EGR ventil

Odpovědět
MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1203
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Ostravsko - Kraj razovitý

Re: EGR ventil

Příspěvek od MikeC » 18.9.2015, pát 12:34

Ten spodek je pokud se nepletu u turba, taky to tam mám trochu uměštěné. Holt turba trochu oleje pouští, smísí se to s prachem/etc. a pak je to takové špinavé :-D Pokud se toho chceš zbavit, tak bys asi potřeboval oil catch tank (snad si to teď nepletu :) )
Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina
Ex: Fiat Stilo 1.4 MW 2007
+ Seat Leon ST FR 1.4TSI (92kW) 2017 jako daily

Giocatore

Příspěvky: 34
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57
Bydliště: Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od Giocatore » 21.10.2015, stř 22:12

Ahoj,
prosím o rady na vyčistění EGRu u 147 1.9 JTD 85kw. Co presne sundat/nesundat, na co si dát pozor pri cisteni atd... Prikladam foto EGRu... Co je to zakraouzkovane u sani? skrtici klapka? mel jsem za to ze to ma elektronicky plyn? :) Chtel jsem se narychlo podivat jak to v ni vypada, jestli je hodne zasrana, tak jsem stahnul tu hadici od IC co do ni vede a byl tam jen mastny cerny povlak, nic hroznyho, takze by ani EGR nemusel byt moc zasrany ne? Kazdopadne mam vycistit oboje?

Alfu jsem nikdy nemel,koupil jsem si ji nedavno a nevim jakej to ma mit prubeh vykonu, jak to ma tahnout a tak, ale prijde mi ze to poradne tahne az nekde kolem 2500 ot. Do tech 2500ot na to musim poradne slapnout, aby to trochu tahlo... JAk by to melo jet, kdyz to srovnam treba s TDI tak to jede od spoda uplne jinak? To asi neni normalni?? proto mam podezreni na EGR...
Díky za rady
Přílohy
IMG_20151021_144820.jpg
IMG_20151021_144754.jpg

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4654
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od speedy » 22.10.2015, čtv 11:06

ta škrtící klapka pomáhá pouze při vypínání motoru. Je to pro zabránění zpětných rázů, resp. když ji deaktivuješ, tak se ti motor bude při vypínání delš dobu dotáčet a bude to třást s celým autem. Občas se stane, že se ta klapka zasekne v zavřený poloze (po vypnutí motoru se hned neotevře) a auto nechce nastartovat.

Jinak CR motor se chová trošku jinak než TDI PD kterej jde od spodních otáček lépe, zatímco CR motor se musí více vytočit, každopádně od 1800 - 2000 otáček už by to mělo táhnout. Zkus ten EGR vyčistit, špinavej EGR většinou způosbí cukání právě kolem těch 2000ot. tzn. přijde ti že to netáhne , pak ti to zlomí vaz a jede to jak z praku, protže se právě ten EGR zasekává . :wink:
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw Ti
EX Alfa Romeo 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kw

"Každý automobilový nadšenec alespon jednou vlastnil Alfu Romeo."
Jeremy Clarkson - Top Gear

honzikd
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: EGR ventil

Příspěvek od honzikd » 22.10.2015, čtv 11:07

Pokusim ze odpovedet alespon na cast otazek. Nejprve, jak sundat EGR: Dovolil jsem si pouzit tvuj puvodni obrazek. Zlute jsou oznacene srouby, ktere drzi EGR na bloku motoru, zelene srouby, ktere musis sundat abys EGR rozebral.
Navod jak EGR vycistit je nekde dal v tomto vlaknu, jen strucne: ten zelene oznaceny valec na obrazku vlevo je snimac/regulator EGR. Az to sundas, tak zjistis, ze v tom snimaci je takova ocelova osicka - ta osicka musi zajizdet do telesa snimace naprosto lehce (asi tak, jako kdyz zacvakas propiskou). Pokud jde tezko - ten navod, ktery tu nekde je, popisuje, jak to vycistit (odvrtat, vyklepat, vycistit, slozit). Ale vsechno je popsano v tomto vlakne...

To na tvoji druhe fotce je skrtici klapka. V sani by teoreticky nemel byt vubec zadny, a nebo jen velmi tuze jemny povlak oleje - tzn. skrtici klapka by mela byt cista jako detska prdelka. :) Kdyz uz jsi v tom, tak bych vycistil oboje...

No, a k tomu zatahu - chtelo by to napichnout na diagnostiku, jak ma auto tahnout se dost tezko popisuje. Kazdopadne, dovolil bych si tvrdit, ze zatah by mel byt citit od cca 1800 otacek, kdy ma zacit naplno tlakovat turbo. EGR toto (pokud funguje spravne) prilis neovlivni. Opet - chtelo by to diagnostiku.
Přílohy
IMG_20151021_144754.jpg
----
159 2.2 JTS
147 TS 88 kW
ex. 156 2,4JTD 103 kW

Giocatore

Příspěvky: 34
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57
Bydliště: Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od Giocatore » 22.10.2015, čtv 18:24

díky za návod...jeste se zeptam, doporucite mi nejaky cistic na EGR, cim to cistite? Nejaky sprej?
Jako ja jsem nikdy v jine Alfě nejel, takze opravdu nevim jak to ma tahnout, nerikam ze je to od spodu mrtvy to ne, ale muj nazor je ze by to melo tahnout lepe... musim dat vice plynu abych citil zatah do sedacky :) a znatelne to tahne az od tech cca 2500 ot.
Kdyz by to nebyl EGR, mozna zatuhla regulace turba? Vzduch. filtr? Váha? Filtr jsem dnes koupil, ale bohuzel k vymene se dostanu az zitra, protoze přístup ze spodu uplně na ho*vno :D Musim sundat kryt motoru atd...

jeste jednou díky

Giocatore

Příspěvky: 34
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57
Bydliště: Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od Giocatore » 30.10.2015, pát 22:05

Tak jsem se konecne k tomu dostal, a vycistil EGR... No byl zas*anej vic nez jsem cekal, uplne plnej sazi-nebyl vubec pruchozi, ale slo to hezky dolu. Jebani s tim na 4 hodiny, protoze pristup ke vsemu jak k penezum, hlavne tu sponu od te trubice k tomu chladiči EGRu nebo co to je (takova trubka-valec od turba k EGRu), nasadit s tim tesnenim, mi trvalo asi hodinu a pul a spoustu nervu :smt013
No nic, hlavne ze se podarilo... Horsi je , ze jsem skoro zadny rozdil nepocitil... takze vysledek minimalni
prikladam foto jak byl zas*any
Přílohy
IMG_20151030_121930.jpg

jiras
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: EGR ventil

Příspěvek od jiras » 30.10.2015, pát 23:39

Zaslepeno na 1.9 85kw,žádná kontrolka nesvítí,palubák mlčí ale v paměti závad je zapsaná chyba egru.Mám na to kašlat?i když smáznu tak tam znovu vyskočí.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3416
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 31.10.2015, sob 19:27

Ona vyskočí až po pár startech :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

filipes
Nováček

Příspěvky: 157
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: EGR ventil

Příspěvek od filipes » 31.10.2015, sob 20:46

Giocatore píše: Horsi je , ze jsem skoro zadny rozdil nepocitil... takze vysledek minimalni
prikladam foto jak byl zas*any
Tak je otázka, jestli stačilo to co jsi udělal. Protože saze jdou i do části kde je selenoid co to otevírání/zavírání provádí.
Tady je hezký návod na kompletní vyčistění, pokud je to zas*any i v té ovládací části (někde už to tu určitě bylo, ale opakování je matka moudrosti):
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html

A pak bych nečekal úplně zázraky, když jsem ho kdysi čistil, tak přestaly kolísat otáčky na volnoběh a zlepšil se o něco rozjezd, ale že by z toho rázem byla raketa, to ne. Spíš se koukni kolik Ti dává tlak turbo. Kolem 1800 otáček by mělo začít tlačit, tak se koukni jestli tlak roste, jestli tam není pak nějaký skok až u těch 2500, to by Tě pak čekala nějaká legrace s regulací.
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Giocatore

Příspěvky: 34
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57
Bydliště: Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od Giocatore » 1.11.2015, ned 20:53

filipes píše:
Giocatore píše: Horsi je , ze jsem skoro zadny rozdil nepocitil... takze vysledek minimalni
prikladam foto jak byl zas*any
Tak je otázka, jestli stačilo to co jsi udělal. Protože saze jdou i do části kde je selenoid co to otevírání/zavírání provádí.
Tady je hezký návod na kompletní vyčistění, pokud je to zas*any i v té ovládací části (někde už to tu určitě bylo, ale opakování je matka moudrosti):
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html

A pak bych nečekal úplně zázraky, když jsem ho kdysi čistil, tak přestaly kolísat otáčky na volnoběh a zlepšil se o něco rozjezd, ale že by z toho rázem byla raketa, to ne. Spíš se koukni kolik Ti dává tlak turbo. Kolem 1800 otáček by mělo začít tlačit, tak se koukni jestli tlak roste, jestli tam není pak nějaký skok až u těch 2500, to by Tě pak čekala nějaká legrace s regulací.
OK, díky, FES uz jsem rozchodil, tak zkusim udelat graf :)

Norman Bates

Příspěvky: 53
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: EGR ventil

Příspěvek od Norman Bates » 25.3.2016, pát 21:59

Zdarec panove potrebuju se zeptat,jaksi me to prestalo tahnout tak jsem vymontoval EGR a skr. klapku bylo to dost zakarbonovany a cely jsem to vycistil.. Vysledek nic moc snad jen to ze to prestalo chrchlat.. Ale za studena to porad bile huli a nekolikrat to zdechne.. Nekdo uz me tady psal ze by to mohlo byt zkrz palivak nebo klapky to jsem jeste nezkousel ale nemohla by to byt i vaha vzduchu??? Kdyz ji zkusim vypojit a projet to nezkurv.. tim nic??? Nebo nespadne to po vypojeni treba do nouzaku??? Nebo jak mam takhle doma zjistit jestli je ta vaha ok?? Nebo nemohly by to huleni delat treba spatny zhavice? Joo a jinak DPF mam odstraneny. 159 2.4 jtdm 2007 Dekuju za kazdou radu nespite a piste :D

Alfac147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2
Registrován: 9.3.2015, pon 18:25

Re: EGR ventil

Příspěvek od Alfac147 » 26.3.2016, sob 17:11

Zdravím, když sem neměl co dělat, tak sem si říkal že se podívám na egr ventil a zároveň sem rozdělal škrtící klapku, egr sem už kdysi čistil, tak tam toho moc nebylo, ale co bylo v té klapce mě teda zděsilo :-D . Ještě horší to bylo přímo v sání a na to se chci zeptat. Jak se to dá ze sání vyčistit, sundávat se mi teda moc nechce. Egr a klapku sem vyleštil co se dalo ale do sání se dostat nejde no. Malý dotaz na závěr kde se toho "bordelu" tolik bere v tom sání ?

Čau :wink:
Přílohy
IMG_20160323_120920.jpg
IMG_20160323_115305.jpg

Norman Bates

Příspěvky: 53
Registrován: 23.3.2016, stř 17:11
Bydliště: Strelice u Brna

Re: EGR ventil

Příspěvek od Norman Bates » 27.3.2016, ned 10:48

ja jsem to sani mel,nebo spis mam taky pekne zasrany.. Jenze to bys musel cely oddelat no jinak to poradne nevycistis :???: A jede ti to od spodku normalne nebo se to tomu nechce? Ten bordel tam je zkrz ten pojebane EGR kterej vraci cast spalin zpatky do sani a celej ten spalovaci cyklus se opakuje.. :???: Takze se vsechno spaluje jakoby dvakrat.. Svet je na tom strasne spatne vis tak panove ekologove vymysleli EGR a PDF.. :smt021

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od rapid » 29.3.2016, úte 07:22

na kolko % sa má podla diagnostiky otvárat EGR v nízkych otáckach? mne podla sa podla diagnostiky neotvoril na viac ako 50%
alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

CZ_Luky

Příspěvky: 99
Registrován: 20.8.2013, úte 13:32
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od CZ_Luky » 1.4.2016, pát 07:33

Pokud se nemýlím, tak při volnoběžných a nízkých otáčkách by měl být EGR zcela zavřený. Pokud je otevřený, motor jde v nízkých otáčkách blbě do tahu.
AR 159 1.9JTDm 110kW Q-Tronic r.v.2008
AR 147 1.9JTDm 103kW r.v.2004 -ex
AR 156 2.0TS 114kW r.v.2000 -ex

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1491
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od pedro m » 1.4.2016, pát 11:28

egr funguje jen na volnobeh
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

filipes
Nováček

Příspěvky: 157
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: EGR ventil

Příspěvek od filipes » 1.4.2016, pát 18:05

Jak komu. :wink:
Obecně egr ventil funguje pořád. Při nízkých otáčkách a nízkém zatížený je otevřený co nejvíc, čím víc rostou otáčky nebo zatížení, tím víc se zavírá až do úplně zavřeného stavu. Kdo má diagnostiku, může si jednoduše vyjet graf procentuálního otevření egr a uvidí jak se mu pěkně přivírá když na to šlápne a naopak otevírá při opadnutí potřeby nějakého výkonu. Je to třeba jedna z věcí, proč i kdyby na emisích měřili oxidy dusíku, stejně by nepoznali, že je egr vyřazený, prostě v těch maximálních otáčkách už je dávno egr úplně zavřený a motor je rád, že do něj jde jen čistý vzduch.
Do toho všeho ještě vstupují věci jako teplota nasávaného vzduchu, jak máte zahřátý motor... Proto když přijdeš ke studenému autu a nahodíš ho, tak automaticky nemusíš mít na volnoběh otevřený egr na 100%. Až bude někdy venku kolem 18-20°C, budeš mít pěkně ručičku s teplotou vody na 90, tak pak si to napíchni na diag a koukni jak moc máš egr otevřený, zkus trošku pozlobit plyn a třeba se v nějaké fázi na 100% dostaneš, a když ne, tak zkus přes diag test egr, to by ho mělo zkusit úplně otevřít a zase zavřít. :smt023
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: EGR ventil

Příspěvek od hno3 » 10.4.2016, ned 09:21

včera u mě byl asi po2 letech kámoš na vyčištění EGR s tím, že mu to zase háže chybu a auto kolem 2000 padá na hubu.

Chyba stále stejná:
147_16.JPG
jako před 2ma lety.

Po sundání byl EGR pohyblivej a poměrně i čistej - jemnej nánost karbonu,
takže nebyl důvod s ním cokoliv dělat.
Vstupní otvor z EGR na sání za klapkou vypadal jako minule - vcelku normálně, suchej, jen trochu začouzenej, průměru cca 5mm.

jenže abych ho (EGR) pohodlněji sundal, shodil jsem i klapku... což mi odkrylo strašnej humus-
cca 1cm mazlavýho nánosu po obvodu na vstupu do sacího potrubí, kterej šel odloupnout šroubovákem, či prstem -takže pěknej restriktor...
Přestože mi kámoš oznámil, že má v plánu sundat a vyčistit sací potrubí, až bude dělat rozvody, nelenil jsem a humus ze vstupu odškrábal, vysál a vymyl čističem brzd.

Jak jsem škrábal, odhaloval se kanál za škrtící klapkou s přepážkami za vstupem z EGR, kterej se mi nakonec vyčištěním povedlo zvětšit na drážku z původního otvoru cca 5mm průměru na odhadem 1x3-4cm... celkem pěknej nános... sání za tímto vstupem z EGR se potom zdálo být na omak poměrně čistý...

Uvidíme jestli chyba naskoží zas nebo ne.. :smt068 . pokud humus v té drážce byl příčinou chyby, tak se asi zbytečně měnila váha vzduchu a dělali pokusy s přehráním SW bez váhy... :smt084
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

KL4VIR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 9.9.2015, stř 10:58

Re: EGR ventil

Příspěvek od KL4VIR » 17.6.2016, pát 20:22

Zdravím alfisty,
mám problém a bohužel jsem na něj nenašel žádnou vhodnou odpověd.
Tedy - 159 SW 2.0 125kw
Chyba - PO488 - příliš velké otevření klapky egr.
Po přečtení snad všeho co se tady k egr píše (chtěl jsem extrahovat egr a vyčistit), ale ani jsem ho nedokázal najít :smt102
jsem již bezradný :cry:
Prosím poraďte - díky :wink:
AR 159 SW 2.0 JTD 125kW ZAR93900007259332

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1203
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Ostravsko - Kraj razovitý

Re: EGR ventil

Příspěvek od MikeC » 18.6.2016, sob 22:27

Tak trochu jsem hledal a bude to trochu větší oříšek něž u 1.9/2.4 kde je EGR pěkně dostupný:
egr-eper.jpg
+ tady někdo dával fotky:
http://s613.photobucket.com/user/Mr_Dio ... 8.jpg.html
http://s613.photobucket.com/user/Mr_Dio ... d.jpg.html

Snad Ti to aspoň trochu pomůže :)
Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina
Ex: Fiat Stilo 1.4 MW 2007
+ Seat Leon ST FR 1.4TSI (92kW) 2017 jako daily

KL4VIR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 9.9.2015, stř 10:58

Re: EGR ventil

Příspěvek od KL4VIR » 19.6.2016, ned 11:35

Dík :smt023 , tak snad to nějak dostanu ven, a vyčistím *varim varim .
Pak podám report :wink:
AR 159 SW 2.0 JTD 125kW ZAR93900007259332

Matus

Příspěvky: 15
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: EGR ventil

Příspěvek od Matus » 30.6.2016, čtv 21:49

Zdravím páni. V tejto téme som nový a potrebujem radu.
Alfa 159 110kW automat. Do 2000 otáčok pri rozjazde zo stoja mŕtvo a následne ako raketa. Tak som dnes rozobral EGR, bolo tam špiny dosť ale nevyzeralo to až tak strašne. Vyčistil som, do sania som sa nepúšťal, ale vyzeralo tiež na prečistenie. Každopádne tento úkon nepomohol. Je to na nové EGR alebo rovno zaslepenie? Ďakujem.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 721
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: EGR ventil

Příspěvek od romanc » 30.6.2016, čtv 22:14

Tohle je vlastnost auta. Zaslepenim tomu pomuzes ale uplne to nevymazes. Turbo zacina zabirat az od cca 1500ot proto najednou takovy narust vykonu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Matus

Příspěvky: 15
Registrován: 26.6.2016, ned 20:11

Re: EGR ventil

Příspěvek od Matus » 30.6.2016, čtv 23:03

Áno, tomu rozumiem, ale narátaj si 3-4 sekundy teraz v hlave. Toľko čakám kým sa auto začne hýbať nejako viacej a to je pedál na podlahe. Oproti manuálnej prevodovke je to rozdiel dosť a taktiež aj automat v iných autách. V prípade, že sa potrebuješ rýchlo zaradiť je to dosť zlé.

Harik

Příspěvky: 6
Registrován: 4.4.2012, stř 12:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od Harik » 25.7.2016, pon 19:15

xpettt píše:
Zip166JTD píše:Tak pánové EGR zaslepeno elektronicky a za rozumnou cenu. Tak že kdyby chtěl někdo číslo na šikulu v okolí Zlína až Uh Brodu dejte vědět. A i za rozumnou cenu čipuje.
Co je rozumná cena?Jakým způsobem chipuje?
Přesně tohle potřebuji. Můžeš mě prozvonit na č.603723427. Díky Harik Luhačovice

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti