hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Swarz » 16.3.2013, sob 17:03

Suhlasim, celkovo olej skodi. Akurat najhorsie su prvky fosfor a zinok. Kazdopadne v modernyh olejoch o specifikaciach API SM uz je povolene max 1000 ppm fosforu a zincu. Bohuzial to znizuje protioderove vlasnosti tychto olejov. Uz sa pouziva aj nova specifikacia olejov API SN ktore mozu mat len max 800ppm.
Co sa da robit, ovzdusie miest treba mat ciste...
Diesle maju zase DPF :roll:
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Bubissss

Příspěvky: 1
Registrován: 19.4.2013, pát 19:56

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Bubissss » 19.4.2013, pát 20:14

Zdravim vas. Jsem cerstvym majitelelem 147, 1,6 eco, na plyn. Pri ceste do sveta mi najednou motor ztratil otacky a objevil se motor system control failure. Auto sem zaparcil a premyslim co s tim. Plynu mam dost. Nemate s tim nekdo zkusenosti? Dekuju moc

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Petr147 » 20.4.2013, sob 08:13

to je univerzální chyba motoru... po přepnutí na benzín to pokračuje?

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 21.5.2013, úte 14:01

Tak jsem sundal svody (kvuli té vaně...) a v rámci toho mrknul na ty lambda sondy. Jenda byla BOSCH, druhá NTK. U toho NTKčka to hlásilo chyby katalyzátoru a předehřevu. Změřil jsem ohmetrem odpor předehřevu a nenaměřil jsem nic (resp. nekonečno), zatímco BOSCHka měla asi 18 Ohmů. Pak jsem zkoušel test, kterej jsem našel kdei na youtube - dát sondu du plamene a měřit výstupní napětí. Borec to zkoušel s nějakým malým autogenem, já jsem si vystačil normálně v kuchyni se sporákem.

Napětí a BOSCHce celkem rychle nastoupalo na 1.00V +/- a drželo. Napětí na NTK různě skákalo ... 0.3V, 0.5V, 0.6V pak za 0,3V a tak ... takže to má IMHO za sebou.

Nová stojí 2500CZK, takže už jsem udělal plošnák na ten simulátor s 555 :-)

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od HonzaR » 21.5.2013, úte 16:16

Přímovstřikovanej motor / JTS / se stachio-nikoli vrstvenou směsí je bez lambdy jakoby KULHAVEJ--libovolnej univerzál si ten motor určitě "ZASLOUŽÍ"-lepší než drátem do oka nebo náhražka v podobě simulace :-) možná to nějak pojede, ale SIMULÁTOR NEVEDE K PROVOZU V rozumným OPTIMU..--


Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 21.5.2013, úte 17:43

Ten motor má 4 lamda sondy a dva katalyzátory. Žiju v domnění, že dvě lmda sondy před katalyzátorem slouží ke zpetnovazební regulaci motoru. Dvě lamda sondy za katalyzátorama slouží jenom k tomu, aby jednotka vyhodnotila, jestli ty katalyzátory žijou a když ne, tak rozsvítila "tlustej vrtulník". K řízení motoru se ale (jak jsem si myslel) lamda sondy ZA KATALYZÁTOREM vůbec nepoužívají ..... nebo je to jinak?

PS ... já samozřejmě řeším ty lambdy za katalyzátorem.

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od HonzaR » 21.5.2013, úte 23:17

No to je přece jen příliš zjednodušené--ony se ty lambdy za katem k regulaci užívají, není to jen lepší kontrolka, že "nějak" funguje kat...
vstupuje do řízení i jako aktiv prvek, bez toho jinak nejde emisní limitu vůbec plnit..stachio strategie má určité konkrétní strategické složení splodin a to vede na určitej předpokládanej režim katalyzátoru..-to souvisí potom i s pojetím řazení katů/ nebo jejich modulů /v soustavě a režimem jejich funkce..pokud tohle není splněno,čili dostaneš se v režimu přes emisní mantinel, dochází k aktivní korekci.v oblasti vstřiku, která bere tyhle údaje jako další vstup...řízení je logicky z hlediska strategie různé u motorů s možností režimu vrstvené chudé směsi oproti třeba JTS s direkcí na trvalé stachiospalování , a chce to vědět docela do hloubky, jak jednotka v různých režimech a strategiích provozu přímovstřikovaného agregátu funguje..a reálně pracuje k emisním limitům...courají netem různý bastly..často jednoúčelový "krizový náhradní řešení", který z okamžitý nouze řeší "menší zlo".., který nejsou myšlený jako rozumný dlouhodobý řešení.. .bastlení s motivem vyřadit celkem bezdůvodně lambdu za katem ..myslím za těch pár stovek rozdílu nestojí.., základní regulaci u moderního přímovstřikovaného konvenčně provozovaného motoru je nesmyslný bastlením modifikovat, pokud k tomu nejsou opravdu logický důvody, směřující k vědomé modifikaci chodu-výkonový posun , ovlivnění spotřeby atd. /těch samotných pár stováků za adekvátní důvod osobně nepovažuju../

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 22.5.2013, stř 10:29

No myslím, že kvůli vadné lamda sondě takový věci moc lidí nedělá. Spíš je snaha řešit tak vadný katalyzátor, protože tam už to "pár stováků" většinou nebývá a koupit starší kat - to je IMHO dost risk.
Mělo by smysl např. projet řekneme 20km úsek s normální lambdou a zaznamenávat třeba dobu vstřiku a pak tem samý úsek se smiulátorem a naměřené hodnoty porovnat? Nebo to nemá žádnou vypovídací hodnotu .. ?

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od HonzaR » 22.5.2013, stř 16:32

... tzv. špatně fungující kat mívá jinou příčinu a na vině bývá hlavně často spíš sice funkční ale už "utahaná" první lambda před katem.., sice dává hodnoty, ale nestíhá reagovat dostatečně rychle v čase optimálně..a protože nestíhá reagovat, druhá lambda logicky pak řve kvůli emisím , který jsou už na ho. ..--tenhle motor má strategii stachiospalování /nemá vrstvení chudý směsi/ a regulační prvky to k tomu direktivně cpou--dobrý lambdy + váha jsou základ , jinak do katu jde nesmysl a druhá lambda bude logicky křičet., protože konstrukce katu uvažuje jasnou skladbu co se týká spalin ../pokud motor nežere olej jak protrženej, kat je sám o sobě celkem državej../ .Posuzovat lambdy v hořáku není vůbec optimum--kromě nějaké "statické" hodnoty je důležitá hlavně taky reakční schopnost v čase..
Čili v tomhle případě je jednodušší to prostě sesadit a případně mrknout na diagnostiku..pokud nebude nic v chybách, neřešil bych to.., určitě ne na základě takovýhleho testu.., to je zbytečný ..je to příliš vágní..
Daleko důležitější budou hodnoty a jejich průběh z druhý lambdy za provozu, to je mnohem víc vypovídající o celkové kondici soustavy základní regulace.motoru +kondice katu .--logicky s přihlédnutím na aktuální diagnostiku,..co se týká chyb..

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 24.5.2013, pát 16:29

Dá se o tom, jak ten motormanagement u JTS pracuje přečíst někde víc?

Jinak se musím přiznat, že mi nějak nejde do hlavy, proč by zpětnovazební regulace pracovala tak, že coby vstup skutečné hodnoty bude brát výstup lambda sondy metr od motoru za katem, když má k dispozici širokopásmovou lambdu rovnou na svodech. To mi fakt přijde logický, že tam ta lambda je jen kvůli přiškrcení kvůli emisím ...
Jinak ten test s plamenem beru spíš tak, že když ta sonda nefunguje ani tak, tak je mrtvá, zatímco když funguje v plameni, nemusí to znamenat, že je dobrá i v motoru (právě kvůli té dynamice).
Ted jsem ve stavu, kdy mám na ten simulátor všechno objednané, plošnák navrženej .. tak to asi zkusím. Kdyby se mi to nezdálo, tak NTKčko za 1100,- je jasná volba....

BTW - začal jsem to řešit právě kvůli chybám, co reportovala jednotka.

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

sperhy

Příspěvky: 3
Registrován: 14.3.2013, čtv 15:06

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od sperhy » 9.9.2013, pon 00:28

Zdravím..mam taký problém, že uplne nečakane som nemohol naštartovať AR 147 1.6 T.S..behala bez problemu a zrazu idem pred barakom nastartovať a mrtva...skúšal som to asi tak 10 krát..na posledný krát naskočila a hned naskočila tá kontrolka Motor System Failure... samozrejme ze diagnostiku budem riesit cim skor ja len ze ci nahodou neviete ci je to nejaky vazny problem..pretoze auto ide tak ako doteraz :)

kyselinka

Příspěvky: 2
Registrován: 29.10.2014, stř 14:40

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od kyselinka » 4.11.2015, stř 09:29

Ahojte, prosim vas, nepozna niekto nejakeho sikovneho mechanika s diag. pre alfu, v okoli Bratislavy?
Uz dlhsie mi svieti tato kontrolka a nikto mi s nou nevie pomoct :(
Dakujem.

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 28.10.2016, pát 20:59

.... problém. Najednou mi začala kolem 2000 ot. blikat kontrolka motoru. Diagnostika ukazuje "misfire" na valci 1. Auto NĚKDY trochu škube v nízkých otáčkách, ale to dělalo už nejakou dobu před tím, než se ta kontrolka rozsvítila.

Zkoušel jsem prohodit zapalovací moduly mezi válcema 1 a 2 a chyba zůstala na válci 1. Vyměnil jsem váhu vzduchu za BOSCHku, protože se mi nezdály hodnoty. Nepomohlo.

Ješte zkusím prohodit lambda sondy, ale pak už fakt nevím. Napadl mě ješte vstřikovač, tam by to šlo taky teoreticky prohodit s 2. válcem, ale nikdy jsem je nevytahoval.

Řešil jste to někdo někdy?

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od hno3 » 29.10.2016, sob 06:58

pokud to hlásí 1 válec, tka je problém stále na 1 válci.. ten modul si měnil samotnej, nebo i s kabelama?

když sem tu laboroval známýmu s jeho TSkem, tak měl rozlámaný kabely od modulu na svíčku... to byl celej problém.. preventivně jsem taky vyčistil VN kontakty v modulu, protže byly zelený až to hezký nebylo..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Petr147 » 29.10.2016, sob 07:03

Nemáš fajfku od svíčky bílou? Toto dělá při probijeni kabelu nebo fajfky

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 29.10.2016, sob 10:41

Je to JTSko. Tam žádný VN kabely nejsou, zapalovací moduly jsou naražený přímo na svíčkách.

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od tuta146 » 29.10.2016, sob 12:54

Jestli jsi prohodil cívky a je to pořád stejný válec, tak bude v háji svíčka, zkus prohodit svíčky.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Hrabosh » 7.11.2016, pon 07:59

Tak je to zdá se v pohodě, akorát by mě teda zjaímalo, co tomu bylo. Chvíli jsem s tím ješte jezdil a najednou chyba zmizela a už se neobjevila.
Počítám, že buď něco v elektrice, nebo nějaká nečistota ve vstřikovači pro 1. válec, která se vypláchla.

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od hno3 » 7.11.2016, pon 18:41

tuta146 píše:Jestli jsi prohodil cívky a je to pořád stejný válec, tak bude v háji svíčka, zkus prohodit svíčky.
nebo kabeláž k cívce, konekor... proměřit..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

littlebiker
Uživatelský avatar

Příspěvky: 71
Registrován: 20.4.2015, pon 19:17
Bydliště: Slovácko

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od littlebiker » 23.6.2019, ned 11:46

Moje zkušenosti. V6 2,5 141kW
Chyba vyskakovala po každém nastartování. Při jízdě se alfa chovala úplně běžně. Než jsme se domluvili se servisem, chyba se po cca pěti dnech přestala objevovat. V historii byla údajně chyba čtení polohy pedálu plynu. Smazáno. Měsíc už se neobjevila.
AR 156 2,5 V6 24V 2003
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: hlášení "Motor System Failure" (oranžová kontrolka)

Příspěvek od Petr147 » 23.6.2019, ned 13:31

Dej si tu do hledání potenciometr plynového pedálu

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 9 hostů