Forward collision warning (FCW)

Odpovědět
MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od MichalT » 16.8.2017, stř 10:29

Kubas píše: 15.8.2017, úte 20:41 no tak nevím, tyhle systémy nastudované nemám, ale přijde mi divné že by ten systém zabraňující kolizím fungoval jen když nemáš nohu na plynu.... z návodu Giulie jsem pochopil dvě věci:
1) systém mi může auto brzdit intenzivněji než jak si brzdím sám (pokud vyhodnotí že to je účelné)
2) systém může zcela sám začít brzdit když vidí překážku....
Každej to má trochu jinak. Kolega byl na nějaký akci od Pirellky, měli tam nějaký VW nebo škodovku, to už si úplně nepamatuju, ale strašně se divil tomu, že ten pre-safe systém funguje jen když Ty nebrzdíš, čili když jedeš a před Tebou někdo zaflekuje, tak když nesáhneš po brzdě, tak to zastaví samo, ale jakmile začneš brzdit, tak to nechá iniciativu na Tobě. Říkal, že je to fakt nepříjemný a byl problém si na to zvyknout a nechat to fakt na tom autě.
U Giulie je to jinak, tý je jedno co děláš, brzdí si sama jak je potřeba. Jel jsem třeba po městě, přede mnou odbočovalo auto, já viděl, že kam odbočuje má volno a tak jsem jen lehce přibrzdil a mělo to vyjít plynule akorát, jenže ten člověk nesmyslně najednou zastavil, asi si odbočení rozmyslel, já jsem okamžitě přendal nohu na brzdu, chystal se brzdit prudčeji, ale v ten moment už to Giulia udělala za mě. Tudíž tak by to asi mělo být správně, byla rychlejší. No a na dálnici se mi občas stává, když jedu svižněji a někoho dojíždím, on uhýbá, ale moc pomalu a já nebrzdím s tím, že ho v klidu objedu víc vlevo bez ubrání, tak ona, když má pocit, že tam je málo místa, mi stejně jebne o brzdu a je jí jedno jestli stojím na plynu nebo ne.
Ten systém se dá vypnout, ale pak na budíkách svítí velký oranžový varování, který kazí estetiku přístrojovky, tak to nevypínám...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Hampice » 16.8.2017, stř 10:32

Cajk, už vím, za co si u tipa rozhodně nepřiplácet....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 11:02

To ale není dobře, auto by se mělo řídit zákony robotiky a nemělo by měnit rozhodnutí člověka... když dáš nějakou formou příkaz, aby jelo do překážky, tak ti v tom nesmí bránit... Když jedu a mám zapnutý tempomat, tak přibrzdí na rychlost překážky, ale když dám blinkr = příkaz k předjíždění, tak začne zrychlovat i do překážky, protože člověk vydal příkaz, aby auto jelo.... V případě jizdy bez tempomatu začne brzdit pouze v případě náhlého brzdění auta před tebou, když se někomu vědomě nacpu na kufr, tak mi v tom nijak nebrání...

A to co jsi popsal v chování Škodovky je dobře, přeci ty jsi řidič a měl by jsi vědět, jak silně máš brzdit, aby jsi zabránil nehodě... auto ti nesmí zasahovat do řízení, když jsi převzal kontrolu... maximálně po zjištění náhlé překážky pošle 100% na brzdy, když začneš náhle brzdit... ten systém (v kombinaci s dalšími asistenty) by měl například poznat ztrátu vědomí řidiče a po několika výzvách zaparkuje auto u krajnice, zapne blikačky a zavolá pomoc

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od swoop01 » 16.8.2017, stř 12:09

tvl... to je uplne scifi... prave tyhle sracky me neskutecne odrazuji od koupe noveho auta...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Kubas » 16.8.2017, stř 12:31

no, taky se mi nechce babrat v těchto věcech.... v Giulii jsem ten pre-crash senzor nastavil na "NEAR", čili dává varovný signál až když jste (podle něj) opravdu blízko k objektu před sebou.... i tak mě to běžně děsí při dobržďování k přechodu nebo když předjíždím jiné auto....

takhle - pokud je tam možnost že se stane to, že třeba mrknu na rádio a v tu chvíli zpoza auta někdo vyskočí a to auto to samo ubrzdí a zabrání nehodě, tak jsem ochoten to občasné postrašení zkousnout.... každopádně jezdím tak abych vše zvládl řešit sám :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 13:17

Ona je to funkce, která na jednu stranu dělá z lidí tupé opice, které čučí do mobilu místo řízení, ale na druhou stranu prokazatelně funguje a dokáže zachraňovat životy...

Pro nenáročného courače pro okreskách nemá moc význam, ale velmi dobře funguje v hustém provozu a na dálnici. Člověk může být sebelepší řidič, ale na moment se otočíš na spolujezdce, dítě nebo jsi unavený a zamyslíš se, něco se před tebou stane a v ten moment tě to zachrání třeba od návěsu kamionu... nebo ti to tam pošle nějaký blbec a auto prostě zareaguje rychleji... tady se člověk může chvástat, jak něco takového nepotřebuje a nikdy potřebovat nebude, ale těchto lidí jsou plné hřbitovy...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Harous » 16.8.2017, stř 14:01

swoop01 píše: 16.8.2017, stř 12:09 tvl... to je uplne scifi... prave tyhle sracky me neskutecne odrazuji od koupe noveho auta...
Ono i nový auto jde koupit bez toho. A dokud to jde vypnout tak v tom nevidím problém. :wink: Horší bude, až nějaká pomazaná EUhlava vymyslí, že ty systémy budou v autech povinně a bez možnosti deaktivace...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od swoop01 » 16.8.2017, stř 14:27

>Petr147: Podle me ma kazda mince dve strany a chleba dve kurky. Jednu pozitivni, o ktere pises a druhou zase negativni. Ja v tom vidim problem v pripade az takovy "ridic" cestujici presedne z takoveho "bezpecneho" vozu do stare klasiky. Jedno jak... proste se to muze stat. V tu chvili muze byt vic nebezpecny nez clovek s alkoholem v krvi.

Az budou bezne auta zcela autonomni a v pripade nehody budou rozhodovat, ktery z zivotu to zachrani... tvuj nebo tech X lidi na nedaleke zastavce? Bude temer jiste, ze nekdo bude muset zemrit... Pak bych v takovem aute urcite nechtel sedet.

Edit:
Jeste zkusenost z praxe... V kamionu takove super funkce dnes jsou bezne. V pripade, ze pred tebou nekdo udela mysku tak je ji uplne u prdele co vezes a zahamuje to skoro natvrdo bez ohledu na naklad a lidi za tebou. No a pak se hadej s pulkou rozsekanyho zbozi.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Kubas » 16.8.2017, stř 14:42

Petr: vime jak to s automatickymi systemy dopada... dnes v mlze 20% ridicu netusi, ze by meli nejak reagovat a prepnout z SDS na normalni svetla.... ale beru ze ta automaticka brzda se jednou za zivot muze hodit....

Harous: v Giulii to vypnout jde, ale stejne jako start-stop se to po restartu auta zas aktivuje.... takze se s tim smiris, protoze lozit do menu kvuli tomu fakt furt nebudes....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od WhySoSad » 16.8.2017, stř 15:01

Já teda kupuju chleba co má jednu kůrku.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 15:20

swoop01 píše: 16.8.2017, stř 14:27Edit:
Jeste zkusenost z praxe... V kamionu takove super funkce dnes jsou bezne. V pripade, ze pred tebou nekdo udela mysku tak je ji uplne u prdele co vezes a zahamuje to skoro natvrdo bez ohledu na naklad a lidi za tebou. No a pak se hadej s pulkou rozsekanyho zbozi.
no jestli raději někoho zabiješ, než aby jsi řešil rozsypanou paletu... a ten za tebou ti může být fuk, protože si má držet rozestup..


a k mlze... to je většinou problém dodělávaných světel nebo aut bez dešťového senzoru... těch pár nesvítících jedinců je opravdu minimum... mnohem častější mor jsou mlhovkáři, kteří je používají i při 35°C vedrech nebo při prvním náznaku deště

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od MichalT » 16.8.2017, stř 15:43

Petr147 s mlhovkou souhlasim s funkcí asistentů ne. Jsou podle me v autě právě proto, aby vylepšily jednání nedokonaleho článku - řidiče. Ten systém by prostě měl umět vyhodnotit situaci líp a rychleji než člověk a zvolit reseni které ochrání řidiče i lidi kolem. Proto povazuju reseni vw group za nestastne, protoze pokud dela prioritne prostor člověku (který třeba nebude schopen okamzite brzdit naplno) tak tam ten systém vůbec byt nemusí. Naopak správně je to u FCA kdy bez ohledu na to jaky debil sedl za volant dokáže to auto samo zabránit nehodě.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od swoop01 » 16.8.2017, stř 15:48

>Petr147: Ale prdlajs... Tu mysku dokaze vyjezdeny jedinec pedvidat i bez toho bazmeku a skocit naplno na slajfy neni v mnoha pripadech vubec treba. A ten za tebou ti fuk bejt nemuze.

Spousta lidi je za volantem agresivni, bezohledna, pomsty chtiva, nedodrzujici pravidla a jeste se sebevrazednymi sklony... To je hlavni pricina problemu... Tohle zadny asistent nezmeni.

Snazim se ti jen rict, kde ja vidim negativa. Kde kdyz v mlze poletim misto 45 tak 90-100 protoze mam asistenta, ktery to uvidi a dobrzdi... tak to je spatne!!! Ten kram ti nerekne: "Bacha vole, ser na to... akorat se zabijes a co kdyz tam bude primrazek... tak to nedas... Ser na to a dej nohu z plynu" To ti musi rict az tvoje palice a pud sebezachovy a ten kdyz nemas tak se vyvalis i s tim asistentem... akorat to bude osklivejsi.

Edit:
Jen jeste mala poznamka. Nechci se tu hadat a vyvracet tvuj nazor o bezpecnosti a smysluplnosti toho vseho. Jen to proste ve svem aute moc nechci, protoze to vidim tak, jak jsem popsal. O bezpecnosti me to moc nepresvedcilo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 17:44

Swoop01: on je problém v tom, že s auty a kamiony nejezdí jenom profíci a závodní jezdci... tady ty berličky jsou pro 85% uživatelů, kteří potřebuji věc, která je maximálně bezpečně, levně a spolehlivě převeze z bodu A do bodu B... obdobné je to u kamionů, které řídí každý, kdo má ruce a nohy...

MichalT: nějak stále nechápu, co konkrétně myslíš nebo jestli je to jen obecná averze ke koncernu :)

Auto detekuje a signalizuje překážku->řidič nereaguje -> auto maximálně brzdí
Auto detekuje a signalizuje překážku->řidič klepne na brzdu-> auto maximálně brzdí

U FCA je to jinak?

Nebo má Giulia stejnou vymoženost, kterou mají nové Jeepy a to že při detekci překážky u parkovacích senzorů nedovoluje najet do překážky? Jeep zastavený záhonem kopřiv? :)

Většina moderních vymožeností má člověku ulehčit život od zbytečností, ale neměl by z něj dělat tupého idiota...

To je jak s mobilem - někomu ulehčí život a jiný do něj čučí většinu dne...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Kubas » 16.8.2017, stř 18:20

z návodu Giulie:

Jestliže v situaci,kdy hrozí kolize, nezaznamená systém žádnou reakci ze strany řidiče,začne automaticky brzdit, aby pomohl vozidlo zpomalit a omezit hrozící čelní srážku (automatické brzdění).V případě, že systém zjistí,že řidič šlape nabrzdový pedál,ale považuje to za nedostatečné,může zasáhnout tak, aby optimalizovat odezvu brzdové soustavy a ještě tak snížit rychlost vozidla (přídavná asistence ve fázi brzdění). V případě rizika střetu s chodcem/ nárazu do chodce přecházejícího silnici (rychlost vozidla nižší než 50km/h) systém zasáhne automatickými zabrzděním.

takhle jak to píšou je to OK, pokud to teda funguje.... (v NCAP testech to fungovalo, tak snad....).
Negativa jsou (kromě toho že si to samozřejmě zaplatíš) v tom, že to občas fakt varuje moc panicky a pak taky za deště se může rozsvěcet kontrolka že ta kamera nefunguje..... Jinak myslím že to smysl má, pokud by mi to fakt zachránilo situaci že mi tam hupne zpoza auta dítě, tak jsem jednoznačně pro....

a taky je fakt že spousta lidí prostě neumí ani brzdit a podvědomě se bojí brzdy úplně zadupnout.... i tady to snad může pomoci....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 18:24

Hmm, takže jako Michalem popsaná vlastnost Škodovek...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Kubas » 16.8.2017, stř 18:48

MichalT píše: 16.8.2017, stř 10:29
Každej to má trochu jinak. Kolega byl na nějaký akci od Pirellky, měli tam nějaký VW nebo škodovku, to už si úplně nepamatuju, ale strašně se divil tomu, že ten pre-safe systém funguje jen když Ty nebrzdíš, čili když jedeš a před Tebou někdo zaflekuje, tak když nesáhneš po brzdě, tak to zastaví samo, ale jakmile začneš brzdit, tak to nechá iniciativu na Tobě.
... ale možná někde psal i něco jiného, úplně detailně to nečtu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od zde. » 16.8.2017, stř 18:51

Ktere nove Jeepy zastavi pri detekci prekazky parkovacimi senzory?
33

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 19:20


MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Pre-crash assistece

Příspěvek od MichalT » 16.8.2017, stř 20:09

Petr147 píše: 16.8.2017, stř 17:44 Auto detekuje a signalizuje překážku->řidič nereaguje -> auto maximálně brzdí
Auto detekuje a signalizuje překážku->řidič klepne na brzdu-> auto maximálně brzdí
U toho VW to právě tak nebylo, tam to bylo - řidič klepne na brzdu, asistent vypina a pokud řidič nebrzdí dostatečně silne, auto bourá.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od zde. » 16.8.2017, stř 20:24

Screenshot_2017-08-16-20-18-47.png
Vsak timhle cudlem to jde vypnout a pak zdola i zahon kopriv, ale kdyby to rek, tak by asi recenze nevyznela dostatecne negativne. Jinak Renegade ani Grand Cherokee to nedela.
33

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Bull.et » 16.8.2017, stř 20:31

Pri couvani...pocitam ze vypnutim pdc to prestane. Mimochodem BMW to ma stejne...minimalne 7er
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Petr147 » 16.8.2017, stř 20:32

Tím čudlem vypneš komplet parkovací senzory, takže na kopřivy ideální, ale na parkování moc ne.

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Bull.et » 16.8.2017, stř 20:39

Nejak pořád nechápu problém. Při parkování tě nenechá najet do překážky, když to vypneš dosraneš se kam potřebuješ ( v rámci schpností auta)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Forward collision warning (FCW)

Příspěvek od Kubas » 16.8.2017, stř 20:46

.... mě se dost často stává že couvám do kopřiv a zároveň mám vpředu nějaké naleštěné luxusní auto, které se bojím škrábnout.... ;-) a v této situaci bych s tím Jeepem byl bezradný....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti