dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

xextreme

Příspěvky: 5
Registrován: 6.2.2015, pát 11:23

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od xextreme » 21.7.2017, pát 21:04

Zdravím,
předevčírem se mi po cestě taky z ničeho nic rozsvítila kontrolka dobíjení, asi po 300 km a před sebou jsem měl ještě 60 km. Dojel jsem to úplně bez problémů - světla, klima, veškeré asistenty atp. Nicméně už po cestě jsem slyšel takový skučivý, jakoby přidíravý zvuk s otáčkami se zhlasující a i po dojetí na parkovišti na volnoběh po zvednutí kapoty byl jasně zřetený, zhruba od altíku. Nechal jsem jí den odležet jestli se z toho nevyspinká, ale nevyspinkala :-( Nicméně nastartoval jsem úplně v pohodě, točilo to jakoby nic. Zvuk už se neozýval nebo aspoň nebyl zdaleka tak hlučný jako při zahřátém autě. Před startem měla baterka těsně pod 12V, po nastartování na volnoběh bez světel a klimy cca 11,45 a asi po minutě to šlo o setinu dolů. Evidentně to teda nedobíjí. Předpokládám alternátor ven, všechno ven... jenže tam ani očko nenasadíš! :-) Nebo je možné, že by to kvičelo někde jinde a nemusela na tak závažnou operaci? Díky za rady.

AR 159 1.9 JTD 110kW

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od honzikd » 21.7.2017, pát 23:52

Tohle vypadá na volnoběžku alternátoru. To bude muset alternátor ven.. Řešil jsem před cca dvěma měsíci na 2,4 JTD, příznaky naprosto totožný - divnej zvuk od volnoběžky (a dobíjelo to jen nad cca 3000 otáček, kdy asi volnoběžka roztočila i rotor altíku).
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Výměna alternátoru 156 2.4 JTDm

Příspěvek od Simmy » 15.9.2018, sob 12:36

Když jsem pátral po postupu k výměně alternátoru u Alfy 156 2.4 JTDm, tak jsem narazil na rozcházející se informace ohledně náročnosti výměny, takže si dovolím do tohohle tématu dát informaci, která by mohla v budoucnu třeba někomu pomoct.

Pro výměnu alternátoru není potřeba povolovat ani nápravnici, ani poloosu, ani výfuk, jak uvádějí někteří - alternátor jde vytáhnout i vrchem. Je to samozřejmě taky trochu oser, protože je potřeba povolit palivový filtr, držák relé a pojistek, aby kabely a hadičky okolo udělaly trochu prostoru a dále jsem "musel" odmontovat celou měrku oleje, abych si nepolámal sponky a plastové držáčky a měl jsem trochu víc prostoru. Jinak separátor oleje a odvětrání klikovky nebylo potřeba vyndávat ani povolovat, ale možná by to taky trochu usnadnilo.

Když si tady nahoře uděláte trochu místa, tak se ježek z kelce opatrnými pohyby dá vytáhnout, samozřejmě pohodlněji ve dvou - jeden zespod, jeden zvrchu - aniž by cokoliv v okolí utrpělo.

Každopádně jsem učinil zajímavý poznatek - někde jsem se dočetl informaci, že origo altík je Denso, nevím jestli je to u různých ročníků jinak, každopádně já měl origo altík Magneti Marelli a podle mě byl původní, protože na něm byl Ricambi štítek. Nicméně to jsem při nákupu nevěděl a koupil jsem nový altík Denso, překvapení bylo, že Denso je na průměru tak o cca 15 mm menší. Tzn. dolů pak propadl jak prd a zábavné bylo, že kdyby nezavazel výfuk, tak projde i mezi poloosou, řízením a nápravnicí a spadne mi na zem :)
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

popelnic

Příspěvky: 11
Registrován: 27.12.2016, úte 19:38
Bydliště: Někde na moravě

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od popelnic » 28.8.2019, stř 09:15

Ahoj, včera jsem to dělal na alfě 147 16V JTD, kvůli výměně volnoběžky. Postup je úplně stejný, jako popisuje Simmy pro 156 2.4. Jde to vrchem, bez demontáže výfuku, poloosy, atd. Stačí oddělat klínový řemen, odpojit baterku, měrku oleje (na dvou šroubech 10), palivový filtr(2x 13), Alternátor (19, 17) + kabeláž k altíku (8, 12), a odcvaknout pár cvočků. U mě nejhorší bylo, že jsem nemohl povolit jeden šroub u toho kabelu na altíku (držel takový červený tlustý kabel), tak jsem musel ten kabel najít kam vede a odšroubovat na druhém konci u motoru, a toho ježka z klece vytáhnout i s tím červeným kabelem :???: .

Jinač je to pěkná jebačka a ve dvou by se to asi dělalo líp :smt056 . Jo a dával jsem nový řemen 6PK1835, ale lepší by asi byl 1836, protože dávat tam nový řemen(ještě nevytahaný) je taky pěkný výdrb.

Díky všem za zdejší rady a poznatky :diky
2x AR 147 (JTD, TS) + Lancia Musa JTD

Skaza

Příspěvky: 12
Registrován: 21.8.2019, stř 08:28

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od Skaza » 29.8.2019, čtv 12:41

Čaute, nevím jak vrchem, ale když sem to dělal loni na 159 2.4, tak sem sundal čelo a udělal altík zepředu. I s opravou kabelů k čidlům, když už sem to měl dole, mi to zabralo cca 4 hodiny.
AR 159SW 2.4JTDm 147kW Q-tronic FL
AR 166 2.4 JTD manuál

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW

Příspěvek od bjukemen » 14.2.2024, stř 18:02

159 to je ina vec, ale u 156 2,4jtd 110kw prvy raz to bolo najtazsie dve hodiny kym som ho vybral a vrchny srob altika opacne, vytahoval sa smerom k priecke, samozrejme som ho otocil a teraz sa dava smerom z vnutra ,po case v priebehu pol roka som ho vyberal 4x, vrchom ho dokazem vybrat za 20 minut, staci dat bokom iba pal filter a podtlakovu nadobu
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů