v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

folik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 15.7.2008, úte 17:14
Bydliště: PHA 11
Kontaktovat uživatele:

v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)

Příspěvek od folik » 19.12.2008, pát 20:42

Ahoj chybi me dekl (pl.kryt) pod motorem(2.4 JTD 103kw) na SW (rv00-01) , nak jsem ho nemohl sehnat tak jsem na to hazel bobíka. Mno ale tedka jak je zima tak jde od spoda velka vlhkost(po stud.startu chvilku kvikne klinak), coz neni to co by tak moc vadilo...

Kdyz netocim motor tak me prijde hrozne podchlazenej. Zvlast kdyz je hmla,dest,snih. Spadne az 50 st. a jednou byla rucicka lehce i pod. Teplomer je v poho. Kdyz pridam torchu paru tak se zase zahreje, ale i tak jen na 60-65 st. Na dalnici do kopce kdyz jedu treba 145km (3000 ot.) tak jde teplota k 70-75 st. staci dál uz moc nesplha i kdyz jedu rychleji. Staci ale povolit plyn a motor zase razantne chladne...predpokladam (doufam) ze je to tim krytem, ze tak chladne...? :smt100 ... ja kuli tomu ji posledni dobou furt prohanim aby ji bylo teplo...:drivers:

dík :smt024 jestli to tu nekde je tak soráč,nevysearchoval jsem to :smt102
Naposledy upravil(a) folik dne 19.12.2008, pát 20:50, celkem upraveno 1 x.
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)

Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 19.12.2008, pát 20:46

máš špatný termostat a kryt taky neuškodí, ale ten s tím velkou souvislot nemá

folik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 15.7.2008, úte 17:14
Bydliště: PHA 11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od folik » 19.12.2008, pát 20:55

mno to jsem presne nechtel slyset, ale dík :???:
Zkousel jsem ji normalne na volnobeh nechat si chrochtat a motor se normalne zahral... s troskou snahou vytaceni jsem se dostal k 90st. kde se pak uz normalne sepl vetrak. Tak jsem myslel ze Trmst. je ok...
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)

Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 19.12.2008, pát 20:58

Spodní kryt na chlazeni nema zadny vliv, není to trabant.
BMW 730d, Superb TDI

folik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 36
Registrován: 15.7.2008, úte 17:14
Bydliště: PHA 11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od folik » 24.12.2008, stř 21:18

ummm pls vite kde presne je ten termostat?

Diky

*varim varim :diky
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)

Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7025
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 24.12.2008, stř 23:08

folik píše:ummm pls vite kde presne je ten termostat?

Diky

*varim varim :diky
mrkni na web...

http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... stat-AR156
Zakladatel webu a fóra...

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 26.12.2008, pát 11:23

Jo Jo termostat měl sem to podobný. Ale s tím krytem to má taky trochu souvislost přeci jen je ze spod na vaně mírné žebrování co v zimě může schlazovat olej a může delší dobu trvat než se zahřeje motor.

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 26.12.2008, pát 14:03

Zip166JTD píše:Jo Jo termostat měl sem to podobný. Ale s tím krytem to má taky trochu souvislost přeci jen je ze spod na vaně mírné žebrování co v zimě může schlazovat olej a může delší dobu trvat než se zahřeje motor.
Ta vana bude promrzlá pokud auto stojí delší dobu ať tam ten kryt máš nebo ne, je to kov.
A olej se ti ohřívá jako první, až potom voda.Takže když čekáš až se ti pohne rafička na budíku teploty vody, múžeš být na provozní teplotě oleje a ten je důležitější než voda.
Chce to budík na teplotu oleje.
BMW 730d, Superb TDI

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3878
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 26.12.2008, pát 14:20

[-X bohužel olej mnohem pomalejc přejímá teplotu a mnohem pomalejc zase chladne než voda takže sic voda může být ohřátá ale olej ještě ne zároveň má olej mnohem větší provozní teplotu než voda.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7400
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.12.2008, pát 14:52

modenaboy píše:A olej se ti ohřívá jako první, až potom voda.Takže když čekáš až se ti pohne rafička na budíku teploty vody, múžeš být na provozní teplotě oleje a ten je důležitější než voda.
Bohuzel je to presne obracene. Voda je ohrata mnohem driv nez olej!!!
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

kejml
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1017
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 26.12.2008, pát 15:29

Franik píše:olej mnohem pomalejc přejímá teplotu a mnohem pomalejc zase chladne než voda
Učivo fyziky pro základní školy mluví jinou řečí. Měrná tepelná kapacita vody je více než 2x větší, než oleje.
To, že v autě se ohřeje dříve voda, než olej, je dáno konstrukcí motoru, ne fyzikálními vlastnostmi obou kapalin ;)

A už vůbec nic to nemění na tom, že folikovo JTD není zimomřivé, ale má velmi pravděpodobně termostat napadrť. A instalací krytu pod motor nedocílí, kromě toho, že mu nebude lítat bláto do motorového prostoru, vůbec ničeho.
Doporučuju místo plastové jebky pořádně tlustej vencaplech. Notabene u sportpacketu.
Naposledy upravil(a) kejml dne 26.12.2008, pát 15:37, celkem upraveno 2 x.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Příspěvek od JP159 » 26.12.2008, pát 15:31

Tak Tak je to přesně tak jak píše Harous. Nejdříve voda a potom olej, nevím kde si přišel na to že je to obráceně. Vyměň termostat a máš po problému.
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 26.12.2008, pát 20:09

Já bych to tipoval na dříve ohřátý olej než vodu ale hádat se nebudu jen že vody je 10L a oleje 5L tak že už jen kvůli množství spíš olej. A vím že je to kov a opravdu když motor stojí je to fuk ale já většinou kdy nastartuju auto tak kvůli tomu abych jel a v té chvíli kolem té vany proudí bez krytu až zbytečně moc studený vduch. Uvědom si že když je např venku -10 tak za jízdy klem vany bude proudit vduch tak kolem -30 a + to žebrování tak si myslím že to bude chladit v zimě kvalitně. Jo a mám to už z jednoho naftáku vyzkoušené.

Zip166JTD
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 26.12.2008, pát 20:15

Aha ted je otázka jestli se bavíme o vodě v celém autě a tudíš o velkém okruhu nebo jen o vodě v motoru (malí okruh) tím pádem se přikláním k vodě.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7400
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 27.12.2008, sob 11:02

Tak po vas bych chtel ojetinu... :hotovej
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Příspěvek od andy_xx » 27.12.2008, sob 16:28

pokud jste už řídili vůz s ukazatelem teploty oleje a budíkem na teplotu chladící kapaliny, tak víte, že se voda ohřeje cca 2x rychlej :)
Alfa Romeo GTV6 3.0
Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 27.12.2008, sob 23:43

andy_xx píše:pokud jste už řídili vůz s ukazatelem teploty oleje a budíkem na teplotu chladící kapaliny, tak víte, že se voda ohřeje cca 2x rychlej :)
[-X

Vlastnil jsem S4 co ty budíky mělo.
A? Olej se ohřál o dost rychleji na provozní teplotu než voda.
BMW 730d, Superb TDI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7400
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.12.2008, ned 00:49

Ja ten budik mel v Delte HF Turbo a v Alfe 155 a vzdycky se voda ohrala driv. Jestli Ti ten budik neukazoval blbe. :wink:
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition ('16)
KIA Cee'd SW 1.6 GDI TOP ('17)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2710
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rosso155 » 28.12.2008, ned 01:52

mně se taky voda ohřeje daleko dřív než olej.
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2015 Volvo FH 13 460 + tandem SVAN CHT202
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 28.12.2008, ned 09:45

Pokud je funkční termostat, tak potom se ohřeje voda rychleji. Pokud ne a jede to na velký okruh od začátku tak se možná i ten olej rychleji ohřeje :-))
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Příspěvek od JP159 » 28.12.2008, ned 23:53

Hoši neřešte to, pravdu má Harous a Kejml. Voda se prostě zákonitě musí ohřejvat dříve než olej. Největší zdroj tepla v motoru je spalovací prostor a ten chladí voda, tedy přebírá nejvíce tepla a tudíš se nejrychleji taky zahřívá. Teplota oleje je až následná záležitost. Pokud je problém s ohřátím motoru na provozní teplotu, bývá to ve většíně případů způsobeno vadným termostatem.
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 29.12.2008, pon 08:54

Jo, Lancia Delta, ta má budík i na teplotu baterie :-D

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1480
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 29.12.2008, pon 10:45

Zip166JTD píše:Já bych to tipoval na dříve ohřátý olej než vodu ale hádat se nebudu jen že vody je 10L a oleje 5L tak že už jen kvůli množství spíš olej. A vím že je to kov a opravdu když motor stojí je to fuk ale já většinou kdy nastartuju auto tak kvůli tomu abych jel a v té chvíli kolem té vany proudí bez krytu až zbytečně moc studený vduch. Uvědom si že když je např venku -10 tak za jízdy klem vany bude proudit vduch tak kolem -30 a + to žebrování tak si myslím že to bude chladit v zimě kvalitně. Jo a mám to už z jednoho naftáku vyzkoušené.
Slyšte slovo dalšího člověka, co má i teploměr oleje... :-D
Olej je ohřátý výrazně později než voda. V době, kdy je voda na 90st., tak se olej ještě nedostane na 60st. Na provozní teplotu jde cca 5 minut po vodě.

Jinak ten popisovaný problém je jednoznačně termostat. Pokud to zkoušíš na volnoběh, tak se to samozřejmě zahřeje, protože i když teromotat propouští vodu do chladiče, tak se voda nechladí, protože kolem chladiče neproudí vzduch jako za jízdy. To, že sepne sahara, s tím nemá nic společného. Prostě je termostat pořád otevřenej a pouští vodu do chladiče, i když nemá.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 30.12.2008, úte 16:23

Asi těžko hodnotit co je dřív ohřátý, když voda má jinou provozní teplotu než olej.Voda je ideál od 80 do 95 stupňů, ale olej má provozní rozpětí podstatně větší.
BMW 730d, Superb TDI

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od limach » 30.12.2008, úte 21:04

Moje zkušenosti jsou zatím takové, že zatímco voda má už nějakou dobu provozních 90°C, tak ručka teploty oleje ještě ani nedosáhla 70°C a na provozních 90-100°C se pohla až po nějaké době jízdy po dálnici, ve městě max. 80°C. Voda se ohřeje výrazně dřív.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti