Jak repasovat zadní brzdový třmen?

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od paiu » 11.8.2014, pon 16:39

desticky uz jsou doma , zejtra mi pride jeste opravna sada a bude repas celeho trmene. poprosim o odkaz jak na to, prosim
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

KillFucker
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 435
Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
Bydliště: okolí Prahy

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od KillFucker » 11.8.2014, pon 17:54

.. u zadního třmenu jsem pístek tlačil a zároveň zašroubovával pomocí klíče na flexu..jinak tam není nic složitého snad..
* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V

http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 11.8.2014, pon 19:29

paiu píše:desticky uz jsou doma , zejtra mi pride jeste opravna sada a bude repas celeho trmene. poprosim o odkaz jak na to, prosim
Není to sice Alfa, ale je to tam pěkně popsané a vyfocené...
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od paiu » 11.8.2014, pon 19:59

diky kluci, zejtra napisu jak to dopadlo a ve ctvertek mne ceka cesta zpet 1500km :drivers:
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od paiu » 13.8.2014, stř 08:35

muj problem je vyresen tim ze se vymenili desticky, stary desticky mneli ani ne 2mm a pistek zustal zaseknutej, celej mehanizmus jsem vindal, vicistil pistek vymenil prachovku, a vse funguje jak ma. jinak soudruzy z autodilen vzdi pri vymene desek na vycisteni trmene kaslou.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od paiu » 21.8.2014, čtv 09:34

už jsem stoho auta hotovej, dalsí problem na brzdach(teda ne počitam to chcypnuti motoru za jizdy když jsem se vratil z dovolene na hranice rumunska s madearskem, a to už do ineho vlakna):při vičištení trmene jsem odšrouboval ovzdušnovak, když jsem ho zašrouboval na zpet se protačel a kurvilo se mi zavit ve vnitřku trmene, ale zajimave je že když misto ovzdušnovaku jsem narval običejnej šroub zašroubovalo se to bez problemu, tak že misto ovzdušnovaku mam pořadnej šroub.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 21.8.2014, čtv 09:45

Kup novej odvzdušňovák, je to trochu korun, než tam rvát šroub. To je jako bys do starého typu jističe dával hřebík místo pojistky. :-D
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od Dallen » 21.8.2014, čtv 09:59

Narvi tam ten šroub a nebo to ideálně natvrdo zavař :smt023

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

paiu
Nováček

Příspěvky: 237
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od paiu » 21.8.2014, čtv 10:47

diký kluci skusim koupit novej ovzdušnovak a uvidim co se stim da delat.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od Danni » 21.8.2014, čtv 10:50

toto som uz zazil na 156 ze jak som povolil odvzdusnovak (dost tazko isiel) tak s nim sa povolil aj zavit... za 15€ som zohnal druhy strmen ta ze som to nejak ani neriesil
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od Yboris » 25.9.2014, čtv 20:53

Doporucuji narezat novy zavit ,do toho vlozku a origo odvzdusnovak .Bude to jak od matela.

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 13.8.2015, čtv 13:40

Další týden se pustím do repasu zadních třmenu. Jen nevím, jak povrchově ošetřit zadní třmeny když je mám hliníkové (slitina hliníku :-k). :smt102
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 17.9.2015, čtv 01:05

Za posledních 14 dní jsem měl opakovaně sundané a rozebrané zadní brzdy. Protože jsem sám hledal informace jak přesně udělat repas zadního brzdiče, stvořil jsem pro ty, kdo to ještě nedělali, malý foto návod. Celkem mi jedna strana trvá cca 3-4 hodiny podle nálady a jak moc se peru se segerovýma pojistkama v brdiči.

Na renovaci jsem použil tyto dvě renovační sady:
FRENKIT 238901 (nový brzdový pístek, těsnění pístku, prachovka pístku, těsnění vodícího čepu brzdič/třmen, čepička odvzdušňováku, odvždšňováky ruzných pruměru a závitu, vazelína)
TRW ST1169 (4x vodící čep, 4x šroub, 4x gumová krytka čepu, vazelína)

Základ je asi jasný - zašpalkovat auto, páku ruční brzdy v interiéru nechal dole, podle sklonu pracovní plochy dát rychlost 1 nebo zpátečku. Povolit kolo, zvednout auto, vyšroubovat šrouby, sundat kolo.

Sundání brzdiče - lehnout pod auto, sikovkami stlačit páku ruční brzdy a vyháknout lanko ruční brzdy. 14 klíčem si povolit brzdovou hadici vedoucí do brzdiče. 13 a 15 klíčem povolit šrouby na vodídích čepech mezi třmenem a brzdičem. Tyto šrouby jsou jištěné lepidlem na závity a je vhodné dát je nové, čepy se také hodí dát nové, nebo alespoň jim dat novou vazelínu a varhanovitou krytku aktivní plochy (krytka je součástí repasové sady). Po povolení šroubu brzdič visí jen na brzd. hadici, protože nejsme jantaři a hadici jsme si před-povolili, chytneme rukou hadici a v druhé ruce protáčíme brzdič a tím ho odšroubováváme. Pozor, brzdič stále držíme v ruce, abychom nezkurvili závit v brzdiči. Po sundání brzdiče utěsníme brzdovou hadici mikrotenovým sáčkem nasazeným přes konec a staženým elekrikářskými páskami.

Brzdič si doneseme na stul nebo ponk. Pozor, v brzdiči je stále brzdová kapalina. Po povolení odvzdušňovacího šroubu klíčem č. 11 tato kapalina rychle vytéká, je proto toto dělat nad hadrem nebo papírovým ubrouskem /servítkou/.

Teď začínají obrázky... První 4 obrázky jsou v dalším příspevku.
1, Klíčem na úhlovou brusku vytočíme pístek z brzdiče. V poslední fázi, kdy už se pístek více nevyšroubovává ho musíme vytáhnout, protože drží na těsnění a prachovce.
2, vytáhneme starou prachovku a staré vnitřní těsnění - dobrý je tenký šroubovák nebo špíčka nože
3, pomocí zbroušených kleští vyjmeme segrovu pojistku držící samostav ruční brzdy. Přístup je tam jak k penězum a chce to dávku trpělivosti... Toto a pak zpětné nandání je segrovky je největší opruz. Obrňte se trpělivostí a žádné násilí nebo hrubá síla! Segrovka je z oceli a brzdič z hliníku, když rupnou nervy a vezmete to silou (např. křivá segrovka a vytloukání samostavu od zadu pomocí šroubováku a kladiva :smt021 ), zbytečně poškodíte vnitřek brzdiče.
4, Po vyjmutí segrovky držící samostav, pomocí kleští vyndáme pružinu páky ruční brzdy na zadní straně brzdiče
5, klíčem č. 13 povolíme a odstraníme matici páky ruční brzdy
6, páka ruční brzdy je nasazena a dotažena na tisíc hranu, na sundání proto potřebujeme malý stahovák, nebo páku nahřejeme (já použil turistický vařič) a pomalým a opatrným páčením ji stáhneme ze šroubu a po jejím sundání mužeme vytáhnout už ničím nejištěný samostav ruční brzdy z brzdiče
7, až teď pomocí bitového nástavce povolíme a sundáme vymezující planžetu páky ruční brzdy. Planžetu sundáváme jako poslední, protože při sundávání a "páčení" páky ruční brzdy z tisíc hranu se o tuto planžetu opíráme. Když ji sundáme jako první, budeme se opírat o výrazně měkčí hliníkové tělo brzdiče a zbytečně jej poškodíme.
8, odstraníme těsnění kolem šroubu/dříku samostavu - 1x "O" kroužek zevnitř brzdiče 1x vnější těsnění pod pákou ruční brzdy (toto těsnění je zpevněné, proto se musí vydloubnout tenkým šroubovákem)
9, očistíme tělo brzdiče - zvenku mosazný kartáč, ředidlo/Isopropyl alkohol (IPA) i zevnitř (IPA)
10, zkontrolujeme stav vnitřku - škrábance a vrypy od vyndávání segrovky
11, zkontrolujeme stav samostavu - rovný a synetrický směr, 3 kuličky viditelné ve vnějších drahách...
12, vysouvaný brzd. pístek má také samostav - pomocí kleští povolíme segrovku a vyndáme sadu podložek a mikro ložisek - mají přesně dané pořadi, proto je dobré navléknout je na šroub v zachovaném pořadí a dát na stranu, aby se nepomíchaly
13, kleštěmi kombinačkami vytáheneme středový dřík z pístu - trošku síly, protože dřík drží na vnitřním gumovém těsnění
14, po vytažení dříku z něho sundáme těsnění (podívat se, jak je orientované!) a omyjeme v ředidlu/IPA
15, nandáme nové těsnění na středový dřík, na spodek dříku dáme trochu vazelíny z přiloženého sáčku z opravné sady
16, zamáčkneme dřík do pístu (z hlavy pístku vyjede trochu vazelíny), nasuneme podložky a mikro ložiska, zajistíme segrovkou
17, na samostav navlékneme O kroužek a samostav vložíme do brzdiče (brdič má v sobě kolíček a samostav díru)
18, na zadní část brzdiče nasadíme zpět planžetu dorazu ruční brzdy a zajistíme ji šroubem
19, ze zadu brzdiče dáme těsnění se zpevněným spodkem - trochu ho podmázneme z vnitřní strany vazelínou z pytlíku, domáčkneme těsnění na místo (tenký tupý předmět, např. imbusový klíč) a vzniklý kruhový prostor vyplníme vazelínou
20, na tisíc hran nasadíme páku ruční brzdy a utáhneme matici - otřeme přebytečnou vazelínu, která se vytlačila mezi těsněním a pákou
21, kleštěmi nasadíme pojistnou segrovku samostavu (toto je pro mně největší pakárna) a proto zase klid a neuspěchat to
22, nové vnitřní těsnění pístek/brdič omatláme brzdovou vazelínou a vložíme ho do těla brzdiče do vyfrézované drážky
23, prachovku pístku také pomatláme brzdovkou, nasadíme na pístek a stáheme ji směrem dolu na konec pístku. Prvně vložíme lem prachovky do drážky v brzdiči (pomužeme si tenkým, ale tupým šroubovákem) a až pak opatrně začneme šroubovat pístek...
24, pístek se nejlépe šroubuje sadou na stlačování, ale stejně dobrý je i klíč od úhlové brusky a shora tlačit prodlouženým nástavcem gola sady
25, namontujeme brdič zpět na auto - je vhodné dávat nové čepy po kterých brdič klouže do těla brzdového třmene, nebo alespoň jejich šrouby a pokud tyto šrouby nejsou vybaveny z továrny lepidlem (modrá barva), tak je musíme lepidlem zajistit.

Repas hotový, případné nové kotouče nebo desky jsou na každém...
Po namontování na auto a připojení zadní brdy je nutné odvždušnění brdiče!!!
Přílohy
Repas zadného strmena 005.jpg
Repas zadného strmena 006.jpg
Repas zadného strmena 007.jpg
Repas zadného strmena 008.jpg
Repas zadného strmena 009.jpg
Repas zadného strmena 010.jpg
Repas zadného strmena 011.jpg
Repas zadného strmena 012.jpg
Repas zadného strmena 013.jpg
Repas zadného strmena 014.jpg
Repas zadného strmena 015.jpg
Repas zadného strmena 016.jpg
Repas zadného strmena 017.jpg
Repas zadného strmena 018.jpg
Repas zadného strmena 019.jpg
Repas zadného strmena 020.jpg
Repas zadného strmena 021.jpg
Repas zadného strmena 022.jpg
Repas zadného strmena 023.jpg
Repas zadného strmena 025.jpg
Naposledy upravil(a) vonkreuz dne 17.9.2015, čtv 07:43, celkem upraveno 4 x.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 17.9.2015, čtv 01:07

Bohužel forum sežvejká jen 20ks obrázku a protože obrázky se vkládají od zadu, tak první 4 kusy jsou zde samostatně...
Přílohy
Repas zadného strmena 001.jpg
Repas zadného strmena 002.jpg
Repas zadného strmena 003.jpg
Repas zadného strmena 004.jpg
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od Danni » 17.9.2015, čtv 14:29

pekny navod, mohlo by to ist aj do navodu pre 156 a ine keby niekto hladal...
ot: take iste kombinacky mam tiez este po dedovi :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Jak repasovat zadní brzdový třmen?

Příspěvek od vonkreuz » 17.9.2015, čtv 15:33

Je to použitelné myslím na většinu aut s ABS. Zadní brzdiče bez ABS mají jinou konstrukci, co jsem tak koukal např. do manuálu k starému Fiat Croma.
Kleště na vytahování segerových pojistek jsem si náležitě upravil - rukojeti narovnat ve svěráku a čelisti celkově obrousit, aby byly tenší a vešly se mezi tělo brzdiče a válec samostavu.
Většinu klíču a kleští mám po dědovi :smt023 , to on mně učil trpělivosti a pleskal přes ruce, když se u něho v dílničce vztekal a chtěl všechno hned.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů