Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
qpkqkma
Štamgast

Příspěvky: 575
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od qpkqkma » 27.5.2017, sob 10:20

Tak sa hlásim znova. Od vtedy čo mi to zadymilo poriadne kľud, štarty v pohode. Skôr má trápi iná vec:

- keď je auto už poriadne zohriate, šlapnem tomu na trojke, tlak turba sa drží na maxime a ťahá super
- keď na štvorke tomu šlapnem, to 2500ot. tiež krásne tlačí, potom to klesne niekde do polovice, citelne to prestane ťahať, po 2-3 sekundách znova fajn a ide ďalej.

Auto začalo byť akosi lenivé, niekedy mu trvá 3-4 sekundy kým zareaguje na to že som stačil pedál a začne turbo tlačiť. Klapky nemám, EGR je zaslepené, sanie bolo čistené 40t km dozadu, DPF je vykuchane.
Tak isto je nový menič tlaku turba, original Bosh tiež 40tkm dozadu. Oleje nové filtre dávam vždy nové , momentálne všetky filtre UFI.
Pozeral som hadice od IC aj turba, a všetko je bez dier a na spojoch neprefukuje.

Jediné čo ma sere je že tlačí celkom dosť oleja do sania, dostal som nejake info že môže byť upchaté odvetrávanie...
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 13.6.2017, úte 13:23

zdar...mam mensi problemek s turbem...kdyz jedu delsi vzdalenost v kolone a je venku horko, tak kdyz se potom rozjedu pridam tak mi to skoci do nouzaku, spadne vykon, ale jet muzu dal. repase turba to neopravila. ma nekdo podobny problem? pripadne i reseni?diky moc

tydytek

Příspěvky: 80
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tydytek » 13.6.2017, úte 14:00

co píše diagnostika?

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 13.6.2017, úte 15:16

to zjistim zitra, dneska uz to bohuzel nestiham

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 284
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od jarin » 13.6.2017, úte 17:39

co čidlo tlaku v sání?
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 15.6.2017, čtv 10:06

zdarec...tak dneska sem byl konečně na diagnostice a vyhodilo nám to chybu P0235 - Přeplňovací tlak/neplatný signál/občasný
zkusili jsme vyměnit overboost ventil a uvidíme...jinak je vše v pohodě
na autě bylo za poslední 2 měsíce měněno pár věcí jako EGR ventil, všechny filtry, všechny tekutiny, servo a bylo repasovaný turbo a altík, jestli to nějak pomůže ;)
je to Alfa 147 1.9 jdt 2002 85 kw
na netu jsem ted našel, že by to mohl být MAP senzor, je to možný?
Naposledy upravil(a) butcher22 dne 15.6.2017, čtv 10:26, celkem upraveno 1 x.

tydytek

Příspěvky: 80
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tydytek » 15.6.2017, čtv 10:19

řekl bych čidlo tlaku, jak píše jarin. Nemáš náhodou 85kw motor?

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 15.6.2017, čtv 10:31

mám 85kw ...podle mojí dedukce a závistihodné neznalosti aut předpokládám že čidlo tlaku je MAP sensor :D

tydytek

Příspěvky: 80
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tydytek » 15.6.2017, čtv 11:59

zajímavý, asi nějaká nemoc těch motorů :) Mě to občas takhle zablbne na Stilu, ale dělá to i s novým snímačem, takže možná špatnej kontakt. Asi bych prvně zkusil ten snímač vyčistit, hlavně jeho konektor, vzhledem k tomu že to píše neplatný signál a nic o tom že by byl moc vysoký tlak nebo tak něco.
Jinak je to MAP, zezadu na sání, je to dobře přístupný.

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 284
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od jarin » 15.6.2017, čtv 23:09

mě to zase dělá, že když jedu tak v pohodě, ale jak zastavim někde tak to spadne do nouzáku pokud nedržim motor v otáčkách. Ale jakmile to chcípnu a nastartuju tak je to v pohodě.
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 15.6.2017, čtv 23:30

díky pánové, zkusíme se na to mrknout a po nějaké době se ozvu zda se to podařilo opravit...díky moc!

butcher22

Příspěvky: 10
Registrován: 1.2.2017, stř 19:25

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od butcher22 » 18.7.2017, úte 18:29

zdarec...po měsíci a 1500 km testovacího režimu jsme si potvrdili, že za to mohl overboost ventil ;) MAP sensoru sem se ani nedotkl....doufám, že to pomůže ostatním ;)

Hue
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19
Registrován: 24.8.2017, čtv 19:49
Bydliště: Jihlava

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hue » 28.11.2017, úte 17:13

Zdravím, asi vím v čem mám problém, ale chtěl bych si to potvrdit... Dneska po cca 20min jízdy GTčkem jsem si všimnul kolem 2000 otáček syčení, které přestalo, jakmile jsem sundal nohu z plynu. Trochu jsem to otestoval a syčení se ozve vždycky, když by mělo začít zabírat turbo, a pokračuje dokud neuberu plyn. Výkon úplně v řiti, hluk toho unikajícího vzduchu hlasitější než motor, když to syčí tak vzadu černý dým. ŘJ zatím nic nehlásí, najel jsem takhle asi 50km.
Podle mě prasklá hadice turba, pravděpodobně spodní, ta vrchní vypadá OK a zvuk jde jakoby zespodu. Pokud to je fakt ono, určitě nebudu první ani poslední - kolik tak cca stojí oprava a jak dlouho trvá? Dá se to jen nějak zalepit, nebo se musí koupit nová origo? Předpokládám že intercooler tohleto neudělá, ten kdyby prasknul tak to bude asi vypadat jinak...
GT 1.9 JTD 16V
EX: 159 1.9 JTDm 8V

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 606
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od edas » 28.11.2017, úte 19:57

s největší pravděpodobností prasklá spodní hadice. Opravovat nemá smysl, kup novou. Pokud nechceš origo, někde tady je odkaz na kvalitní druhovýrobu.
159

Hue
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19
Registrován: 24.8.2017, čtv 19:49
Bydliště: Jihlava

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hue » 28.11.2017, úte 21:47

Díky, prohledal jsem fórum a našel:
https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... c-dcd001tt
Pro jistotu zítra ještě kouknu zespoda, abych náhodou neobjednal něco zbytečně, tak snad to bude fakt ono.
Update: opravdu byla v hadici v ohybu prorvaná asi 2cm díra, vyměněno a opět vše OK :smt023
GT 1.9 JTD 16V
EX: 159 1.9 JTDm 8V

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1487
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Spirpin » 23.5.2018, stř 11:41

Vyskytla se u mě taková zvláštní závada - při důraznějším přidání plynu na vyšší převodové stupně přepla jednotka do nouzového režimu. Nebylo to doprovázeno žádnými zvuky, větším kouřem ani čímkoli jiným. Po vypnutí a zapnutí zapalování jela alfička opět normálně, tedy zase až do opakování situace. Jak se posléze (díky Hynkovi) ukázalo, problém byl v podložce pod regulací turba. Její spodní strana, která není normálně vidět, trochu zrezivěla a vzhledem ke zvětšení objemu rzi vůči čistému kovu se nepatně zvedla. To pak bránilo hladkému chodu regulace a natáčení lopatek, což řídicí jednotka vyhodnocovala jako chybu a přepínala na nouzový režim ...
156 SW 1.9 JTDm

Ondrus84
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 14.5.2009, čtv 21:57
Bydliště: Domašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ondrus84 » 31.7.2018, úte 20:55

zdarec technická,
u 2.4JTDm,padá mi to do nouzáku při podlaze....Vysoký tlak turba....
overboost funguje(75-19%diag),váha při rozjezdu dává sice málo,ale pak už dává dobře(mám objednanou novou)
tlak prostě leze furt nahoru dokud to nespadne do nouze....
mohl by na to mít vliv částečně zaalepený EGR?(4dírová záslepka) u ovládání lopatek jsem zkoušel s tím táhlem hýbat a není tam žádný odpor,chodí to,ale na lopatky samozřejmě na autě nevidim

díky za info
Subaru G3X Justy 1.316V 4*4
Fiat Croma 2.4JTDm Emotion

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti