jaký setrvačník u JTD ?

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Zip166JTD » 6.9.2009, ned 14:17

Chtěl bych trochu rozvinout téma o setrvačníku na JTD jelikož takoví dvouhmotový sertvačník není levná záležitost a prý sem slyšel že se dá sehnat z druhovýroby klasický setrvačník za mnohem rozumnější cenu, tak jsem se chtěl zeptat jelikož jsem se s tím ještě nesetkal jaký je mezi nimi rozdíl a jestli potom více netrpí převodovka. Protože mám dojem že dvouhmotový setrvační je právě na pohlcování rázů od motrou (teda jestli se nemýlím). Tak prosím o postřehy a zkušenosti.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2009, ned 16:27

možná to tu téma už nekdě je, samozřejmě dvouhmota je na to aby šetřila převodovku a jednohmotu tam seženeš- měl by to být zaměnitelné bez problémů
hádal bych že bude na nejslabších JTDček
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od autickar21 » 6.9.2009, ned 19:12

no mam jtd 77kw a dvojhmota tam bola a aj som tam kupil. Som odporca lepenia auta. zalezi na aky motor to chces. ak kupujes sadu ze zotrvak a spojkova lamela, vide to lacnejsie... zalezi aj kde to kupis. Hlavne tu u nas na slovensku su na to machri. pridaju si na tom aj 100%
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Harous » 6.9.2009, ned 19:51

Prodavalo se to jako spojkova sada kde byl klasickej setrvak a odpruzena spojka.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Alfik » 6.9.2009, ned 22:57

Myslim,ze na Alfu este jednohmota neni. Patral som po tom asi pred pol rokom. Alebo,ze by sa uz nieco zmenilo?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2009, ned 23:05

tak zněčeho jinýho, co fiat???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Kůrkyn » 6.9.2009, ned 23:19

Dvouhmotý setrvačník je proto, že omezuje/vyrovnává torzní kmitání klikového hřídele. Pokud by se nahradil jednohmotým, mohlo by v budoucnu dojít k únavě materiálu hřídele a následnému prasknutí. Tlumič je v řemenici, viz téma o utržené řemenici zde, a i v setrvačníku. Diesely od Fiatu ho mají v osobních autech v řemenici odjakživa (Lancia Prisma/Fiat Ritmo 1.9 D). Do setrvačníku se začal používat až s příchodem pětiválců (dlohý klik. hřídel). V minulosti se to dělo na škodovkách s třikrát uloženou klikou (felicia I, Octavia, a novější) kde klika praskla mezi prvním a druhým válcem v absolutně rovném lomu. Dalo by se čekat, že klika praskne nejblíže k setrvačníku, kde je namáhána nejvyšším momentem, ale opak je pravdou, protože právě těžký setrvačník toto kmitání "podrží" a klika se chvěje spíš na lehčím konci.
Tady a dále to bylo již rozebráno:
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopi ... c&start=30

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Ladis » 22.10.2009, čtv 20:39

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Milano75 » 6.11.2009, pát 18:00

setrvák pasuje z TD alf má sice menší lamelu, ale je to jen jednohmota a při ladění motoru ny větší výkon se používá s lepším materiálem na spojce
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od modenaboy » 18.11.2009, stř 00:57

BMW 730d, Superb TDI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od HonzaR » 18.11.2009, stř 18:25

Jj-Kurkyň to napsal naprosto vyčerpávajícím způsobem... u JTD bych asi do záměny za jednohmotu nešel, to tlumení na spojce asi na tu konstrukci , když jezdí svižně, nebude dlouhodobě nejspíš stačit/přece jen otáčky oproti TD jsou o tisíc vyšší/...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Milano75 » 18.11.2009, stř 19:32

u 4 válcového JTD bych do jednohmoty naopak šel a s ledovým klidem :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 23.11.2009, pon 15:48

Musim se s vámi podělit o takovou menší perlu :-D Objednal jsem si spojkový set Sachs(dal jsem na svojí intuici že si raději připlatím o 1000Kč více a budu doufat v kvalitu dílu)a po rozbalení čekal na mě milé překvapení v tom smyslu že jsem si připlatil 1000kč jen za krabici a vazelínu SACHS oproti Valeo :smt044 Ihned jsem volal prodejci jestli si ze mě nedělají prdel a po kontaktu jejich dodavatele ze Sachsu nevěděli kde se stala chyba :???: No nic zboží jsem jim poslal zpět a v týdnu mi přijde origo SACHS.Jsem jim říkal že kdyby alespoň smázli ty nápisi Valeo tak už si spokojeně mnu ruce jak mi spojčička krásně funguje jménem Sachs :smt040 Jedniný co tam bylo jako identifikačně od Sachsu na těch věcech byla malá samolepka s objednávacím číslem.Asi tak :D
Přílohy
Origo SACHS:)
Origo SACHS:)
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Alfik » 23.11.2009, pon 16:40

Ja silne pochybujem,ze cenovy rozdiel medzi Valeo a Sachs je len 1000 kc. :cry:
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Milano75 » 23.11.2009, pon 16:58

tohle je docela nornálni a někdy docela i nepříjemný- misokgb by mohl povídat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 24.11.2009, úte 13:21

Alfik píše:Ja silne pochybujem,ze cenovy rozdiel medzi Valeo a Sachs je len 1000 kc. :cry:
U té firmy byl právě cenový rozdíl 1000 kč(proto jsem chtěl ten Sachs za ten litr navíc).Ale ono ejhle :-D
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 24.11.2009, úte 13:22

Milano75 píše:tohle je docela nornálni a někdy docela i nepříjemný- misokgb by mohl povídat
Naštěstí pro mě je to už vyřešený že jsem jim ji poslal zpět a oni mi poslali Valeo+1000kč rozdíl na konto :smt023
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 24.11.2009, úte 13:26

Nevíte náhodou jaký je přesný průměr středu klikového ložiska(pouzdru) na mrkev s převodovky?Jde mi o to že nemam přípravek na usazení lamely,proto si chci nechat vytočit od soustružníka vodící trn,proto ten rozměr.Díky
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Kůrkyn » 24.11.2009, úte 20:19

Změř lamelu po obvodě posuvkou a trn netřeba.

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 25.11.2009, stř 16:38

Trochu jsem tě nepochopil :???: Jak to myslíš,mam dlouhé vedení :smt040
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 19:22

Lamelu dát jen od oka na střed a šrouby na přítlačném talíři utáhnout jen rukou tak, aby byla lamela sevřená a nepadala vlastní vahou. Pak posuvkou po obvodě měřit vzdálenost od hrany na setrvačku k hraně obložení otočit motorem a případně šroubovákem posunout lamelu. Stačí na 4 místech po čtvrtkruhu. Pokud je setrvačník hrncovitého tvaru, tak jsou po obvodě otvory pro odvod nečistot. Ty lze k měření použít. U JTD je setrvačník plochý, takže to půjde normálně.
spojka-vystredeni.jpg

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od r-a-k » 26.11.2009, čtv 10:14

Jo tak to už chápu i tak to jde.Jinak díky za hezký obrázkový výklad,snaha se cení :smt023
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

chipsi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 24
Registrován: 30.8.2009, ned 18:21

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od chipsi » 14.2.2010, ned 11:59

Nazdar alfisti. mam otasku ci mi bude treba menit zotrvacnik ked mi smyka spojka a po zaradeni rychlosti auto trasie urcite viem ze to bude lamela a pritlacne lozisko..auto ma najazdene 220 000 myslite ze bude dvojhmotny zotvacnik tiez treba menit?a preco vlastne sa tak opotrebuje ? vsak jednohmotny vydrzal roky a roky a dvojhmotny je raz dva v cudu?

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od modenaboy » 15.2.2010, pon 21:48

Když budeš pozorně číst celé vlákno, pochopíš proč se dává dvouhmota a ne jednoduchý.Napiš svou motorizaci, ale pokud máš 5-ti vál, nedoufej že seženeš náhradou jednohmotu s odpruženou lamelou, na Alfu nemají.Jinak 220tis km je průměrný nájezd spojky i dvouhmoty(VW/Škoda i 80tis), ale dožívají se i víc, to podle chování řidiče.
BMW 730d, Superb TDI

chipsi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 24
Registrován: 30.8.2009, ned 18:21

Re: jaký setrvačník u JTD ?

Příspěvek od chipsi » 21.2.2010, ned 10:31

Joj ja viem ze ma byt dvojhmotna ja ani jednohmotnu nechcem len ma zaujimalo ze ci sa tak velmi opotrebuje alebo aj vydrzi viac ako 300 000km. a mam AR 1,9 JTD 77kw 98rocnik .a to vo vsetkych alfach je spojka valeo ?

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů