Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
hugoV6

Příspěvky: 19
Registrován: 2.4.2013, úte 14:11

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od hugoV6 » 31.1.2014, pát 18:52

Tak jsem to dneska měl napíchlý na diagnostice, bez chyby, všechny hodnoty v cajku. Až když se začalo šlapat na plyn, tak váha měla asi o 10% nižší hodnoty. Při ustálené jízdě se to srovnalo, ale nebylo to schopný reagovat na rychlou změnu dávky vzduchu adekvátně ... Tak máme jasno no..

kusko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 31.1.2014, pát 18:06

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od kusko » 2.2.2014, ned 14:26

2.4 20V chcem sa opytat ci niekto nema nahodou zmerane hadice od sania chcem to vymenit za nerezove a neviem aky priemer trubiek mam presne zhanat.Za kazde ifo budem vdacny :D

ROMAN159

Příspěvky: 4
Registrován: 12.12.2013, čtv 08:46

Turbo u JTD

Příspěvek od ROMAN159 » 7.2.2014, pát 13:53

Ahoj, mám AR 159 1.9 JTD (110kw 2007) auto nemám dlouho mám najeto cca 118 000km a píská mi turbo, kromě toho jsem si všiml, že hadice vedoucí do turba jsou od oleje. Myslím si, že to není moc v pořádku, jak zjistím, že je to s turbem tak špatné, že by se mělo vyměnit či repasovat? za studena je pískání největší po ohřátí je to lepší, ale stejně jde stále hodně slyšet. Jakou životnost vůbec takové turbo má? A bude stačit repas, v případě, že bude nutný nebo je to jen vyhazování peněz a raději koupit nové turbo?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od cendler » 7.2.2014, pát 14:08

i nová turba někdy hvízdají, to hned neznamená, že je špatné, pro tvůj klid se dá na něj podívat, jestli nemá nějaké velké vůle, jinak bych to neřešil
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ROMAN159

Příspěvky: 4
Registrován: 12.12.2013, čtv 08:46

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od ROMAN159 » 7.2.2014, pát 14:27

Dík, a kde by se mi na to mrkli? To by mohl zvládnout každý servis ne? takovou kontrolu turba? nebo je nutné sehnat odborníka?

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Franik » 7.2.2014, pát 15:26

a nemas povoleny stefty na svodech to pak za studena taky piska.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yesper26 » 7.2.2014, pát 15:37

Skontrolovat sanie-hadice ci niekde nieje dierka, vsetky spony na hadiciach, stefty na zvodoch, v najhorsom pripade pokrivene lopatky v turbe a preto piska. No niektore aj nove turba hvizdaju. Hvizda to moc ?
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 7.2.2014, pát 15:47

Můžeš sundat hadici a mrknout na lopatky jestli nejsou osekané. Potom sáhnout na hřídelku jestli nemá vůli, axiální ( dopředu dozadu ) mít nesmí žádnou, to musí být natvrdo, radiální :D ( prostě s ní zakvrdláš nahoru dolů) prý je vždy i u nového turba, prej do 0,3 mm je to v klidu. Taky jsem to jednu dobu řešil, protože jsem měl nové turbo a to pocitově tu radiální prostě mělo, což mě v té době taky vystrašilo. Ale jak psali kluci jestli je to za tepla lepší, tak to můžou být ty svody, kdy se za tepla matroš roztáhne, netěsnost se utěsní a přestane to kvičet. Jestli Ti to nežere olej a modře nehulí tak to neřeš a jezdi :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yesper26 » 7.2.2014, pát 16:20

Presne tak ako pise Ladis, ale mrkni sa do toho turba. :)
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

Chosse
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 11.12.2010, sob 21:20
Bydliště: Chomutov

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Chosse » 9.2.2014, ned 22:02

Zdravím.
Chtěl bych Vás poprosit o radu. Včera jsem chtěl vyrazit s Alfičkou na hory. Po třech týdnech stání v garáži jsem chtěl nastartovat, ale zpočátku skoro nechtěla chytnout, pak se nakonec podařilo, ale znělo to, jak kdyby neměla vůbec dech, takový přidušený zvuk. Otáčky 600rpm, nechal jsem to chvíli zahřát, otáčky se dostaly do normálu, ale po sešlápnutí plynového pedálu se skoro vůbec nic nedělo, otáčky se dostali sotva na 1250rpm, víc ani ťuk.

Diagnostika hlásí chybu P0235 - Boost Pressure a P0069 - MAP-BARO Pressure mismatch.

Nevíte, co by to mohlo být ? Ještě přídávám níže video a záznam z diag.

Předem děkuji za kterékoliv rady.
Jedná se o model A156 1.9JTDm

http://www.youtube.com/watch?v=V8EXxQ9EJpE

Obrázek
AR 156 1,9 JTDm 16V

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od michal81 » 10.2.2014, pon 07:15

Může to dělat víc věcí:
1:- mohl ti zůstat pootevřený EGR ventil a ztrácí se ti přes něho tlak
2:- máš zatuhlé regulační lopatky v turbu (zkusil bych zahýbat tyčkou, co jde z podtlakkovýho regul. ventilu)
3:-prasklá podtlaková hadička k podtlakovýmu regulačnímu ventilu na turbu
4:-zanesené čidlo tlaku v sání (menší pravděpodobnost)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od pedro m » 10.2.2014, pon 07:33

michal81 píše:Může to dělat víc věcí:
1:taky bych to tak videl
2:tohle by se pravdepodobne projevilo az v otackach, ne na volnobehu
3:viz bod vys, nemyslim ze by se to chovalo takto
4:naopak, jedna z nejvyssich pravdepodobnosti
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 11.2.2014, úte 15:57

neni som si na 100% isty ale 1.9 16v by mal mat aj tu zhasinaciu klapku pri EGR .skus mrknut aj na nu ci chodi tak jak ma. mali sme doma stilo schumacher s tym motorom a to lubilo samo od seba skapat . nakoniec to robila ta klapka, odpojila sa a docasne je s tym klud kym sa nekupy druha.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Chosse
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 11.12.2010, sob 21:20
Bydliště: Chomutov

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Chosse » 11.2.2014, úte 21:54

Ok, díky, zítra se to bude řešit, tak uvidíme.. Doufám, že s tím budu moct aspon někam dojet.
AR 156 1,9 JTDm 16V

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 13.2.2014, čtv 11:00

Ja mnel taky problem s piskanim za studena myslel jsem ze to piska klinovy remen na alternatoru za tepla to nedelalo nic.tak jsem si to zavezl do servisu a tam mi rekli ze je to povolene vyfulove potrubi u hlavy nektere stefty byly dokonce ulomene. take problem s piskanim za studena hledej nekde na vyfukovem potrubi....
A olej v trubkach co vedeou do turba ma kazdy, hlavne ped vstupem do turba je tam vyvedene odvetravani oleje za vystupem uz by toho oleje moc byt nemnelo
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 16.2.2014, ned 20:24

ulomené štefty a následné pískání nemusí být jevem dějícím se pouze za studena, mě se to projevovalo, když se auto ohřálo, na chvilku se zastavilo a vypnul motor a pak při rozjezdu to začalo hvízdat, resp. při prošlápnutí plynu na volnoběh.

ještě tu mám video

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ndpP5BOw-qI[/video]





Jo a jinak, dneska jsem předjížděl auto a během předjížděcího manévru mě auťák skočil do nouzáku a nemělo plný výkon, po cca 10 kilometrech už zase jelo tak jak má, takže doufám, že něco s turbem :???: Dám vědět až autí mechanik připojí na diag
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 16.2.2014, ned 20:36

Zkusil bych omrknout čidlo v sání, já ho měl fest obalené hnojem. Musíš tomu občas naložit a nejezdit jak důchodce do kaufu :smt098 , bo pak zatuhává regulace. :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 16.2.2014, ned 20:59

vole neser mi :-D

to čidlo sání myslíš jako váhu vzduchu?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 16.2.2014, ned 21:10

Ne, myslel jsem čidlo tlaku, které je zašroubované přímo v sání.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 16.2.2014, ned 21:22

jj, taky mě napadlo tohle, no nic, zítra dám vědět
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 17.2.2014, pon 17:10

dneska mi mechoš připojil autí na examiner a zjistili jsme, že to vyhodilo chybu na přetlak turba, stalo se to při 3000 ot. takže mi na to cca. ve středu mrkne, jestli je tedy jen zahnojený to čidlo tlaku, příp. není nějak zaseklá ta regulace turba, samozřejmě že se půjde postupně od nejlevnějšího řešení. :wink:

chybu zatím smazal a neobjevila se ještě, to asi proto, že jsem se nedostal na ty 3000 toček :D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Dallen » 17.2.2014, pon 17:47

Moc to nehrot, takove chyby bezne ooobcas vyskoci ;)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 17.2.2014, pon 18:00

Tak ony 156/147/GT maji v ECU celkem malou toleranci vuci prekmitu tlaku.
Inzenyri si vzali z toho ponauceni a u 159ky se ta chyba objevi leda az s turbem na kapote.
Alfa Romeo Perfection

martinez
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 358
Registrován: 6.10.2009, úte 20:30
Bydliště: Náchodsko

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od martinez » 17.2.2014, pon 18:32

speedy píše:dneska mi mechoš připojil autí na examiner a zjistili jsme, že to vyhodilo chybu na přetlak turba, stalo se to při 3000 ot. takže mi na to cca. ve středu mrkne, jestli je tedy jen zahnojený to čidlo tlaku, příp. není nějak zaseklá ta regulace turba, samozřejmě že se půjde postupně od nejlevnějšího řešení. :wink:

chybu zatím smazal a neobjevila se ještě, to asi proto, že jsem se nedostal na ty 3000 toček :D


Mě se v sobotu stalo něco podobnýho, letím z polska kopcem nahoru a najednou auto zacukalo, podřadím a bez výkonu. Motor control system failure. Po chcípnutí auto zas jede tak jak má ale kontrolka ještě svítila asi 4 nastartování.
Kdysi něco podobnýho na GT a Franik to měl napíchlý a myslím že říkal něco o přetlaku turba.
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex

Lubbina
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 370
Registrován: 25.3.2013, pon 17:30
Bydliště: J.Hradec

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Lubbina » 17.2.2014, pon 18:37

Taky mi to takhle zlobilo.Regulace se dala rukou umačknout,tak jsem vyměnil elmag.ventil co ovládá regulaci turba a je po problému.Ťuk ´tuk :D
AR 156 SW,2,4 MJet

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů