Vstřiky JTD (unijet)

Odpovědět
tomas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
Bydliště: ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomas » 17.3.2009, úte 10:32

stenly36 píše:Podle mého názoru jsou problémy ze vstřikovači v naprosté většině případů způsobeny jejich mechanickým opotřebením. Proto nějaké "vodičky" nepomohou.
Něco jiného ovšem je zlepšení mazivosti nafty nějakým aditivem, popřípadě olejem do 2T motorů. Tam by prodloužení životnosti mělo být patrné.
Ale jak říkám, těžko něco zlepšit na vyjetém vstřikovači, kde vlastně materiál chybí.
Pánové, používáte něco na zlepšení mazivosti ? Pokud ano, jaké jsou vaše zkušenosti ?

stačí kouknout o stránku dál a našel bys téma o tomto..

http://forum.cuoresportivo.net/viewtopi ... 84&start=0
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1579
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 17.3.2009, úte 18:30

stenly36 píše:Podle mého názoru jsou problémy ze vstřikovači v naprosté většině případů způsobeny jejich mechanickým opotřebením. Proto nějaké "vodičky" nepomohou.
Něco jiného ovšem je zlepšení mazivosti nafty nějakým aditivem, popřípadě olejem do 2T motorů. Tam by prodloužení životnosti mělo být patrné.
Ale jak říkám, těžko něco zlepšit na vyjetém vstřikovači, kde vlastně materiál chybí.
Pánové, používáte něco na zlepšení mazivosti ? Pokud ano, jaké jsou vaše zkušenosti ?

ty nic proti ale všude možně co kde čtu ohledně techniky dieselů a přímo comonrail nedoporučují přimixovávat do nafty motoroví ani žádný jiný olej prý trpí jak čerpadlo tak vstřiky. něco jiného je však aditiv do nafty.

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 17.3.2009, úte 21:48

2zip166jtd

V době, když jsem řešil delší dobu startování mého JTD , jsem mluvil postupně a nezávisle se 3 techniky dieselových vstřikovacích systémů /common railů i PDček/.
Obecně to příliš nedoporučují, tedy spíš proto, že se s tím musí opatrně, použít se má kvalitní olej, případně ještě na vzorku vyzkoušet, jak moc se rozpouští v naftě. Ale v některých případech - předpokládám u "přidřených vstřiků" - to prý zabere. Jako příklad dobré citlivosti na olejovou kůru byl uveden systém BMW.
Pokud by to někdo chtěl používat preventivně, tak prý max. 2-3 decky ob nádrž, nic se nemá přehánět.
Já olej nepoužívám, občas při tankování cvrnknu do nádrže VIF aditivum.

Btw, na německých diesel diskuzích řeší přidávání cvajtakt olejů do nafty poměrně často.

Jinak Fiatí JTD ..pardonpardon, Alfí JTD, aby tady nebylo zle.. :-D :-) patří prý k dobře opravitelným a bezproblémovým systémům. Zejména od doby, kdy Bosch už nedrží kasu a pustil do volného oběhu ND na common rail systémy.
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

kejml
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1017
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 18.3.2009, stř 01:29

stenly36 píše:Zejména od doby, kdy Bosch už nedrží kasu a pustil do volného oběhu ND na common rail systémy.
Chceš nám tady říct, že např. vstřikovače se dají kvalitně a levně repasovat, a že není nutné vysolit desítky tisíc za nové?
Venca155 mě přesvědčoval, že ND se nedělají, aby Bosch prodával jen nové a vydělával co nejdéle...
Jak to teda je?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 18.3.2009, stř 07:39

Možná myšleno tak, že vstřikovač se nemusí kupovat v Alfě, ale jde objednat i v Bosch servisu, či v autodílech.

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 18.3.2009, stř 10:09

to kejml

Ano, mechanické části se dodávají, elektrická (ten elektromagnet) ne.

Existují 3 možnosti:

1-oprava dodaného vlastního vstřikovače - cca 3500 czk i s protokolem o testu a zárukou (samozřejmě to nemusí jít opravit v každém případě)

2- koupě repasovaného vstřikovače (6000 czk) - tam asi musíš nechat svůj starý, nejsem si zcela jist, ten musí být nepoškozen při rvaní z hlavy.

3- úplně nový vstřikovač (9000 czk)

V minulosti varianta č. 1 neexistovala, resp. se to dalo obejít nákupem ND na vstřikovače v říši, tam samotné ND přišly na trh dříve než u nás. Někteří diesel mechanici pořád v říši nakupují a Bosch ČR vynechají. Je tam nějaká úspora, ale zase to déle trvá.
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

kejml
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1017
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 18.3.2009, stř 10:21

Kůrkyn: o nákupu ND v autorizáku jsem ani nepřemýšlel. Poté, co zjistili, že např. jejích originál (TRW) horní ramena jsou levnější, než čínská druhovýroba, bleskově zvedli jejich cenu.

stenly36: oprava (pokud je možná) s protokolem a zárukou za 3.500,- je obvyklá nabídka Bosch Diesel servisu? Vlastně všechny ceny, které píšeš?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7026
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 18.3.2009, stř 10:22

9 tycek za vstrik : to to radsi hodim ze skaly nez bych dal 45 litru za vstriky :D

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 18.3.2009, stř 10:43

2kejml

Vše jsou přibližné ceny s dph, Bosch servis Černík, Plzeň.
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 18.3.2009, stř 17:34

Richie píše:9 tycek za vstrik : to to radsi hodim ze skaly nez bych dal 45 litru za vstriky :D

:D nemáš machrovat s 5tiválem...stálo by ti ti potom jenom 36 :D :D
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 101
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od autickar21 » 28.9.2009, pon 21:27

Bola tu otazka cim cistit vstrekovace? To by som vedel aj ja rad. Na foto je obrazok vstrekovaca pred a po vycisteni- doma v garazi. je na to nejaka cistiaca pasta, macaju sa v petroleji a neviem v com este. Po vycisteni sa motor stisil, znizila sa spotreba a zlepsila reakcia na plyn. Teda vazne uvazujem ze sa na ne mrknem . najskor skusim vodu od stp. A pokusim sa zistit v com boli umyvane... Kus ko..ta co vymyslel EGR...
Přílohy
1444.jpg
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od Kůrkyn » 29.9.2009, úte 07:33

Ale tahle špína, co ej na povrchu nemůže mít vliv na fungování vstřiku. Tam jde o to, co se děje vevnitř a hlavně jak rozprašuje naftu.

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od Alfik » 29.9.2009, úte 15:57

Ja mam trosku inu otazku. Chystam sa zmerat vstreky cez prepady. Je tam nejaka tolerancia kolko nafty ma cez prepad pustit v priebehu napr. 1 minuty na volnobeh?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 101
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od autickar21 » 29.9.2009, úte 16:11

no vo vrchnej casti nie, ale v spodnej ako je spicka uz ano. Nalial som STP vodu, tak uvidim ci to pomoze. Napr shell V- power trochu motor stisil, teda vstrekovace. teraz tam ma agip naftu co zevraj cisti a neska som tam frcol STP, tak uvidim. ci to este pomoze trochu stisit. napr kamarat tez a tym istym autom uz rok tankuje shell v power. jak to mal horsie odo mna, teraz to ma zas lepsie. omnoho tizsie mu to ide, samozrejme zaslepil EGRko.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od kecka » 30.9.2009, stř 06:23

Ja si nechal vstriky teskovat na stolici a byli OK testovali kolik strika a jak rozprasuje......
delali to v opravne BOSCH :D :D
1,9 JTD
0,9 Cenda

wyrec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 183
Registrován: 21.10.2009, stř 17:40
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od wyrec » 26.11.2009, čtv 00:16

tak vás opět zdravím. Dnes jsem jel do Brna a na zpáteční cestě se mi rozsvítila červená kontrolka vstřiků, tak jsem zastavil a zkusil jsem nastartovat, svítila pořád. Asi 20km jsem jel 80km/h a pak zhasla. Mohla to být jen špatná nafta (sice beru jenom Shell V-Power, ale co už), nebo nějaký bordel? A nebo s těmi vstřiky něco je? Zítra jedu na diagnostiku, tak uvidím. A ještě další věc: po nastartování mi začne blikat kontrolka žhavení a po chvilce přestane.. To značí co?
Díky za odpovědi.
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm (147 kW) Q-Tronic
Alfa Romeo 33 1.7 16V - pomalu se kompletně renovuje...
ex BMW e39 528i - Alfa to nebyla...
ex AR 156 SW 2.4 JTD (100 kW) Sportpaket - nejlepší auto mého života, zatím...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3639
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od coyote » 27.11.2009, pát 00:17

Kontrolka vstřiků značí více závad. Nejen vstřiky. Takže diag více napoví.

Žhavení - více zde: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=4551" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1579
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vstřikovače commonrail

Příspěvek od Zip166JTD » 27.11.2009, pát 21:39

K tomu žhavení většinou se odporoučí některý ze žhavičů. Ale jak už coyote máš tam odkaz.

U mě se např. rozsvítila kontrolka vstřiku většinou na volnoběh a po cca 5 minutách zhasla. Diag mi zjistila EGR ventil(sporadická závada) když mi to udělalo po třetí vždy asi po 2000km tak jsem to už neřešil a závadu nevymazával a je klid a to už asi 15000km, asik už se vyblbla :-D
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od Zion » 16.10.2010, sob 18:26

Co na to rikate ? to jsem dneska objevil :vom:

kdysi se mi parkrat rozsvitila kontrolka vstriku a auto sebou skubalo a nechtelo jet, predpokladam, ze to muze byt i kvuli teto prasecine ?
Přílohy
P1050396.JPG
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

middex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.10.2009, stř 06:02
Bydliště: Zlín

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od middex » 16.10.2010, sob 22:25

Prasárna to je a řádná. Ale viděl jsem i horší. Byly ty dráty aspoň omotané nějakou izolačkou? Pokud není cín zoxidovaný a není tam přechodový odpor nebo třeba dočasně zkrat, je v podstatě ten spoj funkční.
Jestli to budeš chtít opravit a nechceš měnit celý svazek, použij lisovací izolované spojky. Každopádně s tím ale něco udělej. :wink:
147 1.9 JTD ...konec italského dobrodružství.
...italské dobrodružství pokračuje. Stilo MW 1.9 JTD Mjet

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od Zion » 17.10.2010, ned 01:14

no byla pres to izolacka, ale kazdopadne se mi to moc nelibi :)

spis bych radeji vymenil cely ten svazek, ale vubec netusim, kolik to stoji...
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 17.10.2010, ned 10:40

vypadá to hrozně, ale je to ten nejlepší spoj, protože lisované spojky zoxidují a pak to teprv dělá nedohledatelnou rotyku. Jde to tedy spájet lépe řemeslněji, přiložením kabelů vedle sebe, aby tam nebyly takové "bambule". Nechal bych to být, jestli je to spájené dobře, protože Ti jinak bude potřebná délka kabelu. Jen to třeba lépe přepájet a zaizolovat tepelnou smršťovací bužírkou.

middex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 164
Registrován: 14.10.2009, stř 06:02
Bydliště: Zlín

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od middex » 17.10.2010, ned 12:28

Cín taky oxiduje. Všechny crimpy, PALky a ostatní koncovky ve všech konektorech po autě jsou lisované. No hádat se nebudu ale já s lisovanýma spojkama problémy nemám. Ověřeno dlouholetou praxí :wink:
147 1.9 JTD ...konec italského dobrodružství.
...italské dobrodružství pokračuje. Stilo MW 1.9 JTD Mjet

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3802
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od Franik » 17.10.2010, ned 12:35

V autech se necínuje z jednoho důvodu scínovanej kabel ztvrdne a je náchylnější na ulomení, jelikož je v autě mnoho chvění a vibrací je to riziko hodně velký. Sám ale věci taky radši procínuju. :oops:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1579
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Vstřiky JTD (unijet)

Příspěvek od Zip166JTD » 17.10.2010, ned 15:34

zion no vypadá že měl někdo asi hodně cínu :-D . Vypadá to fakt hrozně! Osobně bych to přecínoval a udělal to tou smrštovačkou jak to popisuje Kůrkyn.
166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
166 JTD-M 129KW

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti