RWD vs. Q4

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

RWD vs. Q4

Příspěvek od Ales159 » 25.3.2018, ned 17:15

Pánové má tu někdo zkušenosti s oběma benzínovými verzemi, myslím Veloce a klasiku? POřád jsem chtěl Veloce, ale nyní jsem hodně diskutoval v servisu a ptal se mě, proč chci zrovna Veloce, že každý volal po zadokolce a teď kupuje čtyřkolku, říkal jsem mu, že hlavně kvůli motoru a říkal mi, že subjektivně ten rozdíl není až tak velký, že 200 koňovka má cca 230 koní, což se tu už řešilo a že je hravější, že Veloce se pere s náhonem , že je těžší a tak že to není až zase tolik znát. Tak mne dost nahlodal, protože cenvě je to docela rozdíl, samozřejmě by mne zajímala zkušenost, pokud jí někdo má, Já měl půjčené obě, ale abych si udělal obrázek, muselo by to být v jeden den a ne po měsíci.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 25.3.2018, ned 17:57

Ales159 píše: 25.3.2018, ned 17:15 ..... že každý volal po zadokolce a teď kupuje čtyřkolku.....
Tak to je klasika, všichni chtěli benzínový kombík v manuálu a kdyby se nabízel, všichni by kupovali naftu ve čtyřkolce.... :wink: :wink: to je prostě ten rozdíl mezi plkáním a realitou.....

já ti porovnání nedám, Veloce jsem neřídil.... je pravda že klasika má víc než 200 koní, ale Veloce má taky víc než 280..... já osobně bych si čtyřkolku koupil jen kdybych ji vyloženě chtěl.... kupovat ji jen kvůli koním bych hodně hodně zvažoval.... taky záleží jakou chceš výbavu - jestli ty agresivní nárazníky a prahy co má Veloce nebo spíš elegantní Superku..... jestli chceš ty 18" nebo dokonce 19" s těmi širšími zadními pneu atd..... jdou vůbec na Veloce 17"? (třeba kvůli zimákům atd.). No prostě si to musíš sám rozmyslet, klidně se stav kdyby ses 2.0T 200PS chtěl svézt :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 25.3.2018, ned 19:00

Uz jsme se tady o tom bavili. Ja ti napriklad reknu, ze zadokolka je hravejsi, nizsi a lehci, Michal ti da prednasku o torque vectoringu :-D Asi fakt bude lepsi se dohodnout u dealera a zkusit si obe verze v jeden den a uvidis co ti vic vyhovuje. Jinak za ten cenovy rozdil si muzes poridit napriklad LSD pro verzi Super. Pokud ti jde jen o vykon a neresis Q2 vs Q4, tak tam rozdil je, ale urcite to neni tak, ze v jednom bys mel pocit, ze je malo vykonu a v druhym moc... Ten vykon jde navic softwarove zvednout pokud se ti do toho bude chtit...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od A.J.Michal » 25.3.2018, ned 19:13



Výkon není problém u zadokolkové přidat :D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Harous » 25.3.2018, ned 19:18

To je otázka jestli Ti co chtěli zadokolku jí chtěli s takhle nastaveným ESP.
Kromě toho je snad i u Q4 výrazná preference zadní nápravy ne? Pro mě je Q4 určitě plus, k tomu vyšší výkon a lepší výbava. Osobně bych volil Veloce, ale nebránil se ani RWD. :wink:


P.S. Výkon není problém přidat, ale připravíš se tím o záruku?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Kubas » 25.3.2018, ned 19:40

další otázka je jestli vrámci toho sport-paketu se samosvorem nedostaneš i jinak naladěné ESP.... teoreticky by jiný diff měl mít i jiné nastavení elektroniky.... a jsem si jistý že žádný prodejce o tom nebude mít ani náznak informace.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 25.3.2018, ned 19:44

Harous píše: 25.3.2018, ned 19:18 To je otázka jestli Ti co chtěli zadokolku jí chtěli s takhle nastaveným ESP.
Kromě toho je snad i u Q4 výrazná preference zadní nápravy ne? Pro mě je Q4 určitě plus, k tomu vyšší výkon a lepší výbava.
S takhle nastavenym ESP se da naucit zit, i kdyz bych si to umel predstavit lepsi. Pro me osobne je problem, ze ESP nejde vypnout. Ale to se tyka obou verzi. Jinak co se tyka vyssiho vykonu a lepsi vybavy, tak to je urcite pravda. Otazka je, jestli to stoji za ty penize navic.. Mne osobne to za tech cca 200 tisic nestalo... Ale je to o individualni preferenci, proto doporucuju vyzkouset idealne ve stejny den a na stejne trase.

Co se tyka zvysovani vykonu a zaruky, tak dle toho odkazu, co jsem postoval nekdy minuly tyden by to nemusel byt problem. Kdyz by byl nejaky problem, tak by tam clovek vratil puvodni soft a dle udaju od vyrobce toho programatoru by na to servis nemel prijit....
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od speedy » 25.3.2018, ned 19:48

je pravda, že verze Veloce pro americký trh jde sehnat i s pouze zadním náhonem ??
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od kenjiro » 25.3.2018, ned 19:50

Kubas píše: 25.3.2018, ned 19:40 další otázka je jestli vrámci toho sport-paketu se samosvorem nedostaneš i jinak naladěné ESP.... teoreticky by jiný diff měl mít i jiné nastavení elektroniky.... a jsem si jistý že žádný prodejce o tom nebude mít ani náznak informace.... ;-)
No to si vubec nedelam iluze, ze by nekdo neco vedel. Ja LSD mam, ale zas tak moc jsem ve verzi bez LSD nenajezdil, abych to mohl objektivne porovnat.

speedy: Ano - v US tomu rikaji Ti a je to RWD s 280hp. Podivej se na US verzi stranek.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Harous » 25.3.2018, ned 21:01

Tím, že bych osobně preferoval Q4, nijak neshazuju rozhodnutí někoho pro RWD. Já jsem si jen prostě na AWD zvyknul natolik, že je to pro mě podmínkou. Oželet bych to uměl až u aut jako je třeba Giulia QV. Vypínatelný ESP bude spíš otázka homologace, nastavení už ne. Tam si myslím,, že Alfa mohla odvést lepší práci. Na druhou stranu je to otázka softwaru a pokud dojde ke změně tak by to mělo jít aktualizovat i zpětně. Takže nic není ztraceno, přestože si moc iluze nedělám. Taky je ale fakt, že Giulia není žádný chuligánský auto aby to řidiče nutilo jezdit pořád bokem. Byť by to určitě určitá část majitelů ocenila.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Jojo » 25.3.2018, ned 21:17

ja som cez zimu menil na BMW otvorený diff za LSD diff a bolo to poznať ten rozdiel. Auto keď sa už odtrhlo tak sa lepšie vodilo bokom,no a pri rozjazde menej blikal protiprešmyk.
biele auto
biele auto
zelené auto

Redjames

Příspěvky: 57
Registrován: 6.4.2015, pon 17:38

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Redjames » 26.3.2018, pon 11:20

Tak já Ti můžu dát srovnání RWD a Veloce v naftě , jestli jsou to pro Tebe smysluplné informace. Já mám auto na denní pracovní ježdění ( 60.000 ročně) proto nafta a proto Veloce Q4. A ta Q4 stejná jako používá MAserati je fakt super , nemluvím o vodě , ledu a sněhu tam to je úplně jasný. Výrazný rozdíl je to při svižné jízdě a nebo na hodně rozbité silnici ( viz test v SM tady na alfistech nedávno řešený) nejen rozdíl normal vs Run flat gumy , ale Q4 si lépe poradí s hodně rozbitou silnicí , je o malinko vyšší a měkčí. Velký rozdíl já třeba vidím v sedačkách , kdy ve Veloce jsou s lepším vedením, prodloužený sedák atd. Je třeba u Veloce jiné turbo než u Super , s kuličkovým ložiskem a rychleji se točí , má pak taky samostaný druhý okruh chlazení ,o vektorování momentu Ti napíše MIchal IT :-) můžeš mít 17 , 18, 19 , stejný rozměr nebo i vzadu širší , jak chceš.. co se týká výkonu asi je vždycky lepší mít ho pod zárukou s garancí delšího fungování než softwarově navýšit ( 200 na 280 koní je navýšení 40%, to je asi na chiptuning moc ne?) Přidám věci subjektivní jako lepší difuzor vzadu a přední maska.. kdyby jsi měl otázky napiš. Jakub
Alfa Romeo Stelvio Veloce Rosso , 210 cv

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od honziss » 26.3.2018, pon 11:39

Ja vyzkousel 5 ruznych giulii pred nakupem a od dieslovy veloce me me odradila hlavne hmotnost (+180kg) oproti 150 mtx, coz je na tom aute znat a svetla vyska, coz je taky na prvni pohled poznat. Ze by byla Q4 pohodlnejsi jsem nijak nepozoroval.

Veloce interier i exterier jde do super uz objednat.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od honziss » 26.3.2018, pon 11:51

Na zimu jsem nechal 255 gumy a problemy s trakci jsem nemel (jezdim 50tkm/rok), bez ohledu na pocasi. Ale je to uz moje 4. rwd auto, tak to ma mozna taky vliv 😀
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od kenjiro » 26.3.2018, pon 14:41

Tady v praxi vidis, ze pro kazdeho je lepsi neco jinyho (to co si koupil) a jasna odpoved co je lepsi neni :) Takze znovu - jdi si to vyzkouset sam.

Redjames - ty informace o jinem turbu, druhem okruh chlazeni atd. jsou odkud? Respektive mluvis o nafte nebo i benzinu?
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Kubas » 26.3.2018, pon 15:35

Benzíny by měli být opravdu identické až na výkon, to už se tu řešilo.... ale samozřejmě je kolem toho informační mlha jako vždy u Alfy....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ales159 » 26.3.2018, pon 17:49

Kubas píše: 25.3.2018, ned 17:57
Ales159 píše: 25.3.2018, ned 17:15 ..... že každý volal po zadokolce a teď kupuje čtyřkolku.....
Tak to je klasika, všichni chtěli benzínový kombík v manuálu a kdyby se nabízel, všichni by kupovali naftu ve čtyřkolce.... :wink: :wink: to je prostě ten rozdíl mezi plkáním a realitou.....

já ti porovnání nedám, Veloce jsem neřídil.... je pravda že klasika má víc než 200 koní, ale Veloce má taky víc než 280..... já osobně bych si čtyřkolku koupil jen kdybych ji vyloženě chtěl.... kupovat ji jen kvůli koním bych hodně hodně zvažoval.... taky záleží jakou chceš výbavu - jestli ty agresivní nárazníky a prahy co má Veloce nebo spíš elegantní Superku..... jestli chceš ty 18" nebo dokonce 19" s těmi širšími zadními pneu atd..... jdou vůbec na Veloce 17"? (třeba kvůli zimákům atd.). No prostě si to musíš sám rozmyslet, klidně se stav kdyby ses 2.0T 200PS chtěl svézt :wink:
Tak kdyby se u nás prodávala, jako v USA, RWD s 280k, tak bych měl jasno...Líbí se mi ty agresivní nárazníky, ale to problém není, dá se dokoupit paket jak na venek, tak vnitřek, kola a vše taky, to problém není
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Ales159 » 26.3.2018, pon 18:01

Kubas píše: 26.3.2018, pon 15:35 Benzíny by měli být opravdu identické až na výkon, to už se tu řešilo.... ale samozřejmě je kolem toho informační mlha jako vždy u Alfy....
To se psalo i o dieselu, motory ano, ale pak tam jsou jiné věci, jako okruhy chlazení, chladiče apod. takže základ je stejný, ale ostatní věci ne, to bude podobné i u benzínu
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Ales159 » 26.3.2018, pon 18:16

Redjames píše: 26.3.2018, pon 11:20 Tak já Ti můžu dát srovnání RWD a Veloce v naftě , jestli jsou to pro Tebe smysluplné informace. Já mám auto na denní pracovní ježdění ( 60.000 ročně) proto nafta a proto Veloce Q4. A ta Q4 stejná jako používá MAserati je fakt super , nemluvím o vodě , ledu a sněhu tam to je úplně jasný. Výrazný rozdíl je to při svižné jízdě a nebo na hodně rozbité silnici ( viz test v SM tady na alfistech nedávno řešený) nejen rozdíl normal vs Run flat gumy , ale Q4 si lépe poradí s hodně rozbitou silnicí , je o malinko vyšší a měkčí. Velký rozdíl já třeba vidím v sedačkách , kdy ve Veloce jsou s lepším vedením, prodloužený sedák atd. Je třeba u Veloce jiné turbo než u Super , s kuličkovým ložiskem a rychleji se točí , má pak taky samostaný druhý okruh chlazení ,o vektorování momentu Ti napíše MIchal IT :-) můžeš mít 17 , 18, 19 , stejný rozměr nebo i vzadu širší , jak chceš.. co se týká výkonu asi je vždycky lepší mít ho pod zárukou s garancí delšího fungování než softwarově navýšit ( 200 na 280 koní je navýšení 40%, to je asi na chiptuning moc ne?) Přidám věci subjektivní jako lepší difuzor vzadu a přední maska.. kdyby jsi měl otázky napiš. Jakub
Díky za popis, to zní zajímavě, sedačky neřeším, to mám jasno, pokud verze RWD, tak vnitřek paket Veloce, ty prostě nemají chybu. Je vyšší o 14 mm, což není tak strašné, ikdyž to vidět je, těch 100 kg už je horší. Chip neřeším, na auto v záruce bych to neriskoval.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od honziss » 26.3.2018, pon 18:38

Nevim odkud jsi, ale doporucuju si to zajet zkusit, v Imofe maj tech verzi celkem dost (dej si sauto.cz a koukni co vsechno prodava Havex). Podepises papir, auto ti pujcej na hodku a uvidis sam.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Kubas » 26.3.2018, pon 19:08

Ales: pokud chceš Veloce sedačky a vnější optiku tak snad vyjde i levněji koupit rovnou 4x4 Veloce 280 PS než na to přeskládávat Superku, ne? a navíc teda myslím že k agresivní optice Veloce už to chce prostě víc než těch 200 koní....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Ales159 » 26.3.2018, pon 19:23

Kubas píše: 26.3.2018, pon 19:08 Ales: pokud chceš Veloce sedačky a vnější optiku tak snad vyjde i levněji koupit rovnou 4x4 Veloce 280 PS než na to přeskládávat Superku, ne? a navíc teda myslím že k agresivní optice Veloce už to chce prostě víc než těch 200 koní....
Tak já od začátku chtěl Veloce, ale ten rozhovor v servise mě nahlodal, zkoušel jsem konfigurace a rozdíl tam pořád je, není tak obrovský, ale ne zase tak malý, přece jenom jsou jisté finanční limity, dobré jsou názory uživatelů a různé zkušenosti jiných lidí, proto jsem to sem dal a je to zajímavé čtení. Přece jenom je již zde docela dost majitelů, aby si člověk vytvořil obrázek Díky všem, ještě čekám na Michala, ten určitě jezdil oběmi verzemi
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od kenjiro » 26.3.2018, pon 19:32

Michal ti na 1000% doporuci Q4 :) Jinak v Imofe se da dohodnout i na delsi dobu nez hodina. Takze bych si vzal dopledne jednu verzi, odpoledne druhou a udelal si nejaky okruh okolo Prahy, napriklad Karlstejn, Beroun, Slapy, kde zazijes prakticky vsechny jizdni situace. To uz myslim za ten vylet to Prahy stoji... Jinak asi chapu, co resis - resil jsem to podobne, jestli tech 200hp neni malo...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 463
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od honziss » 26.3.2018, pon 19:44

Neni to jen o vykonu a s lehkym 200k autem budes stejne rychlejsi nez 95% ostatnich ma silnici..
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

Ja.Kl

Příspěvky: 9
Registrován: 18.12.2017, pon 15:15

Re: RWD vs. Q4

Příspěvek od Ja.Kl » 27.3.2018, úte 11:28

Důležitý je, že ani s jednou verzí nešlápneš vedle. Já také uvažoval nad Veloce, ale nakonec pořídil Super.
Byla to spíš ale pragmatická volba. Auto používám na denní nezábavné ježdění a nutnost mít 4x4 také nepociťuju.A když si chci užít silnici tak mi těch 200hp a RWD bohatě stačí
Je to také dost o nákladech navíc, přece jen to něco váží, možné budoucí servisní náklady? a spotřeba je také jinde, nevím jaká je tady třeba zkušenost se spotřebou u Veloce, ale já jezdím docela svižně a když chceš aby tě to auto bavilo pohybuje se bežně u RWD okolo 10l, dovedu si představit, že Q4 bude brát určitě víc.
Co bych naopak z Veloce bral je ten zvýšený podvozek, pohybuju se často i na různých koncích světa a světlá výška u Superky už mě párkrát pozlobila.
Gulia Super 2.0T

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů