AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Odpovědět
Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 1.4.2018, ned 16:07

Zdravim zjistil jsem ze mi nefunguje ventilator chladice,ani při 110stupnich nesepne a nesepne ani při zaple klime...
Nesepne ani pomala ani rychla...
Podle elearnu kde jsem nasel schema jsem zacal vymenovat...

vymenene pojistky F7 a F6 kazda kryje jednu rychlost FAN1 a FAN2 - beze zmeny,
vymenene relatka T6 a T7 spinajici jednu ci druhou rychlost - beze zmeny,
vymeneny pomocny odpor O10pro spinani 1.rychlosti(coz neresi 2.rychlost ktera pres odpor vubec nejde) - beze zmeny

co dal? zbyva ridici jednotka M10 coz se mi nezda to by asi neslo vic veci v aute ne?
a pak primo vrtuli N11 kde by mohlo byt spalene vinuti? Nevite nekdo jak to promerit?

Mam tu vrtuli nahradni tak muzu zkusit pokus omyl vymenit ještě vrtuli...

Mam diag ale ta mi asi nerekne co presne je spatne ne?

Poradi nekdo?

alfa elarn.jpg
Elearn alfa sahara
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 696
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od hno3 » 1.4.2018, ned 16:27

natáhni na tvrdo 12V na motor vrtule zkus jestli se točí... pokud ano problém bude jinde

navíc pokud máš diag, tak třeba MES (pokud máš ten) má v záložce test akčních členů (nebo tak nějak) položku test ventilátoru chlazení.. tím sepneš větrák přímo z PC...
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 136
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od lukas.01 » 1.4.2018, ned 17:51

Proměř spojení mezi jednotkou a relátkem (najdi ten správný pin), pak mezi relátkem a vrtulí a buděš vědět v které části je problém. Na to stačí obyčejný multimetr.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 145 1,9 JTD
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 8.4.2018, ned 18:50

hno3 - Tak sem natáhnul 12V z baterky a vrtule toci jak fik... takze tam problém není...
- jo mam fes ale tam je to taky a nefunguje vyhlasi to error přes pc

lukas.01 - no není mi jasny jak to mam udelat, jako myslis ze mam zjistit při 90 stupnich vody v motoru kam az dotece tech 12V nebo mam merit proud nebo prozvanet draty zda není preruseny nekde? o cemz pochybuju protože to jsou zily poradny...

No a jake cidlo da vedet relatku nebo jednotce ze ma spustit vetrak??? cidlo tlaku nebo teploty a kde je ? nebo termostat? nic jiného me nenapada...
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 8.4.2018, ned 18:53

co ten 4 stupnovy tlakovy spinac oznacen K10 na obrazku? co když je v haji ten? ma na to prvotni vliv nebo by to mělo sepnout i s vadnou K10 na zaklade teploty vody?
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 136
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od lukas.01 » 10.4.2018, úte 21:46

Prozvánět dráty, jestli nejsou přeručené, špatný kontakt. Zkus vyndat relátko a proklemuj natvrdo. Pokud se na to necítíš, sundej plastový kryt relátka a rukou ho sepni a uvidíš, jestli je cesta relátko - ventilátor OK. Pak si najdi kablík co přivádí do relátka signál od jednotky (bude to jeden z těch slabších kontaktů) a pak ho musíš prozvonit proti všem pinum u jednotky, jestli je vedení OK. Pokud ti nepípne žádný kablík u jednotky, tak musíš hledat podle barvy, který spojuje jednotku s relátkem.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 145 1,9 JTD
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 16.4.2018, pon 17:32

Tak relátko jsem při zaplem klicku sepnul rucne a vetrak toci. :D tam je to v poradku. zmeril jsem na dire po vyndanem relatku volty a viz foto
pin velky vpravo je privod 12V v klidu,
velky pin vlevo je odvod -pousti 12V do ventilatoru po sepnuti ,
spodni tenky pin je nevim co ale ma také 12V v klidu,
takze sem odvodil ze ovladaci pin bude ten tenky nahore,

SAM_4966.JPG
SAM_4967.JPG
tak sem odpojil kabel od ridici jednotky a pres dratek(merici hrot je moc silny) do kazde dirky ridiciho kabelu jsem prozvanel spojeni mezi hornim uzkym pinem relatka a kazdym pinem kabelu jednotky a nic...ale třeba sem netrefil kontakt v dire kabelu protože nektere piny dost vyvaklane...
objevil jsem aspon ohly pin v ridici jednotce :shock: a narovnal ho aby padnul na misto ale ten problem nevyresil...viz foto
nebo jsem mel promerovat ten druhy kabel ridici jednotky?


nezda se mi ze by byl preruseny kabel od ridici jednotky k relatku dyt je to svazek kompletne omotany...
tušíte někdo co dava impuls ridici jednotce aby poslala signal do ovládacího relátka?

Napadlo me zkusit obejit ridici jednotku a rovnou z cidla (jakeho?) zkusit propojit s relátkem...

Zkusil sem proklamovat cidlo teploty co je na termostatu (2draty) a do jednoho pinu slo cca 5V ale po proklemovani zadna změna takze cidlo teploty na termostatu to asi nebude. :smt100
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 16.4.2018, pon 17:37

ridici jednotka
SAM_4964.JPG
SAM_4965.JPG
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

Gardy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 150
Registrován: 3.11.2015, úte 07:59

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Gardy » 16.4.2018, pon 18:44

vidím správně ohnutý pin?
Alfu bych nikomu nedoporučil, ale že bych jezdil v něčem jiném, to si nedokážu představit.
166 3.2 V6 176kW - Lusso, LPG, DSP, Xcarlink, Couvačka v ICS "italská milfka"
ex147 1.6 TS 77kW Sport 2, Bose, 17" "motokára"

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 16.4.2018, pon 18:47

Ano ano jak sem psal aspoň jsem objevil ohly pin a narovnal jsem ho ale ten problém nevyresil...ale muzu zkusit diag jestli uz nebude hlasit error při testu vetraku...třeba za to mohl ten pin...
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 136
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od lukas.01 » 16.4.2018, pon 22:09

Nejsem schopen říct, který z těch slabých kontaktů jde z jednotky. Ještě můžeš zkusit změřit ten druhý slabý kontakt (na tom jednom máš naměřeno stálých 12V), jestli na něm je kostra. Pokud tam nic není, tak tam zkusit s nastrčeným relátkem přivézt na ten kontakt opatrně kostru jestli se něco bude dít (třeba začne hořet auto, nebo něco podobného).
Propískat musíš oba svazky kabelů vedoucích do jednotky. Pokud nikde nic nepropískneš, tak rozdělej pojistkovku co je relátko, zespodu si najdi kablík co vede do toho "ovládacího" kontaktu a podívej se na jeho barevné označení. Pak koukni na kabeláž vedoucí do jednotky a najdí podle barvy příslušný kablík a pískni ho. Ty svorkovnice jdou rozebrat, a dostaneš se přímo ke kablíkům a uvidíš barvy.
Taky bych řekl, že se kablíku v tom velkém svazku nemůže nic stát, ale mám tu zkušenost, že ano.
Tvůj problém může být jinde, ale tohle bych prověřil.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 145 1,9 JTD
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Gardy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 150
Registrován: 3.11.2015, úte 07:59

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Gardy » 17.4.2018, úte 07:43

A nemáš náhodou rozbitý termostat?
Alfu bych nikomu nedoporučil, ale že bych jezdil v něčem jiném, to si nedokážu představit.
166 3.2 V6 176kW - Lusso, LPG, DSP, Xcarlink, Couvačka v ICS "italská milfka"
ex147 1.6 TS 77kW Sport 2, Bose, 17" "motokára"

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7456
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Hampice » 17.4.2018, úte 09:12

Obě relé jsou spínané přes jednotku mínusem, tzn, že z ecu se musíš dozvonit ze dvou pinů vždy na jeden z konektorů relé - ale marná slova, otevři schéma, tam to krásně uvidíš včetně čísel jednotlivých pinů, barev a průřezů vodičů. Problém bude na 100% někde tam, když nejde spínání ani od teploty ani od tlaku klimy a při ručním sepnutí relé to jede.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

Kontraktor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 20.11.2016, ned 15:21

Re: AR 147 1,6 nefunkcni ventilator chladice

Příspěvek od Kontraktor » 17.4.2018, úte 17:29

lukas 01 : zkusim to a dam vedet výsledky mereni..jde to rozebrat ten obr konektor od ecu? dobře, to me nenapadlo. =)

gardy: no rozbity termostat je pro me siroky pojem, novy není ale normalne pusti teplotu motoru do cca 82 stupnu a pak otevre...takze asi v cajku ne?
otázka zda teplotni cidlo v termostatu je v poradku nebo není - nevim jak to zjistit...kraviny to neukazuje... spis by me zajímalo jaka teplota je v ecu zadana pro sepnuti první pomale rychlosti a jaka teplota je v ecu pro sepnuti maximalni rychlosti, zkusim pohledat v elearnu (

hampice: aha, dobra projdu elearn a najdu ty schematka (lehci by to bylo kdyby byl cesky ale aspoň ze ta angličtina tam jde)

diky za napady kluci, během par dni dam vedet co jsem zjistil =-)
Alfa Romeo 147 1.6TS 77KW,
Alfa Romeo 147 1.6TS 88KW,
ex. Ford Fiesta 1.3 44KW,
ex. Lancia Lybra 1.8SW,
ex. Mazda MX-3 1.8 šestivál

Odpovědět

Zpět na „Nová témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti