Jaký olej pro JTD?

Odpovědět
Laco 910
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 14.1.2007, ned 12:05
Bydliště: SA

Jaký olej pro JTD?

Příspěvek od Laco 910 » 23.1.2007, úte 19:06

Páni aký olej máte vo vašich motoroch/JTD?
Viem že výrobca doporučuje Selénia Turbodiesel/ polosynt. alebo Selénia WR/synt. :roll:
Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm 8V
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký olej?

Příspěvek od sarkan » 6.2.2007, úte 19:17

Laco 910 píše:Páni aký olej máte vo vašich motoroch/JTD?
Já dávám motorový, fritovací jsem nezkoušel :? )

Nezáleží na značce, dávej polosyntetiku 10W/40, API CF4 nebo vyšší. /CG, CH../

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 8.2.2007, čtv 17:19

ja davam to co mi predepisuje vyrobce :)
coz je sellenie turbodiesel - polosyntetika

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25
Bydliště: Orlické hory

Příspěvek od Radim » 16.2.2007, pát 11:13

ja to same..i kdyz alfa servisak mi tvrdi ze je dobra ale zbytecne draha - pry nebrat ridke americke sracicky (texaco atd) pak nadaval na liqui molly a castrol zije pry jen z povesti.sam doporucoval Petro canada.ale drz se hlavne specifikace,to ze budes chtit dat motoru "lepsi" olej neznamen aze tomu taky tak bude
Alfetta GTV Lusso / 159 SW 2.4 JTDm
ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4 SW, 3x lybra...

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 5.3.2007, pon 15:22

mluvil jsem nedavno se servisakem z Fiatu a povidal mi zhruba toto: Alfa Romeo do roku 98 doporucovala do motoru JTD Sellenii Turbodiesel 10w-40...ale potom v Sellenii vymysleli novy olej WR Diesel 5w-40 a tak Alfa Romeo zacala doporucovat do JTD tento olej...dokonce se pry delaly dotisky uzivatelskych prirucek a podobne....
na druhou stranu bych chtel upozornit ze pokud mate jiz starsi kousek..jako ja...tak bych se nejspis 5w-40 ce vyhnul....tento olej sice lepsi ,ale je tak ridsi a muze se vam stat ze vam natece tam kam nema...tim mam hlavne na mysli ze pokud vam treba tedka auto trosku ukapne oleje ,tak kdyz tam nalejete ridsi tak bude zrejme kapat vice a nebo pokud vam nekape vubec..jako me...tak by se mohlo stat ze zacne kapat......

takze co se tyce me a meho starsiho motoru,tak budu dal davat polosyntetiku...

jinak teda ten servisak z Fiatu Sellenii dost chvalil..rikal ze tam meli auto u ktereho byla pravidelna vymena oleje a kdyz motor rozdelali,tak byl cisty skoro jako novy....olej nebyl nikdy cernej jako asfalt...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 825
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 5.3.2007, pon 18:35

j zajimave ze mam 99ku skoro 00 a mam na prednim cele v motorovem prostoru 10W-40
a ja do motoru ktery ma za sebou 200 000 km nalil plnou a nic nikde netece.

a jeste neco...kazdy servisak si haji sve..takze nesmis verit kdejakemu bludu :roll: :roll: :roll: :roll: jen zasnu jak takovy veci nekdo muze tvrdit . :roll: :roll: :roll: :roll:
Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm.
Alfa Romeo GTV 1.8 T.S.
2x Ex ALFA ROMEO 156 2.4 JTD sedan a SW- 100kw a 103kw
2x EX Fiat Marea Weekend 1.9td a 2.4JTD
2x Ex Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V Ti- 129kw a 136kw
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25
Bydliště: Orlické hory

Příspěvek od Radim » 5.3.2007, pon 21:01

drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. :roll: nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..
Alfetta GTV Lusso / 159 SW 2.4 JTDm
ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4 SW, 3x lybra...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 825
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 5.3.2007, pon 21:18

Raddik píše:
drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. :roll: nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..
ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..
plnou se pry nic nezkazi a take nic nezkazilo... a myslite ze by me to jen tak rekl a ja mu pak delal problemy???
proste jsem ho daval do marejky a ted do alfy a ba naopak kde byl nejaky prusak tak to vyschlo..je to specialita motorexu a maji na tom jako jediny na svete nekolik patentu..napriklad ze je brcalove zeleny.aby nedochazelo k zamenam atd atd.
mel by zlepsovat emise ,opotrebeni motoru ,nasledny prusak coz jsem se presvecil jak u marejky tak u alfy.
proste kazdy si haji to svoje a ja proste hajim svicarskou kvalitu .svycari jsou proste hovada na prirodu a udelaji cokoliv proto aby to bylo super.
takze nejaky ty kecy ze motoru to uskodi a bude z nej chcat olej je alespon pro me HOVADINA z velkym H.
a hlavne dedula me sam rekl ze ho muzu klidne menit po 15 000km...protoze se divil ze jsem tam kazdy mesic a pul u nej :D :D :D :D


jinak kdysi on sam provadel test na tomto oleji na felicii...od nove ho tam nalil a po ujeti 54 000km si nechal udelat test ve skodovce kam auto odvezl a nesledne nechal rozebrat motor...vysledek skodovky byl takovy ze stanovili stari oleje pouze cca 6000 - 8000 km...panove byl tam celych 54 000...kdyz jim to zdelil proste neverily.
ale kazdy si tma nelejte treba schell a castrol a modle te se at motor drzi.to jsem vsechny firmy ktery se pouze zabivaji prodejem oleju...zadny vyvoj nic..jen lepi krasne samolepky a prodavaji a kvalita je nikde...tedy je ale jen kvalitni cena.
rozhodne bych treba veril TEXACO to je treba olejarska velmoc ktera alespon narozdil od schellu a dalsich ,neco vedi protoze oleje vyviji.

jinak olej se prodava i v penny...na vareni...treba je prave dobry zrovna tak jako selennia :D :D :D :D to byl vtip
Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm.
Alfa Romeo GTV 1.8 T.S.
2x Ex ALFA ROMEO 156 2.4 JTD sedan a SW- 100kw a 103kw
2x EX Fiat Marea Weekend 1.9td a 2.4JTD
2x Ex Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V Ti- 129kw a 136kw
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25
Bydliště: Orlické hory

Příspěvek od Radim » 6.3.2007, úte 16:23

drtikols píše:ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...
tak to je samozrejme reseni,otazka je jak ucinny ten proplach je.rozhodne lepsi nez jen vymenit tridu oleje bez niceho,to samozrejme..v tom pripade se doporucuje tu "plnou" jak rikas z hlediska pristi vymeny zkratit na minimum,treba najet pouze 3-5 tkm a vypustit.pak uz by to melo byt bez problemu.ale mezi nami,u commonrailu je vetsim problemem nekvalitni ceska nafta,bohuzel
jinak klasicky - oleje.cz sekce myty :lol:
ja u auta zmenil znacku,nikoliv olejovou tridu.vyrobce prece neni blbec a nedoporuci ti neco co motoru skodi (i kdyz nechapu proc delali servisni interval 20 misto 15 tkm).co vim AR nikdy longlife sracky nedoporucovala
Alfetta GTV Lusso / 159 SW 2.4 JTDm
ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4 SW, 3x lybra...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1212
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yan.ko » 2.4.2007, pon 13:36

drtikols píše:
Raddik píše:
drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. :roll: nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..
ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..
plnou se pry nic nezkazi a take nic nezkazilo... a myslite ze by me to jen tak rekl a ja mu pak delal problemy???
proste jsem ho daval do marejky a ted do alfy a ba naopak kde byl nejaky prusak tak to vyschlo..je to specialita motorexu a maji na tom jako jediny na svete nekolik patentu..napriklad ze je brcalove zeleny.aby nedochazelo k zamenam atd atd.
mel by zlepsovat emise ,opotrebeni motoru ,nasledny prusak coz jsem se presvecil jak u marejky tak u alfy.
proste kazdy si haji to svoje a ja proste hajim svicarskou kvalitu .svycari jsou proste hovada na prirodu a udelaji cokoliv proto aby to bylo super.
takze nejaky ty kecy ze motoru to uskodi a bude z nej chcat olej je alespon pro me HOVADINA z velkym H.
a hlavne dedula me sam rekl ze ho muzu klidne menit po 15 000km...protoze se divil ze jsem tam kazdy mesic a pul u nej :D :D :D :D


jinak kdysi on sam provadel test na tomto oleji na felicii...od nove ho tam nalil a po ujeti 54 000km si nechal udelat test ve skodovce kam auto odvezl a nesledne nechal rozebrat motor...vysledek skodovky byl takovy ze stanovili stari oleje pouze cca 6000 - 8000 km...panove byl tam celych 54 000...kdyz jim to zdelil proste neverily.
ale kazdy si tma nelejte treba schell a castrol a modle te se at motor drzi.to jsem vsechny firmy ktery se pouze zabivaji prodejem oleju...zadny vyvoj nic..jen lepi krasne samolepky a prodavaji a kvalita je nikde...tedy je ale jen kvalitni cena.
rozhodne bych treba veril TEXACO to je treba olejarska velmoc ktera alespon narozdil od schellu a dalsich ,neco vedi protoze oleje vyviji.

jinak olej se prodava i v penny...na vareni...treba je prave dobry zrovna tak jako selennia :D :D :D :D to byl vtip
Hele delas si prdel?? Shell je 8. nejvetsi firma na svete (druha naftarska, hned po Exxon Mobil) ;o))
Alfa Romeo Perfection

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 11.7.2007, stř 13:32

menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25
Bydliště: Orlické hory

Příspěvek od Radim » 11.7.2007, stř 13:43

Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..
Alfetta GTV Lusso / 159 SW 2.4 JTDm
ex: Giulia GT 1300 Junior, Maserati 4.24v, 156 2.4 SW, 3x lybra...

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.7.2007, čtv 07:36

no tak jsem koukal ze na oleji mam najeto presne 10 000km a na palivovem filtru 20 000km...tzn ze kabinovy filtr je tam uz cca 30 000km...takze me ceka asi vymena komplet vseho..ale uz asi nepujdu do sellenie...asi se u ni opravdu plati hlavne znacka...sehnal jsem olej ktery ma jeste lespi specifikace nez 10w-40 turbodiesel od sellenie...selenie ma ACEA A3,B3 a ja tam budu mit olej A3,B3-B4..je to holandsky VAT je to olej ktery splnuje normu pro nove Mercedesy a VW tak to snad nebude zadny patok na mazani sicich stroju
myslite ze je to vhodny olej do JTD ?
Polosyntetický motorový olej. API SL/CF, ACEA A3/B4, MB 229.1, VW 500 00, 505 00

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 21.1.2008, pon 02:17

VALVOLINE DURA BLEND 10W-40 ...alfa 166 2,4 JTD 100kW

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1477
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 21.1.2008, pon 14:30

migo píše:VALVOLINE DURA BLEND 10W-40 ...alfa 166 2,4 JTD 100kW
Máš 10 měsíců zpoždění :wink:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 21.1.2008, pon 14:43

no dlho som váhal nad alfou každý ma odhováral :( tak som mal ford sierru, mercedes A, citroen picasso a môžem povedať že zatiaľ neľutujem ...tak čau aj
keď s 10 mes. opozdením :oops: no a trochu :ot: na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10" :pivko
Naposledy upravil(a) migo dne 21.1.2008, pon 14:48, celkem upraveno 1 x.

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 21.1.2008, pon 14:45

kleo myslel ze jsi mi odpovidal po 10 mesicich...nemyslel tim nic spatneho :)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1477
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 21.1.2008, pon 20:05

migo píše:no dlho som váhal nad alfou každý ma odhováral :( tak som mal ford sierru, mercedes A, citroen picasso a môžem povedať že zatiaľ neľutujem ...tak čau aj
keď s 10 mes. opozdením :oops: no a trochu :ot: na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10" :pivko
Přesně jak píše Richie...myslel jsem to dobře. Aby ses třeba nedivil, že ti nikdo neodpovídá :wink:

No jestli jsi byl jako Slovák u nás, tak to bylo asi v době, kdy já ještě pivo nemohl, protože by z něho můj dětský mozek zblbnul. Ale dá se to pít pořád no. Když nic jiného není :pivko :D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 21.1.2008, pon 21:39

v poho... :D ja som to ani nebral v zlom :diky

Hadislav
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Registrován: 6.6.2007, stř 06:59
Bydliště: Brno

Příspěvek od Hadislav » 29.1.2008, úte 11:49

V manuálu jsem našel, že do 2,4JTD se vleze 5litrů oleje. Stačí mi koupit 5ti litrovku a nebo je ho tam potřeba víc. U 1,6TS v manuálu udávali 4,4l, ale sežralo to skoro celou 5ti litrovou plechovku.
EX 146 1,6TS, Nyní 156SW 2,4JTD

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3362
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 29.1.2008, úte 11:53

Raddik píše:
Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..
Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde je :roll: A někdo tvrdí že se u T.S. JTS ani nemění
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 29.1.2008, úte 13:05

Hadislav píše:V manuálu jsem našel, že do 2,4JTD se vleze 5litrů oleje. Stačí mi koupit 5ti litrovku a nebo je ho tam potřeba víc. U 1,6TS v manuálu udávali 4,4l, ale sežralo to skoro celou 5ti litrovou plechovku.
no ja mam 5.5 litru kup ...at mas na dolivani

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 29.1.2008, úte 13:08

robert37 píše: Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde je :roll: A někdo tvrdí že se u T.S. JTS ani nemění
No ...JTD ho maji v motoru...mezi motrem a celnim sklem...u meho stareho auta byl palivovej filtr na na spodku auta...cca pod zadnima sedadlama...jinak u alfy 146 do roku 99 je samoproplachovací sítko v nádrži.....od roku uz tam zadnej filtr neni... ale jak je to u JTS to netusim :) zkus najit na eperu :)

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 30.1.2008, stř 10:43

No tak já dávám Selenia 10W-40 a menim to po 20 tisicích a v pohodě. Palivovej filtr menim stejne jako olej a olejovej, ale kabinový jsem jestě nenasel, kde je? :D
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

Richie
SemTuFurt

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 30.1.2008, stř 11:20

lubio166 píše:No tak já dávám Selenia 10W-40 a menim to po 20 tisicích a v pohodě. Palivovej filtr menim stejne jako olej a olejovej, ale kabinový jsem jestě nenasel, kde je? :D
pod steracema :)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti