Vule mezi kolama a motorem

Beavis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 5.10.2010, úte 19:17
Bydliště: Marianske Lazne

Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Beavis » 20.4.2011, stř 12:44

Ahoj, mel jste uz nekdo tenhle problem? Kdyz auto stoji a tocim pravym kolem tak aniz by se levy hlo mam tam vuli minimalne 5cm. A kdyz auto brzdi motorem a pridam plyn tak to cukne.

Mel jste nekdo tuhle vadu? Pujde to bez vyndani prevodovky? :-)
Chyba nekde v diferaku?

A tak zvlastne to auto chrasti.

Poradte.
Alfa 166 3.0 V6 1999 manual

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Kůrkyn » 20.4.2011, stř 13:22

jestli se hýbe jen jedno z kol, tak je vůle někde v zavěšení nebo v řízení

Beavis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 5.10.2010, úte 19:17
Bydliště: Marianske Lazne

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Beavis » 20.4.2011, stř 13:41

Nene, vule je nekde v nahodu. Rekl bych nekde mezi diferakem a motorem. Ale prevodovka radi uplne v pohode. Jen to proste cukne nez se ty zuby zakousnout na tu druhou stranu. Jak se strida zaber motoru a zaber od kol k motoru. A to pak vytvori i tu vuli mezi kolama kdyz mam auto zvedly.
Alfa 166 3.0 V6 1999 manual

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od cuhan » 20.4.2011, stř 13:45

Popisuješ tady takové zmatené nelogické jevy :wink:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Harous » 20.4.2011, stř 13:51

To že to cukne bude spíš tím zavěšením nebo uložením převodovky než nějakou vůlí v náhonu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Beavis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 5.10.2010, úte 19:17
Bydliště: Marianske Lazne

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Beavis » 20.4.2011, stř 20:03

Ta vule je mezi nakyma ozubenyma kolama a podle zvuku to vypada ze nekde v prevodovce. Kdyz to mam na zvedaku a pootocim kolem tak z toho jdou zvlastni zvuky. Takze me pravdepodobne ceka vyndani prevodovky. A to sem nechtel. :-(
Alfa 166 3.0 V6 1999 manual

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 20.4.2011, stř 20:54

Asi tuším čo myslíš, až tak nelogicky to chalani nenapísal, tiež mám niečo také len ja mám automat...zrejme je to v diferáku, môže byť aj vymlátený vnútorný kĺb na poloosi. Ja idem od najjednoduchšieho...poloos ide začiatkom mája na repas, a dalej pôjde zatial len na prehliadku prevodovka. A uvidíme čo tomu je a čo to bude pýtať euráčov :smt102
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Beavis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 5.10.2010, úte 19:17
Bydliště: Marianske Lazne

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Beavis » 20.4.2011, stř 22:53

Pokud se ti to chova u automatu stejne, tak by to mohl byt diferak. Protoze co sem zatim videl automaty tak pri zarazeni P se zablokuje primo diferak. To by znamenalo ze ta vule je az v nem. Ale je mozny ze tady to je jinak. Az bude cas tak tu prevodovku vyndam a uvidim.
Alfa 166 3.0 V6 1999 manual

Bruk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 27.5.2010, čtv 14:42
Bydliště: Praha

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Bruk » 4.5.2011, stř 15:39

Beavis píše:Ahoj, mel jste uz nekdo tenhle problem? Kdyz auto stoji a tocim pravym kolem tak aniz by se levy hlo mam tam vuli minimalne 5cm. A kdyz auto brzdi motorem a pridam plyn tak to cukne.

Mel jste nekdo tuhle vadu? Pujde to bez vyndani prevodovky? :-)
Chyba nekde v diferaku?

A tak zvlastne to auto chrasti.

Poradte.
Čauec, tak tohle dělalo i u mě. Mám 6st manuál. Úplně stejně mi to takhle cukalo. Nakonec jsem skončil na křižovatce a už jsem se nerozjel. Vše je popsáno tady http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=18&t=8815
Byl to problém s kloubem na poloose a opraveno bylo výměnou celé poloosy.
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, rv. 2000

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 4.5.2011, stř 21:20

Ja to mám po včerajšej kontrole poloosi jasné: kĺb je na výmenu, vraj ho nevedia objednať a bude treba kúpiť novú poloos, ale prdlajs. Kĺb sa dá dať dolu a objednať podla Eperu. Takže žiadna poloos za 400e nebude :D
No a druhá časť poloosi ktorá vychádza z prevodovky a končí pri tomto kĺbe má v prevodovke vôlu, takže pôjde na servis aj komplet prevodovka.
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Markuss » 12.5.2011, čtv 17:28

Tom55 píše:Ja to mám po včerajšej kontrole poloosi jasné: kĺb je na výmenu, vraj ho nevedia objednať a bude treba kúpiť novú poloos, ale prdlajs. Kĺb sa dá dať dolu a objednať podla Eperu. Takže žiadna poloos za 400e nebude :D
No a druhá časť poloosi ktorá vychádza z prevodovky a končí pri tomto kĺbe má v prevodovke vôlu, takže pôjde na servis aj komplet prevodovka.
Držím palce aby Ťa moc neošklbali:-) Takže toto isté čaká pravdepodobne aj mňa. Daj vedieť ako si postúpil, a ešte inak, kde si plánuješ dať zrepasovať prevodovku?
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 16.5.2011, pon 22:45

Ahoj Markuss! Prevodovku som chcel riešiť povodne v Martine, ale je to relatívne ďaleko a nemám moc čas tam behať, tak som našiel kontakt na fachmana v Modre. Písali o ňom ludia na BMW fore a mali dobré skúsenosti, tak pôjdem asi tam. Ty si to daj prezrieť u nejakého ochotného servisáka, ale nie vo fiate. Máš menej km ako ja, u teba to nemusí byť nič hrozné, možno s tým ešte nebude treba robiť nič. Tá vôla sa dá lahko pozrieť aj doma, chytíš poloos a pri vnútornom kĺbe s ňou skús hýbať a uvidíš či má vôlu a či vnútri niečo klepká.
Držím palce.
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Markuss » 18.5.2011, stř 19:50

Tom55 píše:Ahoj Markuss! Prevodovku som chcel riešiť povodne v Martine, ale je to relatívne ďaleko a nemám moc čas tam behať, tak som našiel kontakt na fachmana v Modre. Písali o ňom ludia na BMW fore a mali dobré skúsenosti, tak pôjdem asi tam. Ty si to daj prezrieť u nejakého ochotného servisáka, ale nie vo fiate. Máš menej km ako ja, u teba to nemusí byť nič hrozné, možno s tým ešte nebude treba robiť nič. Tá vôla sa dá lahko pozrieť aj doma, chytíš poloos a pri vnútornom kĺbe s ňou skús hýbať a uvidíš či má vôlu a či vnútri niečo klepká.
Držím palce.
Takze situacia u mna je nasledovna:
V piatok pálim do servisu, lebo som si dnes len tak zo zvedavosti lahol pod Alfu aby som manualne skontroloval volu na jednotlivých poloosiach (predtým, aby som to mal cim porovnat, som tak isto skontroloval vole na otcovej oktavke 1.6 TDI, ktorá po 60 tis. najazdených km nepreukazuje ani 1mm volu!) a na moje velke prekvapenie som zistil, ze mam brutalnu volu na vnutornom klbe z lavej strany (tam to cele beha hore-dole a klepoce jak hovado, neviem ci to uz nebude v prevodovke - v diferaku kurv@ :smt102 ), ale aj na vonkajsom klbe mam volu, ale zas na druhej strane - na pravej poloosi to je skoro nebadatelne, resp. rucne to tu rozhybem uz podstatne tazsie. Ja to nechapem, este som nikdy nemusel menit poloos na ziadnom aute ani po 250 tis. km. V piatok budem mudrejsi, dam vediet. Ak by si sa v tejto veci nieco nove aj ty dozvedel, hod to sem, prosim Ta, do fora aby sme to my, ktorých sa to týka, mohli spolu riesit.
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 19.5.2011, čtv 09:09

No Markuss,
Dnes to zacinam obvolavat, videl som to rozobrate a je to asi tak, ze z prevodovky vychadza tzv. polohriadel (ta vec na lavo na fote v linku) a ten ma volu cize je tam asi roztrt...lozisko v prevodovke.
Dalej treba vymenit krizovy klb na poloosi (ten je zas na obrazku napravo) budem ho coskoro objednavat. Mozno ti budu tvrdit, ze treba kupit novu poloos ale nenechaj sa na to nahovorit, podla mna staci vymenit klb, jeho vyrob. cislo sedi aj podla eper-u.
Ked sa dozviem nieco nove tak to sem hodim. Link: http://moto.allegro.pl/przegub-krzyzak- ... 48615.html
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Bruk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 27.5.2010, čtv 14:42
Bydliště: Praha

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Bruk » 19.5.2011, čtv 09:14

Už jsem tady jednou psal, že jsem měl podobný a teď už myslím, že stejný problém. Byl to vnitřní kloub na poloose. Ale nakonec jsem musel měnit celou poloosu a to proto, že na té poloose je tisicihran a tam ty drážky byly vymleté, jak jsem s tím jezdil a klepalo to až se to rozsypalo celé.
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, rv. 2000

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 28.5.2011, sob 10:22

Včera som bol v servise, kde robia automaty a po obhliadke sa bude meniť vnútorný kĺb na lavej poloosi a olej s filtrom v automate. Bohužial kvoli filtru musí ísť prevodovka von. Vôla v hriadeli čo ide z prevodovky vraj nie je tak velká a neriešili by to...dám to spraviť a dúfam, že už bude s týmto pokoj... :smt035 Mimochodom som sa s chlapíkom bavil o cene novej prevodovky (nie nechcem kupovať novú :smt021 ) a dozvedel som sa, že tá istá prevodovka ide vo volve za cca 5000 euro a v alfe stojí v prepočte cca 9000 euro...zdá sa, že sú taliani trochu nenažraní.
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Beavis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 70
Registrován: 5.10.2010, úte 19:17
Bydliště: Marianske Lazne

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Beavis » 28.5.2011, sob 10:48

U me ten problem vypada na setrvacnik ve spojce. Jeste to nemam slozeny takze nevim jiste ale vse ostatni je v poho.
Alfa 166 3.0 V6 1999 manual

rozpos

Příspěvky: 4
Registrován: 10.5.2009, ned 16:30

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od rozpos » 29.5.2011, ned 09:48

Tom55 píše:Včera som bol v servise, kde robia automaty a po obhliadke sa bude meniť vnútorný kĺb na lavej poloosi a olej s filtrom v automate. Bohužial kvoli filtru musí ísť prevodovka von. Vôla v hriadeli čo ide z prevodovky vraj nie je tak velká a neriešili by to...dám to spraviť a dúfam, že už bude s týmto pokoj... :smt035 Mimochodom som sa s chlapíkom bavil o cene novej prevodovky (nie nechcem kupovať novú :smt021 ) a dozvedel som sa, že tá istá prevodovka ide vo volve za cca 5000 euro a v alfe stojí v prepočte cca 9000 euro...zdá sa, že sú taliani trochu nenažraní.
Nechci se nikoho dotknout,ale v tom servisu jsou asi kouzelníci když budou kvuli neexistujícímu filtru v převodovce vytahovat celou převodovku i s motorem.Do téhle převodovky se filtr nedává,neexistuje jako náhradní díl ani v eperu a opravdu tam žádný není,měl jsem tu převodovku rozdělanou.

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 30.5.2011, pon 06:33

Samozrejme v eperu neexistuje, pretoze co sa tyka aut. prevodovky tak soudruzi v itálii od toho dávaju ručičky preč...oni totiž radšej, keď sa niečo pokazí vymenia celú :). A ten filter oleja tam samozrejme je...mne ako amatérovi sa ho blbou náhodou podarilo nájsť medzi dielmi na tento aisin u nejakých nizozemcov.
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Markuss » 30.5.2011, pon 23:01

Caute kolegovci!
Nakoniec mi po kontrole poloosí v servise FIAT vymenili na lavej poloosi polohriadel a trojložisko (presne tak, ako si to aj Ty, TOM55, napísal a nalinkoval na fotkách, skratka tie dve veci na obrázkoch v linku vyššie). Ložiská v diferáku v prevodovke sú pravdepodobne OK. Stálo to aj s robotou 260 EUR. Teraz po výmene už nič nebuchoce po razantnejšom pridaní, resp. ubraní plynu. Podstatne sa mi to zlepšilo :smt041 Ale aj naďalej sú v pohone kolies menšie vôle, stále to nie je úplne 100%-né a ešte k tomu ten môj japonský aisin občas buchne rýchlosť z 2 do 3 (príp. naopak v nižších rýchlostiach) ako ten povestný prievan záchodové dvere. To už nabetón nebude vôlami v pohone. Z tohto dôvodu som sa obrátil na jedného milého opravára AP v zahraničí. Údajne sa v japonských aisinoch velmi dobre vyzná, na základe mojich mailov to odhaduje na 3 možné príčiny a riešenia:
1)Starý-neapdejtnutý softvér (môže pomôcť update) -cena: zdarma, pravdepodobnosť:nízka
2)Starý olej a poškodená pamat RJ prevodovky-vymazať pamat, vymazat chybové hlásenia a nanovo ju naučiť radiť + vymenit olej - cena:70 Eur, pravdepodobnosť: nízka
3)Opotrebovaný tzv. "hydraulický blok ventilov prevodovky" - výmena pomáha, pokiaľ nie sú výraznejšie poškodené ostatné časti prevodovky. - cena:1000 EUR komplet, pravdepodobnosť výskytu chyby: veľká (údajne je to choroba všetkých aisinov 50-55SN, zacina to pri cca 150 až 200 tis. km.) Ale presne mi to povie až keď to dáme na diagnostiku, ktorá je u neho zadarmo. Termín mám na koniec týždňa. Tak uvidím, co to ukáže.
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Markuss » 30.5.2011, pon 23:06

Trošku :ot: , ale nedáme si teraz niekedy podobný zraz ako nedávno v LC? Porozmýšlajte :)
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Tom55

Příspěvky: 90
Registrován: 14.2.2011, pon 09:24
Bydliště: Nitra

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Tom55 » 3.6.2011, pát 18:59

Tak to som rád, že sa to zlepšilo. Mne ten kĺb dnes prišiel a budem ho meniť v dohladnej dobe pri výmene prevodového oleja. S tým búchaním rýchlostí si nič nerob mne to tiež niekedy začne radiť z 3 do 4 trochu divne, a na skúšobnej jazde s tým chlapíkom čo robí prevodovky to radilo ako nové...asi sa ho to zlaklo :smt040 Ale myslím, že výmena oleja ale aj s filtrom by mohla tomu dosť pomôcť.
Alfa Romeo 166, 2,4 JTD 20V sportronic

pyrana

Příspěvky: 40
Registrován: 7.6.2011, úte 16:54
Bydliště: Plzen-Jih

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od pyrana » 15.6.2012, pát 21:45

Markuss píše:Caute kolegovci!
Nakoniec mi po kontrole poloosí v servise FIAT vymenili na lavej poloosi polohriadel a trojložisko (presne tak, ako si to aj Ty, TOM55, napísal a nalinkoval na fotkách, skratka tie dve veci na obrázkoch v linku vyššie). Ložiská v diferáku v prevodovke sú pravdepodobne OK. Stálo to aj s robotou 260 EUR. Teraz po výmene už nič nebuchoce po razantnejšom pridaní, resp. ubraní plynu. Podstatne sa mi to zlepšilo :smt041 Ale aj naďalej sú v pohone kolies menšie vôle, stále to nie je úplne 100%-né a ešte k tomu ten môj japonský aisin občas buchne rýchlosť z 2 do 3 (príp. naopak v nižších rýchlostiach) ako ten povestný prievan záchodové dvere. To už nabetón nebude vôlami v pohone. Z tohto dôvodu som sa obrátil na jedného milého opravára AP v zahraničí. Údajne sa v japonských aisinoch velmi dobre vyzná, na základe mojich mailov to odhaduje na 3 možné príčiny a riešenia:
1)Starý-neapdejtnutý softvér (môže pomôcť update) -cena: zdarma, pravdepodobnosť:nízka
2)Starý olej a poškodená pamat RJ prevodovky-vymazať pamat, vymazat chybové hlásenia a nanovo ju naučiť radiť + vymenit olej - cena:70 Eur, pravdepodobnosť: nízka
3)Opotrebovaný tzv. "hydraulický blok ventilov prevodovky" - výmena pomáha, pokiaľ nie sú výraznejšie poškodené ostatné časti prevodovky. - cena:1000 EUR komplet, pravdepodobnosť výskytu chyby: veľká (údajne je to choroba všetkých aisinov 50-55SN, zacina to pri cca 150 až 200 tis. km.) Ale presne mi to povie až keď to dáme na diagnostiku, ktorá je u neho zadarmo. Termín mám na koniec týždňa. Tak uvidím, co to ukáže.
Ahoj. Asi mam stejny problem, leva poloosa ma oproti pravej dost vuli. Premyslim o koupi cele poloosy.
Co vsechno ze ti tam menili? Co je to ta polohridel?

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Markuss » 18.6.2012, pon 21:35

Nazdar!
Takze menil som na Ľ. poloosi vnútorný homoklb (tento pozostava z dvoch casti: puzdro klbu - polohriadel a trojlozisko - tripoid), dalšie časti poloosi som nemenil. Pomohlo to dost, ale stale tam nejake vole ostali. Potom kratko na to som si dal vymenit aj vonkajsi homoklb na lavej poloosi, co tiez daco pomohlo. Prava poloos je dodnes v pohode, takmer bez vole, ale na moje velke prekvapenie, sa mi vratili priznaky na lavej poloosi, ako pred výmenou klbov. :( Nechapem, davali sa original diely, nenajazdil som ani 10 000km...Skusim si dat vymenit celu poloos za novu a ak priznaky ostanu, chyba bude v diferaku alebo prevodovke, co je jedno, lebo su v jednom "tele". Potom mi uz nic ine neostane, len repas prevodovky, co znamena max. 1000 Eur u skutocných odborníkov na AT prevodovky...
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vule mezi kolama a motorem

Příspěvek od Zip166JTD » 19.6.2012, úte 16:41

Pokud myslíš že se ti opět vyšmatlal ten tripoid tak nejsi sám. Měnil jsme ho před rokem.Po cca 15tis/km zase začíná cvakat. Bral jsem ho tenkrát od VALEA. Ale když jsem to montoval všiml jsem si že to pouzdro co v něm tripoid běhá, má mírně vymačkané v jednom místě jakoby důlky a proto podle mě znovu odešel. Myslím že jediná možnost bude koupit tu vnitřní část poloosy s pouzdem a noví tripojid. Teda pokud už ne zrovna celou poloosu.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti