EGR ventil

Odpovědět
Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Franik » 16.6.2014, pon 19:26

jj měl jsem ho rozebranej úplně, včetně navrtání. nic na tom není vyvrtáš dírku vyklepneš vezmeš smirgl o hrubosti 2000 a pod vodou vše krásně vyleštíš a pak jen vazelínu na brzdy bez kovu, namáznout a šup seskládat zpět.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 16.6.2014, pon 20:15

Právě, že tu horní část jsem nemyslel, ta chodí bezchybně :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Franik » 16.6.2014, pon 20:46

spodek je jednoduchej ještě víc, kup sprej na karburátory a prostříkej nech působit a pak propláchni. na tom nemáš co rozebírat.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Luke94

Příspěvky: 1
Registrován: 12.7.2014, sob 13:46

Re: EGR ventil

Příspěvek od Luke94 » 12.7.2014, sob 13:49

Zdravím chcu se zeptat koupil sem alfu 147 1,9JTD 74kw kde najdu egr a jak se dá zaslepit Díky :wink:

hreny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 12.9.2012, stř 16:07
Bydliště: Rakovník

Re: EGR ventil

Příspěvek od hreny » 13.10.2014, pon 22:19

Zdravím, nevíte o někom , kdo by mi softwarově odstranil egr na ar 156 2.4 JTD 20V ? NHejlépe střední čechy....diky
Alfa Romeo 156 SW 2,4JTD 20V 129kW, 2004
ex - Fiat marea Weekend 2.4 JTD 112 kW, 2000
ex - Fiat bravo 1.9 TD 1998

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: EGR ventil

Příspěvek od JirkaNTV » 18.10.2014, sob 07:53

Ahoj Alfisti,jsem tu nový a rad bych se zeptal na pár informací ohledně zrušení EGR, neb mi to po přečtení příspěvků je čím dál víc nejasné.
Mám 147 JTD a 85kW.
1.neurychluje EGR ohřívání studeného motoru?
2.je doporučující po zaslepeni EGR upravit mapy v ECU z důvodu změny množství O2 v nasatem vzduchu, nebo pouze z důvodu alarmoveho hlášeni?
3.nenastávají nějaké další problémy po zaslepené?
:diky
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: EGR ventil

Příspěvek od Temp » 18.10.2014, sob 08:35

1. Ano, ale ne moc výrazně. Rozdíl ohřevu bude do 5 minut.
2. Jen kvůli chybě co vyhazuje palub PC. Kvůli kyslíku to předělávat není třeba. Ostatně stejně se EGR po zahřátí motoru zavírá (respektive by mělo).
3. Ne, nevím o nikom, kdo by měl jakýkoliv problém a to jsem o tom taky dost zjišťoval, než jsem to dal pryč.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 18.10.2014, sob 16:20

5 minut muze byt 10 km,takze s takovym udajem bych si daval pozor na pusu!
Moje 2,4 JTd se orhreje myslim vodu ted kdyz je okolo 15 stupnu tak za 4 km kdyz jedu lazo plazo. kdyz tomu hvizdnu staci 2 km,ale kdo by to delal. no a mam zaslepeno. Kdzy bylo nezaslepeno rozdil byl cca 1 km a nezkousel sme kdy zacne driv topit topi to po 800 m

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od cendler » 18.10.2014, sob 18:22

1) ne není to rozdíl, musíš tedy zaslepit EGR u egru a ne u svodů(ale do toho se málo kdo půstí a je to risk ), pak to rozdíl není
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: EGR ventil

Příspěvek od JirkaNTV » 18.10.2014, sob 21:00

Takže pokud EGR funguje tak je vlastně "žádoucí" (=rychlejší ohřev, měnší ochota motoru do otáček), a pak že ekoteroristi nemaj pravdu :smt068 :smt020
Alarmovou hlášku hlásí po zaslepení i 85kW (8-mi ventil)?
A navážu:
Máte někdo na 147 měření teploty oleje?
Případně kde budík, pač nevím kam bych ho implementoval (ty na sloupek nechci..), jinak budu muset něco zbastlit z LEDek *varim varim
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kocour666 » 19.10.2014, ned 08:19

EGR ti prepousti spolodiny zpet proto aby se snizila teplota spalovani a tim produkce NOx(rovnici te tady nebudu zatezovat).Pred tim nez se cast splodin pusti zpet se ohladi ve vymeniku tepla to zpusobi to ze se motor ohreje rychleji ,protoze teplo vyfukovych plynu je predavano chladici kapaline v tom vymeniku.Pokud EGR zaslepis za tim vymenikem jak zde bylo psano budou bude tam motor hulit dal a ohrivat.Pokud u vyfuku tak uz ne,ale moc to stejne nepoznas.Nic vic od EGRu necekej krom toho ze ti jako bonus navic zanasi sani :smt023
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od pedro m » 19.10.2014, ned 09:25

alfa 159V5 píše:Moje 2,4 JTd se orhreje myslim vodu ted kdyz je okolo 15 stupnu tak za 4 km
:roll:
Co to je "orhreje" ?
To jako 90°C ?
Jestli jo, tak to chci na vlastni oci videt, bo nam ostatnim se tu 2.4 s novym origo termostatem na 90° zahriva 8-10km vlazne jizdy (ostre s tim za studena pojede jen kkt) takze ty mas asi nejaky special.
O topeni se nebav, vsechny diesely maji PTC, a ten nema zadnou spojitost s teplotou vody. Topeni bez PTC probiha az po dosahnuti teploty vody k provozni teplote, tedy u 2.4ky okolo 80-88°.

A zpet k tematu:
Odstaveni a zaslepeni EGRu je to nejlepsi co muzes pro motor udelat.
Predstav si ze bys sam po sobe musel zrat vlastni hovna, taky nic moc predstava ne? :smt102
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: EGR ventil

Příspěvek od Envel » 20.10.2014, pon 11:19

Ale zas bys měl ve stolici víc vlákniny, takže Pavlíček s Cajthamlovou by byli spokojeni. :smt040
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 20.10.2014, pon 12:11

Jen pro zpřesnění, EGR slouží ke snížení obsahu kyslíku v plynu nasávaném do válců. To vede k nižší produkci NOx a na druhou stranu k vyšší produkci CO a také sazí, což zase zachraňuje katalyzátor a DPF.
To, že tak EGR činí přepouštěním spálené směsi, je velice diskutabilní idea. Saze totiž zasviní všechno po cestě a nakonec vyřadí z činnosti samotný EGR. Navíc, díky zpětnému vedení olejových par, se saze v sání mění v černý sajrajt, který dokáže snížit průsvit sacích kanálů i o 50%, a zasere sací kanálky včetně ventilů v hlavě.
Já měl možnost nahlédnout do sání a hlavy po 20kkm od zaslepení EGR a rozdíl mezi hlavou a sáním, kde EGR funguje, je opravdu markantní.
A k tomu výměníku na EGR - po zaslepení u EGR se stejně voda nebude moc ohřívat, protože plyn zde už neproudí, je to slepá větev. Ale pozor, to co se zde může stát, je to, že výměník praskne a prasklinou půjde voda do výfuku, nebo se bude tlakovat chlazení. Toto je dost blbá věc, protože se těžko poznává a lehce zamění za prasklou hlavu. Zde má opravdu smysl tu větev zaslepit už ze strany turba. Přiznám se, že já jsem k...a líná, takže jsem chladičovou hadicí udělal BYPASS toho výměníku, je to pohodlnější.

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 20.10.2014, pon 18:13

pedro m píše:
alfa 159V5 píše:Moje 2,4 JTd se orhreje myslim vodu ted kdyz je okolo 15 stupnu tak za 4 km
:roll:
Co to je "orhreje" ?
To jako 90°C ?
Jestli jo, tak to chci na vlastni oci videt, bo nam ostatnim se tu 2.4 s novym origo termostatem na 90° zahriva 8-10km vlazne jizdy (ostre s tim za studena pojede jen kkt) takze ty mas asi nejaky special.
O topeni se nebav, vsechny diesely maji PTC, a ten nema zadnou spojitost s teplotou vody. Topeni bez PTC probiha az po dosahnuti teploty vody k provozni teplote, tedy u 2.4ky okolo 80-88°.

A zpet k tematu:
Odstaveni a zaslepeni EGRu je to nejlepsi co muzes pro motor udelat.
Predstav si ze bys sam po sobe musel zrat vlastni hovna, taky nic moc predstava ne? :smt102
hele pane prechytrelej kdyz rikam,ze za 4 km se ohreje na provozku(voda cca 82-87) tak to tak je!!!!! jezdim kazdy den 2,9 km a na te trase mam 75 stupnu. O topeni se bavim! protoze mi elektricke topeni!!!!!!! ktere vubec nema kazdy diesel co tady lzes! nefunguje.
priste prestan zpochybnovat. navic 159tka se zahriva da spolu se vsema novyma MJTD od roku 2006 nahoru dalkeo dele. A muzu narozdil od tebe srovnavat,protoze mam kazdy den minimalne 5 JTDcek v rukach a jezdim porad stejny okruhy.
A mel sem 1,9 JTD a ta se i s 2 termiky zahrivala treba aj 7 km,ale tady tohle je proste jiny .

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od bobas » 20.10.2014, pon 18:30

me se to podle budik v zime normalni jizdou do max 2000ot zahriva taky okolo 5-6km :) jedine co me vzdy matlo je,ze ve vypisu od AF centra,jak se kupovala nova je napsany nejaky pridavny ohrev vody,co je to zac to nevim... :smt033
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od pedro m » 20.10.2014, pon 19:02

alfa 159V5 píše:hele pane prechytrelej kdyz rikam,ze za 4 km se ohreje na provozku(voda cca 82-87) tak to tak je!!!!!
no tak kdyz to rikas tak to je bez debat, sorry :wink:
alfa 159V5 píše:jezdim kazdy den 2,9 km a na te trase mam 75 stupnu.
z cehoz usuzujes ze za dalsi 1.1km je 90 jo? :smt023
alfa 159V5 píše:O topeni se bavim! protoze mi elektricke topeni!!!!!!! ktere vubec nema kazdy diesel co tady lzes! nefunguje.
mluvim o 159ce a tam ma PTC kazdy diesel
alfa 159V5 píše:priste prestan zpochybnovat
kdo ma 2.4ku, vi ze se tu zpochybnujes nejvic sam :wink:
alfa 159V5 píše:navic 159tka se zahriva da spolu se vsema novyma MJTD od roku 2006 nahoru dalkeo dele.
1.9ka se ohriva dobre, jen 2.4ka je studena, ale to samoze vis jelikoz si profik a muzes narozdil ode me srovnavat :smt033
alfa 159V5 píše: kazdy den minimalne 5 JTDcek v rukach
hmm, tak to si king, to by me zajimalo co na tech autech vlastne delas kdyz (jich jen dieselovych !) udelas 5 denne a to se jeste s kazdym stihnes povozit :shock:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 20.10.2014, pon 19:51

hele hadat se nebudu jen nemam rad, kdyz nekdo blbe pinda o necem s cim nejezdi. 1,9tka 105 s nacatym termostatem a druhym v hadici se ohrivala podobne jak pises,ale proste 2,4 JTD 110 kw je temer 2x rychlejsi. Ale bavime se o vode. je jasny,ze olej je na tom trosku jinak,ale.
Povozit se stihnu prumerne ve 12 autech denne,ale ne kazde je JTD zejo. A mam to stesti,ze jezdim stejnou trasu co mam domu s kazdym z nich staci?
A samozrejme,ze kdyz jsou 2 nad nulou,tak se to ohriva uz jinak,ale porad je kolem 20

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: EGR ventil

Příspěvek od JirkaNTV » 20.10.2014, pon 20:49

A k tomu výměníku na EGR - po zaslepení u EGR se stejně voda nebude moc ohřívat, protože plyn zde už neproudí, je to slepá větev. Ale pozor, to co se zde může stát, je to, že výměník praskne a prasklinou půjde voda do výfuku, nebo se bude tlakovat chlazení.
jj na jsem přesně myslel...jen si byl rychlejší :wink:

Jestli máte někdo k dispozici "Boroskop", což je vlastně endoskopická kamera pro auta, tak nám udělejte pár screenů :smt041


2:cendler - nějak jsem nepobral jak to myšlíš s tím zaslepením... ::s29::
Bral jsem to zaslepit u EGR formou plechu, ale nejspíše by to šlo i cestou zaslepení u svodů (tzn ještě před výměníkem,ale klidně mě opravte neb jsem na to ještě nekoukal...)
:diky
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 20.10.2014, pon 22:42

ja mam zaslepky pred tim elektrickym ventilem teda od vyfuku zespoda a a hned za nim na kolinku. Chtel sme jezdit s nezaslepenym,ale vubec to netahalo odspoda,takze sem to nedokazal. dokonce si myslim,ze to nezralo min,ale vic,ale to byl odhad pojezdil sem tak 20 km.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 21.10.2014, úte 13:07

alfa 159V5 píše:hele hadat se nebudu jen nemam rad, kdyz nekdo blbe pinda o necem s cim nejezdi. 1,9tka 105 s nacatym termostatem a druhym v hadici se ohrivala podobne jak pises,ale proste 2,4 JTD 110 kw je temer 2x rychlejsi. Ale bavime se o vode. je jasny,ze olej je na tom trosku jinak,ale.
Povozit se stihnu prumerne ve 12 autech denne,ale ne kazde je JTD zejo. A mam to stesti,ze jezdim stejnou trasu co mam domu s kazdym z nich staci?
A samozrejme,ze kdyz jsou 2 nad nulou,tak se to ohriva uz jinak,ale porad je kolem 20
Podle udávaných kW se bavíme o jiných generacích JTD, takže srovnáváme hrušky s jabkama. Divím se, že ty jako technik AR, co mu projde každý den tolik aut rukama, neudáš přesně typ auta. Stejně bych rád věděl, co děláš, že jich každý den tolik projedeš. Mám pod okny docela velký autosal/autoservis/bazar CITROEN/OPEL a rozhodně tam takový cvrkot nepozoruju.
U mojí AR159 1,9 16V se ručička na budíku pohne o první dílek někdy po 5km a EGR na to velký vliv neměl. V zimě není ručička na 90 ani po 10km.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: EGR ventil

Příspěvek od Temp » 21.10.2014, úte 16:15

Mám to stejně jako Tanguero. Prostě po 5 kilometrech určitě žádné JTD zahřáté není. Silně bych pochyboval o jakémkoliv autě bez přídavného topení co by to zvládlo za 5 km (normální jízdou).
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petan » 21.10.2014, úte 19:34

166 2,4 JTDm 2006 136 kW, ohřev na provozku, nový termík, 8 - 10 km
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

alfa 159V5
Nováček

Příspěvky: 166
Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50

Re: EGR ventil

Příspěvek od alfa 159V5 » 22.10.2014, stř 20:38

Tanguero píše:
alfa 159V5 píše:hele hadat se nebudu jen nemam rad, kdyz nekdo blbe pinda o necem s cim nejezdi. 1,9tka 105 s nacatym termostatem a druhym v hadici se ohrivala podobne jak pises,ale proste 2,4 JTD 110 kw je temer 2x rychlejsi. Ale bavime se o vode. je jasny,ze olej je na tom trosku jinak,ale.
Povozit se stihnu prumerne ve 12 autech denne,ale ne kazde je JTD zejo. A mam to stesti,ze jezdim stejnou trasu co mam domu s kazdym z nich staci?
A samozrejme,ze kdyz jsou 2 nad nulou,tak se to ohriva uz jinak,ale porad je kolem 20
Podle udávaných kW se bavíme o jiných generacích JTD, takže srovnáváme hrušky s jabkama. Divím se, že ty jako technik AR, co mu projde každý den tolik aut rukama, neudáš přesně typ auta. Stejně bych rád věděl, co děláš, že jich každý den tolik projedeš. Mám pod okny docela velký autosal/autoservis/bazar CITROEN/OPEL a rozhodně tam takový cvrkot nepozoruju.
U mojí AR159 1,9 16V se ručička na budíku pohne o první dílek někdy po 5km a EGR na to velký vliv neměl. V zimě není ručička na 90 ani po 10km.
Znám servisy, kde je třeba 8 zvedáků. A kolik si myslíš,že udělají aut? 10? v takovém servisu se musí udělat 30 aut denně.
Pokud se vam po 5 km pozhne rucicka tak to je hodne spatne. znova opakuju bavime se o teplote vody!!!!!!! neplacejme tady pojmy z prujmama o zahrati motoru. Motor je zahraty az dosahne pozadovane teploty oleje a celkoveho prohrati.
2,4 JTD 110 KW po 2,9 km mam 75 stupnu pri teplote 20 stupnu. pri teplote dneska 7 sem mel 68. Nemam WEBASTO! sice mam v motoru nalepeny stitek,ale podle me tma ani nikdy nebylo,takze nevim co to ma znamenat.Nicmene Vam se to neoriva,ale aspon nezere. me se to bezpecne po po cca 6 km ohreje,ale zere tak o 5 litru vic jak 20v. Nemuzu prijit na problem a nikdo mi to neveri,takze tak.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: EGR ventil

Příspěvek od Temp » 23.10.2014, čtv 05:24

No jestli se ti ti to po 2.9 km ohřeje a hrozně ti to žere, zkus zařadit dvojku!
Nebo máš prostě někde něco špatně. Od přibržděných kol, po nějaké špatné míchání směsi.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů