životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Odpovědět
SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od SwimPixo » 10.5.2010, pon 23:50

Zdravim, chcem sa opytat na FAP filter pre 2.4JTD 200hp.
Kolko vydzi tento filter, viem so vlastnej skusenosti s PEUGEOTOM 407 ze je to celkom draha vec a nie az tak potrebna. V podstate, pri kolkych km odide do zabudnutia na alfe? Cital som, ale uz neviem kde:-D, ze niektore automobilky davaju FAP dozivotne, cize sa nemusia vymienat.
Je toto aj nas pripad?
dik za odpovede :wink:

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Tanguero » 28.5.2010, pát 07:29

Čau, já mám 1.9JTD, ale ten filtr snad bude stejný. Takže systémy FAP jsou dva, jeden používá pro čištění filtru aditiva, které ubývají a buď se dají doplnit extra, nebo nebo se musí vyměnit i celý filtr (tuším tuhle fíčuru zavedl Peugeot).
Ten druhý systém používá čištění vypalováním při zvýšené teplotě, o což se postará motor sám. Takže čas od času ti "bouchnou saze" a filtr je zas jako nový.
Životnost by neměl být problém, pokud to brutálně nepřečipuješ. V tom případě se může filtr rychle zanášet a pokud se nezvládne vyčistit sám, tak musíš do servisu a pokud se úplně ucpe, tak je KO.

Shoddy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 21.12.2008, ned 15:12
Bydliště: Praha

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Shoddy » 28.5.2010, pát 08:00

Nevim jak u Alfy :oops: Ale ten Žabožrout to má udělaný tak, že když je filtr pevnejch částic na konci života cca 200.000km, tak schodí motor do nouzovýho režimu, přičemž se musí dát novej za 30.000,-Kč . Kdysi sem pokukoval po 607 ale tohle mě od koupě odradilo.. No a sem rád že mám nakonec tu svojí Italku :D
156 SW 2,4JTD 103kW nero

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Havlo166 » 28.5.2010, pát 20:58

Sice neviem aka je zivotnost tohto filtra ale ak dojde k upchatiu tak neznamena ze uz je nepouzitelny takyto pripad sa mi stal ked prisiel zamnou jeden zolik ze nech berem diag a napojim mu auto na pc lebo ze ked nastartuje motor bezi cca 2-3 sekundy a potom zdochne.Tak som sa dotoho pustil diagnostikoval som zhora dole seriovo aj pararelne az ma potom trklo v hlave ze motor sa sam od seba zadusi pretoze z koncoviek vyfuku nefukal ziaden vzduch a lambda pred fab davala udaje a ta za fap nie.V knizkach od auta v prirucke som nasiel ze toto vozidlo je vybavene FAP filtrom a neviem po akej dobe sa snim musi vist na dialnicu a pri neviem akej rychlosti na neviem akom prevodovom stupni treba tento filter vypalit a ocistit od sadzi kotre sa vnom nazbierali no a kedze o tomto zazraku nevedel ani majitel tak som sa rozhodol ze ho vymontujem a skusim jeho priechodnost, po vymontovani motor nastartoval a uz neskapal ale teraz prisla uloha ako ho vycistit pouzil som X pripravkov ktore som donho nalial prefukovalo sa kompresorom nic nepomohlo tak som zvolil posledny trochu drastickejsi sposob ako ho vycistit kedze novy stal 27 000sk a to tak ze som ho na vstupe splodin od motora urezal vydlabal ten sajrajt z tej mriezky poriadne vycistil vyfukal pekne zavaril nerezovou elektrodou a namontoval, odvtedy ma to auto nabehane cca 35000km teraz uz aj predpisane vypalovanie a ziaden problem auto ide ako hodinky auto bolo Audi A6 2.5TDI avant rv.2008.Takze ak sa niekomu upcha staci ho na zaciatku upalit flexou vydlabat tie sadze riadne vymit vyfukat zazvarat to co sme upalili namontovat naspat na vyfukove potrubie a auto ide zase ako nove. :pivko
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od SwimPixo » 31.5.2010, pon 13:32

Teší ma, že máme ten sofistikovanejší FAP filter, pretože keby som mal platitiť 20000 za výmenu FAP kvapaliny ako na Peugeote, išlo by ma drbnúť. Totiž, mal som Peugeota 407, 1.6Hdi, a nebyť toho, že ma sepalilo na križovatke auto keď som šiel na zelenú, v tomto období by som ho už musel meniť:-D. Takže som aj rád že som sa ho zbavil:-D.
Na diagnostike mi ukázalo , že FAP je OK. Čiže som v ľude a šťastný:-).
V brne v servise u p. Zemánka, mi vraveli, že je aj nejaká firma, ktorá sa zaoberá obnovou FAP, ale už nepamatám ako sa volá, možno niekto poznáte... ja už neviem...

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Filtr pevnych castic

Příspěvek od Oskar » 9.7.2010, pát 00:16

Dnes se mi rozsvitila kontrolka motoru a motor spadl do nouzaku. Diagnostika ukazala, ze se nevypalil filtr pevnych castic a byl plny. Udajne, ze s autem jezdim moc pomalu, coz nemuzu potvrdit, naopak jezdim docela svizne. Pravda je, ze poslednich 500km se mi zda, ze auto vubec nejede. Nakonec mi ho museli vypalit v servisu, kde auto bylo napichle na pocitac a nejakym rezimem pridavani plynu to vypalilo - 650,-Kc.
Pak jsem ujel jen 3km po meste, tak ani nevim jestli to necemu pomohlo.
Ma nekdo podobnou zkusenost?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Milan+ » 9.7.2010, pát 07:41

Zatím jsem o tom jenom četl v několika mot. časopisech, všude vždy strašili s vysokou cenou za jeho případnou výměnu a radili občasnou jízdu na plný plyn a to alespoň 20 km. Já protože to dělám se všemi diesely, které jsem měl, neměl s tím zatím problém. a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 9.7.2010, pát 09:15

Hele něco podobného jsem měl minulý týden, auto prostě nejelo jak má, prostě jsem se mi zdálo jako by někdo posunul hranici kdy začíná tlačit turbo o 1000ot/min, necejtil jsem zátah turbo od 1500ot, ale až někde u 2500ot, prošel jsem na autě snad všechno a nic jsem nenašel, je pravda, že když se to stalo, tak jsem jel do asi 300km normální jízdou 90km/hod na tempomat, protože jsem měl čas a od té doby to dělalo, prostě to nejelo, i když jsem to vytočáčel tak nic, dva dny jsem na to nemohl přijít, zkoušel jsem snad všechno, hadice, podtlaky, diagnostiku zatím nemám, ale už jena cestě, ten DPF mě taky napadlo, koukal jsem do manuálu, jestli se to nedá nějak manuálně vyvolat, to čištění, ale nic jsem nenašel, no a ve středu ráno jsem jel zase cca 450km a tak jsem tomu dával(kdyby mě někdo změřil, tak mi seberou všechny papíry co jsem vživotě zatím dostal :smt033 ) no a od té doby to zase jezdí jak má, tak netuším čím to bylo.
Ale pamatuji se že jednou ve dne jsem zažil jak se čistí ten filtr, protože jsem jel a za mnou dým, jako když ti jde do turba olej, takovýho mraky jsem ještě neviděl, ale cca po 1km tobylo fuč.

A teď mě napadá ještě jedna věc a možná bych založil i anketu, když se podíváte na koncovky výfuku jaké je máte?

A - zakouřené
B - krásně čisté


jde mi mi o to, že já mám za A, a někde jsem četl, že pokud má auto DPF, tak by měli být koncovky krásně čistý a pokud nejsou, tak s autem něco je, ale když jsem auto kupoval, byl jsem na diagnostice a auto bez závad 0chyb
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od xjohny » 9.7.2010, pát 13:42

Krásně čisté. Nalítáno cca 95k
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 9.7.2010, pát 13:55

jinak mám 104t Italských a 11t Českých
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Oskar » 9.7.2010, pát 14:13

101000km a krasne cista koncovka, ale radeji bych mel zakourenou a auto co jezdi porad jak ma. :evil:
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od sunic » 9.7.2010, pát 16:45

Tenhle problém jsem řešil loni po neúspěšném načipování. Kouřilo to jak sviň a padalo to kvůli zanešenýmu FAPu do nouzáku. Taky jsem s tím byl ve Fiatu na vyčištění přes examiner a pomohlo to taky jen na pár km. Ale u mě byl problém v tom čipu, když jsem ho nechal odstranit, a to jsem v tý době byl zase v nouzáku, tak se to po několika možná 200km jízdy samo vyčistilo a od tý doby to je v pohodě. A taky tomu nějak nenakládám, většinou jezdím dálnici a to tak 120 nebo 140 km/h na tempomat. Asi bych řešil jestli ten FAP fakt už nemáš v kopru, což by asi po 101tkm být neměl, tedy pokud jsou ty km 100procentní a pak by to bylo na výměnu, což je prý ale cca 25000kč a nebo ho zrušil úplně, o čemž přemýšlím já protože mě furt láká ten čip, a o tom je více na adrese http://www.fapoff.cz
Jinak já mám najeto 175tkm a FAP mi zatím funguje bez problémů.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Foli » 9.7.2010, pát 17:25

Já bych ten stupidní FAP dal do hajzlu. sice je krásný když to vůbec nekouří, ale ty problémy kolem toho. To já si raději trochu zakouřím ale mám klídek :)
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Tanguero » 10.7.2010, sob 08:05

Zakouřená, nebo čistá koncovka ti ukazuje jen jednu věc, jestli jezdíš do myčky častěji než se čistí FAP.
Podle knížek by se měl čistit co 1000km, já to poznám podle aktuální spotřeby. A po čištění je vždycky koncovka zakouřená. Protože u nás nejsou dálnice, na kterých by to čištění proběhlo dokonale, tak mi saze zůstávají i ve výfuku a pak se koncovka špiní.
Ale to je asi tak všechno, auto nekouří ani po startu, ani pod plným plynem. A když je nastartované, tak to co letí z výfuku smrdí po peroxidu, takže včechno funguje jak má.

hafanek

Příspěvky: 36
Registrován: 28.2.2010, ned 09:14

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od hafanek » 29.7.2010, čtv 15:12

jak zjistim jestli tam ten filtr mam nebo ne?

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 29.7.2010, čtv 17:52

Filtr pevných částic mají snad všechny dieselové 159 ne?
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

hafanek

Příspěvky: 36
Registrován: 28.2.2010, ned 09:14

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od hafanek » 30.7.2010, pát 16:57

tim si nejsem jistej kdyz jsem kupoval Alfu tak u nekterych bylo napsano s DPF.

Tak proto se ptam a i v navode se pise, pokud mate DPF

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 31.7.2010, sob 15:48

tak 2,4 mají všechny filtr, u 1,9 je to jen, kdo ho chtěl
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Zip166JTD » 25.8.2010, stř 21:53

Dotázek na FAP v JTDM. Od kterého roku tam ten sajrajt začali cpát? Přemýšlím nad 166 2,4 JTDM rv.04-05
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Ladis » 25.8.2010, stř 22:01

[quote="Zip166JTD"]Dotázek na FAP v JTDM. Od kterého roku tam ten sajrajt začali cpát? Přemýšlím nad 166 2,4 JTDM rv.04-05

To je klasika jak v novější 156,takže tam ten nesmysl díky bohu není :smt041
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Zip166JTD » 26.8.2010, čtv 19:52

jj tak to sem rád a nevíte někdo kdy se začal FAP do alf montovat ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Ladis » 26.8.2010, čtv 20:09

Myslím,že až s příchodem nových modelů 159 a MITA.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od xjohny » 27.8.2010, pát 10:42

Já jezdím 70-80% cest dálnici (asi 60km), tempomat, necelých 140 na šestku, tj. kolem 2.5k otáček. Doufám, že je to to nejlepší co můžu pro FAP udělat. alfaromeo1
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Milan+ » 1.9.2010, stř 13:23

Případně jednou z možností je jeho odstranění viz :
http://www.chiptuning-kladno.cz/odstran ... ych-castic
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Hampice » 14.11.2010, ned 16:47

Dataz k FAPu, jak často u 1.9 JTDm 16V (159) by se měl vypalovat? Mám najeto už asi 5.000km převážně po městě se studeným motorem a zatím stále nic :smt102
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů