Kolísá teplota

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 1.9.2011, čtv 16:47

Prosím o radu,kolisa mi teplota motoru,bud je na 90 kde ma byt to treba kdyz jedu vetsi rychlosti ale kdyz jedu po meste v nizsich otackach tak mi to vyskoci klidne az uplne do 130 nahoru,ale auto jede porad nic se zatim nestalo treba kdyz zrychlim tak rucicka zase klesne.Prosim nevite nekdo cim to muze byt? mam benzin 3.0

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Danni » 1.9.2011, čtv 17:02

zly termostat a sahara
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 1.9.2011, čtv 18:11

sahara jede na plne obratky tak to bude asi jen ten termostat.a da se s tim chvili jezdit nebo to neriskovat a rovnou dat do servisu? diky

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Danni » 1.9.2011, čtv 18:24

tak pokial je dobre cidlo teploty tak urcite by som s tym nejazdil
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 1.9.2011, čtv 18:56

dekuji za radu:)

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Conflict » 1.9.2011, čtv 19:25

Může to být i chladič. Btw, proč by to měl být termostat? Pokud je zavřený, nespínala by sahara, pokud otevřený (sahara valí na plný obrátky), tak by teplota neměla vylézt nad 90°C. Shodou okolností řeším podobný problém (sice nekolísá, ale teplota pomalu leze i nad 90°C při jízdě pomalu, kolony v horku apod.), i přestože sahara fouká a termostat je OK, mám nový.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Zip166JTD » 1.9.2011, čtv 19:57

conflict ted jsem se o tom bavil s kámošem a prý stačí párkrát trochu přehřát motor a zničí se ten bimetral v termostatu a už může pak termostat špatně fungovat.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Conflict » 1.9.2011, čtv 20:24

OK, dík za info, já vyměním nejprv pro jistotu můj chladič, ale asi až před příštím létem, teď to nemá cenu, přes zimu mi to nikdy nepřehřívá, jen ve vedrech. Termostat kdyžtak až jindy. To víš, musím šetřit na rozvody. :D
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Yboris » 1.9.2011, čtv 20:35

Muze to bit termostat ale nedavno sa tu riesila podobna zavada ato uvolena plastova vrtulka vcerpadle u V6 ternostasu vadi prekracovanie teploty nad 130 praska bimetalovy jazycek pretoze sa nema kde roztahovat je na doraz potom skace od dorazu po doraz lebo je skriveny na ovale

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 1.9.2011, čtv 21:03

jak sem tak procital podobne tema tak bych spis sazel na tu vodni pumpu,s tim kolisanim teploty je to zajimavy treba zitra potrebuju jet 150 km ale radej auto necham doma i kdyz je to vesmes mimo mesto a teplota by byla v poradku.nicmene nerad bych odvaril neco jinyho uz mi to ukazalo i nejaky cidlo na motorove diagnostie ale to jsem vymazal a je to zase ok ale kontrolka motoru se taky rozsvitila.Tedka jeste sehnat nekoho kdo mi na to koukne v okoli znojma :(

Milhaus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 25.3.2008, úte 01:49
Bydliště: BRNO

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Milhaus » 2.9.2011, pát 16:34

čauec, hele já tedka řeším asi to samé, akorát na 156 2.5 V6 . Zahřívá se mi při jízdě, v rychlosti 100km/h a víc leze teplota i lehce nad dílek asi 115°C - ten mezi 90°C a 130°C. Po městě se mi to tolik nehřeje - lehce nad 90°C. Začlo to tak před týdnem. Když vyřadím z kopce nebo stojím, tak teplota zase sleze k 90°C. Tak jezdím pomalu a asi to příští týden poputuje zase do servisu, ach jo :smt021 , minulý týden tam byla na altík. Ale stejně mi to neva, akorát by to mohly být levnější závady. :drivers: arvsvw :drivers:
AR Giulietta 1750 QV 177 KW
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4

hubajz

Příspěvky: 10
Registrován: 12.4.2011, úte 21:27

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od hubajz » 2.9.2011, pát 23:52

Milhaus píše:čauec, hele já tedka řeším asi to samé, akorát na 156 2.5 V6 . Zahřívá se mi při jízdě, v rychlosti 100km/h a víc leze teplota i lehce nad dílek asi 115°C - ten mezi 90°C a 130°C. Po městě se mi to tolik nehřeje - lehce nad 90°C. Začlo to tak před týdnem. Když vyřadím z kopce nebo stojím, tak teplota zase sleze k 90°C. Tak jezdím pomalu a asi to příští týden poputuje zase do servisu, ach jo :smt021 , minulý týden tam byla na altík. Ale stejně mi to neva, akorát by to mohly být levnější závady. :drivers: arvsvw :drivers:
Měl jsem stejný problém, akorát s 3.0 V6. Byla to vodní pumpa, pokud máš originál tak je tam plastová vrtulka, která může prasknout a pak se protáčí na hřídeli, proto to ve vyšších otáčkách nestíhá :) Ta pumpa není ani tak drahá ale ty rozvody který musej dolu (a měli by se vyměnit jsou horší).
Přílohy
foto .)
foto .)
BMW 523i - 8,5 l/100
ex - 166 3.0V6 24v 166kW

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 3.9.2011, sob 09:34

Vy mate trosku jiny problem v tom ze me se to prehriva kdyz jedu pomalu a vam kdyz jedete rychle..Tedka jsem zkousel chladic a on je studenej,tak mam takovy pocit ze se tam ta voda na ochlazeni ani nedostane,takze prvni co udelam je ze vymenim levnejsi variantu termostat a budu doufat ze je to ono.Kdyz jsem prijel do servisu ke znamymu tak rekl at to zkusim prvni takhle a ta vodni pumpa je az ta druha drazsi varianta..Ikdyz nevim proste na maximum 130 stupnu mi to vyleze jen kdyz stojim a to auto se jizdou samo neochladi.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Petr147 » 3.9.2011, sob 09:44

zkus ještě hadice k chladiči, může být zarostený chladič, i když to bude pravděpodobně termostat

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 3.9.2011, sob 09:49

Jeste jedna vec,kdyby byl spatny termostat,spusti se sahara nebo ne?
Ty hadice zkusim hned jak nekam pojedu a trosku se to zahreje.

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od alfi166silver » 3.9.2011, sob 10:20

Petr147 píše:zkus ještě hadice k chladiči, může být zarostený chladič, i když to bude pravděpodobně termostat
Kluci, zarostlý chladiče měli škodovky v 70tých letech...Pokud je používána chladící kapalina červená nebo modrá, je uvnitř chladícího okruhu vše čisté. U 166tky snad na vodu z vodovodu nebo pumpy z návsi nejezdí...
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Petr147 » 3.9.2011, sob 10:33

no co jsem videl po servisech hromady chladičů u zdi, tak tam lidi lejí kde co :)

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 4.9.2011, ned 10:07

Kluci prosim kolik je objem chladici kapaliny u 166 ky ?ja to mel asi jen zavzdusnene,ale tedka kdyz to doliju na risku max ujedu par kilometru tak stejne mi to tu vodu jeste nejak bere a treba 2-3 dcl tam jeste dolivat musim...je mozny ze se to teprve nejak zpruchodnuje a nebo spis ze ta voda nekde mizne?Dolil jsem zatim asi necele 4 litry..

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Yboris » 4.9.2011, ned 16:30

Ta voda ti negde mizne skontroluj pod ICS a vodnu pumpu co mas za motor obsah si pozri po stahnuti v manualu ale 4 l to nebude zavzdusnenim a este vsetky prizovky som z honina keby si mal cestu mozem kuknut

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Zip166JTD » 4.9.2011, ned 20:00

čajík pokud se ti bude ztrácet voda stále tak nejdřív zjisti kde. Muže to být vodní pumpa, těsnění pod hlavou, hlava, chladič, topení nebo nějaká volná sponka na hadici.Chce to hledat. Co olej díval jsi se? Není třeba v motoru místo oleje bílá emulze nebo mastné skvrny v expanzce? A kdy byly dělané rozvody?

silvere třeba Conflict má má ten samí problém a mu stačí když zapne topení na MAX a motor se pak stíhá bez problému uchladit tudíš musí voda kolovat dostatečně. Osobní tip u něj je but chladič nebo termostat.

Conflict a když už je tu o tobě řeč jak si postoupil? Už se do toho pust :-) a co CLIMA ?Stále běží?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Conflict » 4.9.2011, ned 21:21

čau, jj klima běží parádně už asi 9000km, co jsem byl naposled u Tebe :-)

btw, to topení na max. není až taková pravda, teď co jsme byli v Alpách a jeli třeba do sedla 2500m, tak pokud bylo venku +30C vedro, tak topení sice hodně oddálilo to zahřívání a pak se to hřálo jen na 95°-100°, max., prostě někam těsně pod tu první rafičku po 90°, a výš už to nelezlo. Kupodivu jsem si ale všiml, že ani ty Alpský kopce nebyly tak hrozný, protože jsem aspoň jel. Zcela nejhorší bylo třeba popojíždění v koloně do kopce v Monaku pořád 1čka, neutrál. Venku asi 35°, nepomáhalo pak už ani topení na max, jakmile to šlo nad 95°, tak jsem pro jistotu zajel na chodník a nechal to odstát - technická - stačilo to nechat odstát 5minut a zas jsme byli pod 90°. Fakt nevím, kde by mohl být problém...

A s těma rozvodama ještě nevím čéče, je teď jakási špatná situace doma, asi nebude k dispozici ani garáž, a dost možná budu muset řešit nějaký bydlení, tak ještě nevím, jestli auto nepůjde z domu (nebo zatím aspoň nebude jezdit a bude stát, ale to se mi na sídlišti moc nechce ho nechávat před domem, chudáčka :-( )
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od čajik » 5.9.2011, pon 07:35

rozvody tam jsou cca 10 tisic km stejne tak jako olej a bezny servis,takze myslim ze pumpa by to byt nemela...tedka jsem to zase dolil doplna a uvidim co to udela jak pojedu delsi cestu....Kdyz koukam pod auto tak mi prijde ze neco kape nekde jak je vlnovec,ale myslel jsem si ze to bude klima to prece taky kape voda z pod auta ale nekde na jinem miste?
driv jsem mel omegu a tam mel choladic snad 7 litru obsah a pokud mi chybela tady vazne ta voda je mozny ze tam je taky takovy objem toho okruhu?

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od Conflict » 5.9.2011, pon 09:30

Myslím, že u AR166 je to snad 10L
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od kubajznak » 4.10.2011, úte 20:10

Conflict píše:Myslím, že u AR166 je to snad 10L
je to 11litru
166 3.0 V6 24V

madmaik

Příspěvky: 6
Registrován: 17.3.2012, sob 12:18
Bydliště: Praha

Re: Kolísá teplota

Příspěvek od madmaik » 22.3.2012, čtv 19:07

cau chlapci,mam dotaz tykajici se kolisani teploty,jedna se sice o GTV 2.0TS 114kw,ale tak snad poradite i v tomhle vlakne, gtvcko mam tyden,takze se seznamujem,dneska se mi stalo ze jsem najel na dalnici,rozjel se asi na 160 a behem chvile (2km) byla teplota na budiku nekde k predposlednimu dilku (120stupnu?) pustil sem teda topeni a po chvili se mi to schladilo ale od ty doby se mi stava ze kdyz jedu normalni jidzou po praze ma porad tendeni teplota lest pres 90ku. zkousel jsem zastavit kdyz to bylo na ty 90 a ventilator se normalne sepnul,neco uchladil,vypnul a po chvili zase sepnul. takze si myslim ze funguje. poradite na co se zamerit?Diky.

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů