Oprava Variatoru

Eddie

Příspěvky: 32
Registrován: 10.3.2008, pon 10:16
Bydliště: Mirošov - Vysočina

Příspěvek od Eddie » 7.5.2008, stř 11:50

Mam takový dotaz k sací vačce. Nachází se na ní nebo ve variatoru snímání natočení? Nejak se mně alfice rozežrala a blbě drží volnoběh (je vysoky cca 1300 a dlouho trva než v klidu spadne na 960)byljsem na diagnostice u jednoho kulničkaře a jedina zavada zapsana v registru se týka snímaní vačky a lambda ukazovala konstantně 0,63V. Tak to bude asi kaput variator a lambda :(

Jak zabrala ta opravna sada variatoru? Ma to nejakou výdrž?
AR 156 2.0TS SW

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 7.5.2008, stř 16:08

Eddie píše:Mam takový dotaz k sací vačce. Nachází se na ní nebo ve variatoru snímání natočení? Nejak se mně alfice rozežrala a blbě drží volnoběh (je vysoky cca 1300 a dlouho trva než v klidu spadne na 960)byljsem na diagnostice u jednoho kulničkaře a jedina zavada zapsana v registru se týka snímaní vačky a lambda ukazovala konstantně 0,63V. Tak to bude asi kaput variator a lambda :(

Jak zabrala ta opravna sada variatoru? Ma to nejakou výdrž?
na volnobeh bych se zameril na tu lambdu

snimac na vacce sleduje pouze natoceni hridele
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Eddie

Příspěvky: 32
Registrován: 10.3.2008, pon 10:16
Bydliště: Mirošov - Vysočina

Příspěvek od Eddie » 12.5.2008, pon 07:31

Lambda mně napadla hned na začatku. Diagnostikou jsem se chtěl ujistit. Snimač natočení vačky najdu kde? U rozvodu?
AR 156 2.0TS SW

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 12.5.2008, pon 21:03

Jeden snímač je tuším na výfukové vačce ,když sundáš dekl z rozvodů,tak ho uvidíš.Jinak doufám,že mě ta opravná sada variátoru už přežije :-D
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 18.6.2008, stř 00:42

Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova :smt013
Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?


Nevíte někdo jakej má variátor rozsah?Kolik stupňů natočí se sací vačkou?




alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 18.6.2008, stř 14:07

pisou, ze rozsah zmeny je 25 stupnu
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 18.6.2008, stř 20:33

Strawberry156 píše:
Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova :smt013
Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?


Nevíte někdo jakej má variátor rozsah?Kolik stupňů natočí se sací vačkou?

Zatím mám najeto 1200km a slyšet to není.S tím sestavováním jsem to řešil nezávisle se dvouma mechanikama a ti mi potvrdili,že to jinak než dobře sestavit nejde.Jinak bys ty kolečka nedostal dovnitř.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 18.6.2008, stř 21:57

JiVi píše:pisou, ze rozsah zmeny je 25 stupnu
Díky za info..Měřil jsem ten rozsah variátoru a vyšlo mi 12,5 stupňě.tak jsem se trochu zhrozil,ale pak mi došlo,že vačky se točí poloviční rychlostí než klika,takže je to vlastně správně-na klice to udělá tebou zmíněnejch 25
Naposledy upravil(a) Strawberry156 dne 18.6.2008, stř 22:04, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 18.6.2008, stř 22:01

Aleš píše:
Strawberry156 píše:
Aleš píše:Sám jsem na to zvědavej.Doufam,že to po pár tisících nebudu dělat znova :smt013
Jak ten variáror - klepe ti nebo neklepe?Jak jsi ho smontoval zpátky tak jak má být?




Zatím mám najeto 1200km a slyšet to není.S tím sestavováním jsem to řešil nezávisle se dvouma mechanikama a ti mi potvrdili,že to jinak než dobře sestavit nejde.Jinak bys ty kolečka nedostal dovnitř.
To se právě pleteš,ten variátor sestavíš na mnoho způsobů a vlastně když ho rozebereš (i novej) chtěl bych vidět jak ho smontuješ zpátky tak jak byl(ty ozubený kolečka v poloze jako byly nastavený z výroby).zajímalo mě jestli nad tím jak pracuje vůbec někdy někdo přemýšlel a nebo jen každej rozebere,složí do jiný polohy protože to tak jde a kašle na to.Tak ti ten variátor bude klepat dál,nebo začne klepat za chvíli zase.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 19.6.2008, čtv 20:36

To s tím skládáním se mi moc nezdá.Měl jsem rozebraný dva a koumal jsem nad tím dobu a složit to šlo jen jedním způsobem.A to klepání(spíš neklepání) dělá ten teflonovej kroužek a na ten nemá složení vliv.Jestli teda nemyslíš to vložení koleček do toho tělěsa variátoru.Jinak ty kolečka jsou na sobě a když si je skládáš na vačku a zkoušíš zasunout,tak mi to šlo jen jedním způsobem.Jestli máš jinou variantu skládání,sem s ní,rád se přiučím.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Jans » 6.12.2010, pon 10:20

Opravna sada mi vydrzala 15tkm. Teraz za studena pri starte ako riadny naftak. Ked sa motor zohreje, je pocut len jemne cvakanie... Caka ma vymena...
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Lubka » 5.1.2011, stř 00:00

Tákže sám můžu potvrdit že oprava je hloupost :) Dneska jsem ho po 240 000 konečně vyměnil a je to nářez :) Alfinka si jen přede žádný cvakaní ono se není čemu divit ten co tam byl měl už hrk :D Taky můžu říct že auto líp jede a něco na tom bude ten starej špatně otvíral ventyly. A další věc je krásně slyšet jak Alfí změní zvuk když se jí při 3000 otáčkách šlápne na krk a když se to blíží k 7000 otáčkám tak variátor začne nádherně pískat. A jinak mi známej udělal decentní chip na 110kW a to auto letí. Zítra se jedu k Malečkom poptat na ostřejší vačky :D Ale to už je OT tak sorry :)
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 7.1.2011, pát 00:04

Náhodou mě napadlo zagůglit písmena vypálená na variátoru :)
http://www.omgmeccanica.it/

4bedas
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 12.1.2011, stř 14:53
Bydliště: Bílý Kámen(JI)

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od 4bedas » 5.5.2011, čtv 19:21

zdravim chci se zeptat co je teda lepsi?starej variator repasovat a nebo dat novej?je rozdil jenom v porizovaci cene nebo i jak dlouho to vydrzi?diky
mam 146 1.4ts
JTD = fuck TDI :D
156 jtd 103kw

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od jouda » 5.5.2011, čtv 21:14

pokud je starej variator uz uplne KO, tak se nevyplati ho ani opravovat, pokud je variator v zacatku odchodu do vecnich lovist, tak by to asi slo.

Odbornik je Kurkyn, tak uvidis co ti rekne.

PS mam jeden novej nepouzitej na prodej :smt040
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 6.5.2011, pát 08:41

Jestli variátor tluče pořád, tak ej potřeba ho vyměnit. Pokud zacvaká krátce po startu (opravdu krátce) tak mu sada na čas pomůže. Ale ta sada, co tak pozoruju, je spíš prevence.

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Rumcajsek » 10.8.2011, stř 21:11

No nevím proč říkáte klepání,když naf´ták spíš klapemteda alespoň mě to tak příjde,klepání jsou pro mě otřesy z něčeho,nemluvím jen o omotoru,ale o celkově všem....můj variátor pomalu též odchází,na dvojku se v autě cejtím jako když jedu v passatu tdi:D
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od DERGO » 22.4.2012, ned 08:48

Hloupý dotaz. Může klepající variátor poškodit něco víc na motoru než jenom sám sebe?
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 23.4.2012, pon 08:55

když se to nechá fakt dlouho, tak se může omlátit vačka + zdvihátka, protože se vačka díky vůli ve variátoru točí trhavým pohybem.

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od lukee » 23.4.2012, pon 12:12

Jeden zkušený mechanik z jížní moravy mi říkal, že trvalé vyřešení problémů s variátorem u Twin Sparku nevyřeší pouze jeho výměna za nový, vylepšený typ, ale že je třeba taky udělat úpravu na hlavě - konkrétně je třeba do jednoho kanálku vložit zpětný olejový ventilek z Fiatu Barchetta 1.8. To vyřeší studené starty, kdy je variátor plně naplněný olejem (bez zpětného ventilu je v něm taky olej, ale ne tolik).

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od DERGO » 23.4.2012, pon 22:09

lukee píše:Jeden zkušený mechanik z jížní moravy mi říkal, že trvalé vyřešení problémů s variátorem u Twin Sparku nevyřeší pouze jeho výměna za nový, vylepšený typ, ale že je třeba taky udělat úpravu na hlavě - konkrétně je třeba do jednoho kanálku vložit zpětný olejový ventilek z Fiatu Barchetta 1.8. To vyřeší studené starty, kdy je variátor plně naplněný olejem (bez zpětného ventilu je v něm taky olej, ale ne tolik).
Vitaj,

odkud přesně je prosím Tě ten mechanik? Že bych se s ním domluvil jak na to :wink:
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 24.4.2012, úte 19:24

Koukám do ePeru a žádnej zpětnej ventil nevidim, jediný ventil, který má co do činění s variátorem je ovládací, který otvírá přívod oleje do variátoru a ten má TS samozřejmě taky.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Dallen » 24.4.2012, úte 21:02

Taky jsem se snažil něco podobného hledat, ale raději jsem si počkal, až to případně potvrdí i někdo jiný.
Jestli ten mechoš náhodou nekecal.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od lukee » 25.4.2012, stř 08:54

Ovládací solenoid samozřejmě nemyslím. Ten zpětný ventil má samostatné číslo dílu (pozjišťuju). Ukazoval mi to, je to normálně klobouček s kuličkou a pružinkou a dává se to do jednoho olejového kanálku zespod hlavy válců (ze strany těsnění hlavy). Pokud to chceš vědět hned, případně si tu opravu domluvit, je to pan Vyskočil z Nové vsi u Oslavan. Mám s ním dobrou zkušenost (dělal brzdy na DERGOvé 145 a mi rozvody na 159) + tam jezdí servisovat půlka jihomoraváků ze Squadry. Co vím, tak bývá i dva pracovní dny v týdnu v Motortecu v Brně - možná lepší než jezdit až k těm Oslavanům.

Tel: 602 177 101

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava Variatoru

Příspěvek od Kůrkyn » 25.4.2012, stř 09:11

to trochu ztrácí logiku, protože pokud je ventil mezi hlavou a blokem, potom
a) po zastavení motoru stejně vyteče přes ložiska vaček a jeho tlak v hlavě bude roven atmosférickému
b) proti vytečení oleje z variátoru samotíží to beztak nepomůže, protože variátor je dobře utěsněný ocelovým kroužkem
c) ventil sníží průtok oleje do hlavy motoru
EDIT:
u barchetty to má číslo 55181700 je to tam od roku 2003 na ts by to dejme tomu mohlo, ale asi by se musela upravit hlava a blok.
TS to mají taky, ale až od roku 2003

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů