testy & recenze
Re: testy & recenze
Za celebritu se nepovažuju, ale vznik toho článku má trochu logiky v tom, jak jsem M.Vaculíka (a co si budeme povídat, nejen jeho ) neustále "sral" svým vynášením Alfy do nebes a haněním škodovek. Některé poznámky se mu nejspíš vryly do paměti silně, dokázal mi je i po dlouhé době citovat po mailu. Jedna z nich, že Alfa má podvozek o galaxii jinde než škodovka, ho zřejmě přiměl k tomu to porovnat. Problém je totiž v tom, že novináři jsou zváni na testovačky a prezentace, kde se jim dopodrobna vysvětluje jak co funguje, proč to tak je a proč je to dobře. To je ostatně v tom článku zjednodušeně řečeno. Jenže už nikdo z Alfy Romeo nepřijde a nevysvětlí jim (a nedělám si iluze, že to není jen o situaci v ČR), proč a jak funguje kinematika náprav Giulie a proč je to lepší. Já to můžu brát jen podle svého tzv. prdelního nervu, který má každý, kdo už nějaký ten statisíc nebo milion najel a zkouší co které auto dokáže, takže ze mě vypadne zjednodušené prohlášení, které se samozřejmě neshoduje s podrobným technickým rozborem, na které je Martin, resp. jiný novinář, zvyklý. Tak se to rozhodl rozštípnout praktickou zkouškou.
Neobjektivní to bylo v tom, že za prvé vybrali podmínky, které jsou pro škodovku výhodnější (rozbité okresky, neRFT pneu...) a za druhé, a to hlavně, vzali závodníka, který má bohaté zkušenosti se škodovkou, ale žádné s Alfou. No a proto to nakonec vyznívá tak nějak nerozhodně, protože pokud si někdo má během testování zvykat na úplně jinou charakteristiku chování, tak se samozřejmě nemůže cítit za volantem jistě a samozřejmě si nedovolí to co s autem, které důvěrně zná. Obecně je tohle problém všech těch blogů a recenzí samozvaných odborníků, kteří nakonec porovnávají jen to, jak jim auto padne do ruky a jak má tvrdé plasty, ale dlouhodobou zkušenost nemají žádnou.
Vesměs jsem od toho srovnání chtěl jen to, aby to nedopadlo nějak zle pro Alfu, když může škodovka porazit Imprezu ( http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... i-civil/?3 - např.: "Kvalita jízdy Octavie je o řád nad Imprezou.") nebo Ferrari ( http://www.auto.cz/skodovka-lepsi-nez-f ... alia-98685 ), tak jakási plichta je nakonec úspěchem.
Jsem strašně rád, že tam Jakub dorazil místo mě, já se na to připravoval důkladně, dokonce jsem prolezl O3 RS ze všech stran a dostal od AZNP mnohé technické info, ale nakonec jsem musel na ten pohřeb, c'est la vie... Nakonec všechny tyhle žabomyší války jsou o hovně, když stojíte v krematoriu u rakve a vzpomínáte jak jste s tím člověkem před dvaceti lety poprvé dojeli do Paříže na sraz nebo jak i ve věku přesahujícím sedmdesátku jezdil několikrát ročně tisíce km po Evropě se svou 50 let starou Simkou 1501...
Neobjektivní to bylo v tom, že za prvé vybrali podmínky, které jsou pro škodovku výhodnější (rozbité okresky, neRFT pneu...) a za druhé, a to hlavně, vzali závodníka, který má bohaté zkušenosti se škodovkou, ale žádné s Alfou. No a proto to nakonec vyznívá tak nějak nerozhodně, protože pokud si někdo má během testování zvykat na úplně jinou charakteristiku chování, tak se samozřejmě nemůže cítit za volantem jistě a samozřejmě si nedovolí to co s autem, které důvěrně zná. Obecně je tohle problém všech těch blogů a recenzí samozvaných odborníků, kteří nakonec porovnávají jen to, jak jim auto padne do ruky a jak má tvrdé plasty, ale dlouhodobou zkušenost nemají žádnou.
Vesměs jsem od toho srovnání chtěl jen to, aby to nedopadlo nějak zle pro Alfu, když může škodovka porazit Imprezu ( http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... i-civil/?3 - např.: "Kvalita jízdy Octavie je o řád nad Imprezou.") nebo Ferrari ( http://www.auto.cz/skodovka-lepsi-nez-f ... alia-98685 ), tak jakási plichta je nakonec úspěchem.
Jsem strašně rád, že tam Jakub dorazil místo mě, já se na to připravoval důkladně, dokonce jsem prolezl O3 RS ze všech stran a dostal od AZNP mnohé technické info, ale nakonec jsem musel na ten pohřeb, c'est la vie... Nakonec všechny tyhle žabomyší války jsou o hovně, když stojíte v krematoriu u rakve a vzpomínáte jak jste s tím člověkem před dvaceti lety poprvé dojeli do Paříže na sraz nebo jak i ve věku přesahujícím sedmdesátku jezdil několikrát ročně tisíce km po Evropě se svou 50 let starou Simkou 1501...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: testy & recenze
Michal hezky souhrn. A diky za ten odkaz na STi vs O RS. Uz jsem se takhle dlouho nepobavil. Clovek si rika, proc se jeste vubec vyrabi cokoliv jinyho nez O RS
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: testy & recenze
Trochu jsem si pohrával s myšlenkou, že si to snad i přečtu. Ale jestli je autorem Vaculík tak mě to trochu odrazuje. A soudě od výsledku kterým je tedy plichta(?) asi oprávněně...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: testy & recenze
Z toho mi vyplívá, že RS má motor charakteristiky TDi (což má) a protože s dýzlem umí každý debil, tak je okta lepší. I v OPC jsem si musel výkon zasloužit, ale protože ho má víc, než RS, tak to pisálek nemá šanci poznat. A že STI je auto pro řidiče a ne pro ženskou na vožení nákupu a faganů do školky, to je všem asi taky jasné. Nejhorší je tím pádem zženštilý automobilový novinář zvyklý ze své lenosti jezdit pohodičku a nejlíp 1200 rpm
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: testy & recenze
No asi Ti musím dát za pravdu , Giulia by se měla porovnávat minimálně se Superbem , když už a ne s Oct.Harous píše: ↑20.3.2018, úte 21:43 Podobná cena? Mě moc podobná nepřijde...
Základní cena Giulie - 848.600 Kč
Cena Giulie 180k MT - 978.600 Kč
Základní cena Octavie - 417.900 Kč
Cena Octavie 180k MT - 722.900 Kč
Nějak nesdílím to nadšení z toho srovnání. Možná je někdo rád za to, že to Alfa "natře" Octávii (byť ve Světě motorů očekávám zdůraznění nějakého zřetelného ALE), pro mě to je shazování Giulie na úroveň Octavie. Já zkrátka v Octávii nevidím auto který by se mělo jakkoliv měřit s Giulií. Jiná třída, absolutně odlišná technika a ani nevidím průsečík v zákazníkách. Pochybuju, že by se někdo reálně rozhodoval mezi Giulií a Octávií...
Alfa Romeo Stelvio Veloce Rosso , 210 cv
Re: testy & recenze
Mě by spíš zajímalo, když už se to porovnávalo, zda je článek opravdu napsaný objektivně? Třeba to odhozeni zádi Giulie.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: testy & recenze
Proc by jste chteli porovnavat Giulii se Superbem?
3er, Ccko, IS, Xe, mozna trochu Stinger...
3er, Ccko, IS, Xe, mozna trochu Stinger...
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: testy & recenze
Podle hodnocení v článku Giulie dlouho drží a pak najednou uletí. Na suchu nevím, na mokru jsem limit zkoušel a chovalo se to čitelně, zadek odjížděl, ale auto bylo kontrolovatelné - ale mám Q4, která se chová jinak (ovšem bylo to v rychlosti, kterou jsem v daném místě nejel s oktávkou ani na suchu). Tohle je ale charakteristika všeho, co je sportovně laděno, např. u pneu, když budu mít na stejném autě gumy cestovní, začnou dlouho dopředu varovat, řvát a klouzat a když budu dál zrychlovat, postupně přijde smyk. Sportovní gumy budou dlouho stabilní, budou řidiči poskytovat oporu a řiditelnost, ale po překročení určité hranice prostě pustí a smyk přijde "z ničeho nic". To je vlastnost, ne vada. Podstatné na tom ale je, v jaké rychlosti to přijde. Tam, kde cestovní pneu varují a následně přejdou do smyku, sportovní guma ještě s rezervou drží.
A tak je to i se srovnáním Octavia x Giulia. Čili Giulia se možná spakuje, ale bude to v rychlosti, na kterou se Oktávka vůbec nepodívá. Mezi kužely byl zmíněn rozdíl 3 km/h ve prospěch Giulie, a to je sakra velký rozdíl! Zrovna Martin Vaculík dělal kdysi srovnání Superba II a starého Mercedesu W124, kromě emisí prohrál Superb skoro ve všem, ale nejhorší byla porážka v brzdné dráze (kdy zadek Superbu téměř letí vzduchem a tím pádem nebrzdí - což je to samé u testované oktávky) a v losím testu, kde Superbu museli snížit nájezdovou rychlost právě o ty 3 km/h, aby se dokázal vrátit do svého pruhu, zatímco W124 neměla problém. A opět to samé to bylo tady, v testu Giu vs. OIII je zmíněno, že Oktávka má po vyhýbacím manévru "pouze" problém vrátit se zpět do svého pruhu - no ale o tom ten test přece je! Vyhnout se překážce a vrátit se zpátky, protože vyhnout se překážce, ale pak se, byť s koly v pravém rejdu, čelně srazit s kamionem v protisměru, to je tak nějak na prd že jo...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: testy & recenze
Tyhle losí testy na km77.com jsou dost divoký. Respektive asi obecně losí test u aut s ESP je trochu nadivoko. Na tom km77 měří nájezdovou rychlost. U Giulie je to 78 km/h než začne shazovat kužely. U Fiatu 124 Spider 81 km/h. Ale u Škody Karoq to je 80 km/h !!! Jenže pak se podíváš na ty videa a zjistíš, že na výjezdu ta Giulie a ten Spider mají ještě docela slušnou rychlost, kdežto ten Karoq skoro stojí, protože ho během toho manévru ESP krotí natolik, že ho skoro zastaví. A to není nic proti tomu Karoqu, takových tam najdete mraky. Ztrácí to ale vypovídací hodnotu. Chtělo by to měřit i rychlost na výjezdu z těch posledních kuželů.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: testy & recenze
No podle rozmeru mozna, v realu si ale tyhle 2 auta nepujdou koupit stejny lidi.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: testy & recenze
To jsem nikdy netvrdil... ty auta jsou tak odlišná, jak jen mohou a nevidím důvod, proč by je měl někdo porovnávat...
Re: testy & recenze
Kdyz se podivas na jakykoliv statistiky, tak se radi Octavia do stredni tridy stejne jako Giulia. Co by potom byl Rapid, Fabia a Citigo, kdyz by byla Oktavka nizsi stredni? A napsat, ze jsou ty auta odlisna jak je mohou byt je taky blbost, Otavia prece neni SUV ani supersport...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: testy & recenze
Chova se to tak, jak pises i u zadokolky. I na rozbity silnici se da pomerne dobre najit hrana adheze. Nikdy se mi nestalo ze by to uletelo z niceho nic. Mam teda Q2 (LSD), ale u "normalnich" verzi tam zas takovy rozdil nebyl. Spis je to o tech run-flatech bych si tipnul nebo taky o pocitu a zkusenostech ridice s konkretnim autem.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: testy & recenze
Nevymýšlejte zas nesmysly. Řadit jí může kdo chce kam chce, ale Octavia vždy byla a je nižší střední. Dokonce ve své třídě není ani největší. Jsou tam rozměrnější kusy, délkou, šířkou i rozvorem. Stojí na podvozku NS, má rozměry NS, techniku obvyklou pro NS. Fullstop
Jinak ano, Rapid je taktéž NS, byť trošku low-costovější. Stejně jako Tipo, Fluence, 301, C-Elysse apod.
Jinak ano, Rapid je taktéž NS, byť trošku low-costovější. Stejně jako Tipo, Fluence, 301, C-Elysse apod.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: testy & recenze
Statistiky si můžou Octávii řadit kam chtějí, ale to auto je prostě nižší střední třída. Rozvorem, výbavou, použitou technikou. To už bych taky mohl řadit Ceeda do střední třídy, ale prostě to není pravda...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: testy & recenze
dneska mi s tím SM přišel šéf, že to dostal na benzince a že mi udělá radost... pročetl jsem to a nevím co si o tom článku mám myslet..
za srovnávacím testem jsou potom "předchůdkyně" - 75, 155, 156 a 159.. u 155 a 156 si hoši pomíchali tabulky s motorizacema, docela pěkně, ale krátce píšou o 75, u zbytku...se spíš zmiňují neduhy...
za srovnávacím testem jsou potom "předchůdkyně" - 75, 155, 156 a 159.. u 155 a 156 si hoši pomíchali tabulky s motorizacema, docela pěkně, ale krátce píšou o 75, u zbytku...se spíš zmiňují neduhy...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: testy & recenze
Harous: no ale gró losího testu přece není projet úsek co nejrychleji, ale co nejčistěji provést vyhýbací manévr z určité rychlosti, myslím, že to smysl má i u aut s ESP.
Re: testy & recenze
To ano, ukáže to do jaký rychlosti se jde vyhnout. Ale nejde na tom stavět srovnání jízdních vlastností.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: testy & recenze
Ale nejde na tom stavět srovnání jízdních vlastností. - no vlastnosti HW dnes už ne.
Re: testy & recenze
Ono je to vážně dobře vidět z toho videa. Ta Giulie, Spider 124 (a další podobný auta) tam neztratí tolik rychlosti. Před tím Karoqem teda smekám, že to ustojí z takový rychlosti. Ale je vidět, že na konci by to auto skoro stálo kdyby řidič nepřidal.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: testy & recenze
Jasně. Ale tomu parohatýmu zvířeti by se vyhnuli bez ztráty kytičky (následného vyjetí ze silnice), na jízdní vlastnosti tam mají spíš ten slalom mezi kužely.
Re: testy & recenze
zajimave rozevlaty v tech videich je arteon
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: testy & recenze
Ten Karoq má nejlepší záběr zde
https://youtu.be/W1oMkfL8T1w?t=1m
https://youtu.be/W1oMkfL8T1w?t=1m
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů