ZF 8st. automat (pokec)

Odpovědět
Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Tommino » 7.12.2018, pát 09:50

kenjiro píše: 6.12.2018, čtv 18:27
Ladin 164V6 píše: 6.12.2018, čtv 11:55 Osobne ale nevidim duvod vubec rucku u automatu zatahovat, max pri parkovani v prudkym kopci mu trochu ulevit...
Naopak. U automatu je to prave nutnost zatahovat jinak to drží na tom kolíku a ten když se zlomí tak je hotovo!!! Kdykoliv je auto v rezimu P, tak by měla byt i rucka.
Přesně. Nezatahovat u AT. je nesmysl.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Tommino » 7.12.2018, pát 09:52

MichalT píše: 6.12.2018, čtv 20:58 Tak u převodovky v Giulii je brždění levou nohou úplně k ničemu, auto odpojí pedál plynu a má to docela velký zpoždění, což, jak už jsem psal, je jedna z mála věcí, co mě na Giulii vadí. Dobržďuješ ke kruháči, získáš přehled o situaci, chceš plynule pokračovat a nic, chvilku to nereaguje... A když pojedeš po rovině třeba 90 km/h s pravou na plynu a levou trochu víc přibrzdíš, tak se to už nevzpamatuje dokud ten plyn nepustíš a nesešlápneš znovu, hrozně debilní fičura.
Dobržďuješ ke kruháči, přidáš a nereaguje? To se mi nestalo ani jednou teda.....
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od MichalT » 7.12.2018, pát 10:13

Tommino píše: 7.12.2018, pát 09:52 Dobržďuješ ke kruháči, přidáš a nereaguje? To se mi nestalo ani jednou teda.....
Přesně tak, když prostě přibrzdím až na hranu kruháče, ale nezastavím úplně, přendám nohu na plyn a chci jet, tak to třeba půl sekundy, možná celou sekundu, nedělá nic, pak se to najednou chytne a přidá. Zkusím se na to na jaře zeptat v Imofě, jestli to tak má bejt nebo je to rozbitý :D

A zkuste někdo, kdo s tím jezdíte, udělat to co jsem psal - při 90 km/h, pravá noha udržuje rychlost na plynu, levá přibrzdí třeba na 70 km/h, pravá noha zůstává na plynu, co vám to auto udělá? Moje ztratí tah, jako bych pustil plyn, ale když uvolním brzdu, můžu dát klidně plyn na podlahu a auto stále bez reakce. Až když pustím plyn a znovu ho přidám, tak reaguje normálně.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Tommino » 7.12.2018, pát 11:00

S tím kruháčem to tak určitě být nemá. A pokud necháš nohu na plynu a zároveň zmáčkneš brzdu, tak ti to plyn určitě odpojí, to mi dělala už dvojková oktávka v dsgečku. A za mě to i logiku má.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 7.12.2018, pát 12:16

Otazka je jestli nemas moc citlivy vnimani na turbo lag, ktery tam urcite je znat. Mne se to stalo po par stovkach km v Mazde MX-5, ze jsem ten lag extremne vnimal, nez jsem si zas zvyknul zpatky.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Aleš 292 » 7.12.2018, pát 13:01

To vypínání plynu s levou na brzdě mi dělala už lybra z roku 2000 a dělá to i 166ka z 2003.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od VN0v » 7.12.2018, pát 15:08

Niekedy to vyskusam. Zatial som mal vzdy pred tymi kruhacmi dojem, ze to je bud turbo lag alebo jednoducho kombo nizke otazky a zly prevodovy stupen. Co je pri tom automate bezne pri normalnej jazde. Na manuale moc casto nejazdim. Skor iba podradujem pred predbiehanim.

S tou ruckou to teda vyskusam tiez. Lebo nejako si prave nepamatam, ze by sa automaticky odblokovala pri zaradeni D.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 7.12.2018, pát 17:32

Musis si nastavit Auto Park Brake na ON v Driver Assistance
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 7.12.2018, pát 17:40

jj to si nastavim urcite ja
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Tommino » 7.12.2018, pát 17:54

VN0v píše: 7.12.2018, pát 15:08 Niekedy to vyskusam. Zatial som mal vzdy pred tymi kruhacmi dojem, ze to je bud turbo lag alebo jednoducho kombo nizke otazky a zly prevodovy stupen. Co je pri tom automate bezne pri normalnej jazde. Na manuale moc casto nejazdim. Skor iba podradujem pred predbiehanim.

S tou ruckou to teda vyskusam tiez. Lebo nejako si prave nepamatam, ze by sa automaticky odblokovala pri zaradeni D.

Urcite odblokuje, az zaradis D a potom pridas plyn.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 7.12.2018, pát 19:30

kenjiro píše: 6.12.2018, čtv 20:38
Automaticka prevodovka ma v sobe parkovaci zapadku, ktera se zaklesne po zarazeni P do ozubeneho kola a zabrani tak otaceni prevodovky. Je na kazdem z vas, jestli chcete, aby autu v rozjedu branila prevodovka nebo k tomu urcena parkovaci brzda (nemluve o situacich, kdy do vas treba nekdo lehce drkne u obchodaku atd.). Ta zapadka je tam k zabraneni otaceni prevodovky ne k zabrzdeni kol. I v manuale se pise: "Nikdy nepoužívejte režim P (parkování) místo elektrické parkovací brzdy.".

Jinak vyrobce to pravdepodobne umoznuje pro situace kdy nekdo dlouhodobe odstavuje auto nebo parkuje nekde v mrazu, tak aby se se desky nedotykaly kotoucu. Pak se doporucuje pouziti brzdicich klinu...
To by muselo byt denne nehod a ulamanych zapadek kdyz nebyla elektricka rucka... (podle mne 90% lidi s matem ji nazatahuje). A ano, videl jsem tu zapadku na rozebranych ZF.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 8.12.2018, sob 07:52

Ladin 164V6 píše: 7.12.2018, pát 19:30 To by muselo byt denne nehod a ulamanych zapadek kdyz nebyla elektricka rucka... (podle mne 90% lidi s matem ji nazatahuje). A ano, videl jsem tu zapadku na rozebranych ZF.
Nevim, z jakych statistik vychazis, ale kazdoapdne nejde o elektrickou rucku. Kdo vi, jak automaticka prevodovka funguje a jak se k ni chovat, tak pri parkovani zatahne i tu manualni rucku, kdyz neni elektronicka. Ono asi bych preci jen veril vic vyrobci nez se ridil tim, co dela udajne 90% lidi.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od hadXR » 8.12.2018, sob 12:09

Osobně jsem na automatu ruční brzdu vždy zatahoval snad vyjma garáže kde stojím na úplné rovině.
Ostatně je to uvedeno i v návodu ke 30 let staré převodovce A4LD a za těch 30 let se na tomto doporučení nic nezměnilo tak na tom asi něco bude :wink:

A nevidím nic obtěžujícího na tom před jízdou odbrzdit a po jízdě zabrzdit každá ta operace je práce tak na jednu vteřinu a vyžaduje asi tolik námahy jako zvednout hrníček kávy:)
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od VN0v » 10.12.2018, pon 07:16

VN0v píše: 7.12.2018, pát 15:08 Niekedy to vyskusam. Zatial som mal vzdy pred tymi kruhacmi dojem, ze to je bud turbo lag alebo jednoducho kombo nizke otazky a zly prevodovy stupen. Co je pri tom automate bezne pri normalnej jazde. Na manuale moc casto nejazdim. Skor iba podradujem pred predbiehanim.

S tou ruckou to teda vyskusam tiez. Lebo nejako si prave nepamatam, ze by sa automaticky odblokovala pri zaradeni D.
Takze som si pamatal dobre :(. Pri P rucku da. Ale pri D ju uz nezrusi. Auto na plyn sklbne ale nepohne sa. Musim stlacit brzdu a odbrzdit. Cize som asistenta opat zrusil. 99% parkujem teraz aj tak v rovnej garazi. A inde zatiahnem manualne a v kopci ju da aj tak sam.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od kenjiro » 10.12.2018, pon 08:38

A jsi pripoutany, kdyz das D a slapes na plyn? To je podminka, jinak ji neuvolni.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od VN0v » 10.12.2018, pon 09:53

Nie som. Garazova brana sa otvara velmi pomaly. Putam sa cestou k nej na prvych 10m jazdy.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od Tommino » 10.12.2018, pon 10:33

Tak to se ti ale elektrická ručka neodbrzdí u žádnýho auta, ne jen u Alfy. Musíš být přivázaný, přidat a uvolní se.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od VN0v » 10.12.2018, pon 11:48

Prestupil som zo 159. Kopa tychto elektronickych ficuriek je pre mna stale novych a stale zbytocnych, stara skola :).

Nadalej trvam na tom, ze auto ma robit to co chcem ja a najma kedy to chcem ja. Plynovy pedal je celkom jasny signal, ze sa ma pohnut. Ale je to mile "pripomenutie" (ne)vodicovi aby bol priputany. Keby takto islo nastavit aj start/stop tlacitko :).
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od kenjiro » 11.12.2018, úte 10:16

VN0v - pro tebe bych chtel navrhovat auto :D To by bylo v menu cca 3258 konfigurovatelnych polozek :) Mne prijde bezpecnejsi a logictejsi se pripoutat pred jizdou a pak uz se venovat jen rizeni a ne hrabat za jizdy na pas a pretahovat ho pres sebe, poslouchat to pipani a jeste resit rucni brzdu :) Ale nic proti, kazdy at si dela co mu vyhovuje.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od rammstein » 11.12.2018, úte 11:15

Ono se hlavně FCA sichruje po těch smrtelných nehodách s Jeepy. Co to třeba udělá, když byste zkusili vystoupit při zařazeném neutrálu a nezabrzděné ručce?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od VN0v » 11.12.2018, úte 11:33

To je na dlhsiu debatu inde :). Asi to bude tym, ze som uz situacie s pocitom "sadni, nastartuj a rychlo prec" zazil. A aj kopu dalsich preco by som niektore veci mal rad viac pod kontrolou.

Zaroven mi vadi postupna debilizacia veci. A este k tomu denne vidim ako sa robi SW vyvoj. Jednoducho moja dovera nie je dnes v automaticke asistenty nijak vysoka :).



rammstein - pri vypnutom motore to reve az kym nedas P. A nedovoli ti zamknut.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 11.12.2018, úte 11:46

Taky to kdyz stojite a mate zarazeny D nebo R + otevrete ridicovo dvere vyradi na N? To zas delaji Bmw... Taky zbytecnost
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od Bull.et » 11.12.2018, úte 12:11

BMW na N nevyrazuje...da tam P... bezpecnostni prvek aby se auto nerozjelo

Do P skoci i jdyz by clovek jen popojizdel a otevrel dvere
A to taky jen v hodne nizky rychlosti...

uz sem videl priprad kdy autp lezelo na snehu na brise...ridic se nemohl rozjet..auto hrabalo momentalni napad nechat D a jit se kouknout z auta ven nebyl uplne dobrej...dvere se zabouchly...kola se protacely a auto se zamklo s klicem uvnitr...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od Hampice » 11.12.2018, úte 12:25

Často si například otevírám dveře, když rovnám auto k obrubníku.. To bych jako s novým BMW nemohl?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od rammstein » 11.12.2018, úte 12:27

V sériovém stavu ne. Třeba to jde nějak upravit přes diagnostiku, ale tím si nejsem jist.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti