Debimetr - váha vzduchu

Odpovědět
Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Radim » 8.1.2007, pon 12:18

Jak zhruba se projevuje její selhávání,pomůže replika,repas nebo jen nové? a ceny?
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 8.1.2007, pon 12:43

selhavani se muze projevovat milionem a jednou veci... :)
me se to projevovalo dirama ve vykonu....kdyz jsem mel plnej plyn a zrychloval tak jsem mel pocit jako by mi na chvilku nekdo zaprahl vlek a za chvili ho zase oddelal...
co se tyce repase,tak to jsem jeste neslysel...jedine snad ze by se procistila...ale nevim s jakym ucinkem....
jinak bych asi nejspis koupil budto original nebo nejakou doboru overenou znacku...aby jsi nedopadl jako ja v Auto Kelly...jednu jsem si tam koupil a druhy den jsem ji mohl zahodit....byla k nicemu...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 8.1.2007, pon 13:16

neni mozna nahrada treba od Meat doria? takže jen origo Bosch? slysel jsem ze je cenovy rozdil mezi debimetry na 100 a 103 kw verze u 2.4..
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.1.2007, pon 14:49

Ona ta Meat Doria stoji asi ctvrtinu. Ale nebal bych se toho. To co rika Richie uz sem slysel mockrat - koupis novou vahu a ona je spatna! Ale zatim co jsem cet, tak vzdycky pomohla reklamace...
Cistit ji ma cenu jen zkusebne, jestli je to opravdu tou vahou. Nekdy to pomuze, jindy je to jen na chvili... Postup cisteni mam tady: http://www.tuning.cz/harous/debimetr.html, ale pozor at ji neznicis...
Nebo ji zkusit odpojit, pak se jednotka prepina do nouzovyho rezimu a jede to sice hur, ale asi lip nez se spatnou...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 8.1.2007, pon 14:54

diky Harousi.Myslim ze vaha bude jeste pomerne ok,jen se informuju.Sarkan mi psal ze mensi ztrata tahu u meho motoru okolo 2900 ot to je spis dusledek mirneho stylu jizdy predchoziho majitele.takze refresh softu to resi..ale zpet..nechce se mi kupovat origo a o tech meatkach jsme slysel,ze jsou ok.na octavii byl pierburg za cca tretinovou cenu nez boscha abyla daleko odolnejsi,doufam ze to u alfy plati taky.. - proc kupovat drahy a blby original
Alfetta GTV L

David

Příspěvky: 3
Registrován: 8.1.2007, pon 21:43
Bydliště: Moravská Třebová

Příspěvek od David » 9.1.2007, úte 14:22

Ahoj,váha od autokelly mi zatím maká ok,dával jsem ji v létě.To čištění jsem zkoušel a nic moc.A pokud jde o výpadky výkonu ve vysokých ot. tak to v mým případě bylo způsobený EGR ventilem .Ale asi se na tom podepsal taky chip co tam je udělanej v NL,normálně to takhle nikomu neblbne.Po zaslepení egru to kupodivu úplně zvadlo,po výměně ok.
156 2,4 JTD

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 12.1.2007, pát 12:12

David píše:Ahoj,váha od autokelly mi zatím maká ok
cau,a kterou jsi kupoval?neznackovou nebo bosche nebo repas?diky
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 12:09

od koupi auta mam najeto pres 10tkm (aktualni stav 123 000) a v poslednim tydnu se mi zda, ze zacina odchazet MAF senzor. drive jsem se potykal jen s kratkodobou ztratou "tahu" v rozmezi 2750-2900 otacek, ktery byl ale pry zpusobem mirnym stylem jizdy predchoziho majitele.(resenim je refresh softu)

nyni je auto kdekoliv pod 2000rpm line, jakoby udusene, nad 2100 otacek je znat skokove prudky narust vykonu a krouticiho momentu (podobny jako u TDI) ktery se zastavi opet v hluchem miste jak pisu vyse. ve vyssich otackach take ztratil motor dech, spis rve nez jede. normalne se efektivne nechal tocit do 4800rpm, nyni jsem rad za 4200, pak rapidne uvada. zkousel jsme to bez klimy v chladnejsim vzduchu rano, je to to same - nejede to!

slychavam, ze hranice 100-150 000km byva pro vahu vzduchu konecna. navic jsem nedavno jel z Liberce tesne po bource po dalnici ktera byla plna vodni triste od okolnich aut. pry se ten nasvany vlhky bordel vyrazne podepise na zkraceni zivotnosti tohoto komponentu.

nebo muzou ty problemy byt zpusobeny necim jinym?
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 20.6.2007, stř 23:04

Tak ted mam pocit, ze si popisoval moje problemy, jen v jinych otackach... :razz:
Kdyz vahu odpojis, tak by mela jednotka prepnout do nouzaku a auto by melo jet v pripade vadny vahy lip. Pokud je vaha dobra, pojede auto hur. Idealni by bylo si nekde pujcit vahu dobrou. Horsi je, ze jsem na webu narazil na dost pripadu, kdy byla spatna i vaha nova... :???:
Kazdopadne myslim, ze okolo vahy vzduchu se necha laborovat a zkouset dost a dost...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 2.9.2007, ned 11:03

Taky dumám nad váhou vzduchu. Byl jsem na diagnostice a váha ukazuje řádově nižší hodnoty než by měla. Ale žádné výkonové díry jako všichni ostatní co měli špatnou váhu nepociťuji. Jen se mi nelíbí volnoběh za studena. Není úplně sametový.

Jinak podle servismana by mohl být dělaný chip, který by např zkresloval hodnoty udávané váhou. Myslíte si že je to možné?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 21.1.2008, pon 02:03

ja som kupoval bosch za 2500Sk novú... mám ju asi 5 mesiacov a je v poho.... :supz: ...problém bol vysoká spotreba a pri predbiehaní neskutočne veľa dymu ...viac ako "karosa" :smt033 no a ešte do kopca to nemalo vôbec ťah ... :smt073 ...po výmene to nemá chybu ...auto nedymí a spotreba je super ...výkon :smt098 :smt026 =D> áno jedine alfa a.vs.s

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 22.2.2008, pát 14:45

migo píše:ja som kupoval bosch za 2500Sk novú... mám ju asi 5 mesiacov a je v poho.... :supz: ...problém bol vysoká spotreba a pri predbiehaní neskutočne veľa dymu ...viac ako "karosa" :smt033 no a ešte do kopca to nemalo vôbec ťah ... :smt073 ...po výmene to nemá chybu ...auto nedymí a spotreba je super ...výkon :smt098 :smt026 =D> áno jedine alfa a.vs.s
Kde si kupoval tu BOSCH za 2500SK:
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 22.2.2008, pát 23:27

ARP s.r.o autodiely , Masaryková 2, Košice 04001, Slovensko
Tel: 055 7999611.... :-({|= (2568 SK s DPH)
AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 23.2.2008, sob 19:12

coyote píše:Taky dumám nad váhou vzduchu. Byl jsem na diagnostice a váha ukazuje řádově nižší hodnoty než by měla. Ale žádné výkonové díry jako všichni ostatní co měli špatnou váhu nepociťuji. Jen se mi nelíbí volnoběh za studena. Není úplně sametový.

Jinak podle servismana by mohl být dělaný chip, který by např zkresloval hodnoty udávané váhou. Myslíte si že je to možné?
Ahojky no tak to jsme na tom uplne stejne, myslim jsi ze to tahne a jede dobre, ale pri studenem motoru me oracky kdyz nastartuji trosku chodi, vahu jsem cistil, ale je to stejny tak nevim , jestli vymenit ci ne kdyz to jede podle me dobre, asi by se to chtelo svest s jinou alfou stejnoho vykonu:-)
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 24.2.2008, ned 17:50

lubio166 píše: Ahojky no tak to jsme na tom uplne stejne, myslim jsi ze to tahne a jede dobre, ale pri studenem motoru me oracky kdyz nastartuji trosku chodi, vahu jsem cistil, ale je to stejny tak nevim , jestli vymenit ci ne kdyz to jede podle me dobre, asi by se to chtelo svest s jinou alfou stejnoho vykonu:-)
Já to porovnával se Stilem stejného výkonu a jelo to úplně stejně. Tak nevím :smt102
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 24.2.2008, ned 20:37

coyote píše:
lubio166 píše: Ahojky no tak to jsme na tom uplne stejne, myslim jsi ze to tahne a jede dobre, ale pri studenem motoru me oracky kdyz nastartuji trosku chodi, vahu jsem cistil, ale je to stejny tak nevim , jestli vymenit ci ne kdyz to jede podle me dobre, asi by se to chtelo svest s jinou alfou stejnoho vykonu:-)
Já to porovnával se Stilem stejného výkonu a jelo to úplně stejně. Tak nevím :smt102
No asi se na to vybodnu. No jak tu nekdo psal, ze se odpoji vaha a pak se jede jako ze bez ni a zjistis jestli je dobry ci spatna, nevim neznam, ale je to dobry nbapad to odpojit a jet jen tak nemuze se s tim neco stat?? Abych pak nejel zase do servisu a pozdravil mechaniky za par tisic :-))) to bych nerad!!!!
Koukal jsem jak psal migo vahu za 2500 KC to snad je jen sen :-D .
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

sen

Příspěvek od migo » 24.2.2008, ned 20:55

no nie je to sen :shock: 2568 Sk, alebo jak som to tam písal...čiže vaších českých ešte menej :D origo BOSCH ... s tou váhou mi to poradil mechanik, lebo tiež som nechcel zbytočne kupovať novú...on ju odpojil a povedal,že ak to po odpojení nebude dymiť tak to bude váha...jazdil som takto dva dni...alfa nedymila, tak som kúpil novú a fungovalo to...dlhodobo by sa asi takto jazdiť nemalo-myslím bez váhy vzduchu, už len preto ,že auto v takom prípade vraj ide na núdzový režim ...potom je samozrejme vyššia spotreba a auto nemá taký výkon ...to sú všetko osobné skúsenosti to som nepočul niekde...
"jeden kamoš povedal"
:D
AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 24.2.2008, ned 21:02

lubio tak si zavolaj do tých Košíc , ohľadne tej ceny máš tam číslo ...ale keď ti kolíšu otáčky nebude to skôr snímač otáčok... :-k :oops:
AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 25.2.2008, pon 07:20

Takto to kluci na JTDčkách zkouší zcela běžně. Já jí odpojit chtěl, jenže je k tomu tak blbý přístup, že bych musel rozebrat půl motoru. Takže jsem se na to dočasně vykašlal. Alfa i tak papá při ekonomické jízde 5/100km, takže mi to tak netrápí :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 25.2.2008, pon 09:15

Pro začátek trochu theorie:
Debimetr, neboli měřič množství vzduchu, laicky váha vzduchu, pomáhá řídící jednotce dávkovat palivo. Tak, aby v každém jízdním režimu, při každé poloze plynového pedálu, při každém tlaku turba, vždy byla dávka paliva ve správném poměru se vzduchem. Aby to jelo, neničil se motor, a byly dobré emise. Pokud váha posílá chybné údaje, jednotka dávkuje palivo v špatně.
Váha se neporouchá najednou, postupně se "unavuje" a motor jde hůř a hůř. Na stav váhy má významný vliv čistota nasávaného vzduchu. Taková tuzingová sací hruška obvykle napáchá víc škody, než užitku.

Kdo to dočetl až sem, tomu gratuluji a pokračuju už praktickou částí.
Máš-li podezření na vadnou váhu vzduchu, zkus ji odpojit. Pokud auto pojede stejně, nebo lépe, je špatná. Když je váha odpojená, jednotka to vyhodnotí jako chybu a motor nejede naplno. Jednotka motor takto chrání před poškozením.
V tomto případě už bude váha po smrti a velmi pravděpodobně to bude i v registru závad a najde se to na diagnostice.
Na diagnostice si dej pozor, aby tam nebyla ta závada, kterou jsi vytvořil(a) odpojením váhy. Je potřeba nejdříve chyby vymazat, pak jezdit se zapojenou a pak chyby načíst znovu.

Pokud je váha jenom "načatá", v registru se obvykle nenajde nic. Jednotce údaje z váhy nepřijdou zas tak divné, aby to vyhodnotila jako chybu.
Řešením je návštěva odborníka, který proměří signál z váhy za jízdy.

Poslední postřeh - zaznamenal jsem málo (možná žádné) kladné ohlasy na neznačkové debimetry (Meat, Kelly, atd.).
I nová váha může být vadná.
Autorizované servisy prodávají váhu výměnným způsobem.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 25.2.2008, pon 20:59

jen nevim jak muze vec jako je vaha ktera by mela fungovat ,,se muze pomalu a pomalu unavovat..
ale zde je taky nejaka teorie
Princip fungování
Princip fungování je založen na zahrívané membráne,
umístené v merícím kanálu, jímž proudí vzduch do sání
motoru.
Merící membrána je udržována pri konstantní teplote
(o cca 120 °C vyšší než je teplota vstupního vzduchu)
vyhrívacím odporem.
Vzduch proudící merícím kanálem má snahu odvádet
teplo z membrány, a tedy k udržování
konstantní teploty membrány musí vyhrívacím odporem
protékat proud.
Tento proud je proporcionální k množství vzduchu, který
proudí do motoru a je meren príslušným Wheatstoneovým
mustkem, získaný signál je posílán do rídící
jednotky vstrikování.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 25.2.2008, pon 22:12

drtikols píše:jen nevim jak muze vec jako je vaha ktera by mela fungovat ,,se muze pomalu a pomalu unavovat...
Věř tomu, že může.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.2.2008, úte 08:22

Takhle fungovaly vahy vzduchu kdysi, ted uz je tam jiny princip...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 26.2.2008, úte 09:25

Harous píše:Takhle fungovaly vahy vzduchu kdysi, ted uz je tam jiny princip...
A z toho vyplývá, že magor jsem já, nebo drtikols?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.2.2008, úte 17:38

Z toho vyplyva, ze magor nemusi byt nikdo z vas, ale byla to reakce na Drtika. :-D
Ted je na ty vaze nanesena vrstva nejakyho sajrajtu a ta meni svoje vlastnosti na zaklade nejen rychlosti proudeni vzduchu, ale i jeho vlhkosti. problem je v tom, ze prubeh z toho cidla neni linearni, a ze se ten sajrajt opotrebovava...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů