Spotřeba oleje a kouřivost

Odpovědět
Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Ladis » 22.8.2012, stř 22:13

Tak to je slušné,ný :smt023
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

GaLaXy17
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Registrován: 26.3.2012, pon 16:11

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od GaLaXy17 » 18.2.2013, pon 21:32

Neviem kam tuto otazku napisat, ale tato tema ma k nej snad najblizsie. Takze :) Mam po vymene motora. Odjaznenych zatial len 200km, takze relevantny udaj o zrati/nezrati oleja zatial neviem, ale co mi pride zvlastne co sa mi pri povodnom motore nedialo je taka biela kasicka v olejovom uzavere. Co to je? Ked ju utriem tak po kratkej jazde (6km) je tam ten biely maglajz zasa... Panikarit ci je vsetko ok?
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Ladis » 18.2.2013, pon 21:36

Jestli se Ti neztrácí chladící kapalina, tak buď v klidu, na krátké vzdálenosti je to normální.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 19.2.2013, úte 22:48

Nevím co máš ve "vaně" a olej-ale při provozu "na studeno" může docházet k vylučování aditivační složky--pokud budeš utírat,moc toho tam po čase nezbyde--důležité je, jestli se ta vrstva tvoří na
prohřáté náplni--čili při běžným prohřátí mazací emulze..
Tlakuje ti expanzka? pokud máš podezření--případně jde zjistit obsah CO2 v chladicí kapalině na sondě/jako zjištění úplné těsnosti chladicího okruhu a izolovanosti vodního okruhu od spalovacího prostoru.../

GaLaXy17
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Registrován: 26.3.2012, pon 16:11

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od GaLaXy17 » 20.2.2013, stř 01:15

Dnes po prejdeni 200 km na dialnici na olejovom veku biela kasicka neni.
Expanzka je nadrz kde dolievam chladiacu zmes? Ako zistim CO2 v chladiacej kvapaline? Inak postrehol som ze sa mi voda nezohreje na 90 stupnov. Ani po tych 200 km nie. Maximalne bola teplota cca 75 stupnov. Co to je za somarinu? Nemala by mat voda stabilne po zahriati 90 stupnovu teplotu?
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 20.2.2013, stř 08:53

Mě se to taky neohřeje na 90...

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od roberto37 » 20.2.2013, stř 09:08

Ukazatel teploty chladící kapaliny by měl po studeném startu pomalu vyjet k 88°C a po otevření chlad. okruhu klesnout k ca 75 a zase vzhůru.
To že to ukazuje jinak může být za:
a) kecající budík
b) vadné čidlo teploty
c) vadný termostat

nejdříve bych si zkontroloval teplotu na diagnostice. Mě budík ukazuje taky těch 75-80 a diagnostika říká 87
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Flp » 20.2.2013, stř 15:21

Termostat by měl držet teplotu pořád cca na těch 90°. Když to začne z 90° zase klesat, tak je termostat vadný...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

GaLaXy17
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Registrován: 26.3.2012, pon 16:11

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od GaLaXy17 » 4.3.2013, pon 14:54

Mechanik mi tam prehodi termostat s predchadzajuceho motora, tam problem nebol. Dam vediet vysledok. Chcem sa este spytat, kolko ma byt kompresny tlak vo valcoch? Motor vid moj podpis. Dakujem :diky
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 4.3.2013, pon 22:53

ten tlak by aj mna zaujimal
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 4.3.2013, pon 22:55

10-14 atm. pod 10 je to mrtvé, zároveň by neměli být velké rozdíly cca tak 1-2bar.

Já měl max 12.5 min 12 :smt020
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 4.3.2013, pon 23:24

na felde 1.3 som nameral 13-13-12-13 :D som zvedavy kolko budem mat ja... sakra aj sa bojim merat :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 5.3.2013, úte 10:30

já měl na prvním 12,5 a další tři 14 :-k

ale bylo to na studeným motoru

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 5.3.2013, úte 10:59

To je cajk
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od roberto37 » 5.3.2013, úte 17:53

Flp píše:Termostat by měl držet teplotu pořád cca na těch 90°. Když to začne z 90° zase klesat, tak je termostat vadný...
tady jsme v sekci TS JTS a ne v TSI a v TDi :wink:
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Flp » 5.3.2013, úte 18:13

A TS/JTS má nějakej spešl termostat? :)
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 5.3.2013, úte 18:54

mne to z 90 stale klesa a stupa a klesa a stupa a je to OK!
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

GaLaXy17
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Registrován: 26.3.2012, pon 16:11

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od GaLaXy17 » 5.3.2013, úte 18:57

Termostat vymeneny a teplota je uz stabilne po zohriati na 90 stupnoch. Diky moc za radu.
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 5.3.2013, úte 19:02

když začne za jízdy i trochu klesat, tak je u ts vadný... před 4 lety jsem ho měnil a teď budu zas... před tím stoupal rychle na 90 a držel, teď se mu moc nechce a v určitých momentech začne i klesat... ale po delší době na 90 už zůstane... v jednom servise na italy mi řekli, že jakmile u benzínu za jízdy klesne, tak je vadný... u jtd je to něco jiného...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 5.3.2013, úte 19:02

jo ale 156 to ma inak!
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 5.3.2013, úte 19:44

co má jinak? vždyť je to stejný motor...

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Flp » 5.3.2013, úte 20:16

Podle mě nezáleží na motoru. Prostě termostat musí držet předepsanou provozní teplotu. To že klesne teplota vlivem propouštění termostatu je normální a stává se to u všech značek, časem se prostě opotřebuje...
Mě na mým TS taky propouštěl. Nejdřív se teplota vyšplhala na 90°, a pak se termostat otevřel a nestihl včas zavřít (při tom klesla dost teplota). Po výměně termostatu se teplota vyšplhá na provozní teplotu a už se ani nehne (kontrolováno i přes diag.).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 5.3.2013, úte 21:12

kokos normalne som myslel ze vsetci to uz vedia ze to tak funguje na 156 ze proste rucicka ukazuje presnu teplotu aj ked sa termostat tvori a tak a ono to nakoniec tak nie je :-D no nic hadat sa nebudem

edit: http://www.alfa156.cz/technika/kolisani-teploty

-mal som KO termostat a novy robi presne to co je tam popsane... ta ze kludne mente termostaty kazdy rok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od juraz3nca » 5.3.2013, úte 22:39

mi to taky kolísá, +- nějaké cca 2-3 mm kolem 9o°C

jinak jsme měnili oil po 2O-ti tkm a asi to už měl za sebou, za tu dobu jsem dolil 2l..
to je asi normální spotřeba, tak jsem mu za tu dvacku dopřál a plácnul jsem se přes kapsu, přešeli jsme na 10w60 racing.... moc se mi nechtělo ale dnes jsem rád.. :smt041
tak uvidím kolik budu dolívat provozem, to ale taky není proti mému nelogickému poznatku..
u 10w40 20K s logem alfy romeo omezovač odpojil čárku před 7-mou tj cca 6 750 ot/min
u 10w60 racing omezovač odpojuje mezi 7 250 - 7 500 ot/min
obě samozřejmě Selénie...
proč? :smt102
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 5.3.2013, úte 23:00

100% s tym olej nema nic spolocne ale za to to tocis riadne k tomu obmedzovacu..
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti