rapidne stoupa teplota..pomoc
- KillFucker
- Pozorovatel
- Příspěvky: 435
- Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
- Bydliště: okolí Prahy
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
...do č.lípy to není tak daleko, dejte ty káry do kupy a jdem se ožrat chlapci hergóót
* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
a to neni vubec spatnej napad.uz sem to tady psal...
166 3.0 V6 24V
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
tak asi uz mame pricinu.nasel sem si jinyho mechanika,sundali sme vodni pumpu a je praskla plastova vrtulka tak to snad bude tim.rikal ze hlavy to urcite nebudou.tak uz snad konecne bude po problemu.v pondeli to bude hotovy.
166 3.0 V6 24V
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Tak si zasloužím za identifikaci závady pivo, ne? A to mi nebylo věřeno...........kubajznak píše:tak asi uz mame pricinu.nasel sem si jinyho mechanika,sundali sme vodni pumpu a je praskla plastova vrtulka tak to snad bude tim.rikal ze hlavy to urcite nebudou.tak uz snad konecne bude po problemu.v pondeli to bude hotovy.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
tak i me to taky vypada na pumpu.jakou by ste mi doporucili a jakou si rozhodne nekoupit? nevite kolik tak stoji?diky
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Kup si pumpu GRAF, má kovový oběhový kolo, cena cca 2000,-..........ThOmss píše:tak i me to taky vypada na pumpu.jakou by ste mi doporucili a jakou si rozhodne nekoupit? nevite kolik tak stoji?diky
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Tak, pánové, mám trochu problém a myslím, že by to mohlo souviset s tímto, ale jistý si nejsem. Podzim-zima-jaro co jsem jezdil, tak se teplota pořád držela na 90°C. Někdy v únoru mi při jízdě bez plynu začala klesat teplota, třeba k 60°C, bylo to furt studený. Byl jsem v servisu a že termostat. Vyměnil jsem ho a od té doby se to rychle zahřálo na 90°C a v pohodě. Jenomže teď v létě jeli rodiče s autem do Alp a otec mi volal, že 600km dálnice vše OK, ale jak začal stoupat do kopců k hotelu (dvojka, třičtvrtě plynu, prudkej kopec), tak teplota rychle leze nahoru až ke 120-130°C. Vypínal motor, vždycky čekal až schládne, nakonec tam teda dojel. Sahara se prej točí (je slyšet, i po vypnutí motoru). Jaktože se to teda takhle přehřívá?
Loni jsem byl v Dolomitech (plně obsazený & naložený auto) a dělalo mi to taky, ale dalo se to přežít, v případě fakt dlouhýho kopce jsem použil starý trik: Otevřel okna, na klimě dal manuálně teplotu na HIGH na maximum a zkoušel nějak to vedro chvíli přežít. Je to ale takový dočasný řešení na houby.
Příznaky:
+ po zapnutí topení na MAX leze teplota vždycky pomalu dolů...
+ když jedu v létě ve velkém horku v kolonách, případně v hodně malých rychlostech, začne to hned lézt nahoru nad 90°, relativně pomalu, ale prostě leze to pořád a pořád a myslím, že kdybych to pak pořádně nerozjel, neskončil kopec (nebo byl zatraceně dlouhej a prudkej), klidně to vyšplhá až úplně na max.
+ nejvíc je to znát v kopcích. Při prudkým i krátkým stoupání např. do serpentin, kdy musím podřadit na 2, to je během minuty na 120°. :-(
Nejvíc mě sere, že za 15dní odjíždím k moři (1400km cesta), teď už to asi vyřešit nestihnu. Naštěstí tam snad nebudu muset jezdit moc přes nějaký extra hory.
Už jsem pročetl samozřejmě spoustu fór (nejen toto, ale i na VW klubu a Opel foru) a dospěl jsem k těmto možným příčinám:
+ zanesený chladič (to se mi ale moc nezdá, protože i při 1000km jízdě bez nějakých prudkých stoupáků v serpentinách je pořád 90°)
+ něco s chladičem (poškozený)
+ těsnění pod hlavou nebo hlava? :-(
+ vodní pumpa nebo to oběhové kolo u ní (nevím co to je) jak tu psal kubajznak
Ptám se: Může to být ještě něco jinýho? Když je ale venku třeba 10° a jel jsem do kopců, ta teplota nahoru neleze, a když, tak max. k 95-100° a tam se ustálí, to samý v zimě. Prostě jen ve vedrech to dělá. Můžu s tím autem normálně jezdit? Jízdní vlastnosti se zdají být OK, kdyby šlo do tuhýho, tak to prostě nechám schládnout nebo pustím topení naplno, zatím.
A poslední věc, na kolik může taková oprava těsnění/hlavy vyjít?
Díky moc.
Loni jsem byl v Dolomitech (plně obsazený & naložený auto) a dělalo mi to taky, ale dalo se to přežít, v případě fakt dlouhýho kopce jsem použil starý trik: Otevřel okna, na klimě dal manuálně teplotu na HIGH na maximum a zkoušel nějak to vedro chvíli přežít. Je to ale takový dočasný řešení na houby.
Příznaky:
+ po zapnutí topení na MAX leze teplota vždycky pomalu dolů...
+ když jedu v létě ve velkém horku v kolonách, případně v hodně malých rychlostech, začne to hned lézt nahoru nad 90°, relativně pomalu, ale prostě leze to pořád a pořád a myslím, že kdybych to pak pořádně nerozjel, neskončil kopec (nebo byl zatraceně dlouhej a prudkej), klidně to vyšplhá až úplně na max.
+ nejvíc je to znát v kopcích. Při prudkým i krátkým stoupání např. do serpentin, kdy musím podřadit na 2, to je během minuty na 120°. :-(
Nejvíc mě sere, že za 15dní odjíždím k moři (1400km cesta), teď už to asi vyřešit nestihnu. Naštěstí tam snad nebudu muset jezdit moc přes nějaký extra hory.
Už jsem pročetl samozřejmě spoustu fór (nejen toto, ale i na VW klubu a Opel foru) a dospěl jsem k těmto možným příčinám:
+ zanesený chladič (to se mi ale moc nezdá, protože i při 1000km jízdě bez nějakých prudkých stoupáků v serpentinách je pořád 90°)
+ něco s chladičem (poškozený)
+ těsnění pod hlavou nebo hlava? :-(
+ vodní pumpa nebo to oběhové kolo u ní (nevím co to je) jak tu psal kubajznak
Ptám se: Může to být ještě něco jinýho? Když je ale venku třeba 10° a jel jsem do kopců, ta teplota nahoru neleze, a když, tak max. k 95-100° a tam se ustálí, to samý v zimě. Prostě jen ve vedrech to dělá. Můžu s tím autem normálně jezdit? Jízdní vlastnosti se zdají být OK, kdyby šlo do tuhýho, tak to prostě nechám schládnout nebo pustím topení naplno, zatím.
A poslední věc, na kolik může taková oprava těsnění/hlavy vyjít?
Díky moc.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Ještě poznámka: Když vyřadím na neutrál a zastavím, tak teplota neklesne zpět, ale pořád naopak roste (přijde mi, že je to ještě horší). Teď jsem ještě telefonoval s tatíkem a prý mu dnes ve stoupání i začalo svítit červený světlo na ukazateli teploty, tak teda okamžitě zastavil a vypnul motor a počkal 15 minut. Po nastartování měl 90°, během 5 minut zase 130° a pořád dokola. Dělá to jen během prudkého stoupáku (je to snad 5-6km a průměr tak 15%). Říkal, že i když jede pomaloučku a netočí to (kolem 2000ot), tak to stejně strmě stoupá.
A poslední věc: Když otec vypnul motor a otevřel kapotu, nádobka s vodou byla plná, a říkal, že pod auto odkapávala voda. Nicméně po zaparkování a schládnutí je prý voda v nádobce pořád uprostřed mezi min-max.
A ještě mě něco napadlo - nemá náhodou sahara u 166 více rychlostí, že podle teploty třeba spíná nějaký rychlejší režim? A že by byl třeba problém v nějaké elektrikařině, že se nepřepíná na vyšší rychlost právě při velkým zápřahu... ale to je jen čistě můj laický tip na slepo.
A poslední věc: Když otec vypnul motor a otevřel kapotu, nádobka s vodou byla plná, a říkal, že pod auto odkapávala voda. Nicméně po zaparkování a schládnutí je prý voda v nádobce pořád uprostřed mezi min-max.
A ještě mě něco napadlo - nemá náhodou sahara u 166 více rychlostí, že podle teploty třeba spíná nějaký rychlejší režim? A že by byl třeba problém v nějaké elektrikařině, že se nepřepíná na vyšší rychlost právě při velkým zápřahu... ale to je jen čistě můj laický tip na slepo.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
mohl by byt uhnilej odpor na sahare, ze by nespinal dalsi stupen, sahni na hadici k chladici, jestli se nezasek termostat a pousti vodu do velkeho okruhu, jestli proudi az ke chladici, tak osahej chadic, jestli je vsude teplej, tak poznas jestli neni zaneseny
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
opět tipuju vodní pumpu, známý s 3,2 GT měl úplně stejný příznaky (obrázek jsem si půjčil od jinud)Conflict píše: + vodní pumpa nebo to oběhové kolo u ní (nevím co to je) jak tu psal kubajznak
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
OK, zkusím to, až se auto vrátí do Brna, dát někomu na prověření. Je problém se k tomu dostat, aby se zjistila závada? Jestli třeba není lepší udělat rovnou s pumpou i rozvody... beztak mám už kousek před nima, najeto nějakých 65000km.
A ta pumpa je předpokládám nejlepší zn. Graf s tím kovovým kolem.
A ta pumpa je předpokládám nejlepší zn. Graf s tím kovovým kolem.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
přesně takový příznaky sem měl jak tady píšete a bylo to přesně tím,co je na tom obrázku.přesně takhle prasklou.pumpa je pod rozvodem takže sem rovnou dělal i rozvody.
166 3.0 V6 24V
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Fakt se Ti to přehřívalo jen při jízdě do dlouhého (prudkého) kopce anebo při popojíždění v koloně trochu? A jen v letním horku...? Zase nerad bych investoval do něčeho spoustu peněz a pak zjistil, že to je něčím jiným... ale ty rozvody s pumpou mě stejně čekají :-)
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8672
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Zní to logicky, mám asi ten samý problém na QV....
To Petr: Spínač na saharu je na chladiči, takže kdyby neotvíral termostat, nespínala by sahara.
To Petr: Spínač na saharu je na chladiči, takže kdyby neotvíral termostat, nespínala by sahara.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Dnes jsme nad tím s conflictem polemizovali a zajímala by mě jedna věc. On když dá topení na MAX tak teplota klesne a motor se stíhá uchladit což bych potom řekl že vodní pumpa honí vodu dobře když ji dostane i do radiátoru nebo se mílím a též vám (kdo měl prasklou vodní pumpu) při zapnutí topení šlo auto uchladit?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
prosim mam podobny problem s teplotou jen je to trosku naopak ve meste a na volnobeh mi teplota roste az na 130 a nebo hodne kolisa ,pokud sjedu mimo mesto a muzu jet klidne 80-160 tak je teplota v poradku...myslite ze to muze byt taky pumpa nebo hledat pricinu jinde?? dekuji moc
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Já taky se mi to zdálo divný vyměnil jsem termostat, vyčistil chladič, ale byla to pumpa. Jde o to že při vyšších otáčkách voda neproudí dostatečně rychle tudíž se rychle ohřejvá, to topení část tepla odvede, ale počítej s tím že se to může zhoršovat jako u me ;)Zip166JTD píše:Dnes jsme nad tím s conflictem polemizovali a zajímala by mě jedna věc. On když dá topení na MAX tak teplota klesne a motor se stíhá uchladit což bych potom řekl že vodní pumpa honí vodu dobře když ji dostane i do radiátoru nebo se mílím a též vám (kdo měl prasklou vodní pumpu) při zapnutí topení šlo auto uchladit?
BMW 523i - 8,5 l/100
ex - 166 3.0V6 24v 166kW
ex - 166 3.0V6 24v 166kW
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Jenže mně to naopak ve vysokých otáčkách nehřeje, právěže spíš chladne... přehřívá se to v horku ve velkým zátahu (např. Alpský kopce, popojíždění na 1-2-neutral v koloně, v zacpaným městě apod.), ale dělá to jen v létě, resp. když je venku horko. Otáčky a kvalt nehrají roli, naopak, čím jedu rychlejc (jak auto rozjedu rychleji, 60-70+), i do kopce, když je například bez serpentin a nemusím zpomalovat, teplota za chvíli padne lehoulince pod 90° a drží. Stejně tak i dálnice 160, 4500ot., teplota v klidu. Teď babo raď. Na pumpu to ale nevidím, možná jsou ucpaný hadice k chladiči trochu, anebo chladič nepojímá tolik tepla (zkorodovanej, rozbitej, pokřivený žebra), vidím to spíš na nějakej špatnej přenos tepla, protože když jedu rychle, zřejmě se chladič ochlazuje náporem vzduchu. Naopak v serpentinách kde je třeba 14% do kopce, a musím podřazovat pořád na 2, a jedu 30-40-50-20 apod., tam je to nejhorší.
Pomohl trochu můj popis někomu, kdo měl něco podobného?
Pomohl trochu můj popis někomu, kdo měl něco podobného?
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Když jedeš rovně, řekněme tech 4500ot/min tak se ti to náporem vzduchu uchladí, to znamená, že termostat funguje, hadice nejsou přicpaný (čož je samo o sobě ptákovina) a přenos tepla jak píšeš maká taky. Ale ve chvíli kdy je auto v záběru, vyvíjí největší výkon a tudíž i teplo a nemá dostatečný proudění vzduchu tak se hřeje, čoz v případě, že je všechno v pořádku znamená, že nemáš dostatečnej průtok chladící kapaliny. Tak přestaň laborovat, udělej si rozvody a vyměň pumpu
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Pravda, pravda. Ale dělá to i, když v horku stojím třeba na neutrál dlouho (příklad: průjezd Budapeští ve špičce ), a pojíždím pomalinku. Na otáčkách moc nezáleží.
Ty rozvody (vč. pumpy) udělám zřejmě tento měsíc, nebo nejblíž, jak se mi podaří objednat termín. :-) Díky za názor!
Ty rozvody (vč. pumpy) udělám zřejmě tento měsíc, nebo nejblíž, jak se mi podaří objednat termín. :-) Díky za názor!
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
dle mého taky ta pumpa.mě se to taky po dálnici nehrálo.
166 3.0 V6 24V
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Bull.et ale náporem vzduchu se chladí chladič a ne motor a conflic muže ten motor mít na volnoběh nebo s ním jet na plný zátah a pokud má topení na MAX tak mu to ten motor bez problému uchladí(tak že podle mě topení trochu supluje práci chladiče) a jelikož teplo od motoru odvádí voda kterou honí pumpa tak bych řek že bude v poho. Pokud by byla KO pumpa tak by nenahnala vodu jak do chladiče tak do topení.
Ještě by to taky mohl být nedostatečně otvírající se termostat.
Ale samozřejmě jelikož ho rozvody čekají tak je to to první na co bych si počkal jelikož se stejně bude měnit i pumpa a nic se nedá vyloučit
Ještě by to taky mohl být nedostatečně otvírající se termostat.
Ale samozřejmě jelikož ho rozvody čekají tak je to to první na co bych si počkal jelikož se stejně bude měnit i pumpa a nic se nedá vyloučit
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- gonzalos16v
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
- Bydliště: Praha
Re: rapidne stoupa teplota..pomoc
Ahoj,
vi nekdo coto zpusobovalo coflictovi?
mam stejne priznaky,diky za info
vi nekdo coto zpusobovalo coflictovi?
mam stejne priznaky,diky za info
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V
ex: AR 33 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů