Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1182
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od rossogtv » 23.10.2017, pon 13:11

tak co je urcite spatne, ty dve pulky byly a jsou smontovane obracene, coz je zasadni chyba.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 23.10.2017, pon 13:33

2 pulky? jakoze bylo obracene nasazene viko ojnice?
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 330
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 23.10.2017, pon 13:57

Jo, ty zamky co jsou na salach maj byt na stejne strane. Nasadil jsi naopak spodni viko ojnice.

BTW tohle viko bylo poskladany takhle jak to mas na obrazku?
DSCF6708.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 23.10.2017, pon 14:11

Zámky mají být na stejné straně? Já už nevím, jak to bylo v autě, ale když se na ty šály podívám, tak mi přijde, že mají vytlačenou značku od těch zámků a je to na stejné straně . Ale když jsem skládal tu ojnici na foceni, tak jsem to skládat tak, jak mi připadalo, že navazuje to odření na boku.

Každopádně .. co s tím? Budu potřebovat novej píst a ojnici? A co ta drobná rýha ve válci?
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 23.10.2017, pon 16:33

píst ani ne, ojnici bych dal novou...

na tý ojnici by mělo bejt vyražený číslo - 1 až 4 podle válce a to by mělo jak na spodním tak horní části bejt na stejný straně... logicky..

když vidím ty písty, tak máš reálnou šanci na velký snížení spotřeby oleje, jen když vyvrtáš dodatečné díry pro odvod oleje pod stírací kroužek - seriový auta maj 2+2, já preferuji dle velikosti pístu 4+4 díry (pokud se nevejde tak 3+3)... třeba takto, jak to vrtal nějakej anglán..:
04022010468.jpg

hlavu máš dole, zkouknul bych ještě gufera na ventilech a stav vodítek... - ať víš že to nežere olej tudy.. někdy jsou vodítka projedý na kaši, že to ani gufera nepoíraj..
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 23.10.2017, pon 20:25

Na ojnici je číslo 2, na víku taky.
Kontroloval jsem ješte jednou to obroušení a když to nasadím tak, že zámky jsou u sebe, tak to na sebe navazuje. Takže pokud jsou "zámky k sobě" správná poloha, tak to bylo složený dobře.

Hlavu plánuju nechat opravit (zabrousit ventily, vymenit ty gufera), ale než to tam dám, tak spon na jedno mrknu.

... pokud teda nebylo víko nasazený obráceně, co mohlo způsobit to opotřebování ojnice? A co ta rýha ve válci?
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Myval

Příspěvky: 23
Registrován: 25.8.2017, pát 15:16

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Myval » 27.10.2017, pát 11:36

Zdravím pánové, musim na svojí alfě přetěsnit vanu, když už se to bude dělat, přemejšlim že bych nechal preventivně vyměnit šály a zkontlovoat ostřik pístu. Mám jen otázku, kolik cca tyhle díly stojej, mám na to asi zbytečně velkou finanční rezervu, ale abych věděl s čim počítat jestli je to v řádu stovek nebo několika tisíců? fakt nemam představu!! na netu jsem to něják nedohledal... za případnou odpověď děkuji ;)

edit: jo a je to 2.0JTS jsem zapoměl říct :oops:

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 27.10.2017, pát 15:02

Sada šálek je kolem 1200,- jestli si to dobře pamatuju. Ostřiky nevím.
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 330
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 27.10.2017, pát 15:07

Ostřiky 9,80/ks ve Fiatu - nemá cenu teda testovat ty původní, rovnou je vyměň
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Myval

Příspěvky: 23
Registrován: 25.8.2017, pát 15:16

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Myval » 27.10.2017, pát 20:18

Tak to je luxus, cekal jsem to mnohem horsi :-D Diky za info!

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 330
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 27.10.2017, pát 20:40

Este hodim ceny dielov co som kupoval a kde - na motor 1.8ts 16V, AR 32201:

FIAT
tesnenie vedenia mierky oleja - 60676544 / 46413484 - 2.41 EUR - pre istotu
tesnenie olejoveho vymennika - 98429617 / 60813413 - 4.76 EUR - pre istotu
tryska ostreku piestu - 7744411 / 60811225 - 9.80 EUR

DSauto
tesnenie olejovej vane - 60626642 / 60816092 - 3.73 EUR (corteco) - vana je z 2 casti a tesnenie je medzi nimi
ojničné ložiská STD - 22.06 EUR /sada (Federal Mogul - Glyco)

Autokelly
tesnenie olejove vane - medzi vaňu a blok - silikón Reinzosil VR 70-31414-10 - 10.76 EUR /tuba 70ml

Ak chces menit aj gufero na kluke, tak este gufero - to stalo nieco do 30 EUR (corteco) - ale musi ist dole prevodovka...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Myval

Příspěvky: 23
Registrován: 25.8.2017, pát 15:16

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Myval » 28.10.2017, sob 23:15

Supr prehled, diky... Zda se ze financni rezervu mam asi trojnasobnou :smt033

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Jakub_mt » 29.10.2017, ned 10:08

Odlož si, ešte ju budeš potrebovať :smt033
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Myval

Příspěvky: 23
Registrován: 25.8.2017, pát 15:16

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Myval » 30.10.2017, pon 04:28

Nestras :wink: ale popravde, radsi jsem si dal na prvni servis stranou 30k Kc, clovek nikdy nevi co vsechno bude potreba :-D

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 23.11.2017, čtv 20:44

Víte někdo prosím jaký má být přesně průměr (a případné tolerance) ojničních čepů na klikovce?
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 17.2.2018, sob 23:00

Ten ostřík pístu jste ted někdo kupoval? Protože tady ve FIATu:

https://www.motortec.cz/nahradni-dily/

ho vidím za 471,- CKK...
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4711
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 18.2.2018, ned 09:49

Já je kupoval před pár lety a ta cena byla +/- stejná
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 20.6.2018, stř 09:21

Tak, snad to nezakřiknu, ale vypadá to dobře. Mám najeto asi 1500km po GO, 500km z toho na zajížděcí olej. Motor je po výbrusu válců, broušení kliky, úhlování ojnic atd. Do těch nových pístů jsem navrtal na každou polovinu 4 díry 1.5mm (takže 8 děr na píst), taky jsem vytáhl a zaslepil vyvažováky.
Spotřeba oleje za těch 1500km je v podstatě 0, nebo tak malá, že to nejsem schopen na té měrce nějak poznat. A to jsem motor od najetých 1000km moc nešetřil a podíval se i nad 5000 otáček (krátkodobě).
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 330
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 20.6.2018, stř 09:42

Jaké kroužky jsi použil? Hlavně mě zajímá typ stíracího kroužku.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 20.6.2018, stř 09:58

Objednával jsem na eBay sadu pístů a byly i s kroužkama, takže samostatně jsem to neřešil. Vypadaly jako ty starý s tím rozdílem, že ty původní měly v sobě po obvodu malé dirky (samozřejmě řádně ucpané po těch letech) a ty nové mají jakoby podlouhlé štěrbiny.
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

73.vojta
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 3.10.2012, stř 20:49
Bydliště: Bylany u Chrudimi

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od 73.vojta » 20.6.2018, stř 20:08

Jak jsi zaslepil ty vyvažováky?
Alfa Romeo 156 sw Ti 2.5 V6 24v rv. 2004
Alfa Romeo 155 2.0 TS 110kw Sport rv. 1997
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85Kw rv. 2001 +chip
Alfa Romeo 156 sw 1.9 JTD 85Kw rv. 2001
Alfa Romeo 147 1.6 TS 88Kw rv. 2001
ex:159 2.2 JTS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 20.6.2018, stř 21:06

Nechal jsem si vytočit váleček s osazením a víčko. Válec jsem tam naklepal, z druhé strany nasadil víčko a stáhl šroubem. Tím jsem zaslepil mazací kanál uprostřed hřídele. Místo ložiska na straně s řemenicí jsem tam nacpal mrazovou zátku (takový to plechový víčko). Někde mám i fotky a dokonce výkres,podle kterýho mi to dělali...
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

73.vojta
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 3.10.2012, stř 20:49
Bydliště: Bylany u Chrudimi

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od 73.vojta » 26.6.2018, úte 22:12

A byl by si tak hodný postnul sem ty fotky a výkresy? Budu dělat tsko a uvažuji, že bych je taky vyhodil pryč.
Alfa Romeo 156 sw Ti 2.5 V6 24v rv. 2004
Alfa Romeo 155 2.0 TS 110kw Sport rv. 1997
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85Kw rv. 2001 +chip
Alfa Romeo 156 sw 1.9 JTD 85Kw rv. 2001
Alfa Romeo 147 1.6 TS 88Kw rv. 2001
ex:159 2.2 JTS

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 369
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Yboris » 27.6.2018, stř 16:09

ja sem pouzil saly a krouzky zn glico nic jineho neni ani moc na vyder,nepouzi trojdilny steraci krouzek v nahrade je to nefunkcne takova ta zubata pruzinka po obvode rado to vyskakuje lez to das do valca potom se to lame a nestira.

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 234
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Hrabosh » 28.6.2018, čtv 08:13

Tak špunt místo vyvažováku vypadal takto:
Obrázek

Kroužky:
Obrázek

.. zacinam pozorovat ubytek oleje. Odhadem tak 1-2dcl. Zatímm ujeto (s touto náplní) asi 1500km (celkově 2000km po GO, prvních 500km byl zajížděcí olej, kde jsem úbytek nepozoroval).
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti