Debimetr - váha vzduchu

Odpovědět
HynX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2010, stř 15:16
Bydliště: Martin (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HynX » 1.5.2011, ned 19:24

yan.ko píše:Rekl bych, ze ti nejak vazne regulace turba. Porovnej si teoreticky a realny tlak turba.

Zkus jeste lognout POUZE otacky motoru, teoreticky tlak turba, realny tlak turba a otevreni ventilu overboost.
Ahoj, tak som to dneska zdiagnostikoval, dufam, ze uz to ukaze chybu. Opat 3-ti prevodovy stupen...

Logy z FiatEcuScan
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od yan.ko » 1.5.2011, ned 20:16

Takze skutecny tlak v sani ma daleko k pozadovanemu, respektive dostihne jej az kdyz je overboost ventil temer v krajni pozici (30% otevreni).

Rukou zkus rozhybat VNT mechanismus (packa mezi turbinou a kompresorem, spojena s bankou), pak zkontroluj zda neni praskla podtlakova hadice k turbu (ta tenka vedouci k bance), pripade muze byt potreba vymenit podtlakovy regulator.
Přílohy
turbo_log.JPG
Alfa Romeo Perfection

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od edas » 2.5.2011, pon 18:58

Na Allegru jsem narazil na váhu Magnetti Marelli. Máte s ní někdo nějaké zkušenosti? Jedná se o motor 1,9 JTD 16V 103kW. Za info díky. :wink:
159

HynX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2010, stř 15:16
Bydliště: Martin (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HynX » 2.5.2011, pon 19:04

yan.ko píše:Takze skutecny tlak v sani ma daleko k pozadovanemu, respektive dostihne jej az kdyz je overboost ventil temer v krajni pozici (30% otevreni).

Rukou zkus rozhybat VNT mechanismus (packa mezi turbinou a kompresorem, spojena s bankou), pak zkontroluj zda neni praskla podtlakova hadice k turbu (ta tenka vedouci k bance), pripade muze byt potreba vymenit podtlakovy regulator.
Diky za analyzu ;) Dufam, ze cez tyzden sa mi podari aspon tu hadicku vymenit (kamarat to na svojom menil, tak mi pomoze). Potom napisem ako som dopadol...
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift

HynX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2010, stř 15:16
Bydliště: Martin (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HynX » 3.5.2011, úte 17:29

Tak dneska som to s kamaratom pozeral, a nasli sme prasknutu podtlakovu hadicku. Tiez sme trosku rozhybali a nasilikonovali ten VNT mechanizmus. Teraz auto taha od cca 2000-2100 otacok :smt041
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od yan.ko » 4.5.2011, stř 21:14

:smt023

Jen mi prosim te rekni jaky ze to silikon a kam jste ho cpali :shock:
Alfa Romeo Perfection

HynX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2010, stř 15:16
Bydliště: Martin (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HynX » 4.5.2011, stř 21:20

silikonovy sprej (olej na mazanie), na tiahlo, co ide z toho podtlakoveho ventilu do turba
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od yan.ko » 4.5.2011, stř 21:27

Aha. No na turbu mas k osmistum stupnu, tam ma temer cokoliv vetsi sanci se zapect nez mazat ;-)
Alfa Romeo Perfection

HynX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2010, stř 15:16
Bydliště: Martin (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HynX » 4.5.2011, stř 21:33

:D ale tak aspon mam dobry pocit :drivers: hlavne ze uz to jazdi ako ma...
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift

Vladiss1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 28.12.2010, úte 12:34
Bydliště: SK, Trnava

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Vladiss1 » 20.9.2011, úte 20:45

Mam prosbu, vedel by mi niekto poradit. Dnes som zistil (pozorovanim cisielok :-) ) ze mam v aute inu vahu vzduchu aka tam ma patrit. Auto budem mat rok a ide dobre ale predsa mi to neda. Mam 159sw 1,9 16V JTDm (2006) mala by tam byt: bosch 0281002861 , no v aute mam bosch 281002618.(napr s ar 156 1,9jtd 16V)
Tak prozba znie vie mi niekto napisat rozdiel??? alebo ako sa to moze prejavovat ak tam mam iny typ???..alebo odkaz na nejake typove listy, kde sa da vycitat vcom je rozdiel medzi nima?? teda okem ceny..ktora je tusim 2x vetsia...
Dakujem Vam.
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX

lach-t193
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 210
Registrován: 23.10.2011, ned 23:08
Bydliště: Orlová

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od lach-t193 » 14.2.2012, úte 13:59

[quote="Joe"]Jak je to s tím čištěním? Nevím jestli mám špatnou váhu. Do jara zprovozňuju tu moji 2,4 20v jtdm a jak jsem jel z německa po koupi, tak mi nahlásil palubák chybu se vstřikováním paliva. Najednou alfa ztratila výkon. Občas ale zabrala a jela OK. Někdy když jsem jel do mírného kopce jsem musel podřazovat, protože netáhla. Chci se tedy zeptat když ji preventivně dám tak na hoďku do isopropylalkoholu zda nic nezkazím. Před týdnem jsem totiž měnil vzduchový filtr a byl celý černý a už se sypal a sem tam nějaká díra. Tudíž si myslím že by bylo dobré tu váhu vyčistit, protože dostala dost zabrat. V únoru vytáhnu palivové čerpadlo očistím sítko a vysaju starou naftu a vyměním filtr.

cim to tedy prosim te bylo? mi to dela naprosto to same. ASi pred tydnem jsem v hrozne zime nemohl nastartovat, kdyzu to chytlo, na malinkou chvilku se objevil znak vstrikovace a od te doby mam stejne problemy,jako popisujes. Jen ja mam 1.9 JTDm
V 110 kW
Fiat Grande Punto 1,9 JTDm 8V, 88 kW - male ale moje
Skoda Superb III 2.0 TDi CR 110 kW - sluzebni
Ex AR 166 2,4 JTD 110 kW
Ex AR 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW - Laska
ex aut bylo moc a moc

lach-t193
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 210
Registrován: 23.10.2011, ned 23:08
Bydliště: Orlová

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od lach-t193 » 14.2.2012, úte 14:01

Joe píše:Jak je to s tím čištěním? Nevím jestli mám špatnou váhu. Do jara zprovozňuju tu moji 2,4 20v jtdm a jak jsem jel z německa po koupi, tak mi nahlásil palubák chybu se vstřikováním paliva. Najednou alfa ztratila výkon. Občas ale zabrala a jela OK. Někdy když jsem jel do mírného kopce jsem musel podřazovat, protože netáhla. Chci se tedy zeptat když ji preventivně dám tak na hoďku do isopropylalkoholu zda nic nezkazím. Před týdnem jsem totiž měnil vzduchový filtr a byl celý černý a už se sypal a sem tam nějaká díra. Tudíž si myslím že by bylo dobré tu váhu vyčistit, protože dostala dost zabrat. V únoru vytáhnu palivové čerpadlo očistím sítko a vysaju starou naftu a vyměním filtr.
cim to tedy prosim te bylo? mi to dela naprosto to same. ASi pred tydnem jsem v hrozne zime nemohl nastartovat, kdyzu to chytlo, na malinkou chvilku se objevil znak vstrikovace a od te doby mam stejne problemy,jako popisujes. Jen ja mam 1.9 JTDm
V 110 kW
Fiat Grande Punto 1,9 JTDm 8V, 88 kW - male ale moje
Skoda Superb III 2.0 TDi CR 110 kW - sluzebni
Ex AR 166 2,4 JTD 110 kW
Ex AR 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW - Laska
ex aut bylo moc a moc

Diesel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 3.9.2007, pon 19:49
Bydliště: Praha - Beroun

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Diesel » 15.2.2012, stř 23:54

Zdravím. Potřeboval bych poradit s úbytkem výkonu v nízkých otáčkách. Alfu mám teprv měsíc a najednou začla zlobit. Jde o to, že mezi 1000 a 2000 ot./min. někdy uplně ztratí výkon a někdy dokonce i když dám plnej plyn, tak se vůbec nic nestane. Pokud podřadím nebo to přeleze 2000 otaček, tak jakoby mě někdo nakopne a vyletím jak střela. Žádná chybová kontrolka se nerosvítí, ale FES vypíše tyto chyby: P1238- Air Qantity2 , P1237-Air Qantity1, P1102. Dík za případnou radu. AR156 2,4JTDm 20V
Alfa Romeo 156SW 2,4JTDm, r.v.04
Alfa Romeo 146 TD, r.v.97
Fiat Marea Weekend 2,4JTD, r.v.99 plná palba krom kůže, XENONY 6000K
Honda CBR 600F, 2001, 81Kw

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Alfik » 16.2.2012, čtv 01:28

Váha vzduchu,alebo zaneseny EGR ventil.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

lach-t193
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 210
Registrován: 23.10.2011, ned 23:08
Bydliště: Orlová

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od lach-t193 » 16.2.2012, čtv 07:41

Diesel píše:Zdravím. Potřeboval bych poradit s úbytkem výkonu v nízkých otáčkách. Alfu mám teprv měsíc a najednou začla zlobit. Jde o to, že mezi 1000 a 2000 ot./min. někdy uplně ztratí výkon a někdy dokonce i když dám plnej plyn, tak se vůbec nic nestane. Pokud podřadím nebo to přeleze 2000 otaček, tak jakoby mě někdo nakopne a vyletím jak střela. Žádná chybová kontrolka se nerosvítí, ale FES vypíše tyto chyby: P1238- Air Qantity2 , P1237-Air Qantity1, P1102. Dík za případnou radu. AR156 2,4JTDm 20V

zkus ten EGR. JA momentalne resim to same, ale u me je to kombinace vice zavad... :-( ale EGR byl hlavni pricina toho,co popisujes. kdyz hodis mail, poslu ti navod na cisteni...
Fiat Grande Punto 1,9 JTDm 8V, 88 kW - male ale moje
Skoda Superb III 2.0 TDi CR 110 kW - sluzebni
Ex AR 166 2,4 JTD 110 kW
Ex AR 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW - Laska
ex aut bylo moc a moc

Diesel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 3.9.2007, pon 19:49
Bydliště: Praha - Beroun

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Diesel » 16.2.2012, čtv 22:28

Dík za rady :-) O víkendu se chystám vyčistit jak váhu , tak EGR. Jen přístup mi připadá nějaký složitější ;-) Jinak FES mi při jízdě a plným plynu udává vždy EGR 1%, což by mělo být v poho ne? Taky asi záleží jestli nekecá. Za ten návod bych byl rád. Email: strond@atlas.cz
Alfa Romeo 156SW 2,4JTDm, r.v.04
Alfa Romeo 146 TD, r.v.97
Fiat Marea Weekend 2,4JTD, r.v.99 plná palba krom kůže, XENONY 6000K
Honda CBR 600F, 2001, 81Kw

Diesel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 3.9.2007, pon 19:49
Bydliště: Praha - Beroun

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Diesel » 24.2.2012, pát 20:46

Tak to byl opravdu ten EGR. Byl zakouslej a pohybovat šlo jen kleštěma. Vyčištěno dle návodu a Alfa zas lítá jako zamlada :drivers: Díky, díky :diky :diky
Alfa Romeo 156SW 2,4JTDm, r.v.04
Alfa Romeo 146 TD, r.v.97
Fiat Marea Weekend 2,4JTD, r.v.99 plná palba krom kůže, XENONY 6000K
Honda CBR 600F, 2001, 81Kw

lach-t193
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 210
Registrován: 23.10.2011, ned 23:08
Bydliště: Orlová

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od lach-t193 » 25.2.2012, sob 23:52

Diesel píše:Tak to byl opravdu ten EGR. Byl zakouslej a pohybovat šlo jen kleštěma. Vyčištěno dle návodu a Alfa zas lítá jako zamlada :drivers: Díky, díky :diky :diky
Rado se stalo ;-)
Fiat Grande Punto 1,9 JTDm 8V, 88 kW - male ale moje
Skoda Superb III 2.0 TDi CR 110 kW - sluzebni
Ex AR 166 2,4 JTD 110 kW
Ex AR 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW - Laska
ex aut bylo moc a moc

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od mano82 » 10.4.2012, úte 22:43

Nazdar,
prosim vas, ake hodnoty ma davat vaha vzduchu? Predpokladam, ze pri vyrovnanej jazde by sa mala aktualna hodnota rovnat tej desired a pri akceleracii sa dotahovat na tu desired.
Problem je v tom, ze po vymene novej vahy (stara bola mrtva) mi dava velmi nizke hodnoty. Vaha je original bosch 0280218120. Stara zomrela naraz, pri predbiehani, takze neviem ake udaje davala. Na diagnostike svietila len chyba vahy, davala nulove hodnoty.
Priebeh novej vahy. od tej 346 sekundy na trojke do kopca:
1.png
Auto ide relativne dobre, nedymi, nejake zmeny v spotrebe som nepostrehol, zatah od tych 2200 otacok. Akurat akoby pomalsie reagovalo za plynovym pedalom, akoby sa turbo "nafukovalo" dlhsie. Regulacia turba zaseknuta nie je, hadice su ok.

len pre ilustraciu pridavam tabulku s viacerymi udajmi (mnozstvo vzduchu, tlak turba a tlak paliva), preto aj vacsi interval dat.
Image 3.png
zrejme to bude na reklamaciu vahy (zasa pol auta rozobrat :evil:), len chcem nabrat nejake vedomosti, aby som mal dobre argumenty v predajni :wink:
147 1.9 JTD 85kW

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od yan.ko » 11.4.2012, stř 06:01

Idealne k tomu realnemu mnozstvi vzduchu, otackam motoru a realnemu tlaku v sani jeste nalogovat napeti na vaze vzduchu. Ale s nejvetsi pravdepodobnosti je ta vaha spatna.

Pokud bys chtel, na 85kW mam nahradni, originalni (Bosch), pouzivanou, ale plne funkcni vahu vzduchu. Muzu za nejaky baksis pustit (se zarukou na odzkouseni).
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od HonzaR » 11.4.2012, stř 08:47

yan.ko:Aha. No na turbu mas k osmistum stupnu, tam ma temer cokoliv vetsi sanci se zapect nez mazat ;-)

Pokud by se chtěl někdo pokoušet v téhle oblasti reálných provozních teplot turba "mazat"--tak pouze lehoučce máznout vysokoteplotní vazelínou.nebo i airosolem místo toho silikoňáku...
Ta běžně dostupná verze maziva snese podle volby složení toho kterého konkrétního výrobce i 1100stC..
třeba tady:
http://www.bishopsoriginal.cz/?cat=17

ingwar7
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 5.10.2011, stř 19:52
Bydliště: Dubnica nad Váhom, SK

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od ingwar7 » 3.7.2012, úte 19:30

Taktiez mam problem s vahou vzduchu, auto ma "vykonovu dieru". Ked slapnem na podlahu, tlak turba vybehne na 1,5 ale po chvili padne na 0,9 a auto strati tah. Po chvili tlak turba opat stupne na 1,5 a auto opat taha. Jeden mechanik mi poradil, aby som ju odpojil a tak ju vyskusal. Po odpojeni skutocne problem zmizol, auto taha plynule, tlat turba je 1.4 - 1,5 bar. Chcem sa spytat niekoho skuseneho, ake nasledky moze mat jazdenie s odpojenou vahou? Jedine co som si vsimol je, ze mi teraz nefunguje tempomat :diky
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 16V 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Alfik » 3.7.2012, úte 22:21

Mozno vecsi spotreba. Ale zalezi na style jazdy. S odpojenou vahou je tam nahradna hodnota 700mg od volnobehu az po obmedzovac. Takze ak jazdis v nizkych otackach,spotreba pojde trosku hore. Ak vyuzivas aj horne otacky tak ani nepostrehnes. Neni vzduch,neni nafty,neni PS.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

ingwar7
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7
Registrován: 5.10.2011, stř 19:52
Bydliště: Dubnica nad Váhom, SK

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od ingwar7 » 14.7.2012, sob 11:20

Da mi niekto navod, ako vybrat vahu na AR159 1.9 16V?? Da sa vybrat len samotna sonda, alebo treba dat dole celu plastovu prirubu? Ine auta maju sondu na dvoch sroboch, ale ja tam sroby nemam.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 16V 110kW

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jurki888 » 14.7.2012, sob 15:09

na sa vybrat aj samotna ale lepsie bude ju vybrat celu je to tak na 10min
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host