Debimetr - váha vzduchu

Odpovědět
Zufan

Příspěvky: 27
Registrován: 13.8.2011, sob 00:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Zufan » 21.8.2012, úte 18:42

Zdarec draci, mám dotaz ohledně váhy vzduchu. Měřím hodnoty pomocí fiatecuscan a ukazují mi hodnoty:

Měřená hodnota : 2,1 kg
Teoretická hodnota : 23 kg

Tak mě řeknite jak je tohle možný? Je to správně nebo ne? Auto jede normálně, měnil jsem váhu vzduchu i čidlo váhy vzduchu a pořád stejný hodnoty....
Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Skippy » 22.8.2012, stř 23:26

Může tohle to dělat váha? Podle těch logu z FESa lidem ty otáčky taky lítají. Moc se nevyznám v nějakem logovaní a zdiagnozovaní problému podle hodnot. Teprv se učím. Ale je to 3 st. a pořád držím plyn na podlaze. Kontrolka motoru je ucpany EGR. Jinak ten mám teď fungl nový čili ten to nedělal. Jo a ještě turbo lítá přibližně podle těch otáček...

http://youtu.be/WHhxyFCcaYg" onclick="window.open(this.href);return false;
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od mano82 » 22.8.2012, stř 23:56

tie vahy poslednu dobu kapu ako zdute kraliky :)
Skippy - u teba to asi vaha nebude. Skor by som to videl na nejake cidlo, ktore ma za ulohu ochranit motor, moze davat zle hodnoty, tak RJ motor skrti. Preto by to bolo vhodne napojit na diagnostiku.
147 1.9 JTD 85kW

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Skippy » 23.8.2012, čtv 07:10

takže zas bude zakopane nějaké čidlo. A co mi poradite že mam nalogovat??? Dneska do práce jsem váhu odpojil a nevyskočila žádna chyba ani nenastala žádna změna...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 28.8.2012, úte 20:49

No konecne som zohnal hadicu ku turbu, sice len tu obycajnu, bez toho tretieho vyvodu, ale hlavne je, ze je v aute. Este som nemal cas napojit alfu na pc, ci sa nejako zmenili hodnoty vahy (co velmi neverim). Ale zaujimave je, ze od vymeny som nezaregistroval cukanie okolo 2tis. ot. Hlavne dnes som sa na to zameral, najviac to robilo na trojke pri jemne stlacenom plyne, ale dnes klud. No uvidim dalej, ci to nebola len nahoda.
No ale zaujima ma jedna vec, ci vaha vzduchu ovplyvnuje egr, alebo je egr ventil ovladany len riadiacou jednotkou? Pozeral som na cinnost egr ventilu v nasej firemnej Opel Vectre 2.2 dti, no a tam ten elektromagneticky ventil bzuci cely cas pri volnobehu. U mna bzuci na volnobehu len chvilu (menej ako 1 min.), potom prestane. Sice su to rozdielne motory, ale cinnost elektromag. ventilov by mala byt podobna. Zvlastne. Zacinam mat pocit, ze naozaj blbne ten elektromag. ventil ovladania egr a mozno preto aj vaha ukazuje nespravne hodnoty.
No nic, este rozchodim tu tycku na turbu, potom napojim na pc. Pristup ako ku peniazom, ale skusal som s tyckou pohnut srubovakom a islo to riadne tazko, aj ked bolo pocut odfuknut. Na tej Vectre som s tyckou pohol prstami.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jurki888 » 28.8.2012, úte 23:09

ano ovlivnujeho vaha pomocov nej vie zistit ako je otvoreny a to ze sa po minute zavre je normalne ked tuknes do plynu mal by sa otvorit zas na chvilu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 29.8.2012, stř 07:01

Hmm, len potom mi nejde do hlavy preco na tej vectre aj dobrych 15 minut klepania na volnobehu ten elektrom. ventil stale bzucal. A u mna len chvilu a ked si spominam na logy s diagnostiky, tak ked bol egr otvoreny, tak hodnoty vahy boli podobne (realne vs. teoreticke). Akonahle sa egr zatvoril, tak hned sa hodnoty rozhadzali. To mi hlava nebere. Odkial ma potom motor potrebne mnozstvo vzduchu?
Napadla ma este jedna moznost, preco mi to ukazuje ine hodnoty vahy vzduchu. A to chip, co mam v aute. Ci nie je upravena mapa vahy, aby ukazovalo pre riadiacu jednotku menej vzduchu a tym padom davkovala viac paliva.
Este sa trochu pobavim s tou vahou, preco ukazuje zle, ale potom uz fakt len zaslepim egr a uz to nebudem riesit.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jurki888 » 29.8.2012, stř 09:49

nie to je uplne normalne pokial zavre egr tak viac vzduchu ide cez vahu preto ukazuje vacsie hodnoty a to ze sa po case otvory je tiez normalne aj nove ducato to tak roby myslm ze ani alfa 159
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 29.8.2012, stř 16:47

Tak som napojil alfu na pc a hodnoty stale rovnake, podla otacok od cca 400 do 800 realne a pozadovane v tych otackach ma byt 1200 mg/i. Turbo ok, tlaci pekne az po 1,2 bar pri max. zatazeni. Ziadna zmena. Ale vzdy mi vyhadzuje chybu Ovladanie ventilu EGR. Vymazem a po case ju zase vyhodi. Takze nieco okolo toho EGR nie je v poriadku.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 379
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Skippy » 5.9.2012, stř 08:13

Tak při pokusech nalogovat problém mi začala klouzat spojka. Čili doufám že to bude jediný problém a že při natáčeni videa to bylo jen načnuté. Čili že něco ještě dokázala udržet tak proto to tak skákalo.
Jinak rad bych vas pozval sem
viewtopic.php?f=22&t=10645&p=256444#p256444" onclick="window.open(this.href);return false;
ohledně nějaký rad a postřehů
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 10.11.2012, sob 21:04

Tak vcera som namontoval budik turba, nech vidim, ci turbo tlaci kolko ma. Lebo podla logov to vyzeralo, ze pomalsie nabehuje turbo, ale teraz podla budika je vsetko ok. Uz pri 2000 ot. pri zoslapnuti plynu skoci na 1 bar. Takze este skusim vycistit intercooler aj vymenim elektromagneticky ovladac EGR ventilu a potom uz fakt pojde prec vaha vzduchu. Lebo co som pozeral podla jednej tabulky, tak na volnobehu ma mat vaha napätie 1,7 V a mne ukazovala diagnostika 2,2 V, co je hodnota pri cca 1600 ot.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 14.11.2012, stř 19:38

Dnes mi kamos zo servisu dodal na vyskusanie vahu vzduchu Pierburg. Hodnoty uz su lepsie, hlavne napätie ukazovalo spravne - na volnobehu 1,78 V. Inak, egr ventil sa spraval rovnako ako pri vahe Bosch. Cize na volnobehu otvoreny na cca 30 %, ale akonahle som mierne slapol na plyn, hned ho zatvorilo. Nechapem, ale bud je to normalne pri podtlakovych egr alebo je fakt na prd ten elektromagneticky ovladac egr.
Ale k vahe. Bez debaty Pierburg je presnejsi ako Bosch. No uvidim, rozhodujem sa ci ho nechat, lebo je to lepsie, presnejsie, ale 100 eur vyhodit len kvoli lepsiemu pocitu.... :???:

Obrázek
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Jans » 14.11.2012, stř 20:27

nevidim tam nic zle. Hodnoty sú spravne
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 14.11.2012, stř 20:54

No ved o to ide. :-) Je to graf s vahou Pierburg, tak preto mam dilemu. Len mierne horsie hodnoty dava terajsia Bosch, tak preto vaham, ci dat 100 eur a mat novu Pierburg alebo sa na to zatial vykaslat.

edit. 15.11.12
Tak s kamosom sme dohodli nejaky system platby, takze vahu som si nechal. No a po odjazdeni cca 13 km vcelku pozitivne dojmy. Cukanie okolo 2 tis. otacok som si uz nevsimol a celkovo mi prislo, ze to auto ma kultivovaniejsi chod. No ale uvidim dalej, z takej kratkej trasy este nemozem robit zavery.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Zip166JTD » 16.1.2013, stř 22:44

Pánové mám tuhle váhu vzduchu 028 100 2598 na čidle číslo f00c2g2063. Chtěl bych bosch ale zatím mám nabídku za 4500Kč :shock: .Nevíte o levnějším prodejci ?
Ještě mám nabídku Pierburg za 2500kč ale do toho se mi moc nechce.Díky za rady.
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 607
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od edas » 17.1.2013, čtv 07:37

zkoušel jsi ebay? Já na svou koupil v Německu za polovinu...
159

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 596
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Dresik » 17.1.2013, čtv 11:37

CO je na pierburg spatneho? Je to znacka co se dava i do prvovyroby. Ruzne motorky, sani, EGR a tak..
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Zip166JTD » 17.1.2013, čtv 16:15

To nevím. Ale když vidím jakou výdrž má bošš tak se obávám aby po pierburgu nebylo za rok veta.
Ale tím to se i ptám jak jste spokojení s Pierburgem? Nebo by jste šli raději do bošše ?
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 17.1.2013, čtv 19:03

No neviem, ja som Bosch vyhadzoval po roku a pol. Teraz je tam Pierburg a daleko presnejsie meranie ako Bosch.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1212
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od yan.ko » 17.1.2013, čtv 19:23

Jak se pozna takove presnejsi mereni?
Alfa Romeo Perfection

jano44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 88
Registrován: 10.3.2010, stř 21:55
Bydliště: Smilno
Kontaktovat uživatele:

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od jano44 » 17.1.2013, čtv 19:52

FES - realne mnozstvo bližšie teoretickému. Pozeral som cez FES pri roznych otackach vahu Bosch a potom Pierburg a bol rozdiel v prospech Pierburgu. Mna to presvedcilo.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Bavoraczech » 31.1.2013, čtv 09:10

Jen tak pro info. Měl jsem doma starší váhu vzduchu z Opela a když jsem měl podezření na to, že ja ta má špatná, vyměnil jsem samotné čidlo z této. Na obou čidlech bylo vyražené stejné číslo modelu. Tudíž Bosch dělá obvykle v určitém období váhy jen se dvěma nebo třemi typy čidel a samotné váhy pro jednotlivé značky aut se liší pouze domečkem. To znamená, že pokud nějakou starší, ale dobrou váhu doma máte nebo můžete sehnat, pak stačí vyměnit vnitřek-senzor.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

baloo2009

Příspěvky: 3
Registrován: 26.7.2013, pát 00:35

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od baloo2009 » 26.7.2013, pát 00:52

Zdravím Vás,robím alfu 159,robí problémy s turbom,uz aj sa menilo,ale vela to nepomohlo. Na 3,4,5-ke tlak turba najprv vyletí,potom sa to klesne,a zase vyletí,takto sa chová. Skusil som prehodit z druheho auta vahu,snímac tlaku v sacom potrubí, a podtlakovy regulator turba. DPF je vymontovaný,softwarovo upravené,egr vycistené,aj funguje. Cákám typy aby som nemusel pri nom sediet a merat. dakujem

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1015
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od Tanguero » 26.7.2013, pát 07:55

Ten pokles tlaku turba je jen při silné akceleraci (plném plynu), nebo i při postupném zrychlování? O kolik to spadne? O dílek, nebo o víc? Je to poznat na výkonu při zrychlování?
Pokud je odpověď - při pořádném přidání plynu to vyletí skoro na konec, pak to o dílek spadne a na výkonu to není poznat, tak je naprosto normální chování.
baloo2009 píše:Zdravím Vás,robím alfu 159,robí problémy s turbom,uz aj sa menilo,ale vela to nepomohlo. Na 3,4,5-ke tlak turba najprv vyletí,potom sa to klesne,a zase vyletí,takto sa chová. Skusil som prehodit z druheho auta vahu,snímac tlaku v sacom potrubí, a podtlakovy regulator turba. DPF je vymontovaný,softwarovo upravené,egr vycistené,aj funguje. Cákám typy aby som nemusel pri nom sediet a merat. dakujem

baloo2009

Příspěvky: 3
Registrován: 26.7.2013, pát 00:35

Re: Debimetr - váha vzduchu

Příspěvek od baloo2009 » 26.7.2013, pát 17:31

No chovanie je také,že pri prudkom rozbiehaní to vyletí skoro na koniec,a spadne to na polovicu,potom zase vyletí a zase to spadne. Cítitelne to je hlavne na 4,5,6.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů