rapidne stoupa teplota..pomoc

KillFucker
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 435
Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
Bydliště: okolí Prahy

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od KillFucker » 21.6.2011, úte 00:34

...do č.lípy to není tak daleko, dejte ty káry do kupy a jdem se ožrat chlapci hergóót :pivko alfaromeo1
* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V

http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od kubajznak » 23.6.2011, čtv 18:33

a to neni vubec spatnej napad.uz sem to tady psal... :-({|=
166 3.0 V6 24V

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od kubajznak » 1.7.2011, pát 20:14

tak asi uz mame pricinu.nasel sem si jinyho mechanika,sundali sme vodni pumpu a je praskla plastova vrtulka tak to snad bude tim.rikal ze hlavy to urcite nebudou.tak uz snad konecne bude po problemu.v pondeli to bude hotovy.
166 3.0 V6 24V

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od kubajznak » 1.7.2011, pát 20:19

a rozvody rovnou i s pumpou vyjdou na 15k
166 3.0 V6 24V

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od alfi166silver » 1.7.2011, pát 23:00

kubajznak píše:tak asi uz mame pricinu.nasel sem si jinyho mechanika,sundali sme vodni pumpu a je praskla plastova vrtulka tak to snad bude tim.rikal ze hlavy to urcite nebudou.tak uz snad konecne bude po problemu.v pondeli to bude hotovy.
Tak si zasloužím za identifikaci závady pivo, ne? :pivko A to mi nebylo věřeno........... *varim varim
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od cuhan » 2.7.2011, sob 09:31

:smt023 :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

ThOmss

Příspěvky: 31
Registrován: 27.2.2011, ned 17:27

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od ThOmss » 4.7.2011, pon 18:59

tak i me to taky vypada na pumpu.jakou by ste mi doporucili a jakou si rozhodne nekoupit? nevite kolik tak stoji?diky

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od alfi166silver » 4.7.2011, pon 20:23

ThOmss píše:tak i me to taky vypada na pumpu.jakou by ste mi doporucili a jakou si rozhodne nekoupit? nevite kolik tak stoji?diky
Kup si pumpu GRAF, má kovový oběhový kolo, cena cca 2000,-..........
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 11.7.2011, pon 21:31

Tak, pánové, mám trochu problém a myslím, že by to mohlo souviset s tímto, ale jistý si nejsem. Podzim-zima-jaro co jsem jezdil, tak se teplota pořád držela na 90°C. Někdy v únoru mi při jízdě bez plynu začala klesat teplota, třeba k 60°C, bylo to furt studený. Byl jsem v servisu a že termostat. Vyměnil jsem ho a od té doby se to rychle zahřálo na 90°C a v pohodě. Jenomže teď v létě jeli rodiče s autem do Alp a otec mi volal, že 600km dálnice vše OK, ale jak začal stoupat do kopců k hotelu (dvojka, třičtvrtě plynu, prudkej kopec), tak teplota rychle leze nahoru až ke 120-130°C. Vypínal motor, vždycky čekal až schládne, nakonec tam teda dojel. Sahara se prej točí (je slyšet, i po vypnutí motoru). Jaktože se to teda takhle přehřívá?

Loni jsem byl v Dolomitech (plně obsazený & naložený auto) a dělalo mi to taky, ale dalo se to přežít, v případě fakt dlouhýho kopce jsem použil starý trik: Otevřel okna, na klimě dal manuálně teplotu na HIGH na maximum a zkoušel nějak to vedro chvíli přežít. Je to ale takový dočasný řešení na houby.

Příznaky:
+ po zapnutí topení na MAX leze teplota vždycky pomalu dolů...
+ když jedu v létě ve velkém horku v kolonách, případně v hodně malých rychlostech, začne to hned lézt nahoru nad 90°, relativně pomalu, ale prostě leze to pořád a pořád a myslím, že kdybych to pak pořádně nerozjel, neskončil kopec (nebo byl zatraceně dlouhej a prudkej), klidně to vyšplhá až úplně na max.
+ nejvíc je to znát v kopcích. Při prudkým i krátkým stoupání např. do serpentin, kdy musím podřadit na 2, to je během minuty na 120°. :-(

Nejvíc mě sere, že za 15dní odjíždím k moři (1400km cesta), teď už to asi vyřešit nestihnu. Naštěstí tam snad nebudu muset jezdit moc přes nějaký extra hory.

Už jsem pročetl samozřejmě spoustu fór (nejen toto, ale i na VW klubu a Opel foru) a dospěl jsem k těmto možným příčinám:

+ zanesený chladič (to se mi ale moc nezdá, protože i při 1000km jízdě bez nějakých prudkých stoupáků v serpentinách je pořád 90°)
+ něco s chladičem (poškozený)
+ těsnění pod hlavou nebo hlava? :-(
+ vodní pumpa nebo to oběhové kolo u ní (nevím co to je) jak tu psal kubajznak

Ptám se: Může to být ještě něco jinýho? Když je ale venku třeba 10° a jel jsem do kopců, ta teplota nahoru neleze, a když, tak max. k 95-100° a tam se ustálí, to samý v zimě. Prostě jen ve vedrech to dělá. Můžu s tím autem normálně jezdit? Jízdní vlastnosti se zdají být OK, kdyby šlo do tuhýho, tak to prostě nechám schládnout nebo pustím topení naplno, zatím.

A poslední věc, na kolik může taková oprava těsnění/hlavy vyjít?
Díky moc.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 11.7.2011, pon 21:52

Ještě poznámka: Když vyřadím na neutrál a zastavím, tak teplota neklesne zpět, ale pořád naopak roste (přijde mi, že je to ještě horší). Teď jsem ještě telefonoval s tatíkem a prý mu dnes ve stoupání i začalo svítit červený světlo na ukazateli teploty, tak teda okamžitě zastavil a vypnul motor a počkal 15 minut. Po nastartování měl 90°, během 5 minut zase 130° a pořád dokola. Dělá to jen během prudkého stoupáku (je to snad 5-6km a průměr tak 15%). Říkal, že i když jede pomaloučku a netočí to (kolem 2000ot), tak to stejně strmě stoupá.

A poslední věc: Když otec vypnul motor a otevřel kapotu, nádobka s vodou byla plná, a říkal, že pod auto odkapávala voda. Nicméně po zaparkování a schládnutí je prý voda v nádobce pořád uprostřed mezi min-max.

A ještě mě něco napadlo - nemá náhodou sahara u 166 více rychlostí, že podle teploty třeba spíná nějaký rychlejší režim? A že by byl třeba problém v nějaké elektrikařině, že se nepřepíná na vyšší rychlost právě při velkým zápřahu... ale to je jen čistě můj laický tip na slepo.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Petr147 » 11.7.2011, pon 23:20

mohl by byt uhnilej odpor na sahare, ze by nespinal dalsi stupen, sahni na hadici k chladici, jestli se nezasek termostat a pousti vodu do velkeho okruhu, jestli proudi az ke chladici, tak osahej chadic, jestli je vsude teplej, tak poznas jestli neni zaneseny

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od alfi166silver » 11.7.2011, pon 23:31

Conflict píše: + vodní pumpa nebo to oběhové kolo u ní (nevím co to je) jak tu psal kubajznak
opět tipuju vodní pumpu, známý s 3,2 GT měl úplně stejný příznaky (obrázek jsem si půjčil od jinud)
Přílohy
cracked plastic impeller.jpg
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 12.7.2011, úte 11:06

OK, zkusím to, až se auto vrátí do Brna, dát někomu na prověření. Je problém se k tomu dostat, aby se zjistila závada? Jestli třeba není lepší udělat rovnou s pumpou i rozvody... beztak mám už kousek před nima, najeto nějakých 65000km.

A ta pumpa je předpokládám nejlepší zn. Graf s tím kovovým kolem.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od kubajznak » 12.7.2011, úte 11:53

přesně takový příznaky sem měl jak tady píšete a bylo to přesně tím,co je na tom obrázku.přesně takhle prasklou.pumpa je pod rozvodem takže sem rovnou dělal i rozvody.
166 3.0 V6 24V

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 12.7.2011, úte 12:43

Fakt se Ti to přehřívalo jen při jízdě do dlouhého (prudkého) kopce anebo při popojíždění v koloně trochu? A jen v letním horku...? Zase nerad bych investoval do něčeho spoustu peněz a pak zjistil, že to je něčím jiným... ale ty rozvody s pumpou mě stejně čekají :-)
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8672
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Hampice » 12.7.2011, úte 14:31

Zní to logicky, mám asi ten samý problém na QV....
To Petr: Spínač na saharu je na chladiči, takže kdyby neotvíral termostat, nespínala by sahara.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Zip166JTD » 17.7.2011, ned 21:50

Dnes jsme nad tím s conflictem polemizovali a zajímala by mě jedna věc. On když dá topení na MAX tak teplota klesne a motor se stíhá uchladit což bych potom řekl že vodní pumpa honí vodu dobře když ji dostane i do radiátoru nebo se mílím a též vám (kdo měl prasklou vodní pumpu) při zapnutí topení šlo auto uchladit?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

čajik

Příspěvky: 35
Registrován: 6.7.2011, stř 18:15
Bydliště: znojmo

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od čajik » 1.9.2011, čtv 20:58

prosim mam podobny problem s teplotou jen je to trosku naopak ve meste a na volnobeh mi teplota roste az na 130 a nebo hodne kolisa ,pokud sjedu mimo mesto a muzu jet klidne 80-160 tak je teplota v poradku...myslite ze to muze byt taky pumpa nebo hledat pricinu jinde?? dekuji moc

hubajz

Příspěvky: 10
Registrován: 12.4.2011, úte 21:27

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od hubajz » 2.9.2011, pát 23:51

Zip166JTD píše:Dnes jsme nad tím s conflictem polemizovali a zajímala by mě jedna věc. On když dá topení na MAX tak teplota klesne a motor se stíhá uchladit což bych potom řekl že vodní pumpa honí vodu dobře když ji dostane i do radiátoru nebo se mílím a též vám (kdo měl prasklou vodní pumpu) při zapnutí topení šlo auto uchladit?
:) taky se mi to zdálo divný vyměnil jsem termostat, vyčistil chladič, ale byla to pumpa. Jde o to že při vyšších otáčkách voda neproudí dostatečně rychle tudíž se rychle ohřejvá, to topení část tepla odvede, ale počítej s tím že se to může zhoršovat jako u me ;)
BMW 523i - 8,5 l/100
ex - 166 3.0V6 24v 166kW

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 3.9.2011, sob 14:03

Jenže mně to naopak ve vysokých otáčkách nehřeje, právěže spíš chladne... přehřívá se to v horku ve velkým zátahu (např. Alpský kopce, popojíždění na 1-2-neutral v koloně, v zacpaným městě apod.), ale dělá to jen v létě, resp. když je venku horko. Otáčky a kvalt nehrají roli, naopak, čím jedu rychlejc (jak auto rozjedu rychleji, 60-70+), i do kopce, když je například bez serpentin a nemusím zpomalovat, teplota za chvíli padne lehoulince pod 90° a drží. Stejně tak i dálnice 160, 4500ot., teplota v klidu. Teď babo raď. Na pumpu to ale nevidím, možná jsou ucpaný hadice k chladiči trochu, anebo chladič nepojímá tolik tepla (zkorodovanej, rozbitej, pokřivený žebra), vidím to spíš na nějakej špatnej přenos tepla, protože když jedu rychle, zřejmě se chladič ochlazuje náporem vzduchu. Naopak v serpentinách kde je třeba 14% do kopce, a musím podřazovat pořád na 2, a jedu 30-40-50-20 apod., tam je to nejhorší.

Pomohl trochu můj popis někomu, kdo měl něco podobného?
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Bull.et » 3.9.2011, sob 14:15

Když jedeš rovně, řekněme tech 4500ot/min tak se ti to náporem vzduchu uchladí, to znamená, že termostat funguje, hadice nejsou přicpaný (čož je samo o sobě ptákovina) a přenos tepla jak píšeš maká taky. Ale ve chvíli kdy je auto v záběru, vyvíjí největší výkon a tudíž i teplo a nemá dostatečný proudění vzduchu tak se hřeje, čoz v případě, že je všechno v pořádku znamená, že nemáš dostatečnej průtok chladící kapaliny. Tak přestaň laborovat, udělej si rozvody a vyměň pumpu
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Conflict » 3.9.2011, sob 16:35

Pravda, pravda. Ale dělá to i, když v horku stojím třeba na neutrál dlouho (příklad: průjezd Budapeští ve špičce :-D), a pojíždím pomalinku. Na otáčkách moc nezáleží.

Ty rozvody (vč. pumpy) udělám zřejmě tento měsíc, nebo nejblíž, jak se mi podaří objednat termín. :-) Díky za názor!
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

kubajznak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 170
Registrován: 2.6.2011, čtv 21:03
Bydliště: česká lípa

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od kubajznak » 3.9.2011, sob 17:11

dle mého taky ta pumpa.mě se to taky po dálnici nehrálo.
166 3.0 V6 24V

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od Zip166JTD » 4.9.2011, ned 20:54

Bull.et ale náporem vzduchu se chladí chladič a ne motor a conflic muže ten motor mít na volnoběh nebo s ním jet na plný zátah a pokud má topení na MAX tak mu to ten motor bez problému uchladí(tak že podle mě topení trochu supluje práci chladiče) a jelikož teplo od motoru odvádí voda kterou honí pumpa tak bych řek že bude v poho. Pokud by byla KO pumpa tak by nenahnala vodu jak do chladiče tak do topení.
Ještě by to taky mohl být nedostatečně otvírající se termostat.
Ale samozřejmě jelikož ho rozvody čekají tak je to to první na co bych si počkal jelikož se stejně bude měnit i pumpa a nic se nedá vyloučit :D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: rapidne stoupa teplota..pomoc

Příspěvek od gonzalos16v » 23.5.2015, sob 13:46

Ahoj,
vi nekdo coto zpusobovalo coflictovi?
mam stejne priznaky,diky za info
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů