Lambda sonda

Odpovědět
epsile
Nováček

Příspěvky: 193
Registrován: 15.5.2011, ned 18:05

Lambda sonda

Příspěvek od epsile » 18.6.2011, sob 07:24

Zdravim, moze mat lambda sonda vplyv na vykon motora ? Ecu mi hlasila vadnu lambda sondu tak som objednal novu no nie orig. ale nahradu, ta orig. mala odpalene vyhrievanie, ecu teraz hlasi chybu lambdy daco s udajmi je to v eng. jazyku. Auto nema ten krasny zatah ako malo, myslel som si ze to je vahou no nie skusil som ju odpojt a auto ide rovnako, len na volnobehu sa zvysili trosku otacky no potom klesli. Skusim dat nazad povodnu lambu a skusit to jak to pojde.
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Lambda sonda

Příspěvek od gonzalos16v » 24.6.2011, pát 15:09

Ma obrovsky vliv na vykon

spotreba vysoka -bohata smes
spotreba nizka - chuda smes --> podpalene ventily
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Lambda sonda

Příspěvek od Richie » 29.5.2013, stř 11:56

muze mi nekdo prosim rict kolik je na 2.5 V6 140kw lambda sond ? a jestli jsou vsechny stejne ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda

Příspěvek od lada.blaha » 29.5.2013, stř 17:36

4 ale jestli jsou stejné to nevím
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 29.5.2013, stř 19:25

tyvole Richarde, nekdy uvazuju, jak jsi se sem vubec mohl probojovat skrz registraci...

Neni treba jednodussi obcas nakouknout do prirucky (jestli ji tady nemuzes najit, tak na squadre je to pomerne prehledne), nez se tu ptat na kazdou pojistku, zvlast kdyz ti 10 lidi napise 12 rozdilnych pravd*, z toho jednu dlouhou? Nebo napr autokelly (webovou adresu najdes na karticce*) ma databazi pomerne vychytanou, takze i romske dite dokaze zjistit, minimalne kdy se lamalo CF2/CF3 (na pocet lambda sond to ma nezanedbatelny vliv). Uplne nejvyssi level je ovsem natukat do ePERu VIN (cislo zacinajici ZAR936... najdes ho na kupni smlouve, nebo leasingovka v technicaku), ale o to tady muzes klidne nekoho pozadat, Honza to taky obcas dela.

P.S. ze ti neporadim s lambdou neznamena, ze jsem hajzl, ale ze to povazuju za zbytecne

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lambda sonda

Příspěvek od HonzaR » 29.5.2013, stř 23:58

Proč tolik slov ?
Stačí mrknout, jakou emisní normu to auto plní..,pokud to Richie neví z hlavy..-případně aspoň ročník výroby..

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re:

Příspěvek od Richie » 30.5.2013, čtv 06:59

.myc155 píše:tyvole Richarde, nekdy uvazuju, jak jsi se sem vubec mohl probojovat skrz registraci...
jestli to nebude tim , ze jsem to forum cele udelal ja....to vis, ze bych se jinak pres svizele registrace neprokousal...


zrejme u vas tam na dalnem vychode holt mate desne chytre romske deti.....ja treba vubec nevim co je "CF2/CF3"

tohle forum bylo totiz zalozeno na takove dotazy vis ? to neni na to aby jste si tady pindaly jak jste se na sraze ozrali..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda

Příspěvek od .myc155 » 30.5.2013, čtv 08:05

to jedine ti zrejme vyjde, kdyz misto kamene a palavy tu ted bude andrlak s kuñkou...

hele, predemnou to fakt obhajovat nemusis, bo ja nepotrebuju, aby tva alfa jezdila a jestli ti tahle taktika* vychazi, tak proc ne? I kdyz ty trable s plynem tomu moc nenasvedcuji.
Na druhou stranu, pokud primarne potrebujes neprerusitelny prisun temat do fora, tak je tva V6 idealni nastroj.

Treba ted se dozvis nejake pocty sond -a co dal?
Zeptas se, kde je/ji mas koupit? Takze ti Petr posle link na cardo a ty zacnes premyslet, jestli je opravdu nutne ji menit. Po odkazani na diagnostiku zacnes poptavat nekoho s FES. Po mesici ti tu doporuci nakup vlastniho kabelu, bo u vas v ulici ho stale nikdo mema. Tim se cely pribeh castecne zacykli, aby se v zapeti mohl rozplynout, bo causa lambda se za kvartal nehnula ani o krok a 2.5V6 muze byt v klidu dal oznacovana za italskou mrdku.

ale jak rikas -kdyz mas* forum, tak proc ho nevyuzit.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Lambda sonda

Příspěvek od Richie » 30.5.2013, čtv 08:13

Shanel jsem kabel..nesehnal...co je FES nevim...a Alfa mi ted jezdi dobre...na LPG hur....vcera STK O.K., tak jsem spokojenej...a proc zjistuju pocet a typ lambda sond ? no abych to asi vedel ne ? pokud vis kolik jich tam je a jestli jsou mezi nima rozdily, tak to tady napis..pokud nevis ,tak tu blbe nezvan...tady nejsi na Squadre...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lambda sonda

Příspěvek od HonzaR » 30.5.2013, čtv 09:33

Richie: hele FES = FiatEcuScan= program, kterej spustíš s běžným kabelem KKL, kterej na netu koupíš za cca 500,- tím se dobereš rozmný autonomie co se týká diagnosy svojí Alfy .
.i tahle vcelu finančně jednoduchá nenáročná diagnosa ti základní chyby jako vadný lambdy atd. vyhazuje coby hlášku,- tím máš základní náhled, co opravdu nefunguje..
/Někdy jsou lambdy dle softu OK ,ale v Alfě už jejich kondice nestačí--ve škodný stačí, že ve vejfuku poslední desetiletí něco bylo/
Čili dívat se na to, že tam nějaký křivky na grafu jdou a obraz není "stolová hora" nemusí automaticky proposouzení "optima "situace regulace v motoru vůbec stačit..
U regulace motoru od emisní normy Euro 3 většina výrobců vozů nedokázala základní management chodu motoru ošéfovat bez druhý lambdy za katem, pokud byla každá větev vedení výfukových splodin řešena zvlášť, znamenalo to tedy 4 lambdy--
Důležité zásadně pro základní korekci chodu "v lambda-okně" je ale vždy dokonalá funkce té první před katem / nebo těch dvou prvních před katem, pokud vedení má dvě větve --když se ohneš pod auto, jsou to ty na svodový trubce než začne vlastní katování..
Až sem nesmí být také žádná díra-netěsnost vejfuku.lambda by kecala--
hantýrkový výraz ".Lambda okno" znamená regulace na stachiospalování v rozmezí 0,97-1,03 hodnoty lambda, pokud je lambda mrtvá, jednotka podle váhy nasátého vzduchu nastavuje přibližné hodnoty paliva, ale protože bez funkční lambdy to trefit do "okna stachiospalování" nejde, jedná se vždy pro sichr o bohatou směs..jízda na chudou směs v běžném agregátu totiž vede k příliš vysoké teplotě spalování a po čase by to končilo minimálně podpálenými ventily--čili k mechanické destrukci základních prvků činnnosti válce.
První lambda před katem je tam kvůli přesné regulaci na "stachiookno" spalování.., druhá řeší hlavně dodržení emisní normy a koriguje situaci pouze tehdy, když se zdá, že něco je mimo rozumnou toleranci--buď činnost lambdy před katem nebo katu samotného.. čili je to potom "regulace k menšímu zlu" a spotřeba jakoo taková přestává být hlavní hledisko.
Přesná strategie managementu je součástí použitého přístupu a spolu s konkrétní skladbou katu tvoří způsob, jak se k emisní limitě , která je hlavní hledisko provozu z hlediska požadavku zákona dostat..

Stachiospalování znamená vždy cca 14,7 dílů vzduchu na jeden díl benálu, což vede k dokonalému spálení uhlovodíků v benzínu a výfukové splodiny neobsahují nespálené palivo, které také při tom objemu vozidel představuje významnou ekologickou zátěž--že se to týká třeba i strategie časování ventilů atd, je zbytečný už rozbírat..

Činnost spalovacího motoru je KOČÍROVANEJ KOMPROMIS..
Není to tedy vcelku žádná věda o dokonalosti, spíš věda o rovnováze protichůdných požadavků, které se snaží výrobce agregátu vybalancovat,,..
---------------------
Následné se tě netýká přímo--je to jen dodatek pro ucelení obrazu--kontext pro motorytypu FSI-a další přístupy snižování spotřeby znamená překročení základní podmínky dokonalého spalování ve stachiopoměru...
Karty tedy u moderních přímovstřikovanejch agregátů dál míchá použití "vrstvené chudé směsi" , což je případ typicky třeba FSI agregátů VW umožňujících významné / na papíře tedy určitě :-)/snížení spotřeby jízdou na chudou směs v rozsahu mírné a malé zátěže--je potřeba ale dovybavit soustavu katu dalším prvkem pro jímání NOx a zavést režim cyklického zvýšení množství paliva, když se vyčerpá kapacita jímání této složky zpodin během jízdy --to nastartuje reakci, která vede k odstranění najímaných škodlivin v "zásobníku" zplodin typických pro jízdu na chudou směs....
-------------------------

Další významnou škodlivinou o kterou ve zplodinách běží je CO--kysličník uhlelnatý, který se velice rád váže s červeným krevním barvivem a zabraňuje tak okysličování krve nešťastníka, vystaveného tomuto vlivu--ke smrti do dvou minut vede už koncentrace 2-3% v dýchaném vzduchu..čili ty řeči o emisích nejsou plácání, zvlášť ve špičce třeba ve velkém městě když stojíš na přechodu..:-)


Stachiopoměr spalování ethanolu je jiný,pro LPG taky a proto při přechodu na alternativní palivo máš další jednotku, která přepočet vstřiku řeší a koriguje..

Každý režim chodu motoru generuje trochu jiný zplodiny..jízda na bohatou směs znamená obohacení spalin o významný podíl HC /čili nespálené uhlovodíky/ jízda na chudou znamená růst NOx atd..

To všechno se děje--regulace těhle věcí--jen proto, aby výrobce nakonec splnil požadavky konkrétní emisní normy, kterou agregát vyrobený v příslušném roce --čili od data xxxx musí vždy splňovat..


--------------------------
Čili někdo okolo tebe bude mít určitě příslušnej kabel KKL , kterej Alfa tráví dobře ve spojitosti s použitím softu FiatEcuScan--tudy vede první krok, přes zásuvku OBDII , kterou máš na "palubě" i k těmhle účelům..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 30.5.2013, čtv 10:39, celkem upraveno 1 x.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Lambda sonda

Příspěvek od Danni » 30.5.2013, čtv 10:28

si myslim ze lahsie by bolo lahnut pod auto a spocitat ich... :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Lambda sonda

Příspěvek od HonzaR » 30.5.2013, čtv 14:19

Stačí se do techničáku podívat na emisní skupinu a rok výroby..tím je to definovaný přesně--cokoli jiného najít pod autem je hlavně ev. už "bastl" /a i to se občas vidí../ s různým dopadem "úpravy" na vlastní provoz..

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda

Příspěvek od vavrusam » 31.5.2013, pát 17:59

Zábavné, poučné, hodnotné =D>
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Lambda sonda

Příspěvek od Richie » 2.9.2013, pon 16:35

byl by nekdo ochotnej se mi na neco podivat na eperu ? me to porad pada...vin poslu pres SZ..prosim prosim
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Lambda sonda

Příspěvek od vonkreuz » 2.9.2013, pon 16:56

Davaj tavarišč.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Lambda sonda

Příspěvek od vonkreuz » 2.9.2013, pon 18:10

Máš to tam, tak na to jukni.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Lambda sonda

Příspěvek od Richie » 3.9.2013, úte 07:05

Diky moc.
Tak jsem to kupoval dobre. Takze tu novou tedka reklamuju a u te nove budu jezdit na benzin a az se nastavi LPG na novou lambdu, tak ho teprve pustim...Tak uvidime.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů