Svíčky - origos vs. ostatní

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Svíčky - origos vs. ostatní

Příspěvek od 1552,0 » 4.10.2007, čtv 09:58

//presunuto z opravy svepomoci...

Viem, ze sa to tu uz raz rozoberalo ale kedze v tom nemam uplne jasno chcel by som vediet vas nazor na sviecky v TS, presnejsie aky velky vpliv maju na vykon a priebeh motora neoriginalne sviecky. Mam tam Ngk, ktore tam namontoval este povodny majitel.
Pytam sa to preto, ci ma zmysel investovat do originalnych sviecok a ci potom spoznam rozdiel / priebeh / motora.
155 2,0 16V Super

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.10.2007, čtv 10:16

no to se obavam ze ti nikdo nemuze objektivne rict, ale NGK jsou dobre svicky...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 4.10.2007, čtv 10:22

Samozrejme, o tom nepochybujem. Lenze NGK stoja vsetky okolo 2000 Sk a tie originaly sa daju u nas kupit za 6500 Sk. Netusim v com je vsak rozdiel / v cene??? /.
Kedysi davno vsak este Integrale na inom fore sa rozpraval s nejakym chalanom o tom, ze ked tam nepouzije originelne sviecky " stejne mu to nepojede dobre "....
155 2,0 16V Super

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.10.2007, čtv 10:36

no ja bych teda nikdy ty originalni svicky nekoupil....prijde mi to hodne penez...plati se tam asi hodne znacka...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.10.2007, čtv 10:44

U tech originalnich NGK jde o to, ze to jsou platinovky a maji interval vymeny 100.000km... Proto ta cena.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.10.2007, čtv 11:01

aha..no to je slusnej interval....ale 3* tolik? :( jeste ze mam jTD :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 4.10.2007, čtv 12:02

Takze rozdiel vo vykone nieje ziadny, originalnymy svieckamy sa vsak predlzuje ich zivotnost.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.10.2007, čtv 12:12

Myslim, ze kdyz tam das nejaky poradny, tak rozdil ve vykonu nebude. Ale das za ne treba 4000Kc a zivotnost bude tretinova nez u NGK platinovek...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

krab

Příspěvky: 10
Registrován: 5.9.2007, stř 20:00
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od krab » 6.10.2007, sob 20:59

rozdíl poznáš scela určitě, patří tam NGK 4ks BKR6EKPA a 4ks PMR7A cena za kus cca 800,- vč.DPH - interval výměny jak už se tady psalo je 100000km, jinak ty NGK jsou prakticky originály, kdyby jsi si koupil svíčku orig. tak je na ní také NGK, můžeš dát i naše Brisky, nebo Bosch, ale cca po 15 - 20ti tis.km, ti auto začne blbnout, když jsem kupoval alfu, tak tam byly právě Brisky a najel jsem na nich asi 16 tis.km a motor dělal všechno možný jeno ne pořádně jet
Alfa Romeo 156 2,0TS
Fiat Ritmo 130TC Abarth

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 7.10.2007, ned 02:05

krab píše:rozdíl poznáš scela určitě, patří tam NGK 4ks BKR6EKPA a 4ks PMR7A cena za kus cca 800,- vč.DPH - interval výměny jak už se tady psalo je 100000km, jinak ty NGK jsou prakticky originály, kdyby jsi si koupil svíčku orig. tak je na ní také NGK, můžeš dát i naše Brisky, nebo Bosch, ale cca po 15 - 20ti tis.km, ti auto začne blbnout, když jsem kupoval alfu, tak tam byly právě Brisky a najel jsem na nich asi 16 tis.km a motor dělal všechno možný jeno ne pořádně jet

1.8 T.S. Brisky Silver a muzu upozornit, ze to jezdi dost dobre :wink:
Alfa Romeo 156 1.9JTD

krab

Příspěvky: 10
Registrován: 5.9.2007, stř 20:00
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od krab » 8.10.2007, pon 22:32

otázka je jak dlouho ti to bude dobře jezdit

:???:
Alfa Romeo 156 2,0TS
Fiat Ritmo 130TC Abarth

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 9.10.2007, úte 09:11

krab píše:otázka je jak dlouho ti to bude dobře jezdit

:???:
prvni sada vydrzle a 20 tisic .. pokud to vydrzi vzdycky, budu v poho pac ta sada me vychazi 4x 80(DR15YS) + 4x 160(AR14YS) :smt020
Alfa Romeo 156 1.9JTD

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 12.11.2007, pon 15:49

Tak som sa dnes este informoval u jedneho predajcu alfa-fiat a ten mi tvrdil, ze je rozdiel medzi tym, ake sviecky pouzijem. Podla neho nieje rozdiel len v intervale vymeny ale hlavne v tom, ze obycajne sviecky oproti platinovym /iridiovym/ nevedia dobre odpalit chudobnejsiu zmes, ktora je vraj v modernych motoroch pouzita, znazornil mi to na priklade, ze kedysi sa pouzival pomer napr. 1:15, moderne motory pouzivaju pomer az 1:24 /vzduch palivo/.
155 2,0 16V Super

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 14.11.2007, stř 08:08

1552,0 píše:Tak som sa dnes este informoval u jedneho predajcu alfa-fiat a ten mi tvrdil, ze je rozdiel medzi tym, ake sviecky pouzijem. Podla neho nieje rozdiel len v intervale vymeny ale hlavne v tom, ze obycajne sviecky oproti platinovym /iridiovym/ nevedia dobre odpalit chudobnejsiu zmes, ktora je vraj v modernych motoroch pouzita, znazornil mi to na priklade, ze kedysi sa pouzival pomer napr. 1:15, moderne motory pouzivaju pomer az 1:24 /vzduch palivo/.
T.S. ma smes 1:14
Alfa Romeo 156 1.9JTD

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 15.11.2007, čtv 12:35

Tak potom su original sviecky / predpisane vyrobcom /, zbytocne a taliani sa zmylili, pretoze nic ine v prvovyrobe nemali.... :smt035
155 2,0 16V Super

Kingmichal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kingmichal » 30.1.2008, stř 09:39

Ja sem zrovno premejslel o Denso iridium power... Ma nekdo zkusenosti?
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 30.1.2008, stř 10:41

Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kingmichal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kingmichal » 30.1.2008, stř 11:08

Kubas píše:Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).
Tak si me presvedcil no... Oni ty denso jsou stejne skoro stejne drahy, tak ja tam soupnu originaly... :drivers:
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 30.1.2008, stř 12:38

Kingmichal píše: Tak si me presvedcil no...
Mňo, já tě ani nechtěl přesvědčit, jen jsem napsal jak bych to řešil já :-) Vždycky se najde dost lidí, kteří tě budou přesvědčovat že platíš "jen značku" a v řadě případů budou mít pravdu.... ale u těch svíček si fakt myslím, že originál se vyplatí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 30.1.2008, stř 20:35

Mám tam densa a v pohodě.Přestalo to škubat a lépe to startuje.Stály mě 4000kč.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Příspěvek od JP159 » 30.1.2008, stř 21:47

Kubas píše:Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).
Naprostý souhlas :smt041 :smt041 :smt041
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

roman67
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 3.12.2007, pon 17:12
Bydliště: Levice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roman67 » 30.1.2008, stř 23:55

Tak kúpil som 4 x BRISK DOR14LGS, 4 x AOR 12 LGS všetky štvorkontaktové

1.) Staré sviečky aj keď NGK boli do polovice ZATOPENÉ (teraz už viem čo to znamená zatopené)
2.) kontakty na tých AOR 12 boli tenké ako ihla
3.) aj mechanik mal problémy s odskrutkovaním sviečok, aby ich nezlomil - tak boli hrdzavé

Výsledok neporovnatelný... doteraz za studena išla ako-tak dobre, no po zohriatí raz ťahala raz nie. Teraz cítiž záber už odspodu cca 1500 ot/min a už ťahá ako divá.
Výsledok... zatiaľ BRISKy fungujú OK.
Alfa Romeo 145 TS 1,4 16V
103 talianskych koní v modrej metalíze

http://videoalbumy.azet.sk/alfa/3YU1OGW ... a02f05f358

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 31.1.2008, čtv 08:44

Kingmichal: ako slapu tie original sviecky?
155 2,0 16V Super

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 31.1.2008, čtv 12:28

roman67 píše:Tak kúpil som 4 x BRISK DOR14LGS, 4 x AOR 12 LGS všetky štvorkontaktové

1.) Staré sviečky aj keď NGK boli do polovice ZATOPENÉ (teraz už viem čo to znamená zatopené)
2.) kontakty na tých AOR 12 boli tenké ako ihla
3.) aj mechanik mal problémy s odskrutkovaním sviečok, aby ich nezlomil - tak boli hrdzavé

Výsledok neporovnatelný... doteraz za studena išla ako-tak dobre, no po zohriatí raz ťahala raz nie. Teraz cítiž záber už odspodu cca 1500 ot/min a už ťahá ako divá.
Výsledok... zatiaľ BRISKy fungujú OK.
mam druhou sadu Brisek ... a parada :smt026
Alfa Romeo 156 1.9JTD

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Re: Svíčky - origos vs. ostatní

Příspěvek od skeisy » 3.9.2010, pát 17:58

Mohu se na něco zeptat? Koupil jsem si origo platinovky NGK a potřebuji je namontovat. Měnili jste si už někdo ty svíčky sami? Je na to třeba nějaký speciální vercajk, třeba momenťák? Nebo to můžu dotáhnout jen tak ručně?
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti