problém se startem

Odpovědět
wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 18:17

žhavičky žhavěj? Nemáš nějakou netěsnost na přepadech ze vstřiků? že by to tamtudy přisálo vzduch a zavzdušnilo se to? Pak co čidla teploty vzduchu, vody, atd? Ukazujou správnou teplotu na diag?
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od jano44 » 14.1.2013, pon 18:29

Zhavice dvojrocne, boli vyberane, kontrolovane na baterke, vsetky ok. Rele zhavenia dava napätie ku zhavicom, po urcenu dobu, takze ok. Prepadove hadicky vstrekovacov menene za orig. sadu. Teplotu vody a vzduchu ukazuje priblizne rovnako s realnou vonkajsou. Vahu vzduchu mam uz tretiu - original, Bosch a teraz Pierburg asi 2 mesiace, na vsetkych to zle startovalo. Cidlo teploty vody som daval nove na skusku, tiez ziadna zmena.
Len neviem ci je v poriadku, ked pri takomto startovani ako vidiet na videu, nejde nic do prepadov vstrekovacov. Do prepadov pusta vstrek ked je otvorený, takze teoreticky mozu byt zablokovane trysky???
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Geralt10
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 552
Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od Geralt10 » 14.1.2013, pon 18:32

takhle se mi to chovalo při špatných žhavičkách a zaneseném filtru. nesákne ti někde po cestě nafta? na mne to dělá dojem, jako by v tom byl vzduch, on se pak čerpadlem dostane pryč, a pak teprve je co pálit. to s těmi přepady je fakt divný, to by teda mělo.
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 18:43

jano44 píše:Zhavice dvojrocne, boli vyberane, kontrolovane na baterke, vsetky ok. Rele zhavenia dava napätie ku zhavicom, po urcenu dobu, takze ok. Prepadove hadicky vstrekovacov menene za orig. sadu. Teplotu vody a vzduchu ukazuje priblizne rovnako s realnou vonkajsou. Vahu vzduchu mam uz tretiu - original, Bosch a teraz Pierburg asi 2 mesiace, na vsetkych to zle startovalo. Cidlo teploty vody som daval nove na skusku, tiez ziadna zmena.
Len neviem ci je v poriadku, ked pri takomto startovani ako vidiet na videu, nejde nic do prepadov vstrekovacov. Do prepadov pusta vstrek ked je otvorený, takze teoreticky mozu byt zablokovane trysky???
A co podávací čerpadlo?
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od jano44 » 14.1.2013, pon 18:51

geralt.
Palivove filtre menim casto, dokonca aj cca den dva po kupe som skusal ako to startuje a rovnako zle. Naftu som nevidel pod autom nikdy od kupy, ani ju necitit. Neblbo by to aj pri startoch aj pri vyssich teplotach, keby niekde berie falosny vzduch? Mal som vysrubovane privodne trubicky ku dvom vstrekom a nafta tam bola pri tom startovani. Ale neviem pod akym tlakom, lebo minulu zimu som este nemal diag. Pockam si este na nejake poriadne mrazy a napojim to este raz.

wejwy.
Podavacie cerpadlo mi raz vyhodilo ako chybu, ale to bolo hned po kupe, 3 roky dozadu. Od vymazania mi ho nevyhodilo ani raz. S kamosom sme merali pred dvoma rokmi v mrazoch tlak za palivovym filtrom, ze kolko tlaci podavacie cerpadlo a na barometri ukazalo 2,5 baru. Co viem, tak podla manualu ma davat od cca 2,2 bar vyssie, ked si dobre pamätam. Takze by to malo byt ok.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 18:55

takhle ti to startuje už několik let jo?
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Geralt10
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 552
Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od Geralt10 » 14.1.2013, pon 19:02

všechny trubičky a hadice od filtru dál jsou v pohodě? teď myslím na propustnost, rez, v ohybech stlačené hadičky...
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od jano44 » 14.1.2013, pon 19:05

wejwy.
No teraz je tretia zima, co sa snazim to vyriesit. Zle to startuje ked je pod cca -12, pri vyssich teplotach a mimo zimy uplne v pohode. Takze mimo zimy to velmi neriesim, lebo nemam ako zistit, ci nieco pomohlo. No a doteraz cez zimy som sa snazil ist vylucovacou metodou, cize od toho jednoduchsieho, co sa da zistit a vyskusat. Ale naozaj mi uz zostava asi len nieco z trojice - vysokotl. cerpadlo, vstreky (najskor) a drv ventil. Kedze viac menej vsetko ostatne som uz testol.

geralt.
No hadicky som detailne nesledoval, ale nie je to zly napad, zajtra pozriem, pre istotu.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: problém se startem

Příspěvek od Jenik » 15.1.2013, úte 18:59

začal jsem si u startů všímat, divného zvuku, repektive motor naskočí, ale mám pocit, že by chtěl vyskočit z auta...zkusím to večer natočit na video, ale u kamaráda to startuje znatelně klidněji... čím to ? nějaký silentblok?
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od Kůrkyn » 21.1.2013, pon 11:58

to chce diagnozu a zjistit jak to s dávkou paliva

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: problém se startem

Příspěvek od Jenik » 24.1.2013, čtv 00:14

úplně nerozumím ? Dnes jsme na to vedli diskusi v autoscanu a prý je možnost, že jak je zaslepený egr, tak se klapka u sání nedovře a to prý může způsobovat podobný projev při startu/chcípnutí motoru. Nutno podotknout, že se to tak stane u cca 7 z 10 případů...
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od Dresik » 24.1.2013, čtv 10:42

No pri startu je klapka otevrena, ne? Tohle co popisujes mi delal EGR. Mas ho vypnuty, ale mel jsi ho venku a rozdelany? Pokud je sekly v nejake poloze a trochu po startu prepousti vyfukove plyny, tak to muze tohle delat.

Kurkyn to myslel tak, ze se to ma napichnout na diag a zjistit, jake mnozsvi paliva jde po startu. Tento jev muze byt zpusoben i timhle
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: problém se startem

Příspěvek od Jenik » 24.1.2013, čtv 22:44

Aha...já to nerozdělával vůbec, řešil to autoscan..
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Multijet

Příspěvky: 6
Registrován: 1.11.2012, čtv 21:12

Re: problém se startem

Příspěvek od Multijet » 24.1.2013, čtv 23:15

mám taky potíže se startem když je zima. Motor točí a točí, potom chytne až po několika otáčkách, ani nijak zvlášť nezakopává, ale z výfuku vyletí bílý oblak nespálené nafty. Žhavičky jsou nový. Můj poznatek je, že když si zapnu webasto a nechám nějakou chvíli, aby motor prohřálo, nastartuje normálně. Za tepla, nebo po úspěšném studeném startu už chytá normálně. Mám 2.4 JTDm 129 kW
Co to může být ? Vadný vstřik, DRV ventil.... ?

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od wejwy » 25.1.2013, pát 03:20

Multijet píše:mám taky potíže se startem když je zima. Motor točí a točí, potom chytne až po několika otáčkách, ani nijak zvlášť nezakopává, ale z výfuku vyletí bílý oblak nespálené nafty. Žhavičky jsou nový. Můj poznatek je, že když si zapnu webasto a nechám nějakou chvíli, aby motor prohřálo, nastartuje normálně. Za tepla, nebo po úspěšném studeném startu už chytá normálně. Mám 2.4 JTDm 129 kW
Co to může být ? Vadný vstřik, DRV ventil.... ?
věštit z koule tu nikdo neumí, takže nezbývá nic jinýho než diagnostika a kontrola hodnot.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od jano44 » 27.1.2013, ned 08:41

Tak som dnes zase napojil alfu na pc. Rano vonku cca -16 °C, aj ked snimace teploty vzduchu a vody ukazovali cca -9 °C. Pred 5 dňami vymeneny palivovy filter Mann.
Motor chvilku poskakal, ale chytil na prvy krat. Oproti minulemu skusaniu (13.1.2013 pri -7 °C) vidim rozdiel v otvoreni regulatora tlaku paliva pri starte - minule cca 25 %, teraz cca 33 %, ale aj otvorenie regulatora tlaku len pri pretocenom kluci bolo dnes na 35 %, minule 0 %. Zaujimave. Tak neviem, ci naozaj nerobi neplechu ten regulator tlaku. Palivovy filter na tom velku zasluhu nebude mat, lebo minulu zimu som dva dni po vymene filtru skusal startovat v mraze a nechytlo.

Obrázek
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: problém se startem

Příspěvek od michal81 » 28.1.2013, pon 07:00

jano44 píše:Tak som dnes zase napojil alfu na pc. Rano vonku cca -16 °C, aj ked snimace teploty vzduchu a vody ukazovali cca -9 °C. Pred 5 dňami vymeneny palivovy filter Mann.
Motor chvilku poskakal, ale chytil na prvy krat. Oproti minulemu skusaniu (13.1.2013 pri -7 °C) vidim rozdiel v otvoreni regulatora tlaku paliva pri starte - minule cca 25 %, teraz cca 33 %, ale aj otvorenie regulatora tlaku len pri pretocenom kluci bolo dnes na 35 %, minule 0 %. Zaujimave. Tak neviem, ci naozaj nerobi neplechu ten regulator tlaku. Palivovy filter na tom velku zasluhu nebude mat, lebo minulu zimu som dva dni po vymene filtru skusal startovat v mraze a nechytlo.

Obrázek

Tak ho zkus vyndat a profoukni ho pořádně vzduchem, někdy to pomůže, někdy ne. Občas se v něm usadí bordel z tý naší 1A nafty a potom stávkuje. :evil: Nejlepší je vyzkoušet jinej o kterým víš, že je funkční.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od Kůrkyn » 29.1.2013, úte 07:56

s tím regulátorem může souviset špatná nafta. Jedna z vlastností nafty je filtrovatelnost. Ta klesá s teplotou. Špatná nafta tvoří krystalky parafinu, které zadusí celý vstřikovací systém. Proto se regulátor otvírá víc.

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od jano44 » 29.1.2013, úte 18:20

Hmm, je jasne, ze tu nemame velmi kvalitne nafty, ale minuly rok som vyskusal tri rôzne benzinky presne za tymto ucelom. Co to urobi s tym mojim startovanim. A samozrejme ziadna zmena. Samozrejme aj aditiva celu zimu. Podla mna nie je problem v samotnej nafte, ale v nejakom komponente. Zacinam mat pocit, ze pri JTD je trochu problem jednoducho aj v zle konstrukcne poskladanom aute, respektive zle zvolene komponenty uz z vyroby. :???: Ked to porovnam, tak u nas na firme chytne pri - 20 (bolo aj nizsie) aj po tyzdni stania v pohode na prvy supu Hyundai H1 2.5 td (2004), Mercedes Sprinter 2.2 CDi (2003) aj Vectra 2.2 DTi (2002), vsetky s nabehanymi od 220tis po 300tis. km. Palivove filtre sa na nich menia raz za existenciu auta, ziadne aditiva, ziadna extremna starostlivost, len to najnutnejsie a nafta zo Slovnaftu. Mojej alfe staci jedna noc vonku pri -20 a som v pr..li. :-D
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

mobilteam

Příspěvky: 2
Registrován: 29.1.2013, úte 19:19

Re: problém se startem

Příspěvek od mobilteam » 29.1.2013, úte 19:33

Mam problem: AR159JTDM2007,DPF vonku cca 100000km,+nieco zdvihnute na vykone,klapky spoza turba vonku....a teraz vam opisem moj problem: cca mesiac dozadu mam problem so startom,auto za studena chyti na prvy sup,za tepla musi 4-5x pretocit,vymenil som palivovy filter,dal dole zvody vycistil, dal naspat-no nepomohlo,vymenil som snimac teploty kvapaliny no ani s novym to nejde,ked odpojim snimac teploty vody tak auto nastartuje hned.Kto mal tento problem lebo ja uz naozaj neviem co dalej....

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: problém se startem

Příspěvek od michal81 » 30.1.2013, stř 07:29

mobilteam píše:Mam problem: AR159JTDM2007,DPF vonku cca 100000km,+nieco zdvihnute na vykone,klapky spoza turba vonku....a teraz vam opisem moj problem: cca mesiac dozadu mam problem so startom,auto za studena chyti na prvy sup,za tepla musi 4-5x pretocit,vymenil som palivovy filter,dal dole zvody vycistil, dal naspat-no nepomohlo,vymenil som snimac teploty kvapaliny no ani s novym to nejde,ked odpojim snimac teploty vody tak auto nastartuje hned.Kto mal tento problem lebo ja uz naozaj neviem co dalej....
čoveče budeš se divit, ale nedávno jsem něco podobnýdo řešil na jedný koktě 1,9 tdi 77kw pd. pán přijel a povídá že když to ráno startuje studený, tak chytne hned a pokud je to teplý, tak že se musí tak 5-8x motor převalit aby to chytlo. Ve škodovce mu měnili čidlo teploty motoru a prej je to vše OK. Tak jsem zkoušel různě laborovat a zkoušet, samo mě napadnul starter, ale ten byl ok. A nakonec koukám na baterku a ona byla 8let stará. Tak jsem ji změřil a při 1. startu a ještě to šlo, ale 2. a další start rychle padala kapacita až pod 10V a neměla kapacitu. Tak zkouška jiné baterie a hle auto startovalo na drc i teplé.. zkus se kouknout na baterku a na kontakty, jestli jsou čisté a namazené.

stolco

Příspěvky: 1
Registrován: 30.1.2013, stř 08:19

10sek.kym nastartuje 145 2,0 td

Příspěvek od stolco » 30.1.2013, stř 08:37

http://www.alfisti.cz/forum/images/smil ... f10sek.kym nastartuje 145 2,0 td,vymenil som, za nove baterku,palivovy filter,volnobeznu cievku na cerpadle,dal som spatny ventil proti spaduvani nafty,uz som zufaly,ci je motor studeny alebo teply stale zle naskoci.toci ako besny a ked pridam plyn tak zacne chytat.auto stalo cca polroka a nasledne to zacalo,prosim poradtehttp://www.alfisti.cz/forum/images/smilies/smail_yes.jpg

mobilteam

Příspěvky: 2
Registrován: 29.1.2013, úte 19:19

Re: problém se startem

Příspěvek od mobilteam » 30.1.2013, stř 09:00

Bateria je nova,take veci neriesme

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: problém se startem

Příspěvek od michal81 » 30.1.2013, stř 11:50

A čidlo ukazuje 100% dobře? Kdyžtak zkontroluj teplotu motoru přes diag, co hlásí čidlo za hodnoty do ř.j.

jurij51
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 13.9.2012, čtv 00:27

Re: problém se startem

Příspěvek od jurij51 » 8.2.2013, pát 08:54

chlapi vie nekto poradit? vibroval mi volant tak som pomenil vsetky silentbloky motora (boli uz dost rozbite) ale volant mi stale trosku vibruje tak som povolil tu kost na vrchu a vibraci pominuli tak rozmyslam ci motor neni nejako napnuty? neviete cim by to mohlo byt? tu kost som menil uz pred 2 rokmi

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti