v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od pedro m » 25.11.2015, stř 12:00

kapalina je paraflu UP
jinak staci jakakoliv KVALITNI G12/G13
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od bjukemen » 17.8.2016, stř 21:14

no zaujimava vec je ta ze termostat sa vymenil a 2,4 ke 110kw stale trva cestou po okreskach do 100km/h v zime ohriatie na prevadzkovu teplotu minimalne 20km skorej 25


spirala je v kureni ale nefunguje nezopina ju, auto na zvolavacke bolo ale bez tak nejde
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Tom jr. » 12.9.2016, pon 15:29

nedělej z toho zbytečnej stres, tyhle motory dělaj tak málo přebytečnýho tepla, že to vážně trvá dlouho, kór dyš je fakt kosa ... znatelný je i jestli je 20 stupnů nebo 15... jestli se vohřeje na 90 a zůstane tam i pokud jedeš dlouho z táhlího kopce, je termostat OK, pokud ti teplota kolísá za jízdy, je termostat mrtvej. To že se dlouho zahřejvá je vlastnost, když to vopravdu šolicháš do řekněme max 2000 votáček a je kosa tak to klidně 20 km trvá. Teď v létě když je ráno kolem 15ti stupňů je to tak 10km než je voda zahřátá.

EDIT: pročítám si tady tak fórum a nevšim sem si že píšu asi tak měsíc po dvanáctý :-D ... kdyžtak sorry :smt015
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od bjukemen » 20.9.2016, úte 22:07

vsetko je oka , pohodicka, co som si vsimol tak 20V 2,4ky sa hreju rychlejsie
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 3.11.2016, čtv 16:01

No tak rok s rokem se sesel a je to tu zas. Auto se ohreje v pohode, ale jak zvolnim z kopce teplota leti dolu na 78°C (mereno diag). Na to ze ma byt Wahler kvalitni tak nevydrzel ani rok (do roku to mel cca 25dni). Tak uz fakt nevim jakou znacku koupit, jine jsem nasel (co jsou nnormalne skladem) tak Calorstat by Vernet a nebo Gates
Naposledy upravil(a) romanc dne 3.11.2016, čtv 16:19, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

razlO
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 6.7.2013, sob 14:34
Bydliště: Kladno

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od razlO » 3.11.2016, čtv 16:04

Origo je prej od BEHRa, já ho taky sháním, ale na žádných českých stránkách sem se nedohledal, našel sem ho venku za 70 euro.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 3.11.2016, čtv 16:23

Takze rikas tento http://www.autokseft.cz/BEHR-THERMOT-TR ... 8-nd398580 ?

Edit: akorat koukam ze pod tim EAN se da najit jak behr tak i nejaky mahle
Edit2: koukam ze je to jedna a ta sama firma tak to asi ze je to on
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od filipes » 3.11.2016, čtv 17:30

Neděs mě, taky tam mám Wahler a 30.11. máme roční výročí. :shock: :-D
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Franik » 3.11.2016, čtv 18:55

romanc píše:No tak rok s rokem se sesel a je to tu zas. Auto se ohreje v pohode, ale jak zvolnim z kopce teplota leti dolu na 78°C (mereno diag). Na to ze ma byt Wahler kvalitni tak nevydrzel ani rok (do roku to mel cca 25dni). Tak uz fakt nevim jakou znacku koupit, jine jsem nasel (co jsou nnormalne skladem) tak Calorstat by Vernet a nebo Gates
a má při zkoušce vypnutý topení? Topení dokáže zdárně při těchto teplotách motor uchladit.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 3.11.2016, čtv 19:29

S topením ala 20°C na 2 čárky ma motor pri normální jízdě (ot 2200, 4 rychlost, venku 2°C) 82-84°C. Když jedu z kopce tak ihned teplota klesá na 75°. S vypnutym topením stoupne teplota o 3-4° nahoru.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Nofofr » 3.11.2016, čtv 19:57

Hele ty termostaty jsou strasnej pruser at je to snad jakakoli znacka. Plno lidem nefunguje ani jako novy kus a musej po nasazeni reklamovat no a za ty prachy co si budem povidat :D. Ja se pak kouknu jaky jsem bral a kdyztak ti reknu uz ma 2 roky za sebou a porad je v poho. Jakmile se mi to ohreje tak rucicka se nehne at je teplota jaka je.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od MikeC » 3.11.2016, čtv 20:07

Já bral loni před zimou Behr a až do prodeje držel úplně krásně 90° - a doufám, že ještě dlouho držet bude :)
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 3.11.2016, čtv 21:18

No ručička se většinou nehne maximálně poklesne na -+87 (jen delší sjezd kopce bez plynu po 5ti minutách padne na 65-70), ale to je tím že když ručička ukazuje 90 tak dle diagnostiky je hodnota 80-100 jak se dostane na jiné hodnoty ručička mi začne měnit hodnotu buď nahoru nebo dolů.

Edit: Až ráno v 6 pojedu z práce tak udělám pri jízdě graf s topením a bez. Přes diag.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 4.11.2016, pát 07:10

No tak samozrejme jsem spatne nastavil zaznam takze se mi nic neulozilo tak aspon posledni kus.

Na grafu je videt kolisani teploty do 86°C. Zaply topeni na 4 carky 20°C, venku -2°C.
- Stoupani teploty je kdyz na to slapnu a otacky stoupaji. To vyleze teplota na tech 84-85°C (bez topeni na 87°C)
- Kdyz pustim plyn tak teplota leti dolu na nejakych 78°C (bez topeni na 82°C)
- kdyz udrzuji stabilni rychlost tak je teplota kolem 80-82°C (bez topeni 84°C)
Screenshot_2016-11-04-07-01-07.png
Takze bych rekl ze to neni vlivem pocasi a topeni ale toho ze termostat nefunguje jak ma.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Franik » 4.11.2016, pát 19:41

když pojedeš stabilní rychlostí s vypnutým topením musíš na grafu jasně vidět kdy termostat otevře a zavře.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 4.11.2016, pát 21:05

No kdyz se teplota vody nedsotane ani po 45minutach jizdy v -2°C na nejakou ustalenou teplotu kolem tech 88°C kdy se ma termostat otevirat, tak mi bude asi jedno kdy se termostat otevre nebo zavre. Jak jsem psal pri stabilni jizde bez topeni se drzel +-1°C na 84°C. Takze mi asi termostat zustal zase pootevreny a tim se stiha chladit pres velky okruh
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Temp » 5.11.2016, sob 12:55

Taky jsem s tím laboroval a zjišťoval. Nakonec jsem se utvrdil ve špatném termostatu tak, že jsem cestou do práce lezl z auta a osahával chladič a hadice. Termostat by neměl pustit teplou vodu do chladiče před cca 90°C. A já ošmatlával hadice když jsem měl na teploměru 60/70/80/90. Zjistil jsem, že otvírá/propouští už někde kolem 70°C. Prostě teplá hadice i vlažný chladič. Vyměnil jsem a taky to bude teď rok a zatím drží.
Pravdou ale je, že při táhlém klesání a topení taky padne klidně na 80, pokud je teď ráno kolem nuly.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Kocour666 » 9.11.2016, stř 17:20

Kdyz me umrela vodni pumpa upadlo(protocilo se to plastove obezne kolo) tak na volnobeh se to v poho uchladilo v lete.Tak v klidu ze ti to z kopce v zime trochu spadne.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od W43x » 17.1.2017, úte 17:59

Temp píše: Vyměnil jsem a taky to bude teď rok a zatím drží.
Pravdou ale je, že při táhlém klesání a topení taky padne klidně na 80, pokud je teď ráno kolem nuly.
stejný to mám i já
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Darikan » 20.2.2017, pon 19:14

Snad to není hloupá otázka, ale co se stane, když se voda nedohřeje úplně třeba po 40 minutách jízdy? Teďkon přes zimu se mi u 1.9jtdmka teplota nepřehoupla přes nějakých 80°. Jak to může motoru uškodit? Přece po takové době jízdy je už dávno zahřátý a jenom voda je studenější. Například motor 90° a voda 80°. Chápu, že když je motor studený, tak není správně roztáhlý a něco může drhnout a nedělat dobroty, ale třeba 10° je jako nic ne?
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Temp » 20.2.2017, pon 19:42

Ne, pokud má voda 80, má motor taky 80 (možná 81). Rozhodně to ale znamená, že má motor o 5-10 méně. To by možná nebylo až tak hrozné, ale horší je těch 40 minut. V podstatě to znamená, že místo třeba 10 minut za studena jede motor za studena těch 40.
A proč to vadí?
Olej maže nejlépe v provozní teplotě. Znamená to tedy, že ti to hůře maže.
Motor má větší spotřebu, protože nedochází k ideálnímu spalování.
S tím souvisí ukládání nespáleného paliva namixovaného se sazemi na ventilech a výfukovém potrubí. Na ventilech se pak více usazuje karbon, netěsní, nižší výkon, opotřebování ventilů a sedla. Usazování pak ve výfukovém potrubí, ucpávání EGR.
Nejhorší pak asi je, že blok motoru je studenější, než by měl být, ale válce mají teplotu vlastně stejnou (nejsou chlazeny vodou, ale spíš směsí a olejem). Tím dochází k těsnosti a vyššímu opotřebení, než za normálních situací. A pokud to přeženu, tak po výměně termostatu bude najednou větší vůle, protože si těsný válec vyšoupal svůj prostor předtím (to bys ale musel jezdit opravdu dlouho a taky tomu šlapat).
No a taky ti to bude blbě topit samozřejmě.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Darikan » 20.2.2017, pon 20:12

Díky, ale jenom pro upřesnění, i když to tady bylo probíráno asi stokrát ( tím spíš v tom mám zmatek protože tu furt říká někdo něco jiného), tak u 1.9 jtdm je provozní teplota opravdu 90 (párkrát jsem četl, že 80 je normální, zvlášt přes zimu)?

Jinak teda usuzuji, že 80° a 90° je pro motor výrazný rozdíl.
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od romanc » 20.2.2017, pon 20:36

90°C je budikova provozni teplota. V realu po ohrati se pohybuje teplota mezi 84°C a 95°C podle toho jak se otevira a zavira termostat.

V zime muze teplota na budiku klesat ale jenom kdyz jedes bez plynu delsi dobu z kopce. V beznych podminkach rozhodne ne. Ale muze se stat ze termostat funguje ale nedozavira, to jsme mel ja ted v zime. Termostat normalne oteviral a zaviral kdyz jsem autu nalozil na dalnici, ale presto malinko propoustel a kdyz bylo pod 0°C tak se teplota vody (na diag) pohybovala na 82°C
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Temp » 20.2.2017, pon 21:22

Úplně jednoduchý test:
Pokud někam dojedeš a motor se ti neohřeje nad 80, zastav. Nech motor ještě minutu klapat. Zvedni kapotu a sáhni na chladič. Pokud bude teplý, tak ti nedovírá termostat. Ten se má totiž otevřít až při 88°C a držet studenou vodu v chladiči a nepustit ji do motoru. Pokud jsi ale nepřesáhl těch 80 a chladič má teplotu okolního vzduchu, není to termostatem. Ono někdy dokáže motor uchladit i topení puštěné na "dvojku".
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Darikan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 1.9.2016, čtv 17:45
Bydliště: Praha 6

Re: v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od Darikan » 20.2.2017, pon 22:37

Tak jestli jsem teď v těch mrazech měl 80° tak se teda nemusím tolik obávat.
A test určitě vyzkouším :) Na podzim jsem nechal dělat termostat, takže bych byl nerad, kdyby byl zase v háji (Ještě když jsem za něj dal 4000 - byl jsem ještě mladej a hloupej :D ). Případně si to taky zkusím napíchnout na dia co to ukáže.
Nový mladý Alfista :)
156 SW 1.9 JTDm 110kw

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů