chiptuning

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7228
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: chiptuning

Příspěvek od Harous » 27.12.2017, stř 19:18

Já neříkám, že to nejde upravit na těch 220 koní. Jen nevěřím tomu, že se fabrický verze 140 a 220k liší pouze SW, chladičem oleje a svodama. Ohledně 200k a 280k verze si počkám co na to EPER.
Stelvio - řešení jak přijít k 280k verzi by to bylo. Ale nemuselo by se to vůbec řešit kdyby rozdíl v ceně mezi 200k a 280k nebyl u stejný výbavy 140 tisíc Kč. :smt021
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 258
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: chiptuning

Příspěvek od Tibalt » 27.12.2017, stř 20:44

Harous píše:
27.12.2017, stř 19:18
Stelvio - řešení jak přijít k 280k verzi by to bylo. Ale nemuselo by se to vůbec řešit kdyby rozdíl v ceně mezi 200k a 280k nebyl u stejný výbavy 140 tisíc Kč. :smt021
Presne tak ale je to rovnaka politika ako bmw, vag atd..
Ex 147 1,9jtd 88kw

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 704
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning

Příspěvek od hno3 » 29.12.2017, pát 09:38

honziss píše:
27.12.2017, stř 07:59
To co pises je v zasade pravda ve chvili kdy budu delat nejakou vyssi upravu nebo dolovat posledni kone z atmosfery.

Ale kdyz chci u nafty zvedout o 30k na hodnoty vyssi vykonovy verze (stejny hw), coz v principu znamena pridat vystupni tlak turba a naftu, tak bych v tom zas takovy drama nevidel, teda podle toho se kteryma parametrama powerbox manipuluje a jestli je to na vstupu nebo i na vystupu z rj.
na výstupu z řj můžeš manipulovat s čím? doba vstřiku? regulace turba?
Regulace turba OK, doba vstřiku zas tak ne... v době kdy se vším šetří jsou vstřiky většinou velikosti odpovídajicí výkonu motoru - ani o píď víc..přidávání paliva (ať prodlužováním signálu, a nebo i rovnou v řj..) pak je v tomto případě dlouhodobýho používání (a využívání výkonu) o vstřiky...
Navíc stejně musíš řj oblbnout i na vstupu (tlak v sání atd..) protože by to chtěla srazit...

Za mě tyhle přídavný krabičky ne - už jen proto že jsem si s jednou z těch lepších (DET3) nějakej čas hrál a usoudil, že tudy cesta ke kýženýmu výsledku nevede... a může mít na sobě napsaný cokoliv - Novitec, DET3, Unichip.... jde to totiž jednodušeji a rychleji - přímo v řj...
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

honziss
Pozorovatel

Příspěvky: 439
Registrován: 30.3.2017, čtv 20:59

Re: chiptuning

Příspěvek od honziss » 29.12.2017, pát 09:48

hno3 píše:
29.12.2017, pát 09:38
honziss píše:
27.12.2017, stř 07:59
To co pises je v zasade pravda ve chvili kdy budu delat nejakou vyssi upravu nebo dolovat posledni kone z atmosfery.

Ale kdyz chci u nafty zvedout o 30k na hodnoty vyssi vykonovy verze (stejny hw), coz v principu znamena pridat vystupni tlak turba a naftu, tak bych v tom zas takovy drama nevidel, teda podle toho se kteryma parametrama powerbox manipuluje a jestli je to na vstupu nebo i na vystupu z rj.
na výstupu z řj můžeš manipulovat s čím? doba vstřiku? regulace turba?
Regulace turba OK, doba vstřiku zas tak ne... v době kdy se vším šetří jsou vstřiky většinou velikosti odpovídajicí výkonu motoru - ani o píď víc..přidávání paliva (ať prodlužováním signálu, a nebo i rovnou v řj..) pak je v tomto případě dlouhodobýho používání (a využívání výkonu) o vstřiky...
Navíc stejně musíš řj oblbnout i na vstupu (tlak v sání atd..) protože by to chtěla srazit...

Za mě tyhle přídavný krabičky ne - už jen proto že jsem si s jednou z těch lepších (DET3) nějakej čas hrál a usoudil, že tudy cesta ke kýženýmu výsledku nevede... a může mít na sobě napsaný cokoliv - Novitec, DET3, Unichip.... jde to totiž jednodušeji a rychleji - přímo v řj...
Ano, jenze u auta v zaruce to je problem.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 704
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning

Příspěvek od hno3 » 29.12.2017, pát 12:22

u auta v záruce bych si vůbec takovouhle krabičku nelajznul... to bych se pak prostě na 3 roky smířil s menším výkonem a pak to tam poslal...

pokud bych ovšem auta měníl jak ponožky co 2 roky, tak by mi to asi bylo jedno.. :smt098
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 704
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning

Příspěvek od hno3 » 29.12.2017, pát 13:33

Tibalt píše:
27.12.2017, stř 10:11
hno3 píše:
27.12.2017, stř 07:40
za mě chip ano....

ad firma z odkazu - nemám rád "specialisty" co načipujou vše od A po Z (protože to smrdí tím, že to jsou sprostý nalejvači a lidi co universálně potahaj mapu paliva a tlaku turba + 10% a změřěj to, že to náhodou vyšlo do + :) , neshopný vyřešit specifickej problém při ladění v případě úpravy SW na míru - např hejbnout s mapou pro volnoběh u motoru, kde se změnila vačka....).. radši jdu ke specialistoj co ten SW budˇvyvinul, nebo si veme nádobíčko a s autem tak 1 den jezdí a ladí...
Neviem presne ktoru firmu myslis kedze tu bolo viac odkazov, ale BRP kam ja chodim si sw vyvynuli sami a ladia kazde auto individualne. Preto to trva aj 4hodiny a viac. Vela firiem napr. v nemecku jednoducho nahrava sw ktory kupi od velkych tuning firiem.
Inak este som sa pytal ci vedia naladit rozne mapy pre rozne jazdne mody ( normal, dynamic..) a ze nie. Takze jedna mapa a ecu si upravuje vysledok podla zvoleneho jazdneho modu. Na bmw, co je v podstate podobny setup ako alfa ( benzin turbo, ZF 8st automat ) je vysledok po uprave( 143 ps na aktual 223ps ) taky, ze v Normal mode to je zivsie ale v meste taky zasadny rozdiel necitit, ale v Sport mode je to mala raketa ( pod 7s na 100 priblizne. Este som nemeral presne )
myslím BRP..

dle toho co je vidět na jejich stránkách disponujou vybavením jako většina i českých čiptunerů
- brzdu má kde kdo (to jakje nastavená je věc další..),
- mapy upravujou ve WinOLS (nic proti němu, patří mezi špičku) taky, podle toho jakou maj verzi , tak maj i "ovladače" na většinu to co nějak jezdí po silnicích ..zbytek map se dá vždycky nějak identifikovat (a to už je na hodiny/spíše dny bádání a hraní si a sledování reakce motoru..)
- dle stránek je tam 6 lidÍ ( 3 technici a 2 manažeři a nějakej grafik) - pokud "vyvíjej" SW na všechno co maj v katalogu klobouk dolu...
- TUV papír - jako že na jeho základě jdu zapsat změnu výkonu do TP, nebo to je jen nějakej papír, se kteýrm si tak můžu vytřít *** protože to je jen papír ,kterej dostanu za to, že mam v kanclu pořádek?

Nechápu proč každý auto dělat individuálně, pokud není výrazně šáhnuto do HW motoru u sprostý serie nahraju již vyvinutou mapu - i dle jejich stránek si pujčej nějaký auto, vyvinou mapu a do zbytku to jen nalejvaj s tím, že změřej jen výkon před/po a projedou diag... (to samý s vývojem map dělá Squadra, FCperformace, RV corse - což je zatím to nej co jsem v autech měl ).. o tom jak je udělaná mapa rozhoduje konkrétní člověk tvořící mapu a jeho zkušenosti s daným motorem - bere ohled na konstrukční možnosti a specifika motoru - to pro mě jako zákazníka potom určuje jestli pujdu za člověkem co dělá vše od člunu po sekačky, nebo je to specialista jen na alfy/ nebo jen Fiaty Coupe (FCperformance)...
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

kenjiro
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: chiptuning

Příspěvek od kenjiro » 30.12.2017, sob 00:31

honziss píše:
27.12.2017, stř 07:59
Ale kdyz chci u nafty zvedout o 30k na hodnoty vyssi vykonovy verze (stejny hw), coz v principu znamena pridat vystupni tlak turba a naftu, tak bych v tom zas takovy drama nevidel, teda podle toho se kteryma parametrama powerbox manipuluje a jestli je to na vstupu nebo i na vystupu z rj.
30 koni navic ti nic moc neresi a cpat do auta v zaruce nejakou krabicku... nevim no, ja bych se na to vykaslal. jinak 280k RWD mapa pro 2.0T existuje primo od vyrobce, otazka je, jak to dostat do auta...
Giulia Super 2.0T

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 704
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning

Příspěvek od hno3 » 27.3.2018, úte 10:48

uvízlo v síti (na stránkách pogea racing) .. info k update verze řídícího SW.. (jen sem si tipnul, že to je 2l MA díky výkonový hladině..)

"GIULIA 200PS. Schon wieder eine Giulia. Diese kommt mit der Software "6" zu uns. Es gibt zwischenzeitlich die Version "9" vom Händler. Die "6" ist die Software mit den meisten Fehlern und mit der schlechtesten Serien Performance. Geht zu eurem FCA Partner und lasst eure SUPER updaten auf die G520AA9A - diese Grundlage ist die spritzigste und die Beste zum Tunen!"
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 265
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Re: chiptuning

Příspěvek od zmulin » 4.4.2018, stř 13:22

Tyjo tak mě by zrovna ty větší svody a chladič oleje přišly důležitý u tak zásadního zvýšení výkonu.Navíc co spojka,převodovka a brzdy?

Naopak u Giulietty benzínový ze 170 na 200Ps jenom krabičkou by mě tolik neděsilo.U těch nalejváren SW přímo do jednotek bych se často bál,jestli ten konkrétní typ motoru vůbec měli "na krámě" a nenacpou mi tam nějakej uplnej univerzál.Jednou sem se bavil s maníkem z nějaký takovýhle certifikovaný firmy a přišlo mi to tak..
AR Giulietta 1.4TB MultiAir
Benelli Tre-K Amazonas

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 704
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: chiptuning

Příspěvek od hno3 » 4.4.2018, stř 18:07

tady něco jak fungujou přídavný krabičky (pigginy) .. když už nějakou krabičku tak tu, která se nějak napojuje i mezi snímače otáček. sice to popisuje situaci plně programovatelný pigginy, ale věřím že ti lepší úpravci (novitec) to mají na podobné bázi - v podobné krabičce odladěnou mapu zapalování a vstřiku, a následně přehrnaou do rkabičky, kde s tím běžnej uživatel neudělá nic...


pokud to snímá otáčky, Je tam malá šance že to nějak na zakladě změněného signálu zátěže modifikuje i předstih... což u přeplňovanýho auta je v případě pokud nenastane změna cesta k tomu jak celkem svižně rozštípat písty...

https://splitsec.com/wp-content/uploads ... Tuning.pdf
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

Odpovědět

Zpět na „2.0T Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host