2.4 JTD

Odpovědět
pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1474
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 19.1.2014, ned 10:55

Tak ze jeho pruzena cas ma vuli, teda vuli az tak ze to hrka. Jemna vule je normalni a byva kolikrat i na novych kusech.
Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Sapo

Příspěvky: 29
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Sapo » 19.6.2014, čtv 09:34

Prosim prosim pomoc . Auto mi uz dlhsie tazko startuje. Skusal som uz vsetko mozne vratanie vybratia swirl klapiek . Ked odpojim cidlo teploty vody tak mi auto nastarfuje bezproblemov. Cidlo som vymenil ale zo zapojenym cidlom to nadalej startuje strasne tazko, po nastartovani vyjde z vyfuku biely dym, spotreba je tiez vyssia a vykon nieje taky ako by mal byt ....

Ale teraz k veci . Kedze mi bez toho cidla teploty vody auto startovalo lepsie tak som vcera skusal postupne odpajat aj ine cidla ci to nebude mat podobny vplyv. Lenze ked som odpojil konektor na vahe vzduchu a konektor na cidle ktore ide do vstrekovacieho cerpadla ktore je pohanane rozvodom, auto mi uz nenastartovalo. Palubak zacal uplne blbnut, po vlozeni kluca do spinacky mi vyhadzuje chyby ze asr,vdc,hill start atd. Su nedostupne , rucicka na budiku tlaku oleja v turbe mi poskakuje ako sa jej zachce ( auto je nenastartovane, je vlozeny len kluc) , cervene rele co je krytom pri baterke cvaka ako zmyslov zbavene ....... ked chcem auto nastartovat tak starter toci toci toci a auto nenaskoci, motor nema ani snahu naskocit .. to iste robi samozrejme uz aj ked je cidlo zapojene. . Ked je zapojene tak mi pc nedokaze ani spravit diagnostiku cez obd. Nepusti ma do motora. Ked ho odpojim, diagnostiku spravi . Vojdem do motora , vymazem chyby ( napisem neskor ktore to konkretne su ) , zapojim konektor - budik uz vtedy neblbne, vsetko vyzera ze uz je to v poriadku ... skusim nastartovat a cely kolobeh sa opakuje, rele cvaka, rucicka skace, auto toci a nenastartuje.
Prosim help co sa mohlo stat?
Napadli ma tieto veci :
- zblbla riadiaca - existuje nejaky reset?
- cidlo ktore som odpojil tak sa pokazilo
- netlaci naftu???

Nemate s tym niekto skusenosti? Neviem si rsdy :-(

Sapo

Příspěvky: 29
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Sapo » 19.6.2014, čtv 09:43

Zabudol som napisat: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw , 2007

Geralt10
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 553
Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Geralt10 » 19.6.2014, čtv 18:31

Zkus dobít baterii
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat

Sapo

Příspěvky: 29
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Sapo » 19.6.2014, čtv 23:36

To som skusal. Nepomohlo , vyzera to ze sa bud zblaznila RJ alebo mi odislo to cidlo co ide do cerpadla . Cele je to nejake divne . Mam uz aj video, potom ho sem nahodim :-(

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1566
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 28.6.2014, sob 15:24

Jen nápad. Zkus mrknout na mínus kabel co propojuje motor s kastlí .Oxidace je svina :D . Vždy když se nemůžu domluvit s elektřinou jdu nejdřív po tomhle a po kontaktech na baterce a kabelech od ní .......
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

razorcz91
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 395
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od razorcz91 » 17.11.2014, pon 23:43

Kamoš má 166ku s 2.4 jtd 103kw, měl sem možnost už na něm něco spravovat a nemohl jsem si nevšimnout kolik je tam jinak udělaných věcí než u 100 kw verze co mám já. Zabýval se tím už někdo? Je ještě nějaký rozdíl mezi 103 a 110 kw kromě vstřiků? Sepsal sem si rozdíly co vím mezi 100 a 103 kw, možná ještě někoho něco napadne. A tak přemýšlím, proč to všechno italové udělali... nudili se bo chtěli nějakou změnu, aby nedělali pořád stejné auto. Např. přemístění toho palivového filtru nebo odstranění separátoru oleje :-D Asi vychytávali mouchy, které byly u první generace. Tu je seznam, čeho sem si zatím všiml. Napadá Vás ještě něco? :smt023 alfaromeo1

Motor 103 kw - navíc oproti motoru 100 kw

elektricky ovládané naklápění lopatek turba
přemístěný palivový filtr
přemístěná řídící jednotka motoru
EGR chlazené vodou
CR 2.gen 1600 bar
silnější čerpadlo
škrtící klapka
nemá separátor oleje
plastové víko ventilů se 2 vývody na hadice k odvzdušnění
víčko oleje Selenia (jiný tvar)
tepelný štít na svodech
jiné umístění kabeláže ke vstřikovačům
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100 kW EGR off, KAT off, CHIP by Radek+Šarkan
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 CF3 160 kW CF2 svody, A.M.A nerez downpipe, Supersprint výfuk, Pipercross filtr, Q2 samosvor,Wiechers rozpěra,Powerflex držák motoru

psygma
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 25.9.2010, sob 23:10
Bydliště: Cheb

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od psygma » 18.11.2014, úte 14:33

určitě vychytávali mouchy, leč hlavní důvod je podle mě kvůli EU a jejich snižování emisí. :butthead:
AR 156 2.4Jtd, 2000

všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...

petrzeman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 13.2.2013, stř 11:27
Bydliště: okr. Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od petrzeman » 20.11.2014, čtv 12:09

Ahoj nevite nekdo jestli je na ozubenem kole vackoveho hridele "normalni zavit" nebo opacny ? , potrebuji vymenit snimac otacek vacky.

Mam 2.4 JTD 103kw

Diky moc

Tanguero
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 964
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Tanguero » 20.11.2014, čtv 13:12

Nechápu proč se ptáš na závit na ozubeném kole vačky, to je přece schováno na opačném konci hřídele. Navíc kvůli výměně čidla nemusíš z vačky nic sundávat.

petrzeman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 13.2.2013, stř 11:27
Bydliště: okr. Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od petrzeman » 20.11.2014, čtv 13:30

Ok vysvetlim :D , na ozubenem kole ktere pohani vackovou hridel je uprostred sroub ktery toto ozubene kolo drzi k vackovemu hrideli, toto ozubene kolo potrebuji sundat jelikoz je pod nim snimac otacek vackoveho hridele a bez sundani nejde vymenit (na druhem konci vackoveho hridele je pouze "vyveva") mam 2.4 jtd 10v 103 kw

petrzeman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 13.2.2013, stř 11:27
Bydliště: okr. Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od petrzeman » 20.11.2014, čtv 13:35

P.S. jestli znas nejake kouzlo jak to cidlo vymenit bez sundavani toho kola budu rad za radu. :)

Aleš 292
Nováček

Příspěvky: 183
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Aleš 292 » 20.11.2014, čtv 18:35

je tam normální závit :wink:
Alfa 166 jtd 110 kw
Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

petrzeman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 13.2.2013, stř 11:27
Bydliště: okr. Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od petrzeman » 20.11.2014, čtv 20:53

OK, diky :smt023

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 158
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od bjukemen » 25.11.2014, úte 16:32

razorcz91 píše: Motor 103 kw - navíc oproti motoru 100 kw


CR 2.gen 1600 bar

nieje pravda unijet je CR 1. gen 1350bar
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5086
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Milano75 » 26.11.2014, stř 21:48

ahojte, mám tu jednu 166 a koupě vadí tahle závada: ,a nejvetsi problem je v regulaci cerpadla,kdyz se auto vytoci nad 3000 otacek tak spadne do nouzoveho rezimu

co by to mohlo být? nic bližšího nevím- napadá mě jen regulace truba, že dává moc velký tlak :smt102 :smt102 :smt102 :smt102
Alfa Romeo 75 2.0TD 1989 -kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ-VM motori VNT20-454135-0005-tlak 1,6Bar.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6TB

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1566
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 2.12.2014, úte 21:55

No smrdí to regulací.Chce to napíchnout.
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Ostravsko - Kraj razovitý

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od MikeC » 24.5.2015, ned 11:49

Zdravím všechny,
Chystám se ke koupi vysněné 159tky (2.4 JTDm, 147kW). Mám už jednu vyhlídnutou a po prvnotním ohledání jsem celkem spokojen (až na svítící kontrolku motoru, ale to je proto, že je zaslepené EGR a v servisu to neumějí vypnout i v ECU :roll: ).
Jediné co mně ještě praštilo do oka byla jedna součástka v motoru, která byla celá černá jak by od kolomazu. A právě, že nevím, o co šlo :oops:
Nacházela se, když člověk stojí před autem, na bloku motoru v levo směrem k chladiči, válcovitý tvar, asi v polovině výšky. Nemá někdo tušení, co by to mohlo být?
Auto je jinak řekl bych ve slušném stavu, pravidelně servisované v Alfě a nemá zas tak moc nalítané (něco přes 110tkm).
Předem dky za rady.

Mike
Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina
Ex: Fiat Stilo 1.4 MW 2007
+ Seat Leon ST FR 1.4TSI (92kW) 2017 jako daily

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 13.1.2016, stř 14:31

Ahoj Alfíci, prosím o radu :smt040 Byl jsem vyhozen z STK neboť po novém roce nesmí ŘJ obsahovat statickou chybu. Jejich diagnostika BOSCH vyhodila chybu aktivace řízení nasávaného vzduchu vznětového motoru
Tak jsem tedy dojel domů, a vytahal z auta data níže a chybu P0235. Dle mého rozumu je podle grafu váha vzduchu OK. Turbo a lopatky chodí také dobře- v létě jsem ho čistil a i přes padání do nouzového režimu ve vyšších otáčkách je cítit že se lopatky přestaví-kdo měl 100kw 2,4 ví... Mířím tedy na snímač tlaku na sání.
Je zde prosím někdo, kdo by měl radu, nebo podobnou zkušenost? Přikládám Logy, klidně udělám další podle potřeby...
Přílohy
snimac.jpg
tlak preplnovani.png
tlak nafty 2.png
mnozstvi vzduchu.png
chyba.png
Již ex. 156 2.4 JTD

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 13.1.2016, stř 14:34

Je mi divné, že se teoretický tlak přeplňování vůbec nehýbe, tak si myslím je kámen úrazu. Ale nevím jak to vyléčit :-)
Již ex. 156 2.4 JTD

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3111
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Danni » 13.1.2016, stř 18:04

nemas tam cip?
166 2.5 V6 rv.00 Q2
Spider 1.8 TS rv.99 GialloZoe
ex:156 1.6 TS rv.00 BlueCosmo

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 13.1.2016, stř 18:30

Nemám. Ještě bych doplnil, že při plným knedlíku svítí kontrolka vstřiku při 3-4-5 stupni, ale ne jako když jsou zatuhlé lopatky ale spíš od 3-3,5 tisíce otáček...
Již ex. 156 2.4 JTD

Lubbina
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 399
Registrován: 25.3.2013, pon 17:30
Bydliště: J.Hradec

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Lubbina » 19.1.2016, úte 12:15

Já tomu teda moc nerozumim,ale kdyby bylo špatný čidlo,tak neukáže reálný tlak ne?
AR 156 SW,2,4 MJet

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 20.1.2016, stř 10:30

Zkoušel jsem ještě jednou udělat pořádný log , ono v zimní kalalmitě to nešlo moc dobře... A při volném rozjíždění na trojku cca z 1800 do 4000 otáček leze tlak vzduchu přes 2500mbar to je asi špatně tedy, co jsem zde vyčetl? Takže regulace nejspíš nebo něco s ní
Již ex. 156 2.4 JTD

ItalRepair

Příspěvky: 18
Registrován: 2.2.2016, úte 09:10

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od ItalRepair » 19.2.2016, pát 17:53

[quote="razorcz91"]Kamoš má 166ku s 2.4 jtd 103kw, měl sem možnost už na něm něco spravovat a nemohl jsem si nevšimnout kolik je tam jinak udělaných věcí než u 100 kw verze co mám já. Zabýval se tím už někdo? Je ještě nějaký rozdíl mezi 103 a 110 kw kromě vstřiků? Sepsal sem si rozdíly co vím mezi 100 a 103 kw, možná ještě někoho něco napadne. A tak přemýšlím, proč to všechno italové udělali... nudili se bo chtěli nějakou změnu, aby nedělali pořád stejné auto. Např. přemístění toho palivového filtru nebo odstranění separátoru oleje :-D Asi vychytávali mouchy, které byly u první generace. Tu je seznam, čeho sem si zatím všiml. Napadá Vás ještě něco? :smt023 alfaromeo1

103 kW a 110 kW jsou na chlup stejný motory, úplně identické do šroubku, i vstřikovače jsou stejný, výkon je daný řídící jednotkou. Mají stejný turba, egr, prostě všechno

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti