EGR ventil

Odpovědět
Skyline
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 7.8.2013, stř 19:51
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Skyline » 24.6.2018, ned 12:10

no právě... egr mám zaslepený, všechno potrubý sem zahodil a mám tam jen egr ventil s připojeným konektorem a hlásí to chybu....
řikám si že egr bude KO tak sem koupil jetou ale krásnou cívku, vyměnil sem ji a stejně to vyhodí chybu. ještě zkusim tu původní cívku rozebrat a vyčistit, pokuď to půjde, je ještě kovová, tu co sem kooupil už je novější plastová.
původní byla otevřená i za studena ale chodí krásně, ovládá EGR i nějaký jiný čidlo/snímač ? kromě tý cívky egr ventilu.....
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 1.8 GT (snad brzo závoďák)
Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 spi

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 677
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: EGR ventil

Příspěvek od Vlado » 24.6.2018, ned 13:28

Chyba bude zapísaná v jednotke, ale kontrolka motora ti svietiť nebude... Zaslep obidve strany od turba aj od sania.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 6 Wagon MZR-CD
Skoda Felicia combi

Skyline
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 7.8.2013, stř 19:51
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Skyline » 24.6.2018, ned 13:37

kontrolka mi nesvítí, zaslepené sání i svody mám, vše jezdí normálně ale na STK jim bude ta chyba v jednotce vadit :D proto takovou blbost řešim
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 1.8 GT (snad brzo závoďák)
Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 spi

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 677
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: EGR ventil

Příspěvek od Vlado » 24.6.2018, ned 14:23

Tak potom bud krok späť, alebo úprava softvéru.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 6 Wagon MZR-CD
Skoda Felicia combi

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 25.7.2018, stř 21:41

Ahoj.

Chtěl bych na 2.4 vyčistit EGR.
Postup je stejný jako u 1.9? Co jsem koukal, tak to vypadá, že 1.9 16V a 2.4 mají stejný EGR?
Rozdíl pokud vím mezi 1.9 8V a 16V byl jen v té spodní mechanické části?
Na té 8V jsem to kdysi dělal a EGR pak vydržel bez problému dalších 100000km.

Čistil jsem tu spodní část a u té hodní vrtal dírku a vyrážel selenoid, který nechodil, tak dotaz směřuje tam, zda je ta hodní část konstrukčně stejná na 2.4 jako u těch 1.9.

Vymontovat EGR u 2.4 lze bez demontáží čehokoliv dalšího, jak u té 8V?
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rammstein
Štamgast

Příspěvky: 640
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: EGR ventil

Příspěvek od rammstein » 25.7.2018, stř 22:07

Kontrukčně je stejný, hřídelka se dá vyrazit úplně stejně. Odmontuj si vyrovnávací nádržku chladicí kapaliny, pak jdou mnohem líp vytáhnout šrouby EGRu, jinak je to pohoda a nic dalšího dolů nemusí.
159 2.4 JTDm Q-Tronic FL

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 26.7.2018, čtv 16:16

Dekuji :)

Jeste dotaz. Cim to cistit? Minule jsem se s tim drbal ciste mechanicky a kartackem a jemnym smirglem.

Funguji ty cistice sani/EGR co se prodavaj ve spreji?

Nemyslim to tak, ze bych to jen strikal do sani za behu jak u toho pisou, ale zda to rozpusti tu srajdu, kdyz to rozeberu a pomuzu si tim u rucniho cisteni.
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 316
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: EGR ventil

Příspěvek od Protector » 26.7.2018, čtv 17:54

x-f píše:
26.7.2018, čtv 16:16
Dekuji :)

Jeste dotaz. Cim to cistit? Minule jsem se s tim drbal ciste mechanicky a kartackem a jemnym smirglem.

Funguji ty cistice sani/EGR co se prodavaj ve spreji?

Nemyslim to tak, ze bych to jen strikal do sani za behu jak u toho pisou, ale zda to rozpusti tu srajdu, kdyz to rozeberu a pomuzu si tim u rucniho cisteni.
Já používal čistič karburátoru Den Braven a šlo to krásně dolů.
Alfa Romeo159 SW,1.9 JTDm 16V

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 26.7.2018, čtv 19:28

Díky za tip. Já koukal do kelly (páč to mám u práce) co tam maj a tohle mě to nenašlo, přitom ho maj.
Zítra vyzvednu a o víkendu to udělám.

BTW zkoušel jste někdo někdy tyhle věci stříkat do toho sání za běhu jak je to myšlené? Funguje to alespoň trochu?

Páč až vyčistím to egerko, tak mě bude zbytek pyxly k ničemu.
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 188
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: EGR ventil

Příspěvek od rbiciste » 26.7.2018, čtv 21:25

V autokelly mají přímo sprej s hadičkou na čištění EGR a turba. Mně to fungovalo moc dobře.
Radovan
Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005) - his
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 26.7.2018, čtv 21:35

Ted jsem si tu nasel vlakno uzivatele, který si nechal udelat dekarbonizaci profi a bylo mu to k nicermu. Primo v ceste proudu to viditelne cisti, ale to je asi vse.
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

tatkoTom

Příspěvky: 49
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02

Re: EGR ventil

Příspěvek od tatkoTom » 27.7.2018, pát 09:37

Do dvoch JTD aj keď nie sú Alfy dávam letný/zimný VIF. Hlavne to druhé auto keď som viezol domov a pridal - neskutočne dymilo. Teraz málinko zadymí len pri zošliapnutí pedála na doraz - v oboch originál EGR, nájazdy 180000, 250000.

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 27.7.2018, pát 09:55

Já měl 1.9 8V v Astře. EGR začal zlobit v 90tkm. Vyndal jsem ho a vyčistil jen spodek, což byla chyba. Už to nejelo po složení vůbec, páč jsem zatlačil tu tyčku od selenoidu a už se to nevrátilo. Rozebral jsem to znovu, odvrtal a vyklepl selenoid a byla tam fura bordelu. Navíc byla už narušená povrchová nerez úprava na tom válečku a kvetl, takže nabobtnal a nechodil tam. Očistil jsem to a ošmirgloval, namazal a složil a pak to začlo blbnout znova až po 200tkm. To už jsem dal nový EGR.

Jinak jsem tenkrát zkusil nějaký čistič vstřiků, páč to mělo okolo 150tkm už korekce na jednom okolo 3. Pak to kleslo pod 1. Takže teď jsem tam tu lahvičku do Alfy taky nalil. Nic to nestojí a možná to něco dělá. VIF sem dnes taky kupil, když jsem šel ro ten čistič sání. Taky to nic nestojí a vyjde to na cca 20 haléřů na litr, tak tam jednu 0,5l flašku proženu preventivně.

Nicméně pochybuju, že by tyhle věci měli nějaký vliv na bordel v EGR, sání či na klapkách. Proto jsem se ptal na ty čističe sání, zda to něco dělá. Když už jsem si koupil 300ml čistič na EGR, kterej budu rozebírat, tak zda to pak do toho sání nevystříkat co bude.
Ale je tu vlákno člověka co dal několik tisíc za velký čistění sání těmahle profi sajrajtama a stejně pak musel řešit zatuhlý klapky v sání mechanicky, páč to čištění pomohlo jen trochu. Cesty kudy to fouká to vyčistilo krásně, ale vše ostatní zůstalo zasraté.
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

x-f
Nováček

Příspěvky: 171
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: EGR ventil

Příspěvek od x-f » 29.7.2018, ned 20:14

Tak už to předemnou první majitel zjevně dělal a ne příliš dávno.

Už při rozebírání jsem si všiml záslepky/podložky se čtyřma dírama.
Spodní část jen maličko zanesená. Hodní absolutně čistá. Vůbec tam z té spodní nebylo nafoukáno a chodilo to hladce, takže jsem to ani nevyrážel. Na tom vršku bylo vidět, že to bylo už odvrtáno a celkem precizně zalepeno.

Asi deset minuj jsem ztratil odšroubováním té spodní příruby. Na 8V 1.9 je to totiž přišroubováno šrouby na imbus zespodu (tedy alespoň na Opelu to tak bylo), takže hlavně na ten blíž motoru se strašně blbě dostává. Tak nějak sem to předpokládal stejné a snažil se nahmatat hlavy šroubů a až pak mě došlo, že to jsou konce šroubů co jdou skrz vrchem :D
AR 159 SW, Q4 2.4 20V
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti