Čepy, tlumiče, ramena

Odpovědět
razorcz91
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od razorcz91 » 28.10.2014, úte 13:38

pánové, když měním spodní ramena, tak terý z těch 3 silentbloků mám utahovat až je kolo na zemi? Logicky sem vydedukoval, že asi jen ten co drží tlumič, jelikož zadní se chytne těma dvěma šroubama a boční se taky nasadí na šrouby, takže jedině kde se to může protáčet a ustřihnout je ten hned za čepem, ne?

http://www.carsshop.cz/media/BAhbB1sHOg ... a=d9f9c47b" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 166 JTDm 129 kw
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100 kW EGR off, KAT off, CHIP by Radek+Šarkan
Ex: Alfa Romeo GTV 3.0 V6 CF3 160 kW CF2 svody, A.M.A nerez downpipe, Supersprint výfuk, Pipercross filtr, Q2 samosvor,Wiechers rozpěra,Powerflex držák motoru

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Erik166 » 1.11.2014, sob 17:02

ustrihnut sa nemoze ale lubi sa skor vymagat. a inak presne tak jak pises . staci podlozit pod spodny cap hever a co najviac napumpovat az kym nezacnes dvihat aj auto. potom uz len utiahnes ten srob a je hotovo.

tak isto sa to musi robit aj na zadnej naprave ak mas powerflex. ak to utiahnes na fest este dvihnute ,budes mat zadok nakopnuty jak koza
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Aleš 292
Nováček

Příspěvky: 201
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Aleš 292 » 15.12.2014, pon 21:03

Máte někdo na 166ce sportovní tlumiče? Docela o nich přemýšlím,tak by mě zajímalo o kolik to auto bude tvrdší,jestli se tím bude dát ještě normálně jezdit,nebo se mám na to vykašlat :smt044
Alfa 166 jtd 110 kw
Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 15.12.2014, pon 22:15

Vavrusam má myslím Bilstein B6.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 20.2.2015, pát 15:46

Tak už i na mně došlo. Čepy horních ramen jsou kaput stejně jako Mammut.
Takže... volím si tebe Pikaču! Teda Lemforder. :-D
Ani pánovi na STK se dneska nelíbily. :smt033

Ikdyž 6dílná sada Fast je u MroAuto za 4600Kč, což zní taky dobře. Ale... jsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1580
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Zip166JTD » 20.2.2015, pát 20:57

Doporučuju vyhni se fastům. Je to šmejd. V horních ramenech vydržely silenty 10tis.Jedna strana byla jak žužu a druhá se zbortila a kolo šlo do A. A ve spodku též silenty jak žvýkačka. No a po 20tis chcípl čep na horním rameni.
Na aukru je teď za 1300kč NTY. Tak spíš bych když už tak něco takového. Třeba to bude lepší určitě to nebude horší. Ale osobně TRV , Vema nebo tak něco
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

alfi670
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 20.3.2013, stř 23:57
Bydliště: Michalovce

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od alfi670 » 20.2.2015, pát 21:13

Ja použivam TRW už roky vo všetkých Talianov a bez problémov. Ale v horných ramenách mám Powerflexi.
Zatial 20000Km a všetko tuhé bez pazvukov :smt023
Alfa Romeo 166 -facelift-2,4JTD 110kw - kompletná renovácia + úpravy motora+soft Alfatuning
Alfa Romeo 147 -1,9JTD 85kW
Lancia Dedra 2000turbo - po kompletnej renovácii
Alfa romeo 156 1,9JTD 77kw-Ex
Alfa romeo 146 1,6 boxer-Ex
Lancia Dedra 2,0i.e-Ex

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 26.3.2015, čtv 09:22

Nakonec jsem se rozhodl pro originali ricambi. Využil jsem akce -30% sleva na díly pro italská auta starší 8 let (v případě montáže v autorizáku). Rameno po 1320Kč, šroub po 216Kč. Práce 2600Kč. Puvodní ramena vydržela 160 000km, z toho 50 000 u nás, tak doufám, že se ta investice vyplatí.

AF Centrum v Ostravě jako vždy milý a vstřícný přístup. :smt023 :smt041 Dali mi nakonec slevu 30% i na díly pro Lancii. =D>

Unifikace je prdel - stejný šroub, kterým jsou chycená příčná ramena k zadní nápravnici na jedničkové Lancii Thema je použitý na uchycení horního ramena na AR 166. :smt033
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

paiu
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od paiu » 12.5.2015, úte 19:47

panove mam kratkej dotaz: kde muzu koupit tu gumu co je nad pruzinou vtom prevracenem taliru na predek?
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 12.5.2015, úte 22:19

Originální číslo je 60627306 a podívej se na ebay.it nebo holt napiš nejbližšímu dealerovi AlfaRomeo/Fiat, aby ti to objednal.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

paiu
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od paiu » 13.5.2015, stř 08:27

díky moc za odpověď, jinak v nekterich z ehopu to maji také a stoji to kolem stovky za kus, verze mi to hrozné , mám podezření na to proto že mi minulé asi nějak blbe dosedla ppruzina do ti gumicky a ta právě může vrzat, a zároveň skusim namazat vazelinou sílenbloky vrchních ramen
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

paiu
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 7.10.2011, pát 10:20
Bydliště: Jihlava

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od paiu » 15.5.2015, pát 18:10

kluci jeste jeden dotaz:chtel bych si vymenit spodni ramena na predni naprave, da se to zvladnout na heveru? a nebo to mam nechat nejradeji na servisaka.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual

nonamex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 8.8.2011, pon 12:49

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od nonamex » 11.6.2015, čtv 13:38

tak jsem prochazel ruzna fora a o znacce a ramenech SRL prikladam citaci. Sice se jedna o BMW, ale asi to nebude tak sileny :)

Ja som menil celu sadu ramen SRL na E38... auto najazilo asi 25t Km.. ale to som ich nešetril - žiadne prvotriedne cesty.. sada stala 100€... len ramena... a za tie prachy sa to neoplatilo šetriť..
A na moje počudovanie auto jazdy už druhy rok a klop klop ...že vraj žiaden problem.. akurat sa ozvala len tyč riadenia že treba menit.. ale čapy v pohode..
-------------------------------
Rok se s rokem sešel a ramena (nebo lépe řečeno "sadu všeho možného") mám na báwu už téměř dva roky. A musím konstatovat, že stejně jako loni chlapi na STK, ani já letos nevidím žádný problém - nikde nic neťuká, auto drží na silnici, takže pohodka.
V tuhle chvíli mám od výměny naježděno cca 40tis, takže mě se ramena už parádně zaplatila. Nevím, jak stabilní kvalitu mají výrobci SRL, ale ta sada co jsem koupil já, je opravdu slušná.
Koncem března půjdu na geometrii, protože přeci jen, děr na silnici přibylo a ne vždy se mi daří vykličkovat bez ztráty věnečku. Sad Tak až to budou mít na heveru, tak zas omrknu.
Ale jak jsem již napsal - zatím naprostá spokojenost. Smile

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Erik166 » 6.7.2015, pon 16:33

Srl odporucam aj ja.ramena maju 70 000km a capy su ako nove.silenty neriesim, tie odchadzaju vzdy. Mam od nich aj spojku a tiez bez problemov.
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Aleš 292
Nováček

Příspěvky: 201
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Aleš 292 » 20.8.2015, čtv 15:08

Čau lidi,máte někdo zkušenost s těma ramenama NTY? Aby to nebylo něco jako FAST :-k
Alfa 166 jtd 110 kw
Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Kellok

Příspěvky: 1
Registrován: 10.3.2017, pát 08:03

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Kellok » 10.3.2017, pát 11:59

Ahoj muze mi tu nekdo prosim poradit jak se dostanu na vrchni ulozeni zadnich tlumicu u ar 166? Pekne krok za krokem a na co si dat pozor. Diky Pavel

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3240
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Danni » 10.3.2017, pát 14:18

das vonku sedacky potom plato pod oknom a navijak pasu.. viac nepamatam :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1580
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Zip166JTD » 23.3.2017, čtv 21:35

Pánové dotázek ohledně spodních předních ramen.Jakého máte favoryta a zkušenosti (výdrž vs km)? Osobně bych dal nejraději TRW ale zaslechl sem (jedna babka povídala) že se pohoršili s kvalitou. Samozřejmě budu rád pokud mi to vyvrátíte.
Ps: A určitě ne Fast :smt021
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 27.3.2017, pon 11:05

Mám popraskanou prachovku/manžetu čepu řízení na řidičově straně. Jak na výměnu, toto jsem ještě nedělal.
A, Povolit matici na čepu, vyndat čep z tělice/otoče, vyšroubovat "hlavu" z axiální tyčky, sundat starou prachovku/manžetu, očistit spoj axiální tyčka-řízení, napatlat novou vazelínu, nandat a upevnit novou prachovku, našroubovat hlavu s čepem (do kterého jsem natlačil vazelínu), čep zpátky do těhlice, utáhnout matici
B, Sundat starou prachovku/manžetu, očistit spoj axiální tyčka-řízení, vytočit/vyšroubovat axiální tyčku z "hlavy" s čepem (která stále zustává v těhlici), nandat novou prachovku, natočit/našroubovat axiální tyčku do hlavy s čepem, napatlat novou vazelínu, upevnit novou prachovku.

V balení opravné sady s prachovkami by měla být vazelína, ale pro jistotu - jaký typ vazelény tam patříč? Něco speciálního?
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4695
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Dallen » 27.3.2017, pon 19:50

Ta manžeta je na uzsi straně nasazena na kroužku. Ten pokud je oka tak stačí manžetu přetáhnout přes čep a nic nemusíš sundávat dolů.

Pokud budeš čep sundávat tak si zajeď na geo.

Pokud budeš v ove tak tu jednu manžetu mám volnou
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 3.4.2017, pon 15:11

Manžeta šla vyměnit snadno. Klasika - auto zašpalkovat, ruční brzda, zařadit rychlost, povolit šrouby kola, zvednout auto, sundat kolo, podloži ho pod přední roh nápravnice. Povolil jsem a sundal matku z čepu na spodu. Na vyndání čepu z těhlice jsem použil stahovák. Povolil jsem pásky na staré manžetě. Kroužek nasazený na tyčte táhla byl zachovalý. Očistit kloub na táhlu, namazal vazelínou. Natáhnul jsem novou manžetu a dal nové pojistné pásky. Nasadil jsem čep do těhlice a při utahování jsem zjistil, že čep se v hlavě protáčí. Ze spodu čepu je sice díra na imbus, ale je vyrezlá. :-( Tak jsem objednal novou hlavu s čepem TRW (taková byla i puvodní). Včera večer jsem zkusil sundat hlavu z táhla. Samozřejmě nešla. Tak jsem použil moji oblíbenou metodu - nahřál jsem konec hlavy v místě závitu pomocí turistického vařiče. Tím se hlava trochu roztáhla a povolila a odšroubovat šla naprosto luxusně. Zítra čekám novou hlavu, tak pod manžetu nacpu vazelínu a zapertlované víčko čepu shora zaleju barvou a pak budu další večer skládat.

Edit: dodatečná vazelína přidána, víčko a pertl zality barvou. Důležitá poznámka - na povolování a utahování matice čepu je nejlepší plochý klíč s integrovanou ráčnou a čep si ze spodu podržet druhou klasickou ráčnou s imbusem (v čepu je dole vybrání). Při opakované demontáži čepu z těhlice/otoče vždy použijte speciální pákový mechanismus. Nevytloukejte čep ze spoda kladivem. Vždy mějte na dolním konci čepu matičku, jinak si pákovým mechanismem rozlisujete spodní vybrání pro imbus a čep si nepodržíte imbusem...
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

Silver Sing
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 26.6.2011, ned 19:35
Bydliště: Středočeský kraj ( Kladno - Mělník )

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Silver Sing » 23.4.2017, ned 10:47

Ahoj alfaci, po vcerejsi vymene unibalu, silentu na zadni naprave a lp loziska zjisteno, ze spodni rameno v cepu zacina odchazet.. koukal jsem na cardo a maji k dispozici ramena od Febi..

Jezdi tu nekdo na Febinach ??
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Ti

ex - AR 156 SW 2.4 jtd 110 kw
ex - AR 156 2.4 JTD 100kw

Musso75

Příspěvky: 2
Registrován: 18.7.2017, úte 17:18

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Musso75 » 18.7.2017, úte 17:26

Priatelia, kupil som Alfu 166 2,4JTD a potrebujem radu - pri vyssich rychlostiach mi trasie s volantom a to poriadne. Mozto to tu niekto pisal, no vopred sa ospravedlnujem, ale nemam cas citat tisice prispevkov. Brzdove kotuce to nebudu, lebo pri brzdeni to nerobi. Viete mi poradit kde hladat chybu? Na zdvihaku sa mi zda, ze horne rameno ma volu. Spodok sa mi zda v poriadku no neviem ci sa to da takto jednoducho zistit - ci tam nie je nieco typicke pre Alfy. Dakujem za kazdu radu.

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od vonkreuz » 18.7.2017, úte 17:30

Vítej mezi limuzínisty. Kola jsou vyvážená? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

Musso75

Příspěvky: 2
Registrován: 18.7.2017, úte 17:18

Re: Čepy, tlumiče, ramena

Příspěvek od Musso75 » 19.7.2017, stř 08:23

ano, kola su vyvazene ;-)

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti