Jaký olej pro JTD?
Re: Jaký olej pro JTD?
Výrobci, který prodávají HC oleje v neadekvátní cenové hladině NEPOSKYTUJÍ BĚŽNĚ
MATERIÁLVÉ LISTY, výrobci používající základové oleje skupiny IV a V naopak klidně
napíšou složení báze na krabici a poskytnou materiálový list..
Ono se celkem ví, že Shell, Castrol jsou většinou pouze HC..a "poctivá syntetika"
je doménou trojlístku MOBIL 1, MOTUL, AGIP.-z těch velkých ..jsou samozřejmě i další výrobci...samozřejmě oleje- báze se obchodují a není tedy problém postavit emulzi konkrétních vlastností, no použití olejů IV a V podstatně zvedá náklady a snižuje tržby..
Je tak nějak záměrem velké většiny výrobců-kromě "poctivých výjimek", aby spotřebitel "absorboval reklamní masírku " a nestaral se, co konkrétně leje do motoru..
Je přece jen blbý říkat, je to aditivovanej minerál podprůměrný kvality a proto nám zaplatíte nadprůměrnou cenu :-) /do většiny aut na běžný provoz klidně stačí ../
Problém je, že i odborníci, který maj jasno /např. "Černý" z fakulty paliv a maziv /musí zpívat tu co zpívá...bla, bla , bla,
dneska je všechno kvalitní, všechno plní normy atd..jde o velký prachy a neumím si představit, že ukáže prstem a řekne..ten a ten výrobce podle rozboru ojebává..
/I když jsou známé jeho výroky--přes reklamu velkého známého výrobce na "syntetický olej -není v láhvi syntetického nic"-jednalo se o Shell.,,,.Castrol ani nezakrývá, že tuhle politiku mlžení odstartoval..
..jsou od něj i pěkný výroky, který ukazujou současnej trend zcela bez obalu
..jde o emise a ekologii, nejde o životnost agregátu motoru..výkonová hlediska nejsou určující--LL oleje používejte, jen když je to např. lvůli katalyzátoru naprosto nezbytné--jinak raději olej s "normálním intervalem" výměny..
citace: Ing.Černý:
Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.
Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
Báze olejů pro benzínové motory a dieselové motory jsou STEJNÉ..co je odlišuje je aditivace
která dává konkrétní vlastnosti--modifikace aditivací je opravdu výrazná..
Většina olejů dneška by zvládla umazat jak benzínový, tak dieselový motor, no
třeba speciální aditivace především pro dieselový motor má vliv na dobu životnosti náplně,
předpětí proti kyselosti u dieselu je zpravidla větší, no ale postupně
se třeba předpětí TBN /mg KOH /g// snižuje na řekněme 11, a 16 u diesel.oleje je dneska naprosto vzácné--dříve celkem běžné= hledisko ekologie.. taky problém snížení mazivosti
s ohledem na množství sazí atd..řeší především diesel oleje..
Nadprůměrný benzínový olej je při užití do dieselu zcela běžný, nijak výjimečný a obráceně..
No jsou emulze které zvládnou umazat oba systémy pohonu s výbornými výsledky, ale není jich tak moc..
MATERIÁLVÉ LISTY, výrobci používající základové oleje skupiny IV a V naopak klidně
napíšou složení báze na krabici a poskytnou materiálový list..
Ono se celkem ví, že Shell, Castrol jsou většinou pouze HC..a "poctivá syntetika"
je doménou trojlístku MOBIL 1, MOTUL, AGIP.-z těch velkých ..jsou samozřejmě i další výrobci...samozřejmě oleje- báze se obchodují a není tedy problém postavit emulzi konkrétních vlastností, no použití olejů IV a V podstatně zvedá náklady a snižuje tržby..
Je tak nějak záměrem velké většiny výrobců-kromě "poctivých výjimek", aby spotřebitel "absorboval reklamní masírku " a nestaral se, co konkrétně leje do motoru..
Je přece jen blbý říkat, je to aditivovanej minerál podprůměrný kvality a proto nám zaplatíte nadprůměrnou cenu :-) /do většiny aut na běžný provoz klidně stačí ../
Problém je, že i odborníci, který maj jasno /např. "Černý" z fakulty paliv a maziv /musí zpívat tu co zpívá...bla, bla , bla,
dneska je všechno kvalitní, všechno plní normy atd..jde o velký prachy a neumím si představit, že ukáže prstem a řekne..ten a ten výrobce podle rozboru ojebává..
/I když jsou známé jeho výroky--přes reklamu velkého známého výrobce na "syntetický olej -není v láhvi syntetického nic"-jednalo se o Shell.,,,.Castrol ani nezakrývá, že tuhle politiku mlžení odstartoval..
..jsou od něj i pěkný výroky, který ukazujou současnej trend zcela bez obalu
..jde o emise a ekologii, nejde o životnost agregátu motoru..výkonová hlediska nejsou určující--LL oleje používejte, jen když je to např. lvůli katalyzátoru naprosto nezbytné--jinak raději olej s "normálním intervalem" výměny..
citace: Ing.Černý:
Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.
Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.
Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
Báze olejů pro benzínové motory a dieselové motory jsou STEJNÉ..co je odlišuje je aditivace
která dává konkrétní vlastnosti--modifikace aditivací je opravdu výrazná..
Většina olejů dneška by zvládla umazat jak benzínový, tak dieselový motor, no
třeba speciální aditivace především pro dieselový motor má vliv na dobu životnosti náplně,
předpětí proti kyselosti u dieselu je zpravidla větší, no ale postupně
se třeba předpětí TBN /mg KOH /g// snižuje na řekněme 11, a 16 u diesel.oleje je dneska naprosto vzácné--dříve celkem běžné= hledisko ekologie.. taky problém snížení mazivosti
s ohledem na množství sazí atd..řeší především diesel oleje..
Nadprůměrný benzínový olej je při užití do dieselu zcela běžný, nijak výjimečný a obráceně..
No jsou emulze které zvládnou umazat oba systémy pohonu s výbornými výsledky, ale není jich tak moc..
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
Zdravím, co je potřeba za nástavec , když chci povolit vypouštěcí šroub oleje na 156, je to torx ? a víte případně někdo přesnější rozměr,mám v dílně hodně nářadí ale tenhle kousek mi chybí a nechci kupovat celou sadu
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
Re: Jaký olej pro JTD?
Motor?
Re: Jaký olej pro JTD?
hm popravdě taky by mě to zajímalo. Je to torx ale co si pamatuju tak jeden torx byl malí a druhý zase moc tlustý a mezi tím ta velikost prostě nebyla. Tak jsem použil univerzální klíč(hasák) . Pak jsem na zátku navařil matici na 24 klíč a od té doby byl klid. At si říká kdo chce co chce je to možná prasečina ale už nikdy nebyl problém s výměnou páč 24 je snad v každé base.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
Když jsem to měl na rampě, tak sem to skoušel povolit i sikovkama ale to sem si nepomohl... doufám, že se mi to podaří sehnat . Díky za radu
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
Re: Jaký olej pro JTD?
Zdravim lidi...Stal som sa majitelom Alfa Romeo 156 2.4 JTD 103kW cipnute na 125KW. budem menit olej ale neviem nejst stitok aky tam bol predtym a ani stary majiteel uz nevie. Auto ma nabehanych 220 tis. km co je pomerne dost. Tak neviem co tam naliat ci seleniu 10w40 alebo 10w60 kedze je to cipnute a zrejme je turbo viac tepelne namahane ... za vsetky rady naozaj dakujem...
Re: Jaký olej pro JTD?
jj siki jsou málo - vyzkoušené. Povolil jsem to až hasákem -HerkulesemP3TR píše:Když jsem to měl na rampě, tak sem to skoušel povolit i sikovkama ale to sem si nepomohl... doufám, že se mi to podaří sehnat . Díky za radu
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Jaký olej pro JTD?
Dej tam co tam patří Selenia 10W40 turbo diesel a neřeš to.Nebo jezdíš stylem,že ty kamna stále drtíš do omezovače .Já si myslím,že ta 10W60 je spíš předurčena pro benzínové motory.samanko5 píše:Zdravim lidi...Stal som sa majitelom Alfa Romeo 156 2.4 JTD 103kW cipnute na 125KW. budem menit olej ale neviem nejst stitok aky tam bol predtym a ani stary majiteel uz nevie. Auto ma nabehanych 220 tis. km co je pomerne dost. Tak neviem co tam naliat ci seleniu 10w40 alebo 10w60 kedze je to cipnute a zrejme je turbo viac tepelne namahane ... za vsetky rady naozaj dakujem...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jaký olej pro JTD?
tak mrkni na toto vlákno kde jsem popsal své trápení s vypouštěním oleje.
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=54&t=6333
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=54&t=6333
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
Děkuju, konečně vím že to je torx 50.. Jinak k tvému problému viděl jsem třeba v autorizáku Opla , že olej vysají přes měrku . I to by mohl bejt třeba důvod proč to nejde vytočit, když to takle dělají na tom autě třeba 10 let tak to tam může nějak zatuhout... ale to nebyl Tvůj problém...
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
Nevím jak u 2,4,ale u 1,9 M-Jet jet inbus 8 a zátka je ocelová. Jednou mi prostě nešla povolit, tak jak čumí z toho nálitku jsem ji vzal hasákem a v pohodě. Podle mýho je nejlepší 6-hraná, ty miniimbusy nebo torxy nemají žádnou páku.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
na starých motorech a převodovkách to bylo na 17 klíč nebo 12 inbus a to nešlo zničit. Tuten malinkej inbus je opravdu trochu krok zpátky. Před povolováním je potřeba, přes nějakou kulatinku přibližně stejného průměru, na šroub majznout kladivem, aby se uvolnil. Pak dát měděné těsnění vyžíhanou v plameni - je měkká a líp těsní při malé síle dotažení.
Re: Jaký olej pro JTD?
Ahoj, chci se zeptat, doporučujete udělat výplach při výměně? Olej je už docela černý, auto mám čtrnáct dní, tak ho chci vyměnit. Koupil jsem nakonec magnatec diesel 10W40. Tak snad to bude ok. Má to najeto cca 150tis.
Měnit olej chci i na káčku, vim že to neni alfa, ale tak snad se neurazíte, když se zeptám, jestli tady výplach doporučíte? Netušim, kolik to má najeto, páč tam to ukazuje jen do 99999 Teď to má teda asi 140 nebo 240 Ale olej je hodně černý a je v něm dost usazenin. Někde jsem četl, že se to proplachovat nemá, aby se nic neucpalo, ale zas mě to hrozně nutí, když to je tak zasmolené... Koupil jsem ten samý olej magnatech 10w40, akorát ne s přívlastkem diesel
Měnit olej chci i na káčku, vim že to neni alfa, ale tak snad se neurazíte, když se zeptám, jestli tady výplach doporučíte? Netušim, kolik to má najeto, páč tam to ukazuje jen do 99999 Teď to má teda asi 140 nebo 240 Ale olej je hodně černý a je v něm dost usazenin. Někde jsem četl, že se to proplachovat nemá, aby se nic neucpalo, ale zas mě to hrozně nutí, když to je tak zasmolené... Koupil jsem ten samý olej magnatech 10w40, akorát ne s přívlastkem diesel
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
Re: Jaký olej pro JTD?
Můj názor je,že než dělat výplach,radši zkrátit interval výměny.Nic tím nezkazíš a taky neposereš
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jaký olej pro JTD?
A jak moc? co dva měsíce to měnit nechci A zas třeba za půl roku, to už neni výplach Navíc na káčku se najezdí počítám tak pět tisíc za rok...
edit: čim dělat vlastně průplach? Existuje přímo nějaký průplachový olej? Přijde mi to hodně, kupovat nějaký levný 10W40, což jsou stejně tak 4 stovky...
edit: čim dělat vlastně průplach? Existuje přímo nějaký průplachový olej? Přijde mi to hodně, kupovat nějaký levný 10W40, což jsou stejně tak 4 stovky...
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
průplach je zbytečnost
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro JTD?
ta vyplachovací fičura motor za těch 5 minut běhu motor stejně nevyčistí a její zbytky akorát znehodnotí nový olej. Všechno jsou to jen marketingové kecy.
Re: Jaký olej pro JTD?
Výplach je opravdu zbytečnost..Je lepší se zaměřit na kvalitu nafty a použitého oleje..Interval u 16V a 20V je těch 7500,8V a 10V je optimál 10000..Žádnej výrobce jak oleje,tak auta o proplachování motoru při výměně ani nepípne tak proč se toho nedržet Já používám AGIP Synth Turbodiesel 10W40 u 2,4 JTD 10V dělám ho po 10 ti a při výměně jsem nikdy nepostřehnul nějakej sajrajt na dně kvůli kterýmu by bylo třeba něco proplachovat.Je to jen taková pastička výrobců těch proplachovacích sajrajtů aby utržily nějakou kačku.
Re: Jaký olej pro JTD?
Nevim, já kdysi octávku proplachoval. A ne žádným tím sajrajtem co se naleje do oleje, ale normálně jen jiným olejem, který byl přímo na průplach a stál 30 korun litr. A byl dost černý i ten a to jsem to nechal běžet jen snad 10 minut. Minimálně u toho Káčka jsem si myslel, by to mohlo pomoct odstranit co nejvíce karbonu, u alfky je to asi zbytečné, ta je docela čistá
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
Re: Jaký olej pro JTD?
jasně chápu,že to chceš mít v cajku,ale podívej se na to i z té druhé strany,jestli ten motor má už něco za sebou,tak tím,že odstraníš ten karbon,který může paradoxně vytěsňovat určitá místa,si můžeš spíš uškodit,třeba Ti to začne baštit vív oleje.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jaký olej pro JTD?
já bych do toho nehrabal, doma mám to samé JTD s 250tkm a je úplně v cajku a nemá to za sebou žádný servis, prostě jen výměny předepsaného oleje co 20tkm.... Takže nic nevymýšlet a jezdit
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Jaký olej pro JTD?
Jen taká úvaha,budu mět na oleji za rok najeto tak 7 tis. Km,interval je 20 tis. Km.Uškodí to autu,když ho tam nechám déle,nebo ho musím měnit jednou za rok.Jako měnit ho po 7 tis. je na jednu stranu zbytečnost,ale na druhou stranu jak ten olej zase časem degraduje...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jaký olej pro JTD?
ano, ten olej opravdu časem degraduje.... já bych to vyměnil.... Samozřejmě když to neuděláš tak to neznamená, že to za 3 roky zadřeš, ale když k tomu má člověk trochu vztah, tak to prostě vymění....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů