EGR ventil

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

EGR ventil

Příspěvek od Richie » 28.2.2007, stř 21:36

mam takovej pocit ze mi nefunguje EGR ventil..kdyz jsem za chodu motoru sundal hadicku tak necvakl :( muz to byt ten duvod proc mi to vice kouri?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od drtikols » 1.3.2007, čtv 11:08

Richie píše:mam takovej pocit ze mi nefunguje EGR ventil..kdyz jsem za chodu motoru sundal hadicku tak necvakl :( muz to byt ten duvod proc mi to vice kouri?
a kdo ti rekl ze to ma cvakat???
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.3.2007, čtv 12:08

no to je normlani ne?..kdyz odpojis tu hadicku tak egr ventil preci musi cvaknout...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 1.3.2007, čtv 12:46

Richie píše:no to je normlani ne?..kdyz odpojis tu hadicku tak egr ventil preci musi cvaknout...
nechci se hadat ale nevim co by ten ventil takovou silou ho drzeli...je tam prizina jako krava.a pri chciplem motoru neni nic co by ho udrzelo.a ventil stejne otevira az pro 2700otacek.a v nekterych propadech pro volnobehu...takze pri nastartovanem motoru ho neuslysis.ale udelaj si tes sam jestli ti jde...pri zhaslem motoru foukni nebo nasaj ted nevim do hadicky...a uslysis jestli maka ci ne :wink:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.3.2007, čtv 13:31

me to vzdycky cvakalo na volnobeh...ale OK..zkusim..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.3.2007, pát 07:18

tak musim si nasypat na hlavu popel...Drtikols mel s EGR ventilem pravdu...to ze necvaka na volnobeh nemusi znamenat ze nejde...zksuil jsem to odpojit v otackach a cvakl....vcera jsem prokoumal ty vsechny hadicky co k nemu vedou a poradne jsem prakrat cvaknul pusou :) a auto bylo potom jalk vymenene...nevim teda jestli to bylo tim ale rekl bych ze auto prestalo kourit a zda se ze zase jede :)
ale stejne bych mel jeden dotaz....v motoru na strane u skla je takovy plastovy soudek a do nej vede hadicka od vyvevy a z nej vede hadicka pres motor prave do EGR ventilu....co ten soudek vlastne dela??? jsem vypnul motor a z toho soudku se ozyvalo piskani,takove jako elektricke bzuceni nebo tak neco....co ta potvora vlastne dela?..je na tom taky nejaky cidlo myslim...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.3.2007, pát 11:50

Bylo to urcite elektricky bzuceni? Nebylo to spis vyrovnavani tlaku?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.3.2007, pát 13:44

no bylo to takove prdeni :) podobny zvuk jako kdyz oteviras PET lahev :)
Obrázek
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.3.2007, pát 14:02

Neni to tohle?

Obrázek
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.3.2007, pát 14:16

jojo...je to ta jednicka.....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 23.3.2007, pát 14:53

to prave otevira EGR ventil.podtlakem
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.3.2007, pát 14:56

ale ten podtlak tam jde uz z te hadicky,...ten ventil jen urcuje kdy?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.3.2007, pát 15:17

Aha, tak nevim jestli si to predstavuju dobre, ale ten ventil by vlastne mohl regulovat co poustet do EGR. Jestli podtlak z vyvevy, nebo pres ten filtr (2) atmosferickej tlak...
Ale je to jen a pouze moje teorie... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 23.3.2007, pát 20:42

Harous píše:Aha, tak nevim jestli si to predstavuju dobre, ale ten ventil by vlastne mohl regulovat co poustet do EGR. Jestli podtlak z vyvevy, nebo pres ten filtr (2) atmosferickej tlak...
Ale je to jen a pouze moje teorie... :wink:
ne tlak ale podtak. ve vyveve take neni tlak.
Egr ventil otevres taky pusou kdyz sajes.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Tomas-Oaza
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 5.1.2007, pát 17:03
Bydliště: Nikolčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas-Oaza » 24.3.2007, sob 09:47

drtikols píše:
Harous píše:Aha, tak nevim jestli si to predstavuju dobre, ale ten ventil by vlastne mohl regulovat co poustet do EGR. Jestli podtlak z vyvevy, nebo pres ten filtr (2) atmosferickej tlak...
Ale je to jen a pouze moje teorie... :wink:
ne tlak ale podtak. ve vyveve take neni tlak.
Egr ventil otevres taky pusou kdyz sajes.
kdyz se drtiku podivas na cd marei tak tam to najdes presne popsany jak tady ten system funguje. ta krabicka pod sklem je jen elektromagne ventil,zkousel jsem ho uz taky rozdelat a cistit, od ni jdou info da RJ a ta pak ridi vahu vzduchu.podltak jde na brzdy a na egr
Lancia Kappa 2,4 TDS

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 24.3.2007, sob 10:11

Tomas-Oaza píše:
drtikols píše:
Harous píše:Aha, tak nevim jestli si to predstavuju dobre, ale ten ventil by vlastne mohl regulovat co poustet do EGR. Jestli podtlak z vyvevy, nebo pres ten filtr (2) atmosferickej tlak...
Ale je to jen a pouze moje teorie... :wink:
ne tlak ale podtak. ve vyveve take neni tlak.
Egr ventil otevres taky pusou kdyz sajes.
kdyz se drtiku podivas na cd marei tak tam to najdes presne popsany jak tady ten system funguje. ta krabicka pod sklem je jen elektromagne ventil,zkousel jsem ho uz taky rozdelat a cistit, od ni jdou info da RJ a ta pak ridi vahu vzduchu.podltak jde na brzdy a na egr
tak tak
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 24.3.2007, sob 10:43

Jak muze ECU ridit vahu vzduchu? :shock:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 26.3.2007, pon 07:12

a pomohlo to kdyz jsi to vycistil? a jak je to narocny to rozdelat?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Tomas-Oaza
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 5.1.2007, pát 17:03
Bydliště: Nikolčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas-Oaza » 26.3.2007, pon 08:20

no kdyz sem to rozdelal tak to bylo uvnitr zrezly,vycistil sem to a smontoval zpatky,ale to rozdelavani je pakarna.je tam jen elektromagnet.mam to doma navic,jestli chces tak to muzes zkusit prehodit.jinak ochcavka ma to stejny a jde to prendat z ni taky :lol:
Lancia Kappa 2,4 TDS

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 29.5.2007, úte 13:33

no asi budu muset ventil rozdelat..zase to zacalo kourit a zrat....jen se trochu bojim tech sroubu?..vyndal jsi ho uplne ven?...nebo jak se to rozdelava ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.7.2007, stř 07:59

no tak jsem vcera vyndal EGR ventil a byl jsem docela prekvapen...byl docela cisty..ani jsem ho nijak necistil a dal ho tam zpatky...rislo mi teda ze trosku drhne ta osicka po ktere to jezdi nahoru a dolu....az budu mit chvilku tak oddelam tu trubku co vede od EGR ventilu do sani...ta bude asi uvnitr spinava....jinak jsem ho potom strcil zpatky a nastartoval a kdyz jsem sundaval hadicku tak cvakal jak o zivot...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

dudahugo

Příspěvky: 5
Registrován: 26.8.2007, ned 21:05
Bydliště: skalica

Příspěvek od dudahugo » 27.10.2007, sob 20:20

Kde najdem ten EGR ventil? Aj mne to niekedy začoudi alev iba ked tomu dám céres pri predchádzaní .

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 21.1.2008, pon 01:49

mne alfa dymila jak" avia " :smt033 tiež som myslel že je to EGR ale som zistil , že tam ani nie je :shock: u nás v alfe mi technik povedal ,že mi ho ani netreba, vraj ide len o ekológiu _Q4_ .....dymila na čierno tak ,že keď som riadne pridal tak autá za mnou nebolo vidieť :shock: samozrejme o spotrebe ani nehovorím ...bola to váha vzduchu \:D/ ...tak neviem ako s tým EGR ale auto ide jak píla a nedymí ....pri normálnej jazde 90 až 100 spotreba 6-6,5l.... treba ho tam vôbec :smt102

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Dobrý přítel EGR aneb ať žije ekologie...

Příspěvek od coyote » 6.7.2008, ned 20:24

Tak jsem se dnes jal vyčistit EGR ventil. Zároveň jsem se po projití rad na stilo fóru (mám stejný motor) mrkl i na čidlo tlaku turba. Když jsem to viděl, rozebral jsem pomalu celý sací trakt a vykouklo na mě něco odporného. Břečka, kterou vytváří saze (které přepouští spolu se spalinami EGR ventil zpět do sání) se smísí s olejem, který propouští turbo a vytvoří na stěnách sacího traktu velmi hnusný povlak. Jen se podívejte...


Obrázek

Obrázek

Tohle tam máte nejspíš všichni ropáci :roll:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 7.7.2008, pon 00:06

nevim nevim ale turbo by nemelo postit ani kapku..pokud ano sakra bys to poznal.rozhodne by si citil smarad za autem a delalo by to modre oblacky.
olej se tam bere scela jednoduse s klikove hridele kde je vyvedena hadice a to primo do sani .a to primo do saci hadice ktera je presne pred turbem..takze s turba uz tlaci krasny zaolejovany vzduch ktery leti se jeste schladit do chladice.a pak hura do motoru .
proste to zamastane byt musi.kdyby ne delas vybras ZAŽIVA :smt040
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů