Twin Spark a Twin Spark

Odpovědět
bene
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 11.12.2010, sob 19:46
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od bene » 1.9.2012, sob 19:21

:-)
Jezdím Alfama už dlouho... a teď si pohrávám s myšlenkou opatřit si na starý kolena 145 pro radost - tak jsem si přečetl poctivě všech 19 stránek.
Je tady hodně zkušeností a názorů... ale chybí mi výlet do historie:
Alfa přišla s technologií TS ještě před tím, než ji pohltil Fiat. Původní motory jsou ale úplně jiný motory!
Já mám ve své 164 motor 2.0 TS, ale je to hliníkovej motor s rozvodem řetězem a s 2 ventilama na válec.
Život se s ním nemazlí, ale má najeto dost přes 500tis km... s olejem Selenia, ale "normálním" = 10W-40.

Kde se vzaly motory 16V?
Fiat převzal Alfu... a rozhodl se optimalizovat výrobu a přitom využít dobrého jména Alfy a technologie TS.
Proto zrušil boxery... nebylo na nich vůbec nic špatnýho a poslední boxedr 1.6 byl asi nejlepší "malej" motor od Alfy dodnes.
Vzal svůj původní motor... litinový s rozvodem řemenem... a dal nahoru šestnáctivetilovou hlavou... variátor... a dvě svíčky na válec.
Který jsou navíc jinak zapojený, ale to je jen tak mimochodem.
Potíž je v tom, že olejové čerpadlo a celé "olejové hospodářství" motoru zůstalo stejný.
Zajděte si na nějaký forum Fiatu nebo Lancie... a přečtěte si o zadírání dvoulitrů na klice!
A "story" nové Alfy vás nepřekvapí.
Základní problém je vt om, že když s Alfou jedete "na krev"... tak prostě čerpadlo nedokáže dodat dost oleje pro nakrmení všech těch "spotřebičů" nahoře... po nějaké době se zadře prostě tak jako tak... ale když se do toho přimotá táhlá dlouhá levá zatáčka... tak se ojnice druhého a třetího vaálce točí prostě nasuchu... a načnou se.
Tím se to celé zrychlí.
No...a vo vo vo tom to je.
Dvoulitr byl prstě "chabrus na kliku" už před tím - takže teď umře rychle a spolehlivě.
Menší motory byly ve Fiatu super... takže teď "umřou" při souběhu nešťastných okolností. Přesněji cca 30tis km po té... jak tady už někdo napsal.
;-)
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TS
Fiat Punto II 1.2
Fiat 500X 1.6 Plus

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od RV147 » 3.9.2012, pon 08:45

Co na to říct, máš pravdu, jenom nechápu proč jsi zakládal další vlákno. Každýmu kdo chce Alfu říkám, buď JTD nebo V6. Motorům TS 16v se vyhmi obloukem..
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14135
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 3.9.2012, pon 08:53

TS 16v jsou od r.v. cca 2000 v pohodě.... Zadírají se násobně míň než ty samé motory se starším rokem výroby.... Je to ověřeno i empiricky zkušenostma tady z fóra....
Jinak taky nechápu nové vlákno....

Naopak dneska je třeba 147 s TS poměrně zajímavé auto, zejména kvůli brutálně nízkým cenám.... Každej si totiž raději koupí to stočené JTD a myslí si, kolik neušetří....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od RV147 » 3.9.2012, pon 12:32

Kubo možný to je, ale jasně viditelná odlišitelná úprava co by vyléčila i starý motory tam nebyla. Prostě není větší ani olejový čerpadlo, ani víc oleje, ani jeho chladič apod. Možná se trošku změnily vůle, jakost materiálu, ale vyloučit zadření nejde a i pár motorů z těhle let kleklo. Do toho přeskakující rozvody, variátor...Ano pokud si to koupí nadšenec, zkontroluje si to, popř. opraví, ale pro někoho na běžný ježdění co nestrká hlavu pod kapotu jako my každej týden to moc není.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Kůrkyn » 3.9.2012, pon 12:49

ježiš, pochopte už konečně, že když chcete dosáhnout u čtyřválcovýho dvoulitru takovýho výkonu, při daných celkových rozměrech motoru, vyvážení atd. a hlavně ceně (!), tak nejde udělat ložiska a ojnice jak u traktoru. Slabý čerpadlo je blbost, proč je tam asi redukční ventil, přes kterej ten olej pořád protéká?
Až si tady někdo koupí fungl novou 156 2.0 TS, bude jezdit na 10W 60, tak bych od něj prosil recenzi po 300 000 km.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3379
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od roberto37 » 3.9.2012, pon 18:51

RV147: nemůžeš přeci někomu, kdo si chce koupit Alfu Romeo doporučovat saze. To jde naprosto proti filozofii celé komunity a i značky samotné. A on i ten tebou zatracovaný T.S. má své charisma:
lehkovytáčecí,
s výkonem 155 koní gradujícím na skoro 6-ti tisících otáčkách, s kraááásným zvukovým projevem
s mnohem menší nedotáčivostí, než na předek těžší dýzly.
Jasně, je příliš snadné narazit na debila, co mu dával namísto selenie, castrol 5W-30 a nedbal základního prohřátí.

Jasně, že bych měl strach si koupit dnes nějaký osmiletý TwinSpark.
Ale za 1.: Když už t.s. překoná magickou hranici 80-100 tkm, tak by už měl za dobrého servisování žít dál
za 2.: nafťáka, bych nejenže měl strach koupit též, ale hlavně JTDm, nebyl ve své charakteristice nikdy správnou Alfou. Alfa Dýzl není o nic víc alfa než VW dýzl
Koupě 156 JTDm je koupí vykalkulovanou, bez špetky cuore sportivo :smt102

V čem s tebou souhlasím, je názor na Busso.
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9682
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 3.9.2012, pon 19:30

roubrt37 píše:Jasně, že bych měl strach si koupit dnes nějaký osmiletý TwinSpark.
Ale za 1.: Když už t.s. překoná magickou hranici 80-100 tkm, tak by už měl za dobrého servisování žít dál
za 2.: nafťáka, bych nejenže měl strach koupit též, ale hlavně JTDm, nebyl ve své charakteristice nikdy správnou Alfou. Alfa Dýzl není o nic víc alfa než VW dýzl
Koupě 156 JTDm je koupí vykalkulovanou, bez špetky cuore sportivo :smt102

V čem s tebou souhlasím, je názor na Busso.

K prvnímu bodu bych napsal to, že bych si klidně koupil TSko, ojniční a kliková ložiska stojí pár stovek, k tomu práce a mám od kliky klid. Bych to přidal do rozpočtu na prvotní servis k rozvodům a dalším nutným položkám.

TS má užasný projev, ale příště bych si koupil 2.0 :)

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od juraz3nca » 3.9.2012, pon 19:38

Kůrkyne, ono to je celé nějaké trochu divné, jsou 2litry které mají i turba a materiál to snese, i motory vydrží s větším výkonem možná i více... bez turba by to teoreticky mělo vydržet více...
AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4711
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Dallen » 3.9.2012, pon 20:15

Mám 1.8 najeto skoro 250 a motor je tichý v pohodě, takže nevidím problém. Je to o přístupu.
Jsem spokojen, jede to pěkně, jezdím do 8 po meště. Ale V6 to není otom žádná. Ovšem v pár desítkách aut už jsem se svezl a po pravdě jedině co se mi líbilo možná stějně byl dvoulitr v mazdě6 103kw. Nic jiného nemělo ten projev motoru s kterým člověk chce skutečně jezdit.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9682
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 3.9.2012, pon 20:23

juraz3nca píše:Kůrkyne, ono to je celé nějaké trochu divné, jsou 2litry které mají i turba a materiál to snese, i motory vydrží s větším výkonem možná i více... bez turba by to teoreticky mělo vydržet více...
to se tu už x-krát řešilo... jde k síly působící na kliku díky konstrukci motoru - dlouhé a tenké válce, jestli si dobře pamatuju...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14135
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 3.9.2012, pon 20:37

Roubrt: není pravda, že JTDčka jsou stejný jako TDi.... Od dob prvního JTD ty motory měly vždycky o něco "sportovnější" projev než běžné diesely.... Zatímco staré TDi opravdu krásně jely možná do 2500 otáček a pak rychle vadly, tak i staré JTD točily aspoň ty 3000 (efektivně).

JTDm v GTčku zcela bez námitek točí něco kolem 4.000 otáček což je na diesel z té doby taky velice slušné (dneska už je určitě dál BMW, jak jezdí JTDm2 nevím). Každopádně v silnějších variantách jsou ty JTDčka velice dobré a dojem z auta nekazí.... GTčko i s tím dieselem je velice slušně sportovně naladěné auto, se kterým zároveň můžeš nalítat 40tkm ročně a nesežere tě ani na spotřebě ani na údržbě.... (a neměníš rozvody co 60-80tkm, nedolíváš olej co týden, nejezdíš po dálnici 150 na 5.000 otáček s bezradným výrazem atd. atd.).

Co se TS po roce 2000 týče, tam větší problém než se zadíráním vidím v té spotřebě oleje, která je prostě otravná. Jinak ta 147 1.6TS kterou máme doma na mě při 20tkm cestou do servisu hodila hlášku "low oil pressure" a to jsem jel 160kmh (dolívání nebyla moje starost, to auto jsem potkal jednou za měsíc). Opotil jsem se a poté, co jsem si přečetl nějaké diskuse, jsem měsíc nespal.... :wink: Dnes má to auto najeto 170tkm, je 11 let staré a pořád normálně jezdí....

TS 16v nepovažuju za kdovíjakou výhru (z pohledu, že to koupíš v novém autě za 700 tyček) - ale dneska, když i auta s dobrou historií a malým nájezdem můžeš mít za 60 tyček, je to mimořádně zajímavá volba.... Rozhodně lepší než JTD s 3x větším nájezdem....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od RV147 » 11.9.2012, úte 07:46

Nevím starej Ts měl skoro stejnej výkon a klika byla masivnější, měl víc oleje a taky byl prakticky nezničitejnej. 16V má 3 až 7kW navíc (dle verzí) vykoupenejch vysokou spotřebou oleje, mimořádnou choulostivostí na olej a zacházení. Když to někomu doporučím tak se taky může stát, že bude chtít abych mu auto pomohl vybrat. A sami uznáte, že u každýho auta nebudeme hned sundávat olejovou vanu a bez toho se pozná už jen KO klika. Navíc variátory, rozvody atd. Za mně,když chce někdo Alfu tak V6 nebo JTD. Nepopírám, že TS má svoje kouzlo, krásnej zvuk, lepší jízdní vlastnosti než těžký motory, ale...
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Coustellier

Příspěvky: 29
Registrován: 24.10.2011, pon 12:31
Bydliště: Velky Krtis

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Coustellier » 31.5.2013, pát 17:11

Zdravím pani , moj starky kupil pred casom 156 1.8ts 16v , rv.99 , hned olej 10w60 filtre a tak . dnes som s nou mal ist do servisu , odpalena kulisa. No prisiel som pre nu , nevedel som to nastartovat , starter proste toci ale nechyti to . po nejakom sme to skusili roztlacit, na druhy krat chytilo. chvilu to hadzalo divne zvuky , po par sekundach to islo normalne. Stalo to v kopci tyzden bez nastartovania, a boli to syndromy podobne ako keby dosiel benzin. Po par km som znova musel vypnut motor , znova ked som chcel nastartovat to chytilo , no zdochlo to po cca 3 sekundach a potom uz sa to nedalo ani nazstartovat ani roztlacit, takze som to musel s kamaratom odtiahnut. neviete niekto co by to mohlo byt ?? vopred dakujem za rady ;) arvsvw

petr164
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 221
Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od petr164 » 7.2.2017, úte 18:12

RV147 píše:Co na to říct, máš pravdu, jenom nechápu proč jsi zakládal další vlákno. Každýmu kdo chce Alfu říkám, buď JTD nebo V6. Motorům TS 16v se vyhmi obloukem..
Blbost jako hrom. TS motory, především ty 16v trpí na laxnost při výměnách oleje (nekvalitní a pozdě měněný olej špatné specifikace) a při nevěnování pozornosti dekarbonizaci. Karbonizací trpí především spodek v oblasti kanálků a kuličkového ventilu postřiku válců. Ventil je pod matkou, která je pod každým válcem po odklopení olejové vany. karbonem znehybnělý ventil je buď zavřený a neoplachuje válce (-> zadření válců) nebo je otevřený (nemaže se hlava). takže kdo chce mít motory TS v cajku a na věky, tohle si zapamatuje a používá občané výplachy (např. BG) a do oleje přidá RVS-Tech nebo levnější originální Atomium (je to prakticky totéž z unikátních ruských minerálních zdrojů).
Volvo S60 2.3 T5 2001
Alfa Romeo 146 1.8 TS 1997
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997

ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!

petr164
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 221
Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od petr164 » 7.2.2017, úte 18:18

Kůrkyn píše: Až si tady někdo koupí fungl novou 156 2.0 TS, bude jezdit na 10W 60, tak bych od něj prosil recenzi po 300 000 km.
Chlape, ty jsi asi nikdy neviděl zakarbonovaný spodek motoru. Samotný olej to nespraví, spraví to jeho včasná výměna a občasné prohnání dekrbonizační očistou typu BG. Potom oštření a vytvrzení třecích dvojic mazaných olejem RVS-Tecem nebo Atomiem. Pak twinsparky vydrží více než to, k čemu jsou přimontovány.
Volvo S60 2.3 T5 2001
Alfa Romeo 146 1.8 TS 1997
Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super 1997

ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2838
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od vonkreuz » 25.6.2018, pon 22:36

Predam alfa romeo 146 junior vr
1.4.16v 76kw po uprave motora ma 125kw plne pôvodnom stave novi komplet rozvod novi olej selenia 10w40 nove brzdove kotuče brzdove platničky nove ramena nove riadiace cepi zadne nove pakne tlmiče a struni všetki štiri novi štarter nova važička vzduchu čisto nove pneomatiki najlepšie ket to človek vidi a viskuša si to špekulanti nevolat cena 1250 pri richlom jednani dohoda sto percentna auto bolo dovezene z talianska.
Jak mohl někdo dostat výkon o víc jak 60% větší? Napadá mně jenom větrník.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, f rozborce
Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl addio

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1079
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Twin Spark a Twin Spark

Příspěvek od Jakub_mt » 26.6.2018, úte 04:31

Ko*otina. Už len podľa pravopisu viem, že je to nezmysel.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host