VM motori (pokec....)

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 4.11.2013, pon 10:31

Jak to pozná, kolik dát za určité zátěže nafty? To všechno regulují sroubky na čerpadle? Z čerpadla to jde rovnou do vstřikovačů?

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 4.11.2013, pon 10:37

no neco tam urcuje, kolik nafty doda cerpadlo do podavaciho pistku a pak to jde do rozdelovace a z rozdelovace primo do vstriku , ktery je serizen na urcity oteviraci tlak. Vse jde na primo.

EDIT: nekde uz tu nekdo psal, jak to cca funguje.... jen uz nevim kde to bylo :???: je to tak dva roky zpet
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 4.11.2013, pon 10:43

Ja to hledal, ale nenašel, dík

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 4.11.2013, pon 10:50

Milano mozna upresni :wink: ja jsem rad kdyz mi jde nafta do valcu a jede to a nesere se mi do toho nejaka elektronika :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Milano75 » 4.11.2013, pon 12:09

Petr147 píše:Můžete nekdo popsat řízení motoru u mechanickeho čerpadla? Mám tu takovou debatu a řešíme jak je řízeno VM bez řídící jednotky

někde ve svém PC mám průřez čerpadlem, co konkrétně máš na mysli??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Petr147 » 4.11.2013, pon 12:19

No cela debata začala asi nějak o tom, že kolega tvrdil, že tam musí být řídící elektronika a já že není :) tak jsem chtěl vědět, co se nastavuje na čerpadle atd. :)

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od yan.ko » 4.11.2013, pon 12:40

Vzpominam jak Lukee vypravel o tuneni 2.5TD - mnozstvi nafty se na cerpadle nastavovalo mechanicky.
Alfa Romeo Perfection

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od bobas » 4.11.2013, pon 13:29

jojo ,ladi se to na cerpadle :smt026
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 4.11.2013, pon 14:50

:-D šróbkem

co je tam elektrickeho, tak to chcipaci ventil, ktery se u me rad zasekava a nekdy mi to nechce chcipnout auto :smt040
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Milano75 » 4.11.2013, pon 19:19

Vm ko je jako mechanické tak i elektronické

elektronické se ladí čiptuningem

a mechanické se ladí mechanicky :) (běžné nářadí- flexa, svářečka, klíče a šroubováky)

na čerpadle se upravuje dodávka nafty a to šroubem bohatosti, který je od fabriky zaplombovaný (nízké otáčky), kdy se přidá nafta- motor vyleze do otáček, takže se to pak musí seřídit volnoběh

dále se upravuje přidavač(je exentrický, ale to nestačí), aby měl motor naftu i ve vyšších otáčkách- přidavač se brousí, aby jazýček co po něm jezdí mohl co nejvíce vylézt a tím přidat nejvíce nafty

samo sebou se musí upravit wastgate na turbu, aby neotvíral při 0,9 baru, ale dle potřeby cca 1,3baru

výsledek:

hrabe to i na trojku, při předjíždění není potřeba podřazovat, překrývají se rychlosti, trhají se Hardy spojky :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pfO8sT_JBHY[/video]

[video]www.youtube.com/watch?v=vm9hMptG5_U[/video]
Přílohy
s.jpg
927_P4060khkj_1.jpg
1282_erpadlo_1.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od yan.ko » 4.11.2013, pon 19:24

Milano75 píše:přidavač se brousí, aby jazýček co po něm jezdí mohl co nejvíce vylézt a tím přidat nejvíce nafty
jj, to jsem myslel.
Alfa Romeo Perfection

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 5.11.2013, úte 22:18

tak to stani motoru mu asi moc neprospelo, ale na dotek nejde citit, ze by byloneco spatne a je to hladke dost. Honovani jde jeste znat, takze do toho asi rypat nebudu. Komprese to taky má, když to startovalo i v -15 na drc.

Jaký máte nazor vy?

Obrázek
Obrázek
Obrázek

zitra zkusím zkouknout další dva válce dneska mi to stačilo :)

jinak to ma, takže cajk... zítra zkusím poshánět celokov celistvé těsnení

2,4TD

Bore x Stroke [mm] 92 x 90 (957-2391)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 21.11.2013, čtv 13:40

Na jedno Jeep foru:

ked sa vratim k problemu s hlavami - je este moznost pouzit ine hlavy:-)

Existuje firma, ktora vyraba modifikovane hlavy s vacsim prietokom vody inak tvarovanymi vodnymi kanalmi a lepsie chladenou predkomorkou. Podla slov ludi co to pouzivaju su vraj odstranene vsetky problemy s praskanim a varenim vody v hlavach v dosledku stupajuceho tepla. Testovane je to v nejakych nakladakoch autobusoch a tiez v Jeepoch a Toyotach v teplom a prasnom prostredi.

Ak je to pravda, tak ,myslim ze taketo hlavy spolu s chladicom oleja a dobehom vody by boli finalnym riesenim problemu.
Akurat ze firma co to vyraba je na druhom konci sveta v Argentine Rozčarovánek

http://www.apazmadridsa.com.ar/ :smt118

A na slovensku s nema jezdi borec na Jeepu

http://www.jeepforum.cz/showthread.php?tid=1441&page=7
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 22.11.2013, pát 15:53

Vypadá to hodně zajímavě, akorát jsem z toho jejich mlžení tam (absolutně nechápu proč), nepochopil na kolik to teda vyjde?
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 22.11.2013, pát 16:27

jeden , co si je koupil tak dal cca 220 Eur za jednu, pise to tam :wink: :wink:

Ja zatím resit nebudu, mam jich dost na vymenu :-D a po zime zkusim tu zazracnou chladici kapalinu a uvidimhttp://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/esho ... ool-180-5l

zatim tam necham vymenik voda, olej, v zime se mi to rychleji bude zahrivat a pak na jare tam uz konecne zapojim ten vymenich na chladic oleje :)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 17.12.2013, úte 20:46

Mám prosbu o radu/nápad.. Asi měsíc a půl zpátky jsem měnil klíňák, protože už vzral, jak prase, tak jsem koupil Dayco, nahodil do všech drážek, jak má být a vše v cajku, nic nevrzalo, tak jsem si spokojeně jezdil asi měsíc.. No, pak se pomalu zase začínalo ozývat vrzání, nechal jsem to být, ale postupem dnů to bylo víc a víc intenzivnější.. Tak jsem zkusil staré známé triky s mýdlem a pak jarovou vodou - nepomohlo.. Tak jsem lehl pod auto a zkusil u napínací kladky asi 6 různých poloh a na každé to hvízadlo, pak jsem si všiml, že na té napínací kladce leze ten klíňák směrem ven o cca 2mm (na řemenici, altíku, klimě a pumpě sedí v drážkách, jak má, i na druhé kladce), tak jsem ho dnes sundal a znovu nainstaloval, vše v drážkách, jak má být, dokonce i na napínací kladce byl jak má.. Nastartoval jsem a pořád stejná pohádka, tak jsem se podíval a opět byl o ty cca 2mm mimo kladku..
Takže se ptám, nevíte, čím to může být? Pomohlo by, kdybych kladku z druhé strany trochu vypodložil? A co koupě 6ti žebrového řemenu místo 7mi? - tzn užší, že by nic nepřesahovalo.. :smt102
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 17.12.2013, úte 21:18

mi tam zadnou kladku nemame :-D proste jen normal klinak na altik a vodni pumpu a druhy malinky na servo :-D

no a taky mi to nyni vrze, asi lozisko na altiku nebo na pumpe :???: :D

a neni ta napinaci kladka nejak vyhla?
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 17.12.2013, úte 21:36

Ale snad kazda 164 2.5 co jsem slysel, mela piskajici remen, alespon za studena. Prijde mi to ne jako zavada, ale vlastnost.

Jeste je tam tusim takovyhle napinak, jestli uz neni unavenej, zkusil bych ho vymenit.

Obrázek
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 18.12.2013, stř 12:02

Ladin: Tohle tam sice mám, ale není to (podle mě) napínák, ale tlumič vybrací.?. :smt102 Jednou jsem ho sundal a kladka se ani nehla (a když jsem na to koukal, tak to s ní nemělo ani spojitost) a hlavně ta kladka má v sobě vlastní štelování - povolíš imbus a pak tam kroutíš takovou matkou a podle toho jede kladka nahoru, nebo dolu..
Michal: No, to nevím, jestli je vyhlá.. Pokud by byla, dá se to nějak řešit?
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4864
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 18.12.2013, stř 12:53

tak to netusim ,ja si nyni ty 155kove kladkostroje nemuzu vybavit jak tam jsou :D chtelo by to slyset.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 18.12.2013, stř 13:17

Speciálně pro Tebe Míšo, jsem Ti nakreslil, jak tam ty kladky jsou.. :D
A nesmějte se mi! :-D
Přílohy
picasso.jpg
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 13.1.2014, pon 19:34

Nemáte náhodou někdo v PC nějaké detailnější fotky VMka 2.5? Hlavně okolí klíňáku a motor zezadu? (pak google mi nepomohl).. :smt102
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Milano75 » 13.1.2014, pon 21:56

550493_2.jpg
Přílohy
550493_3.jpg
550493_5.jpg
550493_4.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

summer1999
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Registrován: 6.1.2012, pát 12:53
Bydliště: Mordor
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od summer1999 » 13.1.2014, pon 23:08

Miláno je Bůh! :smt023
Akorát dotaz: Nechybí tam alternátor a kladka?
NOW: Cinquecento 1.2 63Kw + 145 1.9JTD 1xxKw 3/4 Zender
EX: 147 1.9JTD 85Kw Engstler; 155 2.5TD; 155 2.0TS 104Kw; 147 1.6TS 77Kw; 155 2.5TD

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori (pokec....)

Příspěvek od Milano75 » 14.1.2014, úte 07:41

altík tam chybí, ten je na levo a kladka nevím- je to motor ze 155ky- musel by sis to porovnat ze svým motorem
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „VM Motori (2.0 TD, 2.4 TD a 2.5 TDS)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host