JTD a fritovací olej

Odpovědět

Proč zkusím jezdit na rostlinný olej ze supermarketu?

Je to levnější
3
14%
Na autě mi nezáleží
6
29%
Doženu to chipem
10
48%
Jen tak
2
10%
 
Celkem hlasů: 21

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

JTD a fritovací olej

Příspěvek od kejml » 16.1.2008, stř 01:25

Ahoj Cuoristi -yes- , wágnovci arvsvw , báčkaři (/no-icon avail//) i merglisti (/no/star/allowed)!
Chci vyprovokovat diskusi na téma
Co si myslíte vhodnosti biopaliva pro naše kamna?
Chci vědět, co si myslíte o možnosti tankovat litr za dvacku na parkovišti před teskem z PET lahví na jedné straně,
až po přestavby aut na vysmaženej volej z burgerů.

Nebo si zkusme položit otázku, zdali je bezpodmínečně nutný ty naše laciný italský šlapky krmit panenským olivovým olejem nejmenované škeblící se firmy.

Pro vylosovaného účastníka ankety zapůjčení "libovolného" vozu z produkce FIAT Group nebo VAG nebo značkový chiptuning se slevou.

admin:
PS: Sponzory seženu.
PS2: Zařiď si SEO kvůli PageRanku woe :)
Naposledy upravil(a) kejml dne 16.1.2008, stř 09:39, celkem upraveno 1 x.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 16.1.2008, stř 06:55

Tak jsem se jako první zůčastnil hlasování :smt026 Tak když na to půjdu logicky, tak do nádrže můžu hodit i ty pet flašky. Potom se dá vyzkoušet i suchý dříví. Vycházím z tvrzení že nafta patří do kamen. Tak vzhledem tomu, že mám pod kapotou sportovní kamna, tak tam shoří všechno ne?....
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 16.1.2008, stř 10:47

Já to viděl jednou, jak to borec lije do Golfa TD. Bylo to lehce z jara, venku asi 5 stupňů. Po ránu deset minut trvalo, než motor získal pravidelný chod a z výfuku přestaly lítat hranolky, jak to jelo nevím.

Nicméně už ten trapas lít na parkovišti před obchodem olej do nádrže, mě odrazuje. Nebude lepší zajet do JZD nebo ČSAD, domluvit se s chlapama, že jim dáš za každý litr dvě kačky navíc na ruku a brát to za dvacet tam?

Jinak nám, zarputilým fosilistům, se blýská na lepší časy :-D
http://www.lidovky.cz/biopaliva-uz-v-br ... _ln_eu_glu
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Zamin
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 3.7.2007, úte 20:58
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zamin » 16.1.2008, stř 10:57

Kleofáš píše:...Nebude lepší zajet do JZD nebo ČSAD, domluvit se s chlapama, že jim dáš za každý litr dvě kačky navíc na ruku a brát to za dvacet tam?...
A za kolik myslíš, že kupujou naftu v ČSAD nebo zemědělci? :smt064
EX AR 146 1.4 TS 16V Junior, AR 33 1.7 IE, ještě předtím AR 33 1.7 16V - jednou se k ní vrátím...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2878
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 16.1.2008, stř 11:18

kejml: na Lanciaklubu je kluk který jezdí s 2.4 tuším jen na olej, má nick Tomáš Oáza a občas se tu taky objevil. ten bude mít asi nejvíc zkušeností.. na druhou stranu nemá commonrail.

já tankuju Shell dál, olej používáme jen na smažení a do salátu :wink:

Kleo: že by dostali rozum? :smt033 :D
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 16.1.2008, stř 11:21

Tomas jezdi na smes trafololeje a nafty....ma 2.4 TDS

ja jezdim k TESCU....cena 29.80 a jezdi to stejne jako na Shell
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dresik » 16.1.2008, stř 11:28

Nemám a neměl sem JTD, ale do obyč. TDs sem lil olej normálně jeden čas. Přijel sem na benzínku, dal tak za 150,- nafty a do zbytku sem přímo na benzíne do auta zvrhnul právě tesco olej a pohoda. Jen jednou v zimě sem to nesmíchal a olej ztuhl.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 16.1.2008, stř 13:46

No ja bych to do commonrailu neriskoval, ale kamos ma muj byvaly nesmrtelny citroen BX 1,8 TD a jezdi na to bezne a to i v mrazech. Dostava to v zavodni jidelne a pak filtruje, takze po secteni nakladu jezdi za 1,50/litr. Ale ten smrad je strasny. :-D
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.1.2008, stř 13:54

JJ v comonrailu bych to neriskoval. Bohužel tato odpověď mi v hlasování schází. Takže proto volím variantu - doženu to chipem, protože mi to přijde takové nejvíce tuzerské :smt033 :weedman:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 16.1.2008, stř 15:22

coyote píše:... Bohužel tato odpověď mi v hlasování schází...
Možnosti anketních odpovědí jsem volil velmi pečlivě, aby si tam každý kamnař našel to svoje.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2878
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 16.1.2008, stř 15:28

já nehlasoval, nebylo pro co. buď příště ještě pečlivější :wink: :D
Alfetta GTV L

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 17.1.2008, čtv 21:03

Zamin píše:
Kleofáš píše:...Nebude lepší zajet do JZD nebo ČSAD, domluvit se s chlapama, že jim dáš za každý litr dvě kačky navíc na ruku a brát to za dvacet tam?...
A za kolik myslíš, že kupujou naftu v ČSAD nebo zemědělci? :smt064
No nevím, je to jen hrubej výpočet. Marže jsou kolem 10 -12 procent po dovozu do ČR, takže předpokládám, že když si to někdo i sám do toho JZD doveze, tak těch 6 korun dolů to bude. Tipuju. Dobře, přiznávám, že to není dvacet... :smt102
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

olejvs nafta

Příspěvek od Milano75 » 13.3.2009, pát 20:52

rostlinný olej poškozuje palivovou soustavu, proto se musí pal. soustava upravit, pak je to podobný princip jako u LPG, startovat na naftu a končit na naftu( k poškození docházím vlivem agresivního složení oleje, kdy během nenastartovaného motoru oxiduje ze vzduchem a vytváří korozi-vydírání pal. soustavy) další nevýhoda je jízda v zimě, to se dá lehce odstranit vyhříváním, další nevýho (u starších motorů) je že vlivem špatné komprese proniká rostlinný olej do vany(dá se lehce odstranit mikrofiltrem, kdy se pak intervel výměny oleje prodlouží až na 60 000-proč ho asi automobilky nemontují sériově :) ) další nevíhoda je přídavná nádrž( starý plechové nádrže se dají upravit na dvě kapaliny) další problém je s počáteční investicí kdy ůpravy motoru jsou od 6000 do cca 25000, zálkeží na tom jakej komfort chcete a mno další nevýhoda je že to smrdí :)


a ted výhody

jízda na stolní olej zvyšuje výkon!!!!
u malo objemového auta to nepoznáte u nákladních vozidel se to pohybuje řádově okolo 15 HP

levnější provoz

větší dojezd díky přídavné nádrži

nišší emise

dnes jde upravit na olej i comonrail

na rostlinný olej lítaj už i letadla!!!!!!!!!




http://www.rostlinnyolej.cz/

:smt041 :smt041 :smt041 :smt041
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 14.3.2009, sob 11:24

U starych TD se nemusi upravovat vubec nic, mel jsem Citroen BX a prodal ho kamosovi, ktery ho krmi olejem z Mc Donaldu, samozrejme filtrovany a jezdi jen na nej a to i v zime. Nalital asi 30 000, zatim zadne poruchy ci zmeny. Ale do JTD bych to dal maximalne novy z obchodaku, ale jen do kufru a pak sup do kuchyne :-D
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 14.3.2009, sob 19:50

milano 75 je zajímavé že píšeš že olej zvyšuje výkon jelikož si pravidelně kupuji časopis AUTODIESEL a ted v posledním čísle psali že pokud by stouplo tzv. MERO v naftě na 10% tak se sníží výkon motoru až o 20%. Tak je pravda že je to nová info. jelikož teprve ted mají na zkoušení výkonů mixované nafty noví motor tipu HDI dudíš comonrail. Před tím to bylo klasické předkomůrkové TD. Tak doufám že dostanou naši zákonodárci aspon v tomto rozum a nepovolí to protože pak bych asi začal na ten olej z Lídlu jezdit taky :(

No a pak už jen hlasování o tom jestli je lepší olej Lidl ,Kauf nebo Tesco :smt040

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 15.3.2009, ned 10:49

pro me hlasovani nebylo.
a pokud bych mel usetrit nekolik km levne jizdy a pak delat repas vstrikovace za 2500kc kus tak nevimco je lepsi..
kdovi jak se k tomu zachova vysokotlake cerpadlo
a pomocna pumpa v nadrzi vam zarucene po X hodinach se spalí.protoze neunese ten odpor.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 15.3.2009, ned 11:35

stará osvědčená cesta je dřevoplyn:
http://drevoplyn.wz.cz/
:-D

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

výkon a rostliný olej

Příspěvek od Milano75 » 16.3.2009, pon 20:10

http://www.kluemper-pflanzenoeltechnik. ... ody-2.html

taky jde o to že když upravíš pal, soustavu tak tam máš předehřev a ten ohřívá olej na víc jak 65stupnů, čímš má vlastnosti jako nafta, proto nemůžež nalej do nádrže u comrailu jen tak olej, protože bude hustčí než nafta a čidlo na kvalitu paliva ti to odstaví, kdyžto obyč diesel to zchroupal, když ale do obyč diesla leje jen olej bez nafty- nemýchá to ani 1ku1 tak ránu mu to musí startovat na 2-3 válce dlee opotřebení motoru
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: JTD a fritovací olej

Příspěvek od Harous » 4.9.2009, pát 18:04

obnoveno
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD a fritovací olej

Příspěvek od Milano75 » 4.9.2009, pát 18:26

jop tak tady je to téma :smt044
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD a fritovací olej

Příspěvek od Marek_3L » 4.2.2017, sob 14:11

Nový friťák je drahý (výhřevnost o třetinu nmenší než MN), obashuje dost vody (fuj). Filtrovaný friťák k tomu sůl a karbon. Nemá to žádnou mazivost. Nejlepší zkušenosti jsou s provozem na použitý hydraulický olej, ale je nutno pečlivě filtrovat na jednotky mikronů. Vhodnější je rotační čerpado, sám jsem provozoval motor mercedes 2,9TDI (přímý vstřik) na 95 procent oleje a 5 procent nafty. Rozdíl není žádný, kilometrovcý proběh bude asi menší, protože všechno prostě nevyfiltrrujete. Do CR je olej nejméně vhodný, protože čerpadlo. Totéž PD. Pozor-některé oleje, typicky trafoolej, masivně karbonuje na vstřikovačích a omezuje výkon, časem by se propálily písty apod. Kouřivost v každém případě neznatelná. Ideální je motor s vírovou komůrkou a čepovými tryskami, ten spálí v nouzi i vyjetý motorák, ale extrémně vydírá čerpadlo. Takže třeba starý fiat ducato 2,8D by běžel na všechno co je mastné, má komůrku a rotační čerpoadlo. Ale friťák už nikdy, nemá to smysl ani zadarmo. leda do auta na konci životnosti. stoptalk
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů