jaky olej

Odpovědět
Urby606

Příspěvky: 14
Registrován: 5.11.2015, čtv 18:22
Bydliště: Litvínov - Severní čechy

Re: jaky olej

Příspěvek od Urby606 » 6.11.2015, pát 15:22

Jakub_mt píše:Pane Bože. Kubas, vidím to tak, že do banneru nad fórom by to namiesto kupéčiek od Alfy chcelo veľký nápis "Do TwinSparku len Seléniu!" :-D
uz jsem ji koupil 20k :) i s logem alfyyyy 5l a zatim je v kufru..ted cekam na pondelek

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: jaky olej

Příspěvek od MikeC » 6.11.2015, pát 15:42

Urby606 píše:ja moc na fora nikdy nebyl a zdarne jsem se jim do ted vyhybal protoze se mi zdaji neprehledna :(
Možná nejsou někdy úplně přehledná (ale zas tak strašné to taky není, pořád je tu tlačítko "Hledat"), ale zato ty informace tu jsou, a pokud by sis to přečetl dopředu, mohl sis ušetřit zbytečné starosti :wink:
Ale to už je teď jedno, snad se všechno vyřeší a Alfa bude sloužit jen k plné spokojenosti :)
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Urby606

Příspěvky: 14
Registrován: 5.11.2015, čtv 18:22
Bydliště: Litvínov - Severní čechy

Re: jaky olej

Příspěvek od Urby606 » 9.11.2015, pon 13:44

Taak Mechanik si nechal zaslat mail od vyrobce (total) pro co je ten jejich zazrak 5W30 urceny vcetne me 147 v benzinu..tim se brani ze mi tu selenii neproplati, nepresvedcil ho ani dlouhy hovor po telefonu se zkusenym prodejcem oleju ve Velebudicich, nijak nemel argument proc za mesic jezdeni se nekam vytratilo 3litry te 5W30 ktere jsem nahrazoval tim co tam patri.. :(

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 9.11.2015, pon 13:51

proste se na nej vyser a nech si to vymenit jinde.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 9.11.2015, pon 17:57

:roll: vyrobca total nema ani paru co je TS motor :D marketing nepusti no
Přílohy
DSC_0806.JPG
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

AlfaAlfons
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 24.6.2014, úte 12:11
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od AlfaAlfons » 9.11.2015, pon 19:39

tady to bude pořád dokola, přitom by se stačilo podívat do příručky a podle toho se řídít
mechanici jsou téma samo o sobě a plno věcí dokážou zprasit
Alfa Romeo 159 SW - 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2.0 T.S. [114kW][1999]

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: jaky olej

Příspěvek od Jarous » 9.11.2015, pon 21:18

Přesně tak, jezdím italy přes 20 let a vždy jsem dával to co doporučoval výrobce a nikdy (klepu) jsem neměl problém.

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: jaky olej

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 11:15

rtepp píše:ahoj.prosim poradi mi nekdo.mam alfu kratce,takze nevim,jaky olej tam lil predchudce.na nalepce je selenia 20k,ale kdo vi kdy se tam ten olej lil a jestli tam vubec je.muzete mi poradit,co tam muzu nalit za olej.nekde jsem cetl,ze nejlepsi je selenia. muzu tam nalit castrol magnatec 10w40,ma stejne specifikace jako ta selenia a je financne dostupnejsi.diky za pripadne rady.
alfa romeo 156, 2.0, 114kw, 1999

čau hele ja mam 156 1.8 TS 16v (106 KW) a liju jedině Selenia 20K (10w40) 5l vychází cca 1500,- podle prodejce s kombinací svíček Denso Iridium.... rozdíl je rozhodně znát už při zvuku motoru :smt023 jinak pokud chceš opravdu zainvestovat tak doporučím Selenia 10w60 Racing,lae ten se bohužel pronaši republiku standartně nedováží takže obědnat z Italie....

moje alfinka si na tomhle oleji jen libuje a to jezdím CZ-D
PS: Twin spark má 8 svíček nezapomenout na to.... a.vs.s

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: jaky olej

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 11:33

IMG_20150819_093928.jpg
IMG_20150819_092951.jpg
Pro všechny Alfisty co májí Italku doma prvně .... selenia 20K (10w40)

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: jaky olej

Příspěvek od vonkreuz » 14.11.2015, sob 12:11

Martin AR píše:jinak pokud chceš opravdu zainvestovat tak doporučím Selenia 10w60 Racing,lae ten se bohužel pronaši republiku standartně nedováží takže obědnat z Italie....
A tohle je co? :-D
Oficiální dovozce do ČR, bere od něj i dealer Alfa Romeo.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: jaky olej

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 14:22

BTV už i tu pripadám jako u debilů...... říkám to zase jako většína majitelů Alfy Romeo....
DO ALFY PATŘÍ !!!!!!!!! SELENIA 20K!!!!!!!!! (pro benzin) :smt021

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: jaky olej

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 14:26

vonkreuz píše:
Martin AR píše:jinak pokud chceš opravdu zainvestovat tak doporučím Selenia 10w60 Racing,lae ten se bohužel pronaši republiku standartně nedováží takže obědnat z Italie....
A tohle je co? :-D
Oficiální dovozce do ČR, bere od něj i dealer Alfa Romeo.
HEHEEEEJ díky tohle sem hledal.... konečně pořádnej soukromej dovozce :D ...

Beru z5 :smt023

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 14.11.2015, sob 19:29

Smysl tohoto vlákna byl a pořád je trochu jinde... :-)


Jen povzdech.
Po všech příspěvcích co tu na 20 stránkách vlákna jsou se nakonec dočíst, že se Selenia racing 10w-60 nedováží do Čech je dost "hustokrutopřísně "smutný fakt ./pubertálním jazykem našich dětí vyjádřeno./

Napadá mě mimoděk-co takhle něco na způsob "vlákna -zábavné ankety" v duchu třeba Krampolova pořadu "Nikdo není dokonalý"pro alfisty.
To by bylo možná teprve to správný maso :smt021


---------------------------------------

K té --Selenii 20k :
----není to špatná volba, jen pokud ženeš Alfu s motorem TS po dálnici třeba v "D" s pedálem na podlaze, nemusí už teplotně 20k stíhat.Proč? Není to opravdu nic tajemného, ale pokud to chce uživatel motoru TS vědět, znamená to, že je potřeba si tohle vlákno trochu proběhnout . Co se týká volby emulzí ve viskozitní řadě 10w-60, pak Selenia racing 10w-60
je cenově -kvalitativní střed. Není to určitě špatná volba, doporučuje jí výrobce agregátu a TS motor s přehledem umaže ve většině myslitelných situací...


Pokud ale sáhne někdo třeba i někam " výš" --např.po Milleroil CFS 10w-60 NT, neudělá rozhodně také žádnou chybu.Je kvalitativně složením v jiné /vyšší / třídě , a s cenou logicky podle toho.
https://www.oleje.cz/p/millers-oils-cfs ... 5-l--11607
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... W-60-NT-5l
Ani s volbou ester -PAO Agip racing 10w-60 nebude mimo mísu , emulze je určená přímo i pro Alfu.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-60-4l
Stejně tak lze ale pro běžný provoz s pedálem blíž k podlaze použít klidně i Motul 7100 10w-60 pro 4T motorku, postavený také na ester-PAO bázi..
http://www.truckmall.cz/89562-motul-710 ... 60-1l.html
Jeho výkonová třída při složení báze PAO+ester stačí na motor TS s otáčkami pod 7 tis a pístovkou okolo okolo 22 u 2.0TS hravě .
Nějaké další vhodné 10w-60 racing typu na bázi ester-PAO?
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-60-2l
https://www.znackoveoleje.cz/fotky303/f ... rcycle.pdf

Selenia tedy není jediná možná volba,bez které majitel TS motor určitě zadře.
Na druhou stranu je to volba určitě spolehlivá pro toho, kdo nechce mazivo řešit.


--------------------------------


Zajímavá emulze pro extrémní zátěž je třeba toto:
Motul 300v 20w-60
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -20W-60-2l
/Že je to medová kejda? Ale kde že.Povídali že mu hráli. :-)
S kinematickou viskozitou už ve 40stC stejnou jako má běžná 10w-60 čili nějakých 170 a s pracovní kinematickou viskozitou cca 23 jako každá běžná 10w-60při teplotě 100stC určitě ne..
Jsou tu tedy nějaké "bonusové výhody" při této volbě ?
HTHS přes 7 , :-)
a teplotní stabilta 150stC.

-------------------

Na poskakování po městě a současně i nárazový ostře zátěžový provoz bude výbornou volbou jakákoli ester-PAO 10w-50,
a klidně i ester- PAO 5w-50.Existuje nejen aktuálně třeba u nás špatně dostupný Motul sport 5w-50.
Alternativa?
Ale je :-)
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... T-5W-50-1l
Že je ta emulze řídká ? Pitomost kinematická ve 40stC je rozhodně přes 100 v závislosti na druhu a složení konkrétní báze těchto olejů i víc,/ Selenia 20k má rozhodně pod 100/ a ve 100stC mají kinematickou viskozitu cca 17../Selenie 10w-40 20k pod 15.../

A co třeba ještě drsnější širokorozsahová nadupaná 5w-60 ?
STAČÍ POHLEDAT.
Dostupná je třeba i tahle opravdu zajímavá emulze /-sám "Alfi 166 silver"který provozuje web "značkové oleje" jí myslím do Alfy dával:/
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... E-5W-60-1l
Ve městě na studený start i poskakování může být výbornou alternativou k jinak běžné volbě teplotně odolné ester-PAO 10w-60 racing pro toho kdo je zvyklý šlapat TS-ku často na krk.




Čili kraťounká rekapitulace

Cokoli postavené :
--1. na PAO +ester bázi
---2. s dostatečnou tepelnou odolností v případě seriového TS motoru podle konkrétní uvažované zátěže
umaže Alfu TS.

/Spíše celkově tristní je , že motor TS 16V na rozdíl od méně choulostivého bussa V6 je použit bohužel v seriové Alfě bez chladiče oleje- bez ohledu na to ,že pod plynem v zátěži z mnoha důvodů na teploměru maziva leze teplota na pro nováčka "překvapivých" 120stC i víc .
/
Pokud někdo z nově příchozích zase automaticky nevěří, není nic těžkého přihodit čidlo teploty maziva a budík i do konfigurací, které v serii tenhle bazmek nemají a na okresce párkrát podřadit a šlápnout TS-ku na krk.
Cena jistoty je pár stovek za dodatečný budík a člověk se nestačí divit. Pak většinou logicky přidá ještě i čidlo aktuálního tlaku maziva s budíkem a ono se to celé rychle ozřejmí.
¨Překročením teplotní odolnosti maziva vznikne ve vaně "degradovaná šlichta" s doprovodem téměř okamžitého poklesu tlaku maziva se všemi důsledky. To je v podstatě všechno. Pokud minerální olej po překročení teplotního rozsahu po vychladnutí více méně ještě maže, syntetika degraduje nenávratně a pár kiláků na šlichtě místo oleje s ev. poklesem tlaku mazání stačí pro objenávku na GO spodku motoru určitě.
Znáte tady někdo 5w-30, 5w-40 která snáší provoz v teplotním intervalu 120-130 stC.?
Já zatím stále ještě ne.



Všechny PAO+ ESTER racing emulze 10w-60 mají dostatečnou viskozitní a hlavně i teplotní rezervu pro zátěžový provoz v případě aplikace do motoru TS-Alfa bez chladiče oleje .
Díky složení mají také bezpečnou rezervu i co se trhání mazacího filmu týká při pístovce okolo 22 u 2.0 TS okolo omezovače .
A 2.0 TS 16V je určitě nejchoulostivější konstrukce Alfa- motoru, co se maziva týká.

------------


To je všechno--20 stránek tohoto vlákna je o nekonečném opakování těchto jednoduchých pravidel na nekonečno variací.
A stále se objevuje znovu a znovu restart diskuze s pádem do nesmyslu.



Kdo naleje běžnou Selenia 20k a přitom šlape TS-ku na dálnici na krk, může se dál do nekonečna divit jak to, že dostane často mazací emulzi bez aplikace chladiče oleje za hranici pracovního intervalu. Těch zadřených motorů TS na 20k při jízdě na dálnici tu už pár bylo..
Žádná emulze 10w-40 nesnese "reklamou zaručený " proběh 15tis km při provozu při teplotě 120stC ve vaně To je holá pitomost .Bohužel..
Většina olejů 10w-40 tuhle teplotu nevydrží jako takovou pro stabilní provoz.To je třeba zkušenost s HC oleji Castrol atd , těch příspěvků na tohle téma přidřených motorů TS je tu mraky-jen hledat.
Znamená to jen se podle těchto jednoduchých fakt zařídit.
Buď osadit motor chladičem oleje a používat v klidu mazivo ester-PAO 10w-40,/ žádnou HC z Lidlu vychytávku :-)/, nebo neřešit chladič a pro zátěžový provoz používat teplotně a viskozitně odpovídající emulzi ester -PAO 10w-60.
Pokud ale dostane Alfa TS chladič oleje, umaže jí v běžném silničním i dálničním provozu spolehlivě i jakákoli emulze 10w-40 ester-PAO typu, čili logicky i doporučovaná Selenia 20k 10w-40 se směsnou bází.
Ale klidně třeba i ester Motul 7100 10w-40, atd..

-------------------

Čekám, kdy se tady za půl roku zase dočtu, že Selenia racing 10w-60 se k nám nedováží a tudíž je uživatel motoru TS 16V
opět v úzkých ..:-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 15.11.2015, ned 23:31, celkem upraveno 1 x.

Martin AR

Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015, sob 10:44

Re: jaky olej

Příspěvek od Martin AR » 14.11.2015, sob 19:50

HonzaR píše:Smysl tohoto vlákna byl a pořád je trochu jinde... :-)


Jen povzdech.
Po všech příspěvcích co tu na 20 stránkách vlákna jsou se nakonec dočíst, že se Selenia racing 10w-60 nedováží do Čech je dost "hustokrutopřísně "smutný fakt ./pubertálním jazykem našich dětí vyjádřeno./

Napadá mě mimoděk-co takhle něco na způsob "vlákna -zábavné ankety" v duchu třeba Krampolova pořadu "Nikdo není dokonalý"pro alfisty.
To by bylo možná teprve to správný maso :smt021


---------------------------------------

K té --Selenii 20k :
----není to špatná volba, jen pokud ženeš Alfu s motorem TS po dálnici třeba v "D" s pedálem na podlaze, nemusí už teplotně 20k stíhat.Proč? Není to opravdu nic tajemného, ale pokud to chce uživatel motoru TS vědět, znamená to, že je potřeba si tohle vlákno trochu proběhnout . Co se týká volby emulzí ve vyskozitní řadě 10w-60, pak Selenia racing 10w-60
je cenově -kvalitativní střed. Není to určitě špatná volba, doporučuje jí výrobce agregátu a TS motor s přehledem umaže ve většině myslitelných situací...


Pokud ale sáhne někdo třeba i " výš" --např.po Milleroil CFS 10w-60 NT, neudělá rozhodně také žádnou chybu.Je kvalitativně v jiné /vyšší / třídě , a s cenou logicky podle toho.
https://www.oleje.cz/p/millers-oils-cfs ... 5-l--11607
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... W-60-NT-5l
Ani s volbou ester -PAO Agip racing 10w-60 nebude mimo mísu , emulze je určená přímo i pro Alfu.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-60-4l
Stejně tak lze ale pro běžný provoz s pedálem blíž k podlaze použít klidně i Motul 7100 10w-60 pro 4T motorku, postavený také na ester-PAO bázi..
http://www.truckmall.cz/89562-motul-710 ... 60-1l.html
Jeho výkonová třída při složení báze PAO+ester stačí na motor TS s otáčkami pod 7 tis a pístovkou okolo okolo 22 u 2.0TS hravě .
Nějaké další vhodné 10w-60 racing typu na bázi ester-PAO?
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -10W-60-2l
https://www.znackoveoleje.cz/fotky303/f ... rcycle.pdf

Selenia tedy není jediná možná volba,bez které majitel TS motor určitě zadře.
Na druhou stranu je to volba určitě spolehlivá pro toho, kdo nechce mazivo řešit.


--------------------------------


Zajímavá emulze pro extrémní zátěž je třeba toto:
Motul 300v 20w-60
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -20W-60-2l
/že je to medová kejda? Ale kde že.Povídali že mu hráli. :-)
S kinematickou viskozitou už ve 40stC stejnou jako má běžná 10w-60 čili nějakých 170 a s pracovní kinematickou viskozitou cca 23 jako každá běžná 10w-60při teplotě 100stC.Což je víc než nabízí 20K.
Nějaké výhody ?
HTHS přes 7 , :-)
a teplotní stabilta 150stC.

-------------------

Na poskakování po městě a současně i nárazový ostře zátěžový provoz bude výbornou volbou jakákoli ester-PAO 10w-50,
a klidně i ester- PAO 5w-50.Existuje nejen třeba u nás aktuálně špatně dostupný Motul sport 5w-50.
Alternativa?
Ale je :-)
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... T-5W-50-1l
Že je ta emulze řídká ? Pitomost kinematická ve 40stC je rozhodně přes 100 v závislosti na druhu a složení konkrétní báze těchto olejů i víc,/ Selenia 20k má rozhodně pod 100/ a ve 100stC mají kinematickou viskozitu cca 17../Selenie 10w-40 20k pod 15.../

A co třeba ještě drsnější širokorozsahová nadupaná 5w-60 ?
STAČÍ POHLEDAT.
Dostupná je třeba i tahle opravdu zajímavá emulze /-sám "Alfi 166 silver"který provozuje web "značkové oleje" jí myslím do Alfy dával:/
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... E-5W-60-1l
Ve městě na studený start i poskakování může být výbornou alternativou k jinak běné volbě teplotně odolné ester-PAO 10w-60 racing pro toho kdo je zvyklý šlapat TS-ku často na krk.




Čili kraťounká rekapitulace

Cokoli postavené :
--1. na PAO +ester bázi
---2. s dostatečnou tepelnou odolností v případě seriového TS motoru podle konkrétní uvažované zátěže
umaže Alfu TS.

/Spíše celkově tristní je , že motor TS 16V na rozdíl od méně choulostivého bussa V6 je použit bohužel v seriové Alfě bez chladiče oleje bez ohledu na to ,že pod plynem v zátěži z mnoha důvodů na teploměru maziva leze teplota na pro nováčka "překvapivých" 120stC i víc .
/
Pokud někdo z nově příchozích zase automaticky nevěří, není nic těžkého přihodit čidlo teploty maziva a budík i do konfigurací, které v serii tenhle bazmek nemají a na okresce párkrát podřadit a šlápnout TS-ku na krk.
Cena pár stovek za dodatečný budík a člověk se nestačí divit. Pak většinou logicky přidá ještě čidlo aktuálního tlaku maziva s budíkem a ono se to celé rychle ozřejmí.
¨Překročením teplotní odolnosti maziva vznikne ve vaně "degradovaná šlichta" s doprovodem téměř okamžitého poklesu tlaku maziva se všemi důsledky. To je v podstatě všechno. Pokud minerální olej po překročení teplotního rozsahu po vychladnutí více méně ještě maže, syntetika degraduje nenávratně a pár kiláků na šlichtě místo oleje s ev. poklesem tlaku mazání stačí pro objenávku na GO spodku motoru určitě.
Znáte tady někdo 5w-30, 5w-40 která snáší provoz v teplotním intervalu 120-130 stC.?
Já zatím stále ještě ne.



Všechny PAO+ ESTER racing emulze 10w-60 mají dostatečnou viskozitní a hlavně i teplotní rezervu i pro zátěžový provoz v případě aplikace do motoru TS-Alfa bez chladiče oleje .
Díky složení mají také bezpečnou rezervu i co se trhání filmu při pístovce okolo 22 u 2.0 TS okolo omezovače týká.
A 2.0 TS 16V je určitě nejchoulostivější konstrukce Alfa- motoru, co se maziva týká.

------------


To je všechno--20 stránek tohoto vlákna je o nekonečném opakování těchto jednoduchých pravidel na nekonečno variací.
A stále se objevuje znovu a znovu restart diskuze s pádem do nesmyslu.



Kdo naleje běžnou Selenia 20k a přitom šlape TS-ku na dálnici na krk, může se do nekonečna divit jak to, že dostane často mazací emulzi bez aplikace chladiče oleje za hranici pracovního intervalu. Těch zadřených motorů TS na 20k při jízdě na dálnici tu už pár bylo..
Žádná emulze 10w-40 nesnese proběh 15tis km při provozu při teplotě 120stC ve vaně To je holá pitomost .Bohužel..
Většina olejů 10w-40 tuhle teplotu nevydrží jako takovou na stabilní provoz.To je zkušenost s HC oleji Castrol atd , těch příspěvků na tohle téma přidřených motorů TS je tu mraky-jen hledat.
Znamená to jen se podle těchto jednoduchých fakt zařídit.
Buď osadit motor chladičem oleje a používat v klidu mazivo ester-PAO 10w-40,/ žádnou HC z Lidlu vychytávku :-)/, nebo neřešit chladič a pro zátěžový provoz používat teplotně a viskozitně odpovídající emulzi ester -PAO 10w-60.
Pokud ale dostane Alfa TS chladič oleje, umaže jí v běžném silničním i dálničním provozu spolehlivě i jakákoli emulze 10w-40 ester-PAO typu, čili logicky i doporučovaná Selenia 20k 10w-40 se směsnou bází.
Ale klidně třeba i ester Motul 7100 10w-40, atd..

-------------------

Čekám, kdy se tady za půl roku zase dočtu, že Selenia racing 10w-60 se k nám nedováží a tudíž je uživatel motoru TS 16V
opět v úzkých ..:-)


dík za ozřejmení =D> to o té 10w60 beru z5 jak sem už psal když byl uveden link na dovozce.. to zas jen můj dodavatel mě držel v tom že to tak je. a i mě při hledaní nic nenašlo krom obrázků a pár stránek na zahraniční prodejce. omlouvám se jestli sem někoho mystifikoval :oops:

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 14.11.2015, sob 20:02

Čau-neber to nijak osobně, je to spíš modelová situace.., máš tu 6 příspěvků tak je to tak nějak logické.
Jde o to, že je tu 20 stránek na tohle téma, a stejně padá diskuze pravidelně do resetu..
Je to zvláštní fakt -i když vcelku typický pro internetovou formu diskuze-- :-)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 18.11.2015, stř 12:36

hele, Honzo, ty tvoje deti uz jsou dlouho z puberty ven, vid ? dnesni mladez pouziva trochu jiny vokabular....
krome toho, ze teda pises vseobecne nesmysly, by me teda zajimalo, co se deje v motoru TS v zime, kdyz tam nejakej blazen nalije "Motul 300v 20w-60"
konkretne me zajima, jak dlouho po startu bude motor bez mazani a kdy ( a jestli vubec ) bude ten olej protekat taky i olejovym filtrem. ....nebo ten Motul zadnou filtraci nepotrebuje ?
ty furt baziirujes na viskozite, pritom je to jen jeden z mnoha parametru oleje, navic prilis husty olej je vice skodlivy jak prilis ridky ( pokud ma ten ridky zpravne additiva )
ridky olej motorem opravdu proteka, a proteka i filtrem, ten tvuj Motul bude nekolik minut protekat tak akorat cerpadlem, po kterem hned tece zpet do olejove vany pres bezpecnostni ventil.......
to radsi olej z Lidla....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaky olej

Příspěvek od r-a-k » 18.11.2015, stř 14:34

Na poskakování po městě a současně i nárazový ostře zátěžový provoz bude výbornou volbou jakákoli ester-PAO 10w-50,
a klidně i ester- PAO 5w-50.Existuje nejen třeba u nás aktuálně špatně dostupný Motul sport 5w-50.
Alternativa?
Ale je :-)
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... T-5W-50-1l
Že je ta emulze řídká ? Pitomost kinematická ve 40stC je rozhodně přes 100 v závislosti na druhu a složení konkrétní báze těchto olejů i víc,/ Selenia 20k má rozhodně pod 100/ a ve 100stC mají kinematickou viskozitu cca 17../Selenie 10w-40 20k pod 15.../
S tou dostupností v ČR je to škoda, no ale dá se relativně lehce sehnat na Ebay. Zjištoval jsem proč je to tak s tou dostupností a pravda je taková že tenhle typ olej vyrábí motul pro Anglickej trh, kvuli potávce. Takže ofiko dealer Motulu mi ho není schopen dodat, jelikož jim ho fabrika ani nedodá, kvůli tomu že není pro náš trh.

rossogtv píše:hele, Honzo, ty tvoje deti uz jsou dlouho z puberty ven, vid ? dnesni mladez pouziva trochu jiny vokabular....
krome toho, ze teda pises vseobecne nesmysly, by me teda zajimalo, co se deje v motoru TS v zime, kdyz tam nejakej blazen nalije "Motul 300v 20w-60"
konkretne me zajima, jak dlouho po startu bude motor bez mazani a kdy ( a jestli vubec ) bude ten olej protekat taky i olejovym filtrem. ....nebo ten Motul zadnou filtraci nepotrebuje ?
ty furt baziirujes na viskozite, pritom je to jen jeden z mnoha parametru oleje, navic prilis husty olej je vice skodlivy jak prilis ridky ( pokud ma ten ridky zpravne additiva )
ridky olej motorem opravdu proteka, a proteka i filtrem, ten tvuj Motul bude nekolik minut protekat tak akorat cerpadlem, po kterem hned tece zpet do olejove vany pres bezpecnostni ventil.......
to radsi olej z Lidla....
Nevím co mezi sebou máte ale přijde mi tohle, od tebe trochu mimo mísu. Vždyť píše jakou má vizkozitu ta 20w-60, která je podle mě právě zásadní v zimním provozu, na co ty poukazuješ. Mezi námi si nemyslím že píše HonzaR nesmysli, ba naopak si myslím že tu na foru, hází perly sviním a nikdo neocení jeho technické výklady ohledně charakteristiky olejů. Poenta je v tom, že každý nováček co si pořídí AR, tak první příspěvek zní: jaký olej pro svojí princeznu, než aby nebyli líní a přečetli pár řádku od HonzyR, kde to podle mě dobře vystihuje a lajcky se snaží neznalím technicky nasměrovat aby tu vyšší dívčí lajk pochopil.

PS: Do řitě HonzovyR neskáču, nemam důvod. Ale takhle to vidím.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 18.11.2015, stř 15:19

kdyby Honza napsal jeden článek "jaký olej lít do TS" tak už mohl dávno viset tady na stránkách a mohli jsme tady vždy jen postnout link.... takhle je to furt dokolečka.... zbytečná práce....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 18.11.2015, stř 17:29

ja ten mol 5w60 asi aj skusim :D doteraz som daval len 20k hlavne koly studenym startom na kratku trasu ale toto by celkom slo

edit: tak nevyskusam :D u nas som nasiel len pre motorky 4T
http://oleje-a-maziva.heureka.sk/mol-dy ... pro-5w-60/
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 18.11.2015, stř 17:49

je mi lito, ale s tim nemohu souhlasit, Honza ovlada pouze ctrl. C a ctrl.V a kdyz mezi to napise neco svoje, je to prospikovane technickymi nesmysly....
o takovem oleji jako je Motul 20W-60 se zde nesmi ani zminovat, je to olej pro zavodni pouziti a pro denni provoz jakehokoli auta stejne dobry nebo skodlivy jako Mogul rafinovany z jeteho oleje.

pokud se chcete dovedet o olejich neco opravdu uzitecneho, musite se prokousat timhle clankem:

http://ferrarichat.com/forum/faq.php?fa ... oil_basics

ale pripravte se nato, ze vam hlava nektere veci nebude chtit brat, je to dost proti "mainstreamu" a hoodne proti Honzovim "tvrzenim"
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 18.11.2015, stř 19:21

prietok oleja cize cerpatelnost a odpor olejoveho cerpadla je fajn na spotrebu ale pochybujem ze klzne lozisko na ojnici okolo seba prepusti viac oleja ak je redsi (mozno len o daco malo viac, zalezi aj od motora daneho vyrobcu) no hlavne ide o trhanie mazacieho filmu a o tom tam nejak nepise a ani o tom ake zlozenie ma aky olej ci mineral ci HC ci pao ester co je pri danych teplotach v motore dolezite ked ma aj chladit suciastku tak ci ju aj chladi a maze alebo len chladi ale uz nemaze
preto ak chces dostat max vykon a minimalny odpor oleja na cerpadlo tak volis riedky olej no musis zvolit kvalitu aby netrhalo film co je pao ester a to som videl pekne zoradene u miller oils http://www.millersoils.sk/obchod/cid/23 ... leje.xhtml kde uz aj ta cena je niekde inde
zase za studena aj ked cerpatelnost oleja je nizsia no este u studeneho motora nejak nema co chladit a preto len maze ale u takeho ferrari aj ked olej este nie je zahriaty a to uz teplota ide velmi rychle hore ak dostane zabrat tak potrebuje aj rychli ostrek piestov a ochladzovanie

a za studena ide olej obtokom vo filtry a dalej sa tlaci do lozisk vyssim tlakom

dalej podla mna skutocne zalezi od vyrobcu ako zlozil motor klzne loziska, pruzky, atd. a podla toho urcil aka viskozita a film

nie kzady motor da take zmeny najavo ale uz tu bolo par TS ktore to dali, ojnicne loziska okusane vacky.... ale nesom ziaden test macher a sam by som chcel otesotavt kedy u TS na ojniciach dojde k pretrhnutiu mazacieho filmu ked zoberem pao ester bazu 0w30 a kedy u 10w60
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: jaky olej

Příspěvek od tuta146 » 18.11.2015, stř 19:29

Navrhuji vlákno uzamknout jako úplně nesmyslné. :smt064
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 19.11.2015, čtv 09:09

myslim ze tuta 146 ma nejlepsi napad.uzamknout.

"a za studena ide olej obtokom vo filtry a dalej sa tlaci do lozisk vyssim tlakom"

za studena se olej do lozisk vyssim tlakem netlaci, jde primo za olej. cerpadlem zpet do olejove vany, je tam bezpecnostni ventil, bo jinak by to olejove cerpadlo roztrhlo na kusy, na budiku uvidite 6baru tlaku, ale v olejovych kanalkach se zadne proudeni nekona. Za studena olej skoro stoji, je tam temer staticky tlak 6 bar. Proto je 90% opotrebeni po studenem startu. Takove mestske auto, co dostane 10-20 studenych startu za den, v mestskem provozu se olej sotva zahreje, po par letech provozu pak vyjede na dalnici a tam klekne. Honza vam napise, ze za to muze ridkej olej, ja vam rikam, ze za to muze HUSTEJ olej.Nesmite videt jen ten vyjezd na dalnici, musite premyslet co bylo predtim......Mestske auto - 0W30 ideal, penzionista s 147 1,6 ktery jezdi po lontu maximalkou 80km/h a kdyz vyjede na dalnici tak tomu "da" 130km/h ? 0w30 opet ideal. Bydlim 5km od Laguna Seca kde jsem kazdy vikend ? V zime klesne teplota nejniz na +10°C ? beru Selenia Racing 10W60. Asi tak.
Olej vybiram podle lokace, kde bydlim a podle predpokladaneho provozu a pokud jsem tupej, beru olej dle predpisu vyrobce, tim nic nezkazim.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 19.11.2015, čtv 09:41

Rossogtv:

Je potřeba si ujasnit pár věcí
1. Pokud se ptám dokola na to samé v diskuzi je to v zásadě možné, ale může to působit, že vůbec nechápu která bije..
Ale to naprosto nevadí , rosso, od toho jsme tady ,abychom do nekonečna věci opakovali až konečně ti to dojde...
2.Nevím, ale patrně jsme spolu ještě osobně neměli tu čest, přátelé nejsme určitě--přesto nebo právě proto--pokus se zdržet výpadů osobního rázu a drž se věcné stránky diskuze--určitě to bude mnohem konstruktivnější.
3.Pokud jsi brilantním úsudkem zjistil, že můj předchozí delší příspěvek obsahoval kopírované odkazy na konkrétní emulze
/odkazy mají jinou barvu atd,/v nabídce zdejšího prověřeného člena který neojebává a provozuje obchod "značkovéoleje.cz", pak máš pravdu.
4. Pokud máš k dispozici jiný způsob jak odkazy umístit , který ti více vyhovuje a "neuráží tě", tak sem s ním.Normální smrtelník ho sem prostě okopíruje,ale lidi jsou různý a je potřeba respektovat odlišnosti. Třeba máš nějakou osobní aversi k tomuto běžnému způsobu vkládání odkazů.
5.Pokud přenáším myšlenky kohokoli jiného, uvádím je nejčastěji kurzívou s uvedením zdrojem citace.Je na tomhle vcelku vžitém způsobu pro tebe něco špatně?
6. Pokud máš dojem, že můj minulý delší příspěvek obsahoval "skryté kopírování"--tak prosím uveď zdroj..
Jinak se dá tohle už vcelku urputné napadání vnímat vcelku docela osobně.
7.Nevím, nakolik znáš moje děti, tak se úvah o jejich věku prosím zdrž :-) a drž se tématu
8. Pokud ti moje příspěvky vadí--nečti je. Tuhle svobodu máme tady všichni.
9. Je velmi smutné , že se ptáš na to samé již po dvou stránkách ve stejném vlákně. Mohl bych ti to napsat jiným způsobem
ale jsem ve tvém případě více než líný--je to totiž naprosto zbytečné.Tak pro udržení "nitě hovoru " ti sem svoji odpověď ze stránky 18 pouze "okopíruji".Protože odpověď byla moje,považuji to nejen za oprávněné, ale také za velmi časově úsporné.Nevadí mi to.
A pokud se zeptáš po dalších dvou stránkách zase na to samé, zase ti osvěžím rád paměť.
Co bych pro tebe příteli neudělal.


nejdříve tedy z minulého příspěvku :

Zajímavá emulze pro extrémní zátěž je třeba toto:
Motul 300v 20w-60
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... -20W-60-2l
/že je to medová kejda? Ale kde že.Povídali že mu hráli. :-)
S kinematickou viskozitou už ve 40stC stejnou jako má běžná 10w-60 čili nějakých 170 a s pracovní kinematickou viskozitou cca 23 jako každá běžná 10w-60při teplotě 100stC.Což je víc než nabízí 20K.
Nějaké výhody ?
HTHS přes 7 , :-)
a teplotní stabilta 150stC

.................
Co je na tomto tvrzení pro kolegu "rossogtv" nepochopitelného.Sem s tím, rádi ti to tady určitě kolektivně objasníme.
Extrémní zátěží je myšlena jízda v létě při 40 stC na okruhu, nebo zátěž srovnatelná.Není tím rozhodně myšleno poskakování "nastudeno" v prosinci po Praze.
Nevěděl jsem, že tohle někomu nedojde, tak se omlouvám. Ale s ohledem na uváděné hodnoty HTHS 7 a teplotní stabilitu do 150stC
jsem tak nějak doufal, že automaticky se bavíme o letních problémech spojených s ochotou motoru TS k nárůstu teplot
olejové lázně při absenci olejového chladiče.
Jestli je to na tebe "rossogtv" moc rychle, můžeme zvolnit a pokračovat pomaleji. Nic se neděje příteli.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



A teď tedy citace mojí odpovědi pro " rossogtv", shodou okolností i na otázku po ev. smyslu použití emulze začínající číslovkou 20... ze str. 18
opakuji rossogtv--kdyby sis toho náhodou všiml..tohle už tady jednou bylo, na str18 , čili opravdu kopíruju, ale sám sebe..:-)

-------------





Motto: chci tam nalejt něco jinýho než říká výrobce.Četl jsem konstrukci předpisu pro klasifikaci olejů co se viskozity týká.Čili jsem logicky "chytrák", výrobce tuhle desítky let starou metodu klasifikace olejů asi vůbec nečetl .Proto neví co tam patří.Kdo říká ať tam dám co píše výrobce je teda logicky proto debil.



Čili na záčátek si to co se stanovisek týká jen ujasníme--já tady obhajuju stanovisko výrobce agregátu, nikoliv nějakej svůj "korekční přechytralej objevnej názor" kterej by se lišil od doporučení výrobce.
Naopak--co se tebe týká,--snažíš se tu vybudit automaticky dojem, že "ŘIDŠÍ než stanovil výrobce TS-ka --podle tvé filozofie s nižší teplotou co se čerpatelnosti týká -je obecně logicky lepší volbou maziva do TS-ka .Nejsi první, proto tu tohle vlákno máme--abychom obhajovali názor výrobce agregátu--to je pro tohle forum typické. Nejchoulostivější agregát z produkce Alfa a tady se zpochybňuje jako výraz názoru doporučený mazivo.

Čili --JÁDRO TOHOTO VLÁKNA JE TOTIŽ TOHLE. a nechápu lidi, který tady bez vazby na vlastní zkušenost obhajujou něco jinýho, než výrobce agregátu doporučuje.Kdyby majitel TS-ka prostě nalil Selenii 20k 10W-40, případně Selenii racing 10W-60, není tohle vlákno vůbec nutný.Jenže většina diskutujících obhajuje obrácenou pozici--PROČ TO NEUDĚLAT. A budou se cejtit natolik pevný v kramflecích na to, aby bez znalosti reálného teplotního režimu v TS-ku někomu něco doporučovali. Nevím, kde k tomu berou sebevědomi.:-)Já radím jen--dejte tam, co tam patří, výrobce ví co dělá, je to ve shodě s manuálem. Jsem proto- samozřejmě- pitomec, s tím automaticky počítám--logika diskuze je tedy naprosto jasná--a můžeme pokračovat.
--------------------------------------------------

To co tvrdíš je dokola opakovaná "jakoby pravda". Ale u Alfy bohužel není ověřená praxi.
Proč jen jakoby pravda..to jsou reklamní obecné keci o zaolejování..proč keci--no protože ty "dobře zaolejovaný TS-ka" co lítaly na 5w-40 HC typu maj při 130 tis klasicky orvaný vačky. A jestli někde, tak právě na vačkách se tyhle řeči v reálu ověřej. U TS-ka s touhle filozofií nepochodíš.
Pokud otevřeš vršek motoru ,kterej celoročně běhal na 10W-60, esterovýho typu, bude mít vačky OK.

Při dvojnásobným nájezdu kiláků. Tolik praxe.

Je něco jako viskozita oleje na krabici--to je ideální číslo, který má emulze, která ještě neprošla motorem.
To použití "viskozitnější emulze" respektuje fakt, že použitím se mění i viskozita oleje .Po prvních po pár km od nalití
/100km :-)/viskozita oleje třeba xW-40 klesne o řádově o 15-20% .Po pouhém nalití a ujetí 100km.Můžeš si to vyzkoušet.Nebo máš dojem , že i krátce použitý olej má stejnou viskozitu jako ten nepoužitý v kanystru v regálu? Následně další pokles viskozity způsobuje v zimě ještě ředění benzínem při provozu "nastudeno"- krajní ještě možnou hranicí je nějakých 4% . Pokud se olej neroztopí a neprohřeje, ta kondenzace v oleji je reálný fakt.čili další postupný pokles k tomu skokovému po nalití je tady.

Používáme tabulku SAE J300- pro stanovení mezní čerpatelnosti.Mezní čerpatelnost "nově nalitého oleje" 20W- bude podle ní zcela jistě -20stC.
Po pár tisících je i z tý 20ky při ředění benzínem při studeným zimním provozu co -houstne snad?
4% benzínu v oleji znamenají už katastrofální pokles viskozity v teplém stavu třeba u oleje5W-40, o4 jednotky kinematický viskozity.
Čili možná další důvod , proč nepoužívat 5W-40 v Alfě-ostatně kterej ani výrobce agregátu nedoporučuje.Alfy TS jsou jaksi "nabenzínovaný", rozhodně nespalují řízeně v úsporným režimu "chudou vrstvenou směs".Fakt ředění benzínem?Při opakovaným příměstském poskakování nic, co by v zimě nemohlo u vystydlý Alfy nastat.
Myslíš že v městským režimu na studeno klesne teplota pod -25 stC a víc?-kolik takových dnů v roce máme?
Zato naředěná 5W-40 ka benzínem od poskakování může mít fatální důsledky v ohřátým stavu při náhodné delší svižné cestě "ven"--než se to "vyvaří" může už být pozdě.
Takže použití 5W-50,5W-60,10W-50 ,10W-60 i v zimě má svojí logiku.Tam degradace ředěním není tak destruktivní jako u řidších emulzí.Ty 5ky s koncem 50,60 se tedy přímo nabízí.
Psal jsem v minulém příspěvku snad něco jiného? Myslím že jsem přímo poukázal na emulzi typu MOL 5W-60 která i po naředění pořád stíhá..čerpatelnost je bez diskuze. Ale ani esterová
20W-50 není průser, v zimním režimu se při poskakování ve městě se naředí dost rychle, začátkem zimy -30 bude jen velmi těžko.
----------------------------------------------------------------------------------------
Text VŠCHT-Reichertův test mazivosti úvod
1 Úvod
Hodnocení maziv chemicko-fyzikálními metodami nám jen nepřímo poukazuje na jejich
kvalitu z hlediska mazivosti, resp. únosnosti mazacího filmu. Mazivost obecně stoupá s vyšší
viskozitou a hustotou, ale tato závislost není pravidlem. Mazivost kapaliny závisí především
na jejím chemickém složení.
Většina testovacích strojních metod byla vyvinuta se záměrem, co nejlépe simulovat
podmínky reálného zatížení. Přes velký počet testerů využívaných při vývoji maziv poskytují
definitivní poznatky až praktické provozní zkoušky a dlouhodobé testy v reálných
podmínkách.
2 Přístroje simulující reálný třecí kontakt atd, atd.

..................................................................................................................

Nevím teda, proč bych měl podceňovat MOTOROVÉ ZKOUŠKY VÝROBCE, který se věnuje testování agregátu, zná podmínky vycházející z konstrukce a stanoví konkrétní typ maziva.Vyjádří to pomocí vlastní oborové normy.Ostřik pístu v TS-ku nechlazenou 5W-40 HC?..jen protože že má nižší teplotu čerpatelnosti za studena? , a co na tom , že bohužel není přítomen chladič oleje, a u některých modelů/většiny modelů/ i budík teploty a tlaku maziva...když na to přijde , od pasu se dá plácat skoro všechno.
..
Příklad:Pokud někdo testuje motor PD-VW a zjistí, že kritickým prvkem konstrukce je vačka, vyjádří nároky pomocí normy 505.01.
Pokud použiješ levnou 5W-40,z Lidla, která jí jen málo kdy plní,/má většinou jen 505.00/ po 100 tácech je konstrukcí přetížená vačka na kaši.

---------------------------------------------------------

Divíš se ještě - po všech těch příspěvcích o přehřívání olejové náplně v TS-ku- , proč dokola melu o esterových BÁZÍCH jako základu limitujícím některé klíčové vlastnosti maziva do TS-ka? I po chemické stránce ve smyslu tepelné degradace limitující ?Myslíš že je MAZIVO JAKO MAZIVO ?--že stačí číslo čerpatelnosti pro vyjádření i nějaké automaticky vyšší kvality MAZIVOSTI nebo i tepelné odolnosti ?--že řidší je logicky mazivostně tedy lepší..?
Obecně platí totiž většinou opak.


Nakonec-Proč tvrdit něco v rozporu s doporučením výrobce, když praktické zkušenosti co se životnosti týká dávají výrobci agregátu za pravdu.Zase jen kvůli holým číslům čerpatelnosti tu chce někdo obhajovat "řídkou" -při běžné provozní teplotě a především při jejím překročení bez rezervy viskozity "nahoře" -HC 5w-40ku? Kolikátý už?


Bavíme se tu o praktických provozních podmínkách emulzí, o trhání filmu , viskozitních parametrech při provozu ve vysokých teplotách při použití maziva v TS-ku. Nakonec cílem pro "odborné" obhajování "řidkých emulzí" v reálu není především nějaká VYŠŠÍ MAZIVOST odvozená podivnou logikou snad z nižšího čísla čerpatelnosti zastudena.To možná funguje v prodejní reklamě.

Řidší emulze jsou pro výrobce omezené normami důležité pro EMISNÍ NÁROKY--NE prioritně pro MAZIVOST.
--čili jde hlavně o nižší čísla popelových zbytků x norma a strategie Unie směrem k lowSAPS aditivaci.Myslíš že oleje lowSAPS automaticky lépe mažou?Omyl. U většiny výrobců se dosahuje úrovně low SAPS SNIŽENIM objemu KRITICKÝCH VÝKONOVÝCH ADITIV.
Prostě tyhle emulze mimo jiné i šetří zařízení výfuků, odpovědná za snižování emisí.u konstrukcí E-4 a výš.Filtry pevných částic atd.
O olejích LL nemá cenu rozvádět diskuzi...sám Černý doporučuje, pokud to jde klasiku emulze a nezkrácený intervaly.



Prosím,začerstva posilněn článkem o" konstrukci obecných viskozitních olejových norem" dej sem ještě odkaz na jakoukoli rozumnou 5W-40 s kinematickou viskozitou ve 100stC okolo 16 ve shodě se svým praktickým doporučením
Rád bych si tvoje doporučení vzal opravdu k srdci.



poznámka pro rossogtv:
Konec citace mého příspěvku ze str. 18

-----------------------------------------------------------------------------------------

Citace dalšího mého příspěvku ze str 18


To mi fakt není rozumět?
Motul -pokus "změna viskozity ester. oleje stárnutím náplně v typických teplotách -10stC
-------------------------------------------------------------------------------------------
5100 10w-40 nová ....kinematická v reálných zimních -10stC = 1950mm2s-1
5100 10w-40 po 600 km -"- =1500mm2s-1
5100 10w-40 po 6tis km -"- =1100mm2s-1
-----------------------------------------------------------------------------------
Bavíme se pořád ještě o tom samým, oleji? no pro rossogtv nepochybně jo.

Emulze maziva v motoru ale plynule žije svým životem--a každá jinak.
Možná byly tyhle emulze z hlediska čerpatelnosti nové náplně ve stejném regálu,/nepochybně/ ale to je tak všechno- v motoru co reálně jezdí UŽ TO NEPLATÍ. A to se bavíme o oleji stejné viskozity a stejného značení.
U emulzí různého druhu /10w-40, 10w-60 s různou bází /je těch faktorů mnohem, mnohem víc.Papírová čerpatelnost nové emulze je tedy zjevně jen jakýsi orientační údaj pro spotřebitele--proměnlivý reálně stárnutím náplně, dobrý pro základní volbu při nákupu-jestli to půjde ještě natočit v konkrétních podmínkách-nic míň nic víc.
Jsou teda ty tři oleje Motul reálně "stejný" nebo ne..?
Tak co ti teda říct--to mi poraď sám :-)


poznámka pro rossogtv:
Konec citace mého příspěvku ze str. 18..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ten odkaz na diskuzi okolo maziva do Ferrari 575 považuju za "fakt k věci"..
Zkusím pohledat něco o mazání lokomotiv...a tak..všechno se v diskuzi o TS motoru může hodit...
Že autor v odkazovaném objevil praktickou viskozitní křivku oleje je chválihodné. Stejně i fakt, že "zařazení olejů do tříd je opravdu
pouze "orientační" a v dnešní době trochu problematické.

POkud totiž uvádíme dva základní údaje --kinematickou viskozitu ve 40stC a ve 100 stC, pro definici celé viskozitní křivky emulze je to sakra málo.
O" mazivosti oleje" za konkrétní teploty ani viskozitní křivka neříká ale naprosto nic.

----------------------------------------
Asi by bylo hlavně také dobré proběhnout si ,nebo oživoit, jak přesně funguje třecí ložisko -hlavně konstrukce používaná u kliky , jaký přesný tvar mají pánve a proč a co se při otáčení čepu děje.Bohužel tlakoměr oleje v případěmotoru TS je podmínka pro další smysluplnou diskuzi.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: jaky olej

Příspěvek od tuta146 » 19.11.2015, čtv 13:29

Zase debata o ničem, ale zkusím to dát do pár kratších bodů, žádný román jako Honza...

1) na autě udělám spoustu věcí sám
2) poznám co je klika, ojnice, píst a jak motor v principu funguje, ale určitě mu nerozumím tak jako výrobce
3) tatínek mi vždycky říkal dvě věci: chlapče drž se dál od všeho, co má dlouhou násadu a neser se do něčeho čemu nerozumíš
4) protože jsem tatínka vždycky poslouchal, tak tupě dodržuji servisní manuál a mažu hloupou a předraženou Selénií 10-60, která vlastně ani nemaže, protože všechno ostatní je lepší a konstruktér motoru je blbec co neví čím to mazat

Výsledek této kombinace dvou lidských blbostí - konstruktérova neznalost a moje lenost zkoušet něco jiného než mi radí je ten, že JTS má najeto 190.600 km, ohřáté ho rozhodně nešetřím a jediná závada za celou dobu byla jedna zapalovací cívka za 1.200,- Kč.

Takže za mě asi takhle... Proletáři a olejáři všech zemí polibte mi p.... já zůstávám u Selénie a basta, vy ostatní si pořiďte třeba pět motorů ať máte na čem zkoušet....

howgh
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti