Variátor + nastavení rozvodů...

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Petr147 » 28.5.2013, úte 23:35

pěkně popsaný návod na repas variatoru a nákres variatoru, včetně jeho mazání

http://www.barchetta-lexikon.de/?action ... daten=p001

Luccas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 22.5.2013, stř 09:19

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Luccas » 30.5.2013, čtv 20:31

Jjj, pěkný návod, už ho mám taky stáhnutý a objednanou opravnou sadu. Měl bych ji mít asi zítra, tak to snad stihnu o víkendu zrepasovat. Dneska jsem měl Alfu napíchnutou na FiatEcuScan a mechanik se snažil zjistit jestli to čidlo klepání funguje. Nicméně diagnostika stále ukazovala "vypnutý" tak nevím jestli se mají zobrazovat nějaké hodnoty, nebo jen "vypnutý/zapnutý" To samé mi to ukazovalo i na řídící ventil variátoru "vypnutý" Tak jsem takové mačo, nebo to je O.K.? :roll:
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 30.5.2013, čtv 22:15

hlavně se s tím musí jet, aby se něco zobrazilo, zrovna na volnoběh tyhla dva členy nic nedělají.

Luccas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 22.5.2013, stř 09:19

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Luccas » 31.5.2013, pát 00:19

Když to bylo napíchnuté, tak jsem přidával plyn, ale asi to teda bude lepší projet. Nicméně jsem ještě při nastartovaném motoru klepal kladivem v okolí čidla a na diagnostice žádná změna. Je možné že by čidlo klepání snižovalo přívod paliva a tím je motor lenivější?
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od JardaB » 31.5.2013, pát 06:59

Pokud ECU pozna, ze snimac nefunguje, asi nastavi bezpecne maly predstih zapalovani a min to pojede. Ale melo by to byt v seznamu zavad.
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

Luccas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 22.5.2013, stř 09:19

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Luccas » 3.6.2013, pon 18:51

Právě že v závadách není žádný záznam, tváří se to, že je vše O.K. Ještě pořád čekám na opravnou sadu variátoru, takže jsem na bodě 0. Ještě mě napadá, jestli nejsou špatně nastavené rozvody, protože pokud by se nastavovaly bez přípravku, tak může mít vliv i lehké pootočení vačky na výkon. Je tady někdo kdo by za úplatu zapůjčil přípravky na 2.0 T.S.?
Naposledy upravil(a) Luccas dne 6.6.2013, čtv 21:19, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Dallen » 3.6.2013, pon 18:55

mas sz
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hrabosh » 9.6.2013, ned 12:58

Rozvody, půl zdraví! (hlavně duševního)
Měnil jsem varitátor - nejdřív jsem si natočil motor tak, že první válec byl v horní uvrati (měl jsem sundanou vanu, tak jsem na něj viděl) a zároven byly vačky natočený tak, že šly nasadit ty přípravky. Udělal jsem si značku mezi řemenicí na klikovce a blokem a druhou mezi řemenem a výfukovou vačkou.

Vyndal sací vačku povolil variátor, nasadil novej, nanadal vačku, nasadil přípravek a nasadil kolo tak, aby značka na řemenici seděla s blokem, značka na kole výfukové vačky seděla s řemenem a řemen byl napnutej mezi sací a výfukovou vačkou.

Včera jsem to ale přeměřoval hodinkama a když je válec v horní uvrati (podle hodinek), tak přípravek na sací vačku jde, ale aby přesně sedl ten na výfukovou, je potřeba ješte trošičku pootočit. Ale přijde mi, že je to o míň, než jeden zub na kole vačky.

Motor jsem nestartoval, protože se mi tím dlouhým stáním kvuli proražené vaně vymlátila baterka.

Dotazy:

1/ může se to poškodit, když to nastartuju? Ručně jde motor protáčet normálně.

2/ mám to zkusit celý rozdělat, a posunout o zub na výfukové vačce? NEbo třeba až podle toho, jestli to pojede OK ...

3/ mělo by smysl měřit kompresi? Dá se z toho usoudit na špatne složené rozvody? (byť o zub)

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Flp » 9.6.2013, ned 18:47

Když povolíš to kolo na výfukové vačce, tak jde trochu natáčet (vůči tý vačce). A tím by to mělo jít doladit...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Dallen » 9.6.2013, ned 19:25

Na sání, u variátoru povol ty 4 torxy, ty jdou docela lehce a tím to můžeš vymezit. Řemen je třeba dávát od kliky na pumpu, výfuk, sání a pak napínák. Na "pravé"straně by to mělo být naplé. Pokud Ti to vymezení na sání nepomůže tak jde povolit i ten výfuk a na tom péru je tam taky možnost to trošku seštelovat, ale ta řemenice se blbě povoluje
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hrabosh » 9.6.2013, ned 22:23

OK, zkusím to. Akorát jsem si teda myslel, že když neměním ani řemen ani žádnou kladku (měnil jsem opravdu jen variátor), tak bych třeba to výfukový kolo štelovat neměl a mělo by to jít poladit tím sacím. (který jsem musel sundat kvuli variátoru)
Asi to zkusím natočit do správné polohy a řemen sundat/nasadit.
Startovat to v tomhle stavu asi nemá cenu ....

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 10.6.2013, pon 06:47

zas tak přesně to řešit nemusíš, výfukové kolo by mělo sedět na dorazu v klínku, tak jako kdyby ho při utahování šroub opíral o klínek. Tedy natočené doprava.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Dallen » 10.6.2013, pon 08:57

První válec si dával do HU jen podle oka?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Petr147 » 10.6.2013, pon 09:12

po nastartování mi tak na vteřinu dvě zachrčí variator... on má v sobě udržet olej, nebo ho tam drží něco jiného v okruhu? mi to přijde divný, buď jsem koupil vadný variator, protože dělat repas po 20tis se mi zdá dost na prd... někdy si zachrčí nahlas a někdy tiše...

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hrabosh » 10.6.2013, pon 09:21

2 Kůrkyn: Uplně přesně nevim, jak to uchycení kola vypadá, ale asi se budu snažit to nepovolovat ... páč tys to nejspíš utáhl ve správné pozici.

2 Dallen: Jo, podle oka. Dokonce jsem měl povolenou ojnici a koukal na polohu klikovky. Ale myslel jsem, že poloha bude dostatečně přesná v momentě, kdy mi půjdou nasadit ty přípravky na vačky (samozřejme před tím, než jsem cokoli povoloval).

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hrabosh » 10.6.2013, pon 22:00

Tak jsem to vyfotil. tohle je presne horni uvrat (tedy moment, kdy se rucka hodinek zastavi):
Horni uvrat
Horni uvrat
Vidite ten prostor mezi pripravkem a vyfukovou vackou? Takovou skvirku napravo?

Na tehle fotce je stav, kdy obe vacky +/- sedi v pripravcich.
Horni uvrat - 0.5mm
Horni uvrat - 0.5mm
Jak je videt na hodinkách, píst je cca 0.4mm pod horni uvrati.

Mám se to snažit doladit kolem sací vačky, nebo je to OK a mě z toho už hrabe a měl bych se léčit?

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Dallen » 10.6.2013, pon 22:06

Tohle bych neřešil, ty přípravky nebývají úplně na těsno. :wink:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 10.6.2013, pon 22:10

zanedbatelné, takhle je to vždycky.

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od juraz3nca » 10.6.2013, pon 22:12

moc to asi žereš :)
hoď to na rysku na setrváku a bude to OK...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hrabosh » 12.6.2013, stř 08:13

Tak se zdá, že je to OK. Po nastartování to teda klepalo jak starej nafťák (starej variátor to nedělal, jen měl vůle), ale po chvíli se to srovnalo a teď je to OK i když nastartuju studený auto (co stálo přes noc). Akorát sem si teda strhnul závit u jedné z klem sací vačky (ty šrouby M7), tak jsem to "opravil" na závit a šroub M8. Snad to vydrží...

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od hno3 » 13.6.2013, čtv 16:46

řešit desetiny u rozvodů hnanýho řemenem je blbost:) ten řemen jetak pružnej že i kdžy to máš nastavený poprvý přesně, tak po několikerým zatočení změříš pokaždý jiný hodnoty v řádu 3-5° :smt040
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Luccas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 22.5.2013, stř 09:19

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Luccas » 18.6.2013, úte 21:41

Zdravím Vás pánové, tak už jsem konečně udělal repas variátoru a nastavil znovu rozvody podle přípravků. Mimochodem díky Dallene za půjčení přípravků, byla to pohodová práce. Při nastavování jsem musel lehce vrátit kliku zpět před horní úvrať, abych se trefil zubama na výfukovou vačku, protože když jsem byl přesně v horní úvrati, tak mi řemen neseděl o půl zubu, ale jak to tady už někdo psal, je to zanedbatelné. Nicméně další možný problém odstraněn a Alfa pořád nejede tak jak má i když má po přenastavení rozvodů lepší chod. Už z toho blázním a nevím co dalšího vyměnit, aby to bylo v poho. A samozřejmě na diagnostice je vše v pořádku :smt068 Tak jsem si aspoň udělal radost a objednal jsem si 18 kola, když už to blbě jede, tak ať to aspoň dobře vypadá a nesmějou se mi na cestě Volkswagňáci, Škodovkáři a další takoví průměřní automobilisti arvsvw
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Petr147 » 18.6.2013, úte 21:44

18"? svatá prostoto...

Luccas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13
Registrován: 22.5.2013, stř 09:19

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Luccas » 18.6.2013, úte 22:25

Přesně tak :smt118 Jak je budu mít na Alfě, tak tady zavěsím fotky, ať se kouknete, jak se Alfička změní.
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Petr147 » 18.6.2013, úte 22:26

Doufám, že to bude nějaký estetický unikát, jako třeba Dotz Hanzo :D

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů