problém se startem
Re: problém se startem
Teplota klesá a já už zase začínám pociťovat špatný studený starty.Nepřišel někdo na něco?Baterka nová(90Ah), žhavičky nový NGK,startér a alternátor po repasu.Podle diag. čidla hlásí reálný teploty,přepadovej test dopadl dobře,podávací čerpadlo tlačí taky ok.Ještě nějaký nápady?Dík,už me to ser
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: problém se startem
Tak přepadový test je jen orientační, stejně tak kalibrační hodnoty na diag. Nikdy nevíš jak jednotlivé trysky rozprašují. Něco podobného měl kamarád na pažoutu HDI jak teplota klesala, tak dlouho točil než to chytlo a pod nějaký -5 mu to prostě nechytlo, měl 2 špatné vstřiky.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Mě to chytne zatim vždycky i v -20 v zimě,ale normální to neni,tak to chci vyřešit. S vstřkama mě straš až se vyloučej všechny ostatní možnosti
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: problém se startem
Přiotevřený EGR ,zadrhávající se klapka v sání . Pokud může blbnout za studena vstřik .... , co komprese na válcích ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: problém se startem
Egr jsem čistil na jaře chodil a chodí v pohodě.Navíc ten by zlobil hlavně při jízdě.Chcípací klapka čištěna před rokem(byla skoro čistá a chodila i před čištěnim).Tlaky jsem neměřil,ale neslyšel jsem o JTD co nemá tlaky.Každopádně dík za nápady
AR 156 SW,2,4 MJet
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
jj, s tou přidrhávající se klapkou je to taky jedna z možností. Mě to taky při chladnějších měsících dýl startovalo, vždycky napoprvé, ale prostě cítil jsem, že to není cajk, až jsem někdy v březnu nastartoval napošestý a začátkem dubna jsem chtěl odjet z práce a nenastartoval jsem vůbec a důvodem byla ta zaseklá klapka v sání. Ted to startuje opravdu na drc, vím, je léto, možná nechám dneska auto stát venku a taky vyzkouším co to udělá když opravdu vystydne v šesti stupních.Zip166JTD píše:Přiotevřený EGR ,zadrhávající se klapka v sání . Pokud může blbnout za studena vstřik .... , co komprese na válcích ?
Přecijenom, když přivalim z práce a auto dám hned do garáže tak do rána ani nemůže pořádně vystydnout
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: problém se startem
Vyčištění neznamená opravené. Už tu bylo pár lidí co EGR čistilo a prd to pomohlo a stačí aby se nedovřel a při startu to může dělat potíže. To samé klapka. Ju zaaretuj at je stále otevřená šak motor zdechne aj bez ní a uvidíš ..... . A JTD je stále jen kus železa a už tu byl kousek třeba s dírou v bloku tak proč nemít v háji kompres ..... . Pokud tě stávající chování motoru trápí je potřeba to řešit a ne polemizovat. Jasné že to něco bude stát ale třeba to vyřešíš a prodloužíš život baterce ,startéru atd.
Osobně pokud je vše okolo motoru OK tak bych si nechal přezkoušet vstřiky a přitom udělat tlaky. No a pokud bude vše ok tak je hold něco kolem motoru špatně.
Osobně pokud je vše okolo motoru OK tak bych si nechal přezkoušet vstřiky a přitom udělat tlaky. No a pokud bude vše ok tak je hold něco kolem motoru špatně.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: problém se startem
To by ale ta klapka musela zůstat zavřená,což mě se neděje.Teda aspoň co jsem koukal,když jsem chtěl čistit sání(nakonec jsem nečistil,nebylo co)
EGR taky zasranej nebyl a dovíral krásně,kdyby ne,tak tudy utíká tlak při zátěži.Jede to uplně normálně.Změřim teda tlaky a když budou ok,tak holt vytáhnu a nechám zrepásnout vstřiky.
EGR taky zasranej nebyl a dovíral krásně,kdyby ne,tak tudy utíká tlak při zátěži.Jede to uplně normálně.Změřim teda tlaky a když budou ok,tak holt vytáhnu a nechám zrepásnout vstřiky.
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: problém se startem
Klapku nechat tak by byla stále otevřená aspon na jeden studený start. Myslím že i vstřiky se dají nechat odzkoušet a ne že se hned budou všechny repasovat.To by bylo opravdu mastné.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: problém se startem
Klapku vyzkoušim zaaretovat,změřim tlaky a uvidim co dál.Vstřiky do přepadu netečou,tak uplně mrtvý nebudou,ale to pozná až odborník .Další věc je jestli by to nešlo vyřešit softwarově.Četl jsem něco o vadě softu u prvních 159tek v souvislosti se studenym startem.Vypadá to,že poprvé po deviti letech s JTD budu dávat auto do servisu
AR 156 SW,2,4 MJet
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
tak jsem se tady bavil o zaseklé klapce no a dneska chci odjet od kamaráda z grilovačky a startuju poprvé, podruhé, potřetí a pořád nic, no tak otevřu haubnu, odlepim zaseklou klapku, vlezu do auta no na drc nastartuju a frčim dom. Tak jsem to v garáži prostříkl WDčkem, nevim jestli to je něco platný, no ale tak aspoň že člověk ví
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: problém se startem
Tak to se omlouvám,že sem ti přivolal problémy Já startuju napoprvé,ale tak na 4-5.otáčku motoru.
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: problém se startem
Kolegové,zdá se,že problém je vyřešen.Je to neuvěřitelný,ale dvě zimy mě zlobilo čidlo na vačce.Chvíli mu trvalo,než se chytne,proto to dýl točilo a jakmile to blaflo,tak už motor běžel normálně.Na diag se tvářilo v pořádku,ale prý hodí chybu jen když se nehlásí delší dobu.
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: problém se startem
Noo vidíš. Hmm tak čidlo na vačce mě nenapadlo a přtom už to tu někde bylo řešeno a vyřešeno.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: problém se startem
Zdravim panove,
147 1.9jtd 85kw nestartuje, zatim cekam na diagnostiku. Otocim klickem, kontrolka motoru nezhasne a auto toci naprazdno.
Odpojili jsme ridici jednotku na 10 sekund, nasledne zapojili a kontrolka motoru zhasla a auto ihned napoprve nastartovalo.
Stalo se tak jiz po druhe, poprve jsme premysleli, ze by to mohlo byt cidlo vacky, ale to kdyz jsme odpojili tak i uz nastartovany motor zobrazil chybu.
Tady toto zavada se vzdycky stala az po zhasnuti motoru. Proste motor bezi, bezi, vypnete ho a uz nenastartujete.
Nejaky napad?
Diky
147 1.9jtd 85kw nestartuje, zatim cekam na diagnostiku. Otocim klickem, kontrolka motoru nezhasne a auto toci naprazdno.
Odpojili jsme ridici jednotku na 10 sekund, nasledne zapojili a kontrolka motoru zhasla a auto ihned napoprve nastartovalo.
Stalo se tak jiz po druhe, poprve jsme premysleli, ze by to mohlo byt cidlo vacky, ale to kdyz jsme odpojili tak i uz nastartovany motor zobrazil chybu.
Tady toto zavada se vzdycky stala az po zhasnuti motoru. Proste motor bezi, bezi, vypnete ho a uz nenastartujete.
Nejaky napad?
Diky
Re: problém se startem
Tak dnes jsem málem neodjel z práce . Po pár dnech sednu do auta a startér sotva pootočil s motorem, zároveň pohasly kontrolky, to se opakovalo i při dalších dvou pokusech. Člověk by řekl, že baterie, ale oko na baterce zelené a kontrolní diody ( zásuvka nabíječky CTEK ) hlásily napětí plně nabité baterie. Už jsem si domluvil kamaráda s kabely, no a než přijel zkusil jsem znovu nastartovat a startér zatočil s motorem jak nic
Takže co může být v háji....startér, který není úplně ready a bere moc proudu, nebo nějaké ukostření ? Když jezdím denně tak je to cajk a startér vrní jako blázen, ale jak to pár dní stojí, tak to točí jako by byla slabá baterie...ta je stará 3 roky, nechal jsem ji pro jistotu otestovat a je cajk, stejně jako dobíjení.
Takže co může být v háji....startér, který není úplně ready a bere moc proudu, nebo nějaké ukostření ? Když jezdím denně tak je to cajk a startér vrní jako blázen, ale jak to pár dní stojí, tak to točí jako by byla slabá baterie...ta je stará 3 roky, nechal jsem ji pro jistotu otestovat a je cajk, stejně jako dobíjení.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Kostra, konektory na baterii, nebo něco podobného.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: problém se startem
Tak dnes zase, stála den na slunci a první start katastrofa, pak jsem zkusil po sobě dalších pět a úplně cajk. Kdyby byla v háji kostra nebo baterie, tak ty další starty by neproběhly tak hladce . Můj tip je asi ten startér..... uvidím, příští víkend na něj mrknu....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Koukni na teplotu nafty podle diag, jestli ukazuje reálné hodnoty... ted jsem viděl podobný případ a mohlo za to čidlo teploty nafty v čerpadle
Re: problém se startem
Jenže on je problém, aby startér vůbec otočil s motorem, zároveň zhasínají kontrolky, takže tam musí být odběr jako prase.....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Měl jsem něco podobného občas nastartovala, občas ne, startér se už skoro neprotočil, kontrolky pomalu zhasínaly a pak už ani ťuk, pročistil jsem konektory na baterce, pořádně dotáhl a od té doby klid.
AR 156 SW 2,4 JTDm
Re: problém se startem
2,4 JTDm, blbě startuje po deším stání, vyletí z toho mrak rakoviny, to samé po rozjezdu... už to někdo řešil? žhaviče nové, oživené relé... sání cajk... jinak motor jde slušeně... vstřiky jsem z toho ještě netahal
Naposledy upravil(a) Petr147 dne 18.7.2016, pon 01:37, celkem upraveno 1 x.
-
Christabel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 17.7.2016, ned 21:50
Re: problém se startem
Zdravím alfisty, ráda bych vás požádala o radu.
Mám tu 159 JTDm, najeto cca 80 tis. km, s automatickou převodovkou. S tímto autem nemáme žádné zkušenosti, teprve se seznamujeme Dnes se nepodařilo nastartovat. Je pravda, že v poslední době jezdila jen málo. Baterie je asi vybitá, ale ani potom, co jsme ji zkoušeli dobít, nenastartuje, je to spíš ještě horší. Vypadá to, jako by se zbláznila elektronika, chvíli to nesouvisle bliká a konec. Poslední překvápko je, že nejde dokonce ani vytáhnout klíč. Nemáte někdo zkušenost či tip, čím to může být?
Mám tu 159 JTDm, najeto cca 80 tis. km, s automatickou převodovkou. S tímto autem nemáme žádné zkušenosti, teprve se seznamujeme Dnes se nepodařilo nastartovat. Je pravda, že v poslední době jezdila jen málo. Baterie je asi vybitá, ale ani potom, co jsme ji zkoušeli dobít, nenastartuje, je to spíš ještě horší. Vypadá to, jako by se zbláznila elektronika, chvíli to nesouvisle bliká a konec. Poslední překvápko je, že nejde dokonce ani vytáhnout klíč. Nemáte někdo zkušenost či tip, čím to může být?
Naposledy upravil(a) Christabel dne 17.7.2016, ned 23:46, celkem upraveno 1 x.
Re: problém se startem
Mě to blbý startování dělal špatný palivák
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů