selespeed - neřadí

Odpovědět
roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od roberto37 » 1.5.2013, stř 10:52

Kalibrovali jste selespeed? I když nevím jestli je to po výměně motoru nutné, ale zkusit to můžete.
Nezlomili po výměně nějaké čidlo, či drátek k němu?
mě když selespeed řadil jen 1,2 a R měl jsem ho v nouzáku, protože byl špatně nasazen na převodovku.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od alfi166silver » 13.6.2013, čtv 15:02

Potřebuji radu :D.... Při jízdě po městě a v koloně dopravní zácpě se rozjížím přískokem vpřed (jak na CITY tak bez) a nedá se plynem regulovat plynulý rozjezd, prostě to nejde. Hlavně po delší jízdě. Za studena problém není. Je to jako furt vyšlapovat spojku, jako se to houpe... Když se povede rozjezd, je všechno OK, řadí nahoru, podřazuje...Ve FES jsem zkusil odvzušnění spojky a servis, na týden se to zlepšilo, alespoň jsem si to myslel, nikam jsem dál nejel, jen pár km po městě s dlouhou přestávkou. Dnes delší jízda a je to tu znovu, co mám hledat za chybu.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Hamster
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.4.2013, pon 08:20

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Hamster » 12.10.2013, sob 18:30

Taky mi Selespeed při pomalejch rozjezdech škube, hlavně za studena. Mola by to bejt spojka, ale zas mi nepřipadá, že by prokluzovala, po zahřátí se to usadí a když byla venku baterka, chvilku to fungovalo hladce. Dá se nějak přes diag seštelovat vyloženě spojka? Selespeed jako takovej štelovanej byl a bez výsledku...
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Selespeed
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic Emblema
ex Lancia Lybra SW 2.0 20V

DonLuke
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 11.10.2013, pát 02:33
Bydliště: KE

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od DonLuke » 13.10.2013, ned 17:06

Caute vsetci..mam ar 147 selespeed s rovnakymi problemami..u mna ked sa take nieco stane,uz sa mi stalo aj ze tam ostala len 4 vypol som ..a neslo nastartovat..taky cas som od nervov raz pohadxal s bayerkou a cuduj sa svetu sadol som do auta a v pohode...dalsi moj postreh je ze zvykne sa to pojebkat ak idem pp dierach..niekedu som odpojil baterku a znova to slo...takze v mojom pripade to bude.nieco kontaktobe v oblasti baterky..takze bud je selespeed citlivy na prud lebo som zistil ze sem tam sa mi svorky povytiahnu alebo niekde vedla je spojka selespeedu s rj...neviem co z toho este.som nato neprisiel

Tomis
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 18.8.2013, ned 12:00
Bydliště: Ostrava

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Tomis » 15.10.2013, úte 18:25

Zdravím lidi.Potřeboval bych rychlou pomoc. na moji alfičce 156 1,9JTD nejde zařadit žádna rychlost. sešlápnu spojku ale řadit nejde jako kdybych tu spojku vůbec nesešlápnul ( přitom pedál chodí dobře) ale při sešlápnutí jde šlišet klepáni někde u převodovky. já to typuju na spojku ale pry by to mohly být i válečky.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Petr147 » 15.10.2013, úte 18:31

Och.... [-o<

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Kubas » 15.10.2013, úte 21:26

Tomis: hele napiš to do nějakého vlákna týkajícího se manuálních převodovek.... sem to nepatří....
Ostatní prosím na dotaz neodpovídat ať se to tu neplevelí, díky....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od roberto37 » 15.10.2013, úte 22:24

DonLuke píše:Caute vsetci..mam ar 147 selespeed s rovnakymi problemami..u mna ked sa take nieco stane,uz sa mi stalo aj ze tam ostala len 4 vypol som ..a neslo nastartovat..taky cas som od nervov raz pohadxal s bayerkou a cuduj sa svetu sadol som do auta a v pohode...dalsi moj postreh je ze zvykne sa to pojebkat ak idem pp dierach..niekedu som odpojil baterku a znova to slo...takze v mojom pripade to bude.nieco kontaktobe v oblasti baterky..takze bud je selespeed citlivy na prud lebo som zistil ze sem tam sa mi svorky povytiahnu alebo niekde vedla je spojka selespeedu s rj...neviem co z toho este.som nato neprisiel
Selespeed opravdu potřebuje silnější baterii než normální JTS, či TS.
To, že nemůžeš nastartovat je tím, že ŘJ, poku zjistí chybu v systému selespeedu, tak nenastartuješ.
Mě třeba vypádával, kvůli nedostatku tlaku v okruhu, do Neutrálu. A pak s tím nešlo nic dělt. Jen za 1.: odpojit baterii na 50 min. anebo za 2. vyresetovat chyby pře FES diagnostiku. Všechno se vyřešilo koupí akumulátoru tlaku za 90 eur
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Hamster
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.4.2013, pon 08:20

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Hamster » 15.10.2013, úte 22:53

Tak ono je to pochopitelný, Selespeed se vypíná se zařazeným kvaltem, takže když pak před nastartování nedokáže vyšlápnout spojku/vyřadit, nemůže dovolit autu nastartovat motor.
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Selespeed
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic Emblema
ex Lancia Lybra SW 2.0 20V

DonLuke
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 11.10.2013, pát 02:33
Bydliště: KE

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od DonLuke » 29.10.2013, úte 16:56

hej hej to startovanie chapem. len proste mne to raz robi raz nie..keby to bol zly akumulator alebo nejaka ina cast robota tak by to robilo proste stale.. lenze ja niekedy aj tyzden lietam a ani raz to neurobi a uz ked si myslim ze sa to ukludnilo tak sa mi to stane presne na krizovatke a zstane tam svietit 4ka..alebo preskakuje z 2 na 4.. aaa vtedy to vyzera takto :smt068

Hamster
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.4.2013, pon 08:20

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Hamster » 29.10.2013, úte 19:33

Selespeed je hydraulický zařízení a žije díky elektrický pumpě. A stejně jako alternátor nebo startér může ta pumpa selhat. A selhání elektromotoru vypadá přesně tak, jak popisuješ. Ona totiž shoří jen část vinutí, takže pumpa většinou funguje (ačkoli bejvá hlučnější a tlakuje dýl), ale když se zastaví v určitý poloze (klidně jeden ze sta případů), už se nerozeběhne. Kdybys do ní praštil, rozeběhne se jako nic, ale i tak je mrtvá. Některý jdou repasovat, některý ne. Já tu svou musel měnit, koupil sem jetou za trojku, ale je výrazně tišší a funguje výborně.

Akorát teda když pumpa nejede, není slyšet a hlavně - nedá se řadit. Vůbec. Ani z čtyřky na dvojku, prostě vůbec. Leda vyřadit na neutrál, na to si to nechává nějakej rezervní tlak, ale to neplatí pro nastartování.
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Selespeed
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic Emblema
ex Lancia Lybra SW 2.0 20V

DonLuke
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 11.10.2013, pát 02:33
Bydliště: KE

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od DonLuke » 29.10.2013, úte 22:37

Zaciatok som pochopil no niekde v polovici som sa stratil..cize co navrhujes?na diag.to ukaze chybu pumpy?a este som zabudol:zistil som ze ak mi to auto urobi tak odpojim a zapojim baterku a vsetko je v pohode + dnes dom zistil ze hadicky ktorr vedu od nadrzky na olej selespeedu su poskodene v nejakpm mieste lebo su cele zaolejovane..ale hladina je ok je to uz asi dlhsie..olej som uz menil

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od Pivrnec911 » 4.11.2013, pon 14:17

Ahoj řešíme malej problém na Selespeedu,sundaval se robot-díra v převodovce(víčko) a nandání zpět to řadilo jen 1,2 a R,sundal se znovu robot a nastavil se chod snímače zařazení/zasouvání ale pro jistotu to teď přeskakuje nahoru 3ku dolu pohoda 5,4,3,2,1... Nemáte s tím někdo náhodou zkušenost?:-). *varim varim
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

DonLuke
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 11.10.2013, pát 02:33
Bydliště: KE

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od DonLuke » 20.11.2013, stř 00:41

Chlapi som v kontakte s Dirkom bellmanom...pre tych kt. Ho nepoznaju je to macher na selespeed..rirsili sme moj problrm obcasneho vyhodenia ruchlosti alrbo ze tam nrjaka ostane a nejde preradit..povedal mi ze nakcastejsi problem je ze kable selespeedu abs a nevirm coho vsetkeho idu po takym krytom hnrd vedla baterky a lamu sa skoro v pravom uhle a ze tam sa prerusuje niekedy prenos udajov a riadiacka zablokuje preradovanie a bud to vyhodi rychlost alebo ostane dnu alebo si tp robi co chce..dalsia moznost je rele.zevraj v mojom pripade..pumpa robot vsetko ok..takze mna caka kontrola kabrlazr..mozno som pomohol
Přílohy
147relais0 Kopie-2.jpg

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 10.12.2013, úte 14:25

Ahoj všem, trochu oživím téma. Netýká se to přímo Alfy, ale Stila Abarth se selespeedem. Na abarthu musela dolů převodovka, protože tekl motorový olej ucpávkou do prostoru u spojky. Když byla převodovka dole, dala se nová lamela, přítlačák, olej v robotu, ložisko zůstalo původní. Po nasazení převodovky a zkoušce zda je vše OK to nechce řadit nic jiného než 1 a 2. Ostatní rychlosti včetně zpátečky vyhazují ve FES chybu P1750.
Laicky to vypadá, že když dostane povel vychýlit řadící mechanizmus doprava (z pohledu klasického manuálního řazení), tak tam skočí ta chyba. Co má na starosti pohyb řazení doprava?
Zkoušeli jsme odpojovat jednotlivé EV, jestli to vyhodí nějakou chybu, ty tři nahoře v řadě vyhodili každé jinou chybu, to vpředu z boku po odpojení nehodilo nic, odpojení ložiska taky nic nevyhodilo (zkoušeno při vypnutém motoru).
Tlak v systému je dobrý. Motor jde nastartovat.
Má někdo nápad, kde je problém.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od alfi166silver » 11.12.2013, stř 19:26

Máte blbě nasazenýho robota na tyči řazení. Musíš mít mechanicky převodoku v neutrálu a nasazovat robota se sundanýma čidlama na pozici řadící paky a polohy řadící tyče. Víc kdyžtak zítra po telefonu.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 11.12.2013, stř 20:10

Díky. Přetlumočím mekánikovi.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od alfi166silver » 11.12.2013, stř 22:23

Důležitý je mít i robota v neutrálu, je na to takovej přípravek, ale dá se použít krátkej nástavec z goly a posadit na řadící hřídel převodovky. To čidlo, co vyhazuje chybu, bude zničený, strhne se tím, že byl robot např. ve trojce a řadil od jedničky a čidlo se strhne.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od roberto37 » 11.12.2013, stř 23:09

Mě když nasadili robota na novou převodovku, stalo se to samé. Auto bylo v nouzáku a řadilo jen N,1,2,R
Bude to zřejmě tak, jak píše alfisilver.
Já měl tu smůlu, že mi to nasazoval mekánik Lojza a další mekánici Lojzové v autorizovaným servisu AR Pressl na to přišli po devíti hodinách, jistě ustavičného hledání chyby. Suma sumárum účet za 900 eur. :smt075
Kdybych tenkrát nebyl vůl, zeptal bych se Belliho na alfisti.net. Nebo Silvera :wink:
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 12.12.2013, čtv 11:05

Byl jsem za mechanikem a ten říkal, že robota vůbec nesundával, že to nechal všechno na převodovce, aby pak něco při zapojivání nepřehodil, takže špatným nasazením robota to nebude. Jediné co rozpojoval bylo ložisko a sundával "granát".
Dneska to házelo opět chybu při pokusu o zařazení zpátečky, trojku a další rychlosti to také neřadilo, ale tentokrát to ani neházelo chybu. 1, 2 a N bez problémů. Při pokusu o zpátečku bylo slyšet, jak se v robotovi něco děje a pak to vyhodí chybu.
Ta chyba je pro upřesnění P1750 - Elektro ventil řazení. Teď jde o to který elektroventil to je a proč nefunguje (elektrická závada nebo něco mechanického).
Přikládám ilustrační foto, aby ti co neznají selespeed ze Stila viděli o čem je řeč. Jsou to dvě části (přední je s elektroventily a zadní řadící se dvěma čidly) spojené hadicemi.
Přílohy
Selespeed Stilo 2.jpg
Selespeed Stilo 1.jpg
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od alfi166silver » 12.12.2013, čtv 13:14

Granát máš na mysli akumulátor tlaku (to černý šišatý)? Pokud to bylo dole, dojde k odtlakování robota a ten se z neutrálu odřadí na dvojku. Na robotu proti řadící hřídeli by měl být na velký zápustný imbusový šroub pro servisní otvor. Do něj pak se strčí přípravek, kterým musíš nastavit robota doprostřed a dolů. Robot má tři polohy vodorovné a tři polohy svisle. Neutrál je (alespoň u alfy) uprostřed a dole.
A pokud je čidlo řazení v pr...., nic jinýho než 1-2 nezařadíš.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 12.12.2013, čtv 15:36

Ano, myslel jsem akumulátor tlaku, nemohl se kolem něj dostat ke šroubu převodovky. Takže díky tomu asi odešlo jedno z těch dvou čidel co jsou na robotovi. To nemají moc vychytané, že se to bez tlaku nastaví na dvojku, čekal bych neutrál, aby se dalo s autem manipulovat a auto zajistit ručkou.
Jen mě zaráží, že to hlásí chybu elektro ventilu řazení a ne poruchu čidla polohy řazení.
Mechanik dneska odjíždí, tak mu to v pondělí přetlumočím, ať se pokusí překontrolovat ty čidla.
Zatím díky.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od alfi166silver » 12.12.2013, čtv 15:56

To čidlo se strhne až když potom naplníš robota olejem a on místo z neutrálu jede ze dvojky a čidlo strhne, je tam perko jak v hodinkách. To že se vyřadí na dvojku nebo jiný kvalt v pravo je normální, za tím pístem, který ovládá "pádlo" je pružina. Právě na to je v servisech, kde vědí co dělat (nebo by měli vědět) ten přípravek. To čidlo pokud je stejný jak u AR koupíš v Kelly za cca 600-700. Je to čidlo polohy škrtící klapky na peugeot a citroen. Snímač polohy škrticí klapky EPS Objednací kód: EPS 1.995.001 . Je to stejný čidlo jen za třetinu a funguje dobře.
Ta chyba elektroventilu řazení z ničeho nic může být blbej kontakt, natrhlej drát, chce to proměřit. Elektroventil bys mohl sehnat na šroťáku jinak novej se dá sehnat je ve Fiatu a to si připrav 8500,-. Možná je chyba jen tady, v tomhle případě by to taky řadilo jen "nouzi"...
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 12.12.2013, čtv 19:13

Díky moc za rady. Myslel jsem, že když je to v nouzáku, tak jde 1, 2 + zpátečka, ale nám zpátečka nejde. Řeknu mu, ať koukne na ty čidla. To že se to přenastaví a pak poškodí čidlo jsme neveděli, bohužel. To čidlo z "francouzů" podle fotek vypadá že by mohlo být ono.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: selespeed - neřadí

Příspěvek od lukas.01 » 16.12.2013, pon 17:04

Dneska se podařilo po usilovném boji uvolnit horní snímač (ke druhému se asi jen tak nedostaneme) a nevíme jak přesně poznat jestli je špatný. Jen jsme ho povysunuli (aby jsme nezrušili jeho aktuální polohu) a zkusili jestli je jakoby předpružený a je tam cítit jakoby odpor nějakého pérka. Pokud by byl stržený, tak předpokládám, že tam žádný odpor nebude a bude se volně otáčet.
Nevíš které čidlo by se mělo poškodit naší neodbornou manipulací, to co snímá polohu vysunování a zasunování té "tyče" nebo to co snímá otáčení kolem osy?
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti