Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od rossogtv » 20.7.2016, stř 13:07

a nahradni motor uz mas ? na bazosu nekdo prodava 1,8cku po oprave za 14tis a chce za cely motor 6 tis....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 20.7.2016, stř 13:13

rossogtv píše:a nahradni motor uz mas ? na bazosu nekdo prodava 1,8cku po oprave za 14tis a chce za cely motor 6 tis....
Mas PM.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 14.11.2016, pon 19:56

Pánové, otázka za 3 bluďišťáky, tento zvuk je podle mě že to je ko na spodku..... Ale, nemám zkušenost s tím, co přesně dělá variátor? Můžě dělat i takový zvuk?
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Jakub_mt » 14.11.2016, pon 20:28

Variátor to nie je určite. Na 99% kľuka.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 14.11.2016, pon 20:36

Jsem si to myslel, přesně toto dělá má 1.6 TS. Někdo zkušenost? Bude stačit udělat šály nebo odchází něco více? ( ojnice, pístní čepy atd... )
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 14.11.2016, pon 20:37

Uz by som to.velmi nestartoval inak budes zbierat olej zo zeme...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 15.11.2016, úte 12:34

Já tipuju na ojnici. To bde chtít přebrousit kliku a srovnat nebo nahradit ojnici, oko bude určitě natažený. Samotný šály nic nevyřeší.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od rossogtv » 15.11.2016, úte 12:50

...brousit nemusis, kliku tady mam neposkozenou ( na 1,6 ) + ojnice, cena 800kc. mam i komplet 4 ojnice/ pisty / hlava kdyby bylo treba. je to z bouracky, kde se vepredu ulomil kousek motoroveho bloku ale vnitrnostem nic neni. ...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 15.11.2016, úte 20:19

Kluci díky, vím že jen šálky nic nevyřeší. Jinak ohledně kliky a ojnic se ozvu, až to rozhodím a zjistím co bude
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 17.11.2016, čtv 10:06

Tramtadá :-). Klika kupodivu OK, ovalita v pořádku. Rýhy na klice jsou zbytky šály, 2000 smirek pod vodou, tříkrát přejet a je absolutně rovná.
20161116_175355.jpg
20161116_175348.jpg
20161116_180250.jpg
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od rossogtv » 17.11.2016, čtv 10:34

no nevim, jak ten kompozit uz leze takhle bokem ven, je vetsinou ojnice uz do ovalu....urcite vytahnout, sesroubovat a premerit. Toleruji 0,01mm, coz je pri vuli na klice 0,04 az,az. Posledni co jsem vytahl z 1,8 tak byla do ovalu 0,3mm (!!!!) , nekecam, mam ji tady jako odstrasujici pripad a muzete se na ni kdykoliv prijet podivat. Ojnice na TS jsou, bohuzel, celkem blato, to Bussa maji jinou kvalitu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 17.11.2016, čtv 11:23

Ojnici ani přeměřovat nebudu, půjde samozřejmě jiná už pro pocit :-). To samé píst s pístním čepem,
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 17.11.2016, čtv 12:35

Z kteryho valce je ta sala na fotce? Jak vypadaly ostatni?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 17.11.2016, čtv 12:37

První válec, ostatní ojniční netknutý a hlavní uložení kliky taky absolutně bez poškození. Jo ještě šála na variátoru KO
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eidy » 18.11.2016, pát 02:25

A přeměřil jsi tu kliku mikrometrem? Abys na ní s tou 2000 smirkem neudělal další přebrus a nesložil to s velkou vůlí.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 06:06

jojo, zmerena ovalita i průměr. takhle 2000 smirkem a pod vodou bych musel hodně dlouho brousit abych z ni ubral.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od pelo » 18.11.2016, pát 06:12

Jak měříte ovalitu kliky? Měříte prostě jen průměr mikrometrem ve dvou kolmých rovinách? Měřit ovalitu kliky jsem viděl zatím jenom na mašině s úchylkoměrem...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 08:26

klika je venku a byla na mašině. těch 300 Kč za změření mě fakt nezabije :-)
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 18.11.2016, pát 08:48

píst bych rozhodně nechal ten co tam má bejt..ten určitě nebude špatnej a jiným (s jinou tolerancní skupinou) by sis mohl zadělat na průser..... je to rozmezí pár setin mm a je potom nepříjemný konstatovat, že se to zadřelo ve válci díky malý vůli... :smt033 takovej případ už tu byl,s bussem kdy se složil motor z toho co vypadalo líp a jaksi se zapomělo na tyhle vůle.. výsledek - rozmazaný písty...

jo a když už to máš venku, sundej stíráky a vyvrtej pod každej alespoň 4 díry pro odvod oleje.. (pokud tam nejsou).. pomůžeš dost případný spotřebě oleje..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 08:59

o kliku a její ovalitu jsem ani strach neměl. šály se ani neprotocily a nebyly ani plně rozlamane. pravdepodobnost oválné kliky je velmi malá
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 10:35

dat jiný píst nemůže být problém, pokud bude std a ne vybrusovy. Co samozřejmě zkontroluju je hmotnost ojnice a pistu. o dírách pod stirakama jsem slyšel, upřímně se trochu bojim vrtat do pistu teda
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 18.11.2016, pát 11:16

dát jinej píst je problém a k...a velkej, když jsou min. 3 skupiny přesnosti jejich průměrů a průměrů válce.. každá po 0,01mm a když se ti potká Cčkovej pístv A vrtání, tak se to ani neohřeje a rozmázneš to.. protože původních cca 0,05mm provozní vůle se ti zmenší na 0,02:. viz tabulka 20V/VT, což je stejný jako TS motor jen s 1 válcem navíc..

vrtání se není důvod bát běžně maj písty 4 otvory, ty lepší dokonce 8... tohle byla cesta vedle pro uspoření pár eurocentů na obráběcí operaci , kteár vevýsledku z celkem dobrýho designu pístu udělala totální šit co se týče olejovýho hospodářství... na youtube jsou videa, všude jsou velmi kladný reference jak vyvrtání pomohlo.... spíš bych se bál toho, že to požere olej, když to složím z5 a díry bych tam neudělal.. pak není od věci si to dát ještě jednou celej agregát že...což byl v minulosti můj případ , když sem si cvičně překroužkoval motor (+GO hlavy) ve stilu a jaksi tam ty díry neudělal.. výsledek =spotřeba oleje stále 1l/800km..
Přílohy
20valve intro page8.JPG
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 11:22

aha, tak že bylo tolik rozměrů pistu jsem netušil. aniž by se jednalo o vybrusove. TS jsem nikdy nedělal, ale mraky jiných motoru jsem dělal tak, že se dal jiný píst a nikdy problém. tak samozřejmě až budu mít venku píst mrknu na něj, když bude ok vrátím, pístní čep pro jistotu ale vyměním, aby nebyl ovalnej. v nejhorším případě se dá změřit po vložení pistu do válce jeho vůle, aby se ověřilo ze velikost není jiná
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 18.11.2016, pát 19:40

tak koukám že písty pod stirakama nemusím navrtavat, jsou tam už origo evidentně
20161118_191910.jpg
20161118_191927.jpg
20161118_192220.jpg
20161118_192220.jpg
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Foli » 21.11.2016, pon 20:57

Nemá někdo prosím Manuál na 1.6 TS kolik má být přesah pístu? Takhle, ten motor co si dávám dohromady 1.6 TS 88KW už někdo dělal, objednal jsem si těsnění pod hlavu dle Eperu a je Plechové s tlouštkou 0,380, což má být. ale těsnění které jsem z motoru sundal, nění kovové, ale to měkké s tloušťkou 1,650 a to je k...a rozdíl.

Takže mají 1,6 TS standartně kovové nebo tyhle měkké? Jde mi o to co tam dát teda, jestli tam někdo dal těsnění o 1,3 mm větší než má být tak to ten motor bude mít dost malou kompresi. Ovšem mám strach tam prdnou to plechové, aby při vyšších otáčkách to neudělalo ratata s ventilama.

Díky za jakoukoliv odpověď a ideál zda máte někdo tabulku jakej přesah pístu na jaké těsnění
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů