životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Odpovědět
Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3384
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Ladis » 26.11.2014, stř 13:37

Tak to určitě ne, zřejmě špatná mapa....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1600
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Envel » 26.11.2014, stř 14:09

davidosx84 píše:jen taková asi blbá otázka,mám dpf off ale vypalování pravidelně probíhá,i když už asi není co vypalovat..?je to ok?
Pokud chceš mít Alfu v úpravě "Phoenix edition", tak je to OK. :smt075
A ještě taková podotázka, jak poznáš, že probíhá vypalování?
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 26.11.2014, stř 19:44

davidosx84 píše:jen taková asi blbá otázka,mám dpf off ale vypalování pravidelně probíhá,i když už asi není co vypalovat..?je to ok?
Tak to bych chtěl vidět, ale řekl, bych že špatně uděláno, už jsem to asi 2x řešil, a jednou dokonce pán přijel stím, že ujel, myslím že říkal 2000km a pak to začlo hulit a jako že hulit, a taky špatně udělaný.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 27.11.2014, čtv 21:34

cendler píše:
davidosx84 píše:jen taková asi blbá otázka,mám dpf off ale vypalování pravidelně probíhá,i když už asi není co vypalovat..?je to ok?
Tak to bych chtěl vidět, ale řekl, bych že špatně uděláno, už jsem to asi 2x řešil, a jednou dokonce pán přijel stím, že ujel, myslím že říkal 2000km a pak to začlo hulit a jako že hulit, a taky špatně udělaný.
auto jsem už koupil tak,nevím jestli tam je ten dpf..regenerace probíhá co 800-1000km trochu to zakouří,někdy ani ne,a spotřeba na dálnici stoupne na pár minut na něco kolem 8 litrů..egr je zaslepenej,ten jsem měl rozdělanej..koncovka je ve vnitř černá z čehož usuzuji že tam dpf není,netuším prostě :roll:

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 27.11.2014, čtv 21:51

tak to tam dpf pořád je, co tam je u egru za záslepku, opravdu plná, nebo jsou vní díry?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 06:35

cendler píše:tak to tam dpf pořád je, co tam je u egru za záslepku, opravdu plná, nebo jsou vní díry?
plná se 3 šroubama..

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 28.11.2014, pát 07:37

jaký 3 šrouby?, nemyslel jsi 3 díry?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 08:21

cendler píše:jaký 3 šrouby?, nemyslel jsi 3 díry?
vytáhl jsem tu záslepku ven a jsou v ní 3 díry a v nich 3 šrouby s matkama celý je to zakarbonovaný,ale žádných dir jsem si nevšiml,taky jsem nechápal na co tam jsou ty 3 šrouby..

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 08:32

davidosx84 píše:
cendler píše:jaký 3 šrouby?, nemyslel jsi 3 díry?
vytáhl jsem tu záslepku ven a jsou v ní 3 díry a v nich 3 šrouby s matkama celý je to zakarbonovaný,ale žádných dir jsem si nevšiml,taky jsem nechápal na co tam jsou ty 3 šrouby..
jen říkám,všechno funguje jak má auto jede jak švýcarské hodinky nebo italské:-)jen nevím jestli tam ten DPF filtr je nebo ne,na diag se to tváří že tam je ...zkusím utřít tu koncovku jestli zčerná ...zase

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1600
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Envel » 28.11.2014, pát 11:40

Kurňa tak se podívej zespod zda tam je. Je uprostřed auta na výfukovém vedení asi 40cm dlouhý a cca 20cm v průměru, to fakt nepřehlídneš. Černé koncovky značí, že je uvnitř buď převrtaný nebo má prasklé membrány.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 28.11.2014, pát 13:31

To si někdo troufnul tam dát šrouby s matkou, to se uvolnit a vlítnout do motoru, tak by bylo vymalováno :-D , myslím si ale že tam všechno máš, ale diagnostika ti to řekne na 100%, to ohnutí,taky moc neznamená, může tam být i nemusí, třeba ho někdo vymlátil, proto říkám diag ti to řekne, samozřejmně někdo kdo s diagnostikou umí, umělců je taky dost
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 13:53

Envel píše:Kurňa tak se podívej zespod zda tam je. Je uprostřed auta na výfukovém vedení asi 40cm dlouhý a cca 20cm v průměru, to fakt nepřehlídneš. Černé koncovky značí, že je uvnitř buď převrtaný nebo má prasklé membrány.
no to vím taky že tam je,koukal jsem na něj ..ale co je vevnitř,to je otázka:-)

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 13:58

cendler píše:To si někdo troufnul tam dát šrouby s matkou, to se uvolnit a vlítnout do motoru, tak by bylo vymalováno :-D , myslím si ale že tam všechno máš, ale diagnostika ti to řekne na 100%, to ohnutí,taky moc neznamená, může tam být i nemusí, třeba ho někdo vymlátil, proto říkám diag ti to řekne, samozřejmně někdo kdo s diagnostikou umí, umělců je taky dost
no ty šrouby jsou tak zapečené že to už nemůže v životě vypadnout jen tak:-)někde na netu jsem ale viděl nákres záslepky i s těmi šrouby,proč tam jsou to je mi záhada..
diagnostiku mám a a koukal jsem na ten filtr a tváří se že tam je,ukázalo mi to aktuální stav zaplnění a i poslední vypálení,byla tam taky možnost spustit vypalování ale to jsem nezkoušel,možná tam ten filtr opravdu je,zkusím otřít ten vnitřek výfuku jestli zase zčerná :smt033

PetrVTR
Nováček

Příspěvky: 122
Registrován: 10.1.2012, úte 13:38

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od PetrVTR » 28.11.2014, pát 16:11

To on nejspíš zčerná i když bude filtr v pořádku, nic není 100%. Na mým autě je to také tak. Co jsem koukal na auta v mým okolí tak Euro 4 s DPF přece ždibec sazí propustí, ne že by se tam tvořila vrstva ale jsou tam. Euro 5 už ne. Mezi těma normama je docela značný rozdíl.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 28.11.2014, pát 18:36

davidosx84 píše:
cendler píše:To si někdo troufnul tam dát šrouby s matkou, to se uvolnit a vlítnout do motoru, tak by bylo vymalováno :-D , myslím si ale že tam všechno máš, ale diagnostika ti to řekne na 100%, to ohnutí,taky moc neznamená, může tam být i nemusí, třeba ho někdo vymlátil, proto říkám diag ti to řekne, samozřejmně někdo kdo s diagnostikou umí, umělců je taky dost
no ty šrouby jsou tak zapečené že to už nemůže v životě vypadnout jen tak:-)někde na netu jsem ale viděl nákres záslepky i s těmi šrouby,proč tam jsou to je mi záhada..
diagnostiku mám a a koukal jsem na ten filtr a tváří se že tam je,ukázalo mi to aktuální stav zaplnění a i poslední vypálení,byla tam taky možnost spustit vypalování ale to jsem nezkoušel,možná tam ten filtr opravdu je,zkusím otřít ten vnitřek výfuku jestli zase zčerná :smt033
Pokud ti to ukazuje diag, tak ho tam máš, jinak by to spadlo do nouzáku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

davidosx84

Příspěvky: 25
Registrován: 13.8.2014, stř 21:31

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od davidosx84 » 28.11.2014, pát 21:12

cendler píše:
davidosx84 píše:
cendler píše:To si někdo troufnul tam dát šrouby s matkou, to se uvolnit a vlítnout do motoru, tak by bylo vymalováno :-D , myslím si ale že tam všechno máš, ale diagnostika ti to řekne na 100%, to ohnutí,taky moc neznamená, může tam být i nemusí, třeba ho někdo vymlátil, proto říkám diag ti to řekne, samozřejmně někdo kdo s diagnostikou umí, umělců je taky dost
no ty šrouby jsou tak zapečené že to už nemůže v životě vypadnout jen tak:-)někde na netu jsem ale viděl nákres záslepky i s těmi šrouby,proč tam jsou to je mi záhada..
diagnostiku mám a a koukal jsem na ten filtr a tváří se že tam je,ukázalo mi to aktuální stav zaplnění a i poslední vypálení,byla tam taky možnost spustit vypalování ale to jsem nezkoušel,možná tam ten filtr opravdu je,zkusím otřít ten vnitřek výfuku jestli zase zčerná :smt033
Pokud ti to ukazuje diag, tak ho tam máš, jinak by to spadlo do nouzáku
Aha..tak je tam..no je to dobré vědět:-)díkes za pomoc

Brouczech

Příspěvky: 42
Registrován: 25.4.2008, pát 18:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Brouczech » 3.5.2015, ned 18:40

Ahoj, již se to tu řešilo...ale obrázek čidla se mi již nedařilo otevřit. Dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru - po zapojeni na diag. se ukazala chyba P2455
Obrázek

Po smazání se chyby se kontrola opět rozvítí, sice ne hned ale až po nějaké době ( třeba i 4 startování )
AR 159 SW 1.9 JTD 110kW 2009

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 3.5.2015, ned 22:04

Podívej se jestli k němu nemáš porušenou kabeláž, nebo bordel v zásuvce, která by tohle taky dělala, hlavně pozor na to, bez toho se ti nemusí dělat regenerace DPFka, což je špatně
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Brouczech

Příspěvky: 42
Registrován: 25.4.2008, pát 18:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Brouczech » 3.5.2015, ned 22:11

cendler píše:Podívej se jestli k němu nemáš porušenou kabeláž, nebo bordel v zásuvce, která by tohle taky dělala, hlavně pozor na to, bez toho se ti nemusí dělat regenerace DPFka, což je špatně
Diky za reakci. Bohuzel nevim, o ktere cidlo by se melo jednat a kde ho najdu. Jiz jsem nekdo daval foto s umistenim, ale je starsiho data a jiz se mi nezobrazi.
AR 159 SW 1.9 JTD 110kW 2009

PetrVTR
Nováček

Příspěvky: 122
Registrován: 10.1.2012, úte 13:38

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od PetrVTR » 4.5.2015, pon 22:12

Brouczech píše:Ahoj, již se to tu řešilo...ale obrázek čidla se mi již nedařilo otevřit. Dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru - po zapojeni na diag. se ukazala chyba P2455
Obrázek

Po smazání se chyby se kontrola opět rozvítí, sice ne hned ale až po nějaké době ( třeba i 4 startování )
Ahoj, tuhle chybu jsem mel taky pred 2 lety a nakonec to byl vadny ten snimac. Po vymene OK. Najdes ho vlevo od palivoveho filtru.

EDIT: aha, ty mas 159, tak nevim kde je umisten..

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3444
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od cendler » 5.5.2015, úte 06:06

to čidlo je hned vedle relé žhavení, které je hned vedle nádobky na vodu, takže to je z prava do levy, nádobka, relé žhavení a tohle čidlo, a podívej se jestli nemáš jen třeba překousnutou gumovou hadičku od nějakého zvyřátka co vede do DPF, nebo se vyndá DPF a nemusíš to řešit, samotné to čidlo, zrovna levné nebude
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Giocatore

Příspěvky: 34
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57
Bydliště: Žatec

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Giocatore » 6.10.2015, úte 21:54

Ahoj, potrebuji rychlou radu :)
Jak poznam u AR 147 1.9 jtdm 88kw 2005, jestli ma DPF (funkcni). Kdyz kouknu pod auto tak tam ta velka bandaska je. Ale nevidim k nemu ani jednu trubicku, ani cidlo. Odkud nebo kudy maji ty trubicky vest? Pokud je nenajdu, je mozne ze byl DPF vyřazen?
JAk to najdu na MultiECUscan?

díky za rady

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 166
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od h4Wk » 25.11.2015, stř 14:53

pripojis se na ridici jednotku motoru -> parametry->stav zanesení filtru pevnych castic, je to skoro dole...zakliknes a mely by se zobrazit % zanesení, pokud tam není tak by tam ta polozka byt nemela...

E: ale myslim si ze r.v. 05 jeste nemel filtry nebo? Ja mel 2007 a ta nemela...byla origo EURO III z IT
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 166
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od h4Wk » 4.1.2016, pon 19:17

Ahoj, chtěl bych se poradit ohledně časté regenerace DPF cca každých 300km. Jezdím momentálně kratší trasy cca 15km, ale po dálnici takže motor se vcelku rychle zahřeje (půl cesty je do kopce). Po ukončení regenerace má filtr neco přes 30% zanesení. Moje otázka zní jestli je problém v tom, že filtr už je opotřebený (tachometr přes 150tis), nebo to že jsem po původním majiteli neveděl jaký do auta dával olej a tak jsem tam nalil podle příručky Selenii WR 5W40. Pak jsem si začal trošku číst a zjistil jsem, že by pro DPF byl vhodnější Selenia 5W30 P.E. vzhledem ke specifikaci ACEA C2. Mohla by to být příčina časté regenrace právě v použitém oleji? Pokud ano mám v plánu (jeliko mám auto chvíli) vyměnit olej po 5tis km (jako takový proplach motoru po předchozím majiteli) a nalít tam potom 5W30 P.E. Budu vděčný za každou radu. Díky
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

PetrVTR
Nováček

Příspěvky: 122
Registrován: 10.1.2012, úte 13:38

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od PetrVTR » 4.1.2016, pon 22:11

h4Wk píše:Ahoj, chtěl bych se poradit ohledně časté regenerace DPF cca každých 300km. Jezdím momentálně kratší trasy cca 15km, ale po dálnici takže motor se vcelku rychle zahřeje (půl cesty je do kopce). Po ukončení regenerace má filtr neco přes 30% zanesení. Moje otázka zní jestli je problém v tom, že filtr už je opotřebený (tachometr přes 150tis), nebo to že jsem po původním majiteli neveděl jaký do auta dával olej a tak jsem tam nalil podle příručky Selenii WR 5W40. Pak jsem si začal trošku číst a zjistil jsem, že by pro DPF byl vhodnější Selenia 5W30 P.E. vzhledem ke specifikaci ACEA C2. Mohla by to být příčina časté regenrace právě v použitém oleji? Pokud ano mám v plánu (jeliko mám auto chvíli) vyměnit olej po 5tis km (jako takový proplach motoru po předchozím majiteli) a nalít tam potom 5W30 P.E. Budu vděčný za každou radu. Díky
Podle tvého popisu se zdá že je filtr částečně zanesen nespalitelnými zbytky, které regenerace neodstraní. Nabízejí se možnosti jako 1) DPF OFF, 2)nový DPF, 3)regenerace DPF specialisty, 4) čistič DPF do paliva, který chemicky naruší ty nespalitelný zbytky a ty se pak normálně vypálí. S metodou 4 mám dobrou zkušenost s přípravkem http://aditiva.heureka.cz/pro-tec-dpf-s ... e/#section

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů