnost. Ve všem ostatním má navrch Porsche. Takže Alfě naložíme 40 kg navíc a jdeme závodit...
Alfa Brera 1750 TBi

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: testy & recenze

Příspěvek od Dallen » 2.2.2014, ned 14:53

Myslím, že tohle to vystihuje nejlépe
Well alfa always made everyday sport car... Porsche is just a car for a guy in middle age crisez
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: testy & recenze

Příspěvek od Flp » 2.2.2014, ned 15:08

Taky si myslím že je to o řidiči. Jak mu auto sedne a jak se s ním sžije...

Jinak přímý přenos nového TG by měl být na týhle stránce: http://www.tgear.funsite.cz/top-gear-s21e01/ prý by měli testovat 4C, tak uvidíme co si na ní vymyslí :D
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 2.2.2014, ned 16:53

Napadlo vůbec někoho, že to Porsche prostě může být tak dobrý?
Jde o měření času za specifických podmínek a svezení se v obou autech. Být to suchý, nebýt jen 6°C, být tam o zatáčku víc, zkrátka jakákoliv drobná odlišnost tak to může dopadnout jinak. Ať už líp pro 4C nebo pro Cayman. Zajet to ta 4C o pár desetinek líp tak se tu plácáte po rameni, místo toho se chováte jak plačky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: testy & recenze

Příspěvek od roberto37 » 2.2.2014, ned 17:02

já spíš nechápu, jak to udělali, že jim ten čas vyšel naprosto stejně. Jsou to borcí
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: testy & recenze

Příspěvek od vonkreuz » 2.2.2014, ned 17:20

Jsem si vzpomněl. :smt040
zjištění vypršení technické a domluva že to bazarista zařídí (fakt je dobrej, umí zaparkovat pokaždé stejně, ale na stk to auto další den dopoledne určitě bylo), a druhý den proběhlo předání
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: testy & recenze

Příspěvek od Kubas » 2.2.2014, ned 17:41

Harous: mě prostě přijde podivné z čistě technického hlediska, že auto o tolik lehčí a stejně výkonné prostě nezajede lepší čas.... Holt asi specifická trať a další různé faktory.... samozřejmě je pravda, že na tak kraťounké trati stačí trošku jiných pár zatáček, které jednomu nebo druhému autu sednou líp k zpřevodování a výsledek je jiný.... (teorie o plné nádrži jsou absurdní, to je fakt otázka setin sekundy a podle mě "papírově" by to 4C mělo vyhrát třeba aspoň o 2 vteřiny....)

Jinak týpek při jízdě se 4C párkrát komentuje jízdu že je v nedotáčivém smyku, takže i nějaké chybky prostě udělal.... Holt to není laboratorní srovnání....

Relevantnější srovnání nabízí právě ten čas z Nordschleife, kde se to srovnává na cca 7x delším úseku.... a tam 4C má stejný čas jako Cayman S, čili logicky by tam běžného Caymana porazilo s přehledem ("S" má o 50 koní víc a asi i jiné výhody....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: testy & recenze

Příspěvek od Dallen » 2.2.2014, ned 19:03

Na NS měla 4C 8:04 a Cayman 8:06. Sice píšou, že tam ten čas zajelo Sko, ale pokud si dobře pamatuju tak vtom je nějaký bordel a údajně to mělo mít zajeté klasický model.
Plus pamatujme na to, že na NS jela 4C na slickách a ještě byla polepená (což je na malé pomalé trati fuk).

Tady i kdyby jsme počítali, že 4C bude na určitý úsek stejně rychlejší tak by to mělo být cca o 0.3s, což je čas který se dá lehce ztratit i v jedné zatáčce když si třeba automat přeřadí jinak než by řidič chtěl nebo naopak.

Cayman je celkově hodnocen velice pozitivně a to, že alfa zvládla udělat auto které je stejně rychlé za podobnou cenu je super.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 19:22

Harous píše:Napadlo vůbec někoho, že to Porsche prostě může být tak dobrý?
Mě to napadlo v neděli asi tak ve 12.14 hod ...
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 68#p347068


Kuba - garantuju Ti, že dva pytle cementu v kufru Oktávky jsem na akceleraci hned poznal :wink:
Alfa Brera 1750 TBi

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 2.2.2014, ned 19:31

No vidíš. Tak nebul a ber to jako fakt... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: testy & recenze

Příspěvek od Honza R. » 2.2.2014, ned 19:59

Já to beru jako fakt a zároveň mám smysl pro fair-play. Kdyby to bylo jedno, kolik auto váží, nedělal by to výrobce z karbonu.

Ber to z pohledu člověka, který si chce koupit sporťák pro zábavu, padne mu do oka 4C a Cayman... cena podobná, Porsche lepší motor, atmosféra, lepší zvuk, lepší interiér, lepší komfort, lepší design, německá kvalita, prestiž značky ... proč by si měl koupit Alfu? No protože ho v něčem přesvědčí, že je výrazně lepší. Třeba že je obratnější v zatáčkách(?) nebo že na okruhu zajede rychlejší čas...
Alfa Brera 1750 TBi

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: testy & recenze

Příspěvek od Flp » 2.2.2014, ned 20:02

On je taky problém, že porovnávají auta podle jednoho kola.. Pochybuju že se stejným autem zajede pokaždý stejný čas. Kdyby s každým autem zajel aspoň 3 kola a udělal z toho průměr, tak už se ty výsledky dají brát vážně...
To jak projede kolem 2 kuželů a naskočí tam úplně stejnej čas na mě působí trochu skepticky...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 2.2.2014, ned 20:14

Honza R. píše:proč by si měl koupit Alfu? No protože ho v něčem přesvědčí, že je výrazně lepší. Třeba že je obratnější v zatáčkách(?) nebo že na okruhu zajede rychlejší čas...
A o tom ho má přesvědčit jedno video na YouTube? Ale no tak...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „4C“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti